5 клас. Діагностувальна робота. Граматична основа речення (підмет та присудок). Другорядні члени речення. Звертання. Вставні слова. Однорідні члени речення

Додано: 19 березня
Предмет: Українська мова, 5 клас
12 запитань
Запитання 1

 Прочитайте текст і виконайте завдання 

[1] Прийшла осінь. [2] У зелені коси беріз вплелися золотисті стрічки. [3]Різнобарвними вогнями горять осики, дикі груші, яблуні. [4] Важкі жолуді падають з дубів. [5] Прийшла раптово до мого саду.


1.Непоширеним є речення

варіанти відповідей

А) [1]

Б) [2]

В) [3]

Г) [4]

Запитання 2

Прочитайте текст і виконайте завдання

 [1]  Прийшла осінь. [2]  У зелені коси беріз вплелися золотисті стрічки.  [3]Різнобарвними вогнями горять осики, дикі груші, яблуні. [4] Важкі жолуді падають з дубів.  [5]  Прийшла раптово до мого саду.


2. Слово груші у третьому реченні


варіанти відповідей

А підмет

Б додаток

В означення   

Г обставина  

Запитання 3

Прочитайте текст і виконайте завдання

 [1]  Прийшла осінь. [2]  У зелені коси беріз вплелися золотисті стрічки.  [3]Різнобарвними вогнями горять осики, дикі груші, яблуні. [4] Важкі жолуді падають з дубів.  [5]  Прийшла раптово до мого саду.


3. Односкладним є речення 


варіанти відповідей

А 2   

Б 3

В 4

Г

Запитання 4

Прочитайте текст і виконайте завдання

[1]  Прийшла осінь. [2]  У зелені коси беріз вплелися золотисті стрічки.  [3]Різнобарвними вогнями горять осики, дикі груші, яблуні. [4] Важкі жолуді падають з дубів.  [5]  Прийшла раптово до мого саду.


4. Однорідні члени речення є в реченні 

варіанти відповідей

А [1]

Б [2]

В [3]  

Г [4]

Запитання 5

5. Між однорідними членами речення й узагальнювальним словом треба поставити тире в рядку (розділовий знак пропущено)

варіанти відповідей

А Усі українські музичні інструменти поділяються на ударні духові та струнні.

Б І гніт і неволя і кров усе зникне навіки.

В Хай на ньому цвіте росяниста доріжка і зелені луги й солов’їні гаї.

Г Річка свічадо своє розгорнула і красувалась цвіла  усміхалась.

Запитання 6

6. Поширене звертання є в реченні 

варіанти відповідей

А Я думаю, тату, що найдорожчий плід той, який найважче дістати.

Б Тут, дочко, таку пан загадку загадав, що я й не на­­думаю.

В Пане, є у мене дочка Маруся, так це вона мене так навчила.

Г Пан і питає: «Чого вам, люди добрі?»

Запитання 7

7. Двоскладним є речення

варіанти відповідей

А  Послухай журавлині сумні співи прощальні

Б   Не хочеш почути поганих слів, не кажи їх.

В   Незабаром зійде над рікою й лісом веселе сонце. 

Г Дивуєшся лісовою тишею восени.

Запитання 8

8. Позначте речення, у якому перед виділеним сполучником потрібно поставити кому (розділові знаки пропущено) 

варіанти відповідей

А Осінь стояла напрочуд погожа й тепла.

Б Степові волошки дивляться на нас із трави, похитують своїми голівками і манять до себе.

В Я люблю і вітер і сніг.

Г Налетів сильний та холодний вітер і зірвав останні листочки. 

Запитання 9

9. Однорідні обставини є в реченні  

варіанти відповідей

А Сонце росло, палало і тихо спускалося додолу.

Б  Ліси й садки укрились цвітом запашним

В  Студенти виконували завдання керівника швидко, весело, моторно.

Г  Бачу руки твої, моя мамо, твою ласку я чую, рідненька.

Запитання 10

10. Речення зі вставним словом (розділові знаки пропущено) розміщено в рядку

варіанти відповідей

А Але сонечко так і не виглянуло із-за хмар.

Б Я часом сліпну від краси.

В Він сьогодні вибачився. 

Г Здається я знаю відповідь на це питання.  

Запитання 11

11. Виберіть варіант, де правильно установлена відповідність між виділеними словом та членом речення, яким він є.


1 Учителька запитує у хлопчика.

2 Найбільші аеропорти світу нагадують невеликі міста.

Вода на землі перебуває в постійному русі.

4  Він виявився цікавою людиною.


А підмет

Б присудок

В додаток

Г означення

Д обставина

варіанти відповідей

А) 1-Б, 2-Б, 3-Г, 4-В

Б) 1-В, 2-А, 3-Б, 4-Г

В) 1-Г, 2-Б, 3-А, 4-В

Г) 1-Д, 2-А, 3-Г, 4-Б

Запитання 12

12. Виберіть варіант, у якому правильно установлена відповідність між між реченнями та їх характеристиками  


1 речення із звертанням

2 речення з однорідними означеннями

3 речення із вставним словом

4 речення з однорідними додатками

5 речення з однорідними присудками

 

А Люблю я, Києве, тебе в ранковий час.

Б Можливо, блискавиць крило ці горді коси заплело.

В Мати перша навчила мене любити роси, п'янкий любисток, м'яту, маковий цвіт і калину.

Г Північний, хижий, сердитий вітер лютує , неначе голодний вовк.

варіанти відповідей

А) 1-А, 2-Г, 3-Б, 4-В, 5 (до цієї цифри немає речення)

Б) 1-А, 2-В, 3 (до цієї цифри немає речення), 4-Г, 5-Б

В)1-В, 2-Г, 3-А, 4 (до цієї цифри немає речення), 5-Б

Г) 1 (до цієї цифри немає речення), 2-Б, 3-Г, 4-В, 5-А

Створюйте онлайн-тести
для контролю знань і залучення учнів
до активної роботи у класі та вдома

Створити тест