Казку про те, як дерева обирали собі короля, розповідав герой твору, у якому були такі персонажі:...
Автором слів
"В житті мене ти й знать не знаєш,
Ідеш по вулиці — минаєш,
Вклонюся — навіть не зирнеш
І головою не кивнеш,
Хоч знаєш, знаєш, добре знаєш,
Як я люблю тебе без тями..."
є...
"Недалеко от Богуслава, коло Росі, в довгому покрученому яру розкинулось село Семигори", - так починається твір, героями якого є...
Іван Дідух є центральним персонажем твору, що має стильові ознаки
«Я ж вам гармати слів повиставляв!
Я ж ніс за вас камінного хреста,
Аж захлиналась у сльозах земля!» - писав Іван Драч про
Драматичну долю галицького селянства кінця ХІХ - початку ХХ століття втілено в образі
«Має крилами Весна
Запашна,
Лине вся в прозорих шатах,
У серпанках і блаватах…
Сяє усміхом примар
З-поза хмар,
Попелястих, пелехатих» —
це уривок з твору, який має стильові ознаки
Новела "Камінний хрест" закінчується словами:
Що символізує камінний хрест, який поставив Іван на своїй ниві?
Вислів-перефраз, яким називають Василя Стефаника:
"Страшно сильно пишете Ви. Так, якби витесували потужною рукою пам'ятник свого народу..." , - писала Ольга Кобилянська про
Ліричний герой – поет, який порівнюється з міфологічним образом Сізіфа, використано у поезії
Указати відповідність між назвою твору та ім’ям персонажа
1 В.Стефаник «Камінний хрест»
2 Л.Українка «Лісова пісня»
3 О.Кобилянська «Меланхолійний вальс»
4 М.Коцюбинський «Тіні забутих предків»
А Мавка
Б Іван Палійчук
В Іван Дідух
Г Софія Дорошенко
Д Г. Многогрішний
. Установити відповідність між автором і назвою твору
1 П.Мирний А «Кайдашева сім’я»
2 І.Карпенко-Карий Б «Хіба ревуть воли, як ..."
3 І.Нечуй-Левицький В «Мойсей»
4 І.Франко Г «Чорна рада»
5 Леся Українка Д «Мартин Боруля»
6 М.Коцюбинський Е «Тіні забутих предків»
Є «Лісова пісня»
Увідповідніть твір із місцем, зображеним у ньому.
Твір Місце
1 «Тіні забутих предків» А Буковина
2 «Intermezzo» Б Гуцульщина
3 «Кайдашева сім’я» В Кононівка
4 «Камінний хрест» Г Семигори
Д Русів
Назвіть справжнє прізвище Панаса Мирного
Напрям у літературі кінця XIX - початку XX ст., представники якого прагнули передати свої враження від світу, відтворити його рухливість і мінливість, — це
Показати Карпати як своєрідний загадковий куточок, острівець із своїм, не схожим на звичайний, світом ставить собі за мету автор, якого називають
"Кононівським полям" присвячено твір, що має жанрові особливості
Поезія "Чари ночі" за жанром:
Визначте художній засіб: "Буде бій
Вогневий!
Сміх буде, плач буде
Перламутровий..."
Визначте художній засіб: "Вітер грає
І п'яно віє навкруги..."
Визначте художній засіб: "Твій погляд, ніби пролісок несмілий..."
Справжнє прізвище автора романсу "Чари ночі"
Захоплення красою життя й красою кохання - провідний мотив
Поезія «О слово рідне! Орле скутий!..» написана в руслі
«Будь мечем моїм!
Ні, сонцем стань! Вгорі спинися,
Осяй мій край і розлетися
Дощами судними над ним», — так звертається поет до
Укажіть рядок, у якому всі ключові слова стосуються поезії "Чари ночі"
Символізм - течія
Вид лірики поезії «Чари ночі»
У рядках
"Життя – єдина мить,
Для смерті ж – вічність ціла"
є...
Образ якого птаха поет використав на позначення рідного слова у вірші "О слово рідне!.."?
Ідея поезії «О слово рідне! Орле скутий!..» — це
Який художній засіб використано в рядках: неземною чистотою, вродою святою, променистою росою?
На початку «Лісової пісні» Лукаш, щоб сточити сік, хоче надрізати ножем
У створенні художнього світу «Лісової пісні» Леся Українка широко використала
«Блавати», «гротески» трапляються у творі
Серед персонажів «Лісової пісні» Лесі Українки НЕ є міфологічною істотою
Зав'язка у творі «Лісова пісня» Лесі Українки -
Жанр "феєрія" можна означити словами
Стильовою домінантою творчості Лесі Українки є
Що дала Марічка Іванові, коли він її вдарив після зустрічі ворогуючих родів?
Як називається добрий лісовий дух, що боронить людей від нявок?
Які музичні інструменти сумно ридали під вікнами в кінці повісті "Тіні забутих предків"?
Кого герой «Intermezzo» називає своєю приятелькою?
Що є провідними мотивами поезії «Блакитна Панна»?
В уривку поезії Максима Рильського:
Він ходив полями і гаями,
Він любив, він жив, горів, творив,
Кононівськими пройшов ланами
І зустрів він «мужика» між нив, – ідеться про
Головну думку твору «Мартин Боруля» можна увідповіднити з прислів’ям
«Ти не знаєш, як можна любити те, що люди називають артизмом, що живе в нас і заповняє нашу душу... Се щось таке велике, сильне... Заглушити в собі той світ, щоб жити лише для одного чоловіка і для самих дітей? Се неможливо... мені неможливо... тому неможливо, хто носить справдішній артизм у душі!..» – переконана героїня твору
«Яскравий зразок реалістичної соціально-побутової повісті, у якій на матеріалі з повсякденного життя селянства розкрито внутрішні спонукання та імпульси дрібних власників утвердити себе господарями на землі…» – сказано про твір, де
Словами «А що ти усумнивсь на момент / Щодо волі моєї, / То, побачивши сю вітчину, / Сам не вступиш до неї…»
звертається
Розпізнайте жіночий образ, опосередкована вказівка на який простежується в уривку.
Як боляче пальчика серп розітнув…
Як болісно серце мелодія крає…
Ти дух, що розбуджує душі від сну,
Ти мрія, що їх осяває…
Визначте, до якого літературного напряму (течії) належить твір, уривок з якого наведено:
«Як уходили назад до хати, то ціла хата заридала. Як би хмара плачу, що нависла над селом, прірвалася, як би горе людське дунайську загату розірвало – такий був плач. Жінки заломили руки і так сплетені держали над старою Іванихою, аби щось ізгори не впало і її на місці не роздавило…»
Визначте, до якого літературного напряму (течії) належить твір, уривок з якого наведено:
«Врешті стаю. Мене спиняє біла піна гречок, запашна, легка, наче збита крилами бджіл. Просто під ноги лягла співуча арфа й гуде на всі струни. Стою і слухаю…»
Визначте, до якого літературного напряму (течії) належить твір, уривок з якого наведено.
«Молодиці все сиділи одна проти другої, все шили й понашивали од злості таких безконечників, що потім прийшлось їм довго випорювать та розплутувати. Вони шили, а скоса все поглядали на того капосного віника, що стояв у кутку, під мисником…»
«Він змальовує дорогу древніх євреїв до Ханаану як до їхньої омріяної, Богом обіцяної національної держави і свободи. Це ж очевидна аналогія з українською нацією та її шляхом – шляхом не сорока років, а цілих століть – до своєї свободи й державності…».
Так сказано про...
Створюйте онлайн-тести
для контролю знань і залучення учнів
до активної роботи у класі та вдома