Внутрішня та зовнішня політика гетьмана І. Виговського сприяла
Союзником козаків у боротьбі проти Речі Посполитої впродовж 1648–1649 рр. було
Який період козацької доби історії України характеризує тогочасний вислів:
«що козак, то був полковник, що сотник — то гетьман»?
Яка держава таємно підтримувала полтавського полковника М. Пушкаря та кошового отамана Я. Барабаша в їхньому повстанні проти гетьмана І. Виговського?
«Вельможний і милостивий молдавський господарю… Ті добрі відносини, що між нами були, і тепер трохи зіпсовано, треба ще більше зміцнити… Що наш син загинув.., то цього не можна повернути… Як і раніше, віритимемо один одному… Богдан Хмельницький, гетьман Війська Запорозького…»?
«Він (гетьман) з’єднався в полі вище Базавлука з мурзою Тугай-беєм і вже хотів був іти зі своїм військом просто на Чигирин, щоби привітати головного свого ворога Чаплинського.
Однак від пійманців, яких перестріли на січовому шляху татари, він довідався, що польські війська та [реєстровців] уже відправлено: одних – водою до Кодака, а інших – суходолом через Крилов на Жовту Воду й також до Кодака…»
Період Руїни характеризувався
Укажіть особливість становища Запорозької Січі в роки Руїни (60-70-ті pp. XVII ст.).
Установіть відповідність між назвою документа та роком його укладення.
1
Куруківська угода
2
Зборівський договір
3
Гадяцькі пункти
4
Білоцерківський договір
Перемога українсько-татарських військ над московськими військами в битві під Конотопом відбулася
За умовами Гадяцьких пунктів (1658 р.) Гетьманщина у складі трьох воєводств мала ввійти до оновленої Речі Посполитої на правах її федеративної частини – Великого к нязівства Руського.
1
Белзьке
2
Волинське
3
Брацлавське
4
Руське
5
Подільське
6
Київське
7
Чернігівське
«Кияни теж цього були противні й не хотіли… присяги… Митрополит не дозволив присягати, й отець архімандрит, і все духовенство… Гадяцький і Брацлавський полки не хотіли зноситися з Богданом Хмельницьким», – в уривку з джерела схарактеризовано реакцію населення на
Створюйте онлайн-тести
для контролю знань і залучення учнів
до активної роботи у класі та вдома