"Символ нації", "Дочка Прометея", "Співачка досвітніх вогнів" - це
Розв’язку твору «Кайдашева сім’я» правильно визначено в рядку
«Це ж, видно, і мені не краща доля судилася: розбишацька дочка — розбишацька й жінка!» — нарікає
Псевдонім Іван Карпенко-Карий узяв
У творі «Мойсей» «темний демон пустині» — це...
Кульмінацією твору «Intermezzo» є
Розгляньте схему.
ХРЕСТ - смерть - доля - страждання - пам’ять
Символ хреста наскрізний у творі (початок XX ст.)
У драмі-феєрії «Лісова пісня» Лесі Українки оспівано красу
Перефразовано вислів Овідія «Поки дихаю, сподіваюсь» у назві твору
В українській культурі символом родинних чвар і сварливості стала
«Одна другу так уподобали, мов сестри рідні. Хоч одна одній, як завжди водиться між жінками, і не розкривала своєї душі до дна, не показувала, що діється насподі серця; одна в одній чула щось собі рідне, привітне й любе» — такі довірливі стосунки склалися між
За основу твору «Мартин Боруля» автор взяв факт
Словами, зверненими до рідного народу «...Твоїй будущині завдаток, слізьми злитий; / Твоєму генію мій скромний дар весільний» І. Франко завершує присвяту до
У творі М. Коцюбинського «Intermezzo» порушено кожну проблему, ОКРІМ
Кульмінацією новели «Камінний хрест» В. Стефаника є
Назва вірша «Contra spem spero!» Лесі Українки в перекладі з латини означає
Прототипом «Кайдашевій сім’ї» була сім’я
«От парубок! От хазяїн!» — так захоплювалися односельці
«Хазяйство ледве живе, а дворянство без розуму і без науки хліба не дасть. Послухай мене: спали всі бумаги, щоб і не свербіло, бо ти слабий на дворянство і умреш, від цієї хвороби», — просить Мартина Борулю
Ліричний портрет змальований крізь призму сну у творі
За жанром «Тіні забутих предків» — це
Дружину Івана Дідуха звати так, як і одну з героїнь твору
Вірш побудований «Contra spem spero!» на
«[...] Батько старий, слабий, а одному синові, мавши добре своє хазяйство, не варт тиняться по канціляріях і за два з половиною в місяць тратить здоров’я, зводить готові гроші на одежу, на харчі... Добре, як дослужишся до чого путнього; а як так і вмреш канцеляристом, а хазяйства не навчишся, не привикнеш, — що ж робить під старість? От і тепер — за штатом, якби не було хазяйства, що його робить? Покинь, сину, берись за прадідівське рукомесло», — радить Степанові
Уривок «Я утомився. Мене втомили люди. Мені докучило бути заїздом, де вічно товчуться оті створіння, кричать, метушаться і смітять» є зразком
Провідним мотивом вірша «Contra spem spero!» є
«...одягнений у сюртук з куцими полами. Рукава з буфами, коло плечей ужчі, а біля руки ширші. Штани широкі, трубою, коло чобота зовсім узенькі. Жилетка червона, двобортна, без манишки, з мідними пугвицями, шия пов'язана чорним шовковим платком» — так автор твору «Мартин Боруля» описує
Уривок «В житті ти мною згордувала, /Моє ти серце надірвала, /Із нього визвала одні/ Оті ридання голосні — /Пісні» взято з твору
Напрям у літературі кінця XIX - початку XX ст., представники якого прагнули передати свої враження від світу, відтворити його рухливість і мінливість, — це
Односельці запам’ятали в селі господарем, що «...мав усе лиш одного коня і малий візок із дубовим дишлем. Коня запрягав у підруку, сам себе в борозну; на коня мав ремінну шлею і нашильник, а на себе ... накладав мсту мотузяну шлею».
Розгляньте схему.
