головні і другорядні члени

Додано: 28 березня 2022
Предмет: Українська мова, 5 клас
Тест виконано: 23 рази
18 запитань
Запитання 1

Серед поданих сполук слів виберіть ту, яка є словосполученням

варіанти відповідей

До мене

Біле і чорне

Пройшов дощ.

Вивчити напам'ять

Запитання 2

Серед поданих словосполучень виберіть те, де головним словом є іменник

варіанти відповідей

Дбати про відпочинок

Спілкуватися з друзями

Метка синичка

Багато гарного

Запитання 3

Серед поданих речень виберіть запитальне (розділові наки в кінці речень пропущено)

варіанти відповідей

Чом ти, жайворонку, рано з вирію прилетів

Назвіть у тексті зменшено-пестливі слова

Крім слова «вирій», можна вживати «ірій» або «ирій»

Містер і місіс Дурслі жили в будинку номер чотири на вуличці Привіт­драйв

Запитання 4

Серед поданих речень виберіть те, у якому граматична основа складається лише з одного головного члена речення - присудка

варіанти відповідей

На яблуні сиділа Жар-птиця.

Під вікном у нас на травичці жабка, мишка і півник жили в рукавичці.

Віють з поля чудові пахощі од нестиглого зерна і польових квітів.

А надворі вже світає.

Запитання 5

Серед поданих речень виберіть те, у якому граматична основа складається лише з одного головного члена речення - підмета

варіанти відповідей

Для приятеля нового не цурайся старого.

Ходить сон коло вікон.

Рання весна.

Друзів не залишають у біді.

Запитання 6

Укажіть речення, у якому правильно визначено означення:

варіанти відповідей

Сонно хлюпала річка.

Перші зорі виткнулися на ясному небі.

Минуле переплітається з сьогоднішнім.

Світлиця сяяла чистотою.

Запитання 7

Укажи речення, у якому правильно виділено ДОДАТОК:

варіанти відповідей

Осінні ночі в степу довгі йзажурені.

Помічаєш блідий вогник серед чорної мли.

Дощ густішав і раптом полив сильно.

Вітерець розганяє білі хмарки.

Запитання 8

Правильно визначено граматичну основу у реченні:

варіанти відповідей

Сонце проміння(підмет) кидає( присудок) на землю.

Хмарки сльози ( підмет) гублять ( присудок).

Нам день дарує( присудок) нові почуття( підмет).

Діти( підмет ) добре навчаються ( присудок) в школі.

Запитання 9

Виділіть речення, у якому використано обставину.

      

варіанти відповідей

А навколо по долині скрізь розсипались хати.

Князь побудував це величне місто.

 І укрили Чорне море українські кораблі.

Дівчина співала пісню про рідну Україну

Запитання 10

Речення, які містять повідомлення про явища і предмети навколишньої дійсності або відповідь на запитання, називаються

варіанти відповідей

розповідними

питальними

спонукальними

окличними

Запитання 11

Серед поданих речень знайдіть те, у якому підмет виражено займенником.

варіанти відповідей

Старий глобус стоїть на шафі.

Він припав пилом.

Черговий прийшов його прибирати.

Двоє учнів вийшли з кімнати.

Запитання 12

Визнач спонукальне речення:

варіанти відповідей

Не родись красивим, а родись щасливим!

Упіймав куцого за хвіст!

Ускочив по самі вуха.

Від щастя не вмирають.

Запитання 13

Визначте граматичну основу речення:

Іспанці привезли соняшник у Європу як дивовижну квітку.

варіанти відповідей

Привезли соняшник

Іспанці привезли

Квітку привезли

Привезли у Європу

Запитання 14

Які бувають речення за метою висловлювання?

варіанти відповідей

Прості, складні, складені.

Розповідальні, повідомляючі, запитальні.

Окличні, неокличні.

Розповідні, питальні, спонукальні.

Запитання 15

Якими бувають речення за інтонацією?

варіанти відповідей

Інтонаційними, спокійними

Окличними, неокличними

Тихими, голосними, емоційними

Розповідними, питальними, спонукальними

Запитання 16

Оберіть правильну характеристику речення:

Не бійся нічого й іди за мною!

варіанти відповідей

Розповідне, окличне.

Спонукальне, окличне.

Спонукальне, неокличне.

Питальне, окличне.

Запитання 17

Визнач головні члени речення.

Господарює над землею чарівна ніч.

варіанти відповідей

господарює ніч

чарівна ніч

господарює над землею

Запитання 18

Укажіть розповідне речення.

варіанти відповідей

Розкажи про своїх друзів.

Люби свій край!

Надворі сонячно і тепло.

Діти, бережіть природу!

Створюйте онлайн-тести
для контролю знань і залучення учнів
до активної роботи у класі та вдома

Створити тест