ПРОБЛЕМИ - гармонія людини і природи - свобода вибору і свобода особистості - мрія і дійсність - кохання і зрада - особистість і талант - злочин і кара - доля людини - духовне і матеріальне
У ній вказано проблеми, порушені у творі
«Наглядай, щоб другі робили, а сама надінь мені зараз нове плаття, помий гарненько руки та й сиди, як панночці слід...», — радить Марисі у творі «Мартин Боруля»
Поезія «Чого являєшся мені у сні?..» належить до
В уривку «Сіра маленька пташка, як грудка землі, низько висіла над полем. Тріпала крильми на місці напружено, часто і важко тягнула вгору невидиму струну від землі аж до неба» використано всі засоби, ОКРІМ
«...як прийшов із войська додому, то не застав ні тата, ані малій, лише хатчину завалену. А всього маєтку лишив йому тато дукату горба щонайвищого і щонайгіршого над усе сільське поле» — такий спадок отримав
В уривку з вірша «Contra spem spero!» Лесі Українки В довгу, темную нічку невидну Не стулю ні на хвильку очей, Все шукатиму зірку провідну, Ясну владарку темних ночей підкреслено
«В житті мені весь вік тужити – не жити!» - зізнається ліричний герой поезії, де є рядок
Головну думку твору «Хіба ревуть воли, як ясла повні?» можна увідповіднити з прислів’ям
«Ну, як-таки, щоб воля та пропала? Се так колись і вітер пропаде!» - дивується героїня твору
Словами Зрозумійте й затямте собі, Ви, сліпців покоління, Що, як заглушите душу живу, заговорить каміння звертається
Укажіть ремесло, за допомогою якого Омелько Кайдаш утримував свою родину
В уривку «На самому краї села, од вигону, стояла невеличка хатка, вікнами на широкий исаях. З-за хатки виглядали невеличкі хлівці, повіточки; трохи далі — тік; за током — огород; а все кругом обнесено низенькою ліскою. Зразу видно було, що то двірець не дуже заможного хазяїна. Не достатки, а тяжка праця кидалась в вічі» описано хату
За жанром твір «Мартин Боруля»
У притчі, яку розповів Мойсей, дерева обрали царем
У творі «Тіні забутих предків» докладно не описано обряд
«Не раз, як заходяче сонце застало Івана наверху, то несло його тінь із горбом разом далеко на ниви. По тих нивах залягала тінь Іванова, як велетня, схиленого в поясі. Іван тоді показував пальцем на свою тінь і говорив горбові: «Ото-с ні, небоже, зібгав у дугу! Але доки ні ноги носе, то мус родити хліб!» — цей уривок ілюструє стильовий напрям
Увідповідніть твір із місцем, зображеним у ньому.
Твір Місце
1 «Тіні забутих предків» А Буковина
2 «Intermezzo» Б Гуцульщина
3 «Кайдашева сім’я» В Кононівка
4 «Камінний хрест» Г Семигори
Д Русів
Рятує Мавку від сокири Килини
Мотив кохання звучить у всіх творах, ОКРІМ
В уривку «...Ішла гроза. Тихо вмирав місяць у пронизаному зеніті. Йшла чітка рясна перестрілка» ужито
У рядках з щовба на щовб, аж поза смертні грані людських дерзань, за чорну порожнечу, де вже нема ні щасті ні біди використано
У рядках «...слова самі на голос навертались, як сльози навертаються на очі» використано
Добрим знанням церковних обрядів («Я знаю і де гроші коло образів класти, а де гроші черницям та ченцям просто в руки давати. А за мною люди так і валять валкою, а я їх воджу од Воєнного Миколая до Десятинного, од Десятинного Миколая до Доброго, од Доброго Миколая до Малого, а далі до Мокрого Миколая, а потім до Притиского Миколая») хвалиться
Юрій Шерех назвав «другим “Заповітом”» української літератури» твір
У твір «Тіні забутих предків» украплені фольклорні елементи
Ознакою експресіонізму є кожна, ОКРІМ
Увідповідніть твір з основою його написання.
1 скульптура Мікеланджело А «Хіба ревуть воли, як ясла повні?»
2 нещасливе кохання Б «Чого являєшся мені у сні?..»
3 музика Шопена В «Мойсей»
4 нарис Г «Мартин Боруля»
Д «Valse melancoliqve»
Бездуховність й обивательську обмеженість утілено в образі
Уривок із листа «От і знов берусь здіймати «сізіфовий камінь» догори!... Чи підійметься? Навряд — не такий то камінь!» перегукується з óбразами та мотивами твору
«Жити хочу! Геть, думи сумні!» — такою є провідна думка твору
Музика якого композитора була душевно споріднена О.Кобилянській:
«Ольга Кобилянська — пишна троянда в саду української літератури»,— так назвав письменницю:
Усі фрагменти наведено з новели, ОКРІМ
"Належала до різних товариств, не жалувала нічого, а визичуваних товаришкам грошей не приймала ніколи назад. Любила над усе елеганцію, називаючи се третьою важною заповіддю в умовах до щастя; бувала чрез се навіть несправедлива в осуді людей..." - так О.Кобилянська характеризує
У творі «Valse Mélancolique» порушено проблему
Послідовність розгортання подій твору «Valse Mélancolique» дотримано в рядку
На фортепіано Софії Дорошенко після її смерті буде грати
Завдання 6
У рядках «Повернула по трьох роках побуту з Італії і привезла з собою прекрасного дволітнього хлопчину, темного, мов із бронзи, з її очима…» ідеться про долю
Звернення «Ти є вродженою жінкою і матір’ю» адресоване до героїні твору «Valse Mélancolique»
Ольгу Кобилянську називають
Створюйте онлайн-тести
для контролю знань і залучення учнів
до активної роботи у класі та вдома