Стан економіки в Україні в роки десталінізації

Додано: 27 листопада 2022
Предмет: Історія України
Тест виконано: 6 разів
15 запитань
Запитання 1

Позначте «надпрограми» М.Хрущова: (3 відповіді)

варіанти відповідей

прискорення науково-технічного прогресу  

піднесення рівня життя населення

освоєння цілини                               

розширення посівів кукурудзи 

випередження США у виробництві м’яса й молока на душу нас-ня


ліквідація командно-адміністративної системи

Запитання 2

Яка зміна в економомічному розвитку України в др. пол.50-п.60-х рр. пов’язана зі створенням раднаргоспів?

варіанти відповідей

Установлення щомісячного авансування та пенсій за віком для колгоспників

Раціоналізація використання місцевих матеріальних і людських ресурсів

Перехід підприємств на повний госпрозрахунок у межах економічних зон

Ліквідація товарно-грошових відносин і централізованого планування

Запитання 3

Управління галузями народного господарства УРСР через систему раднаргоспів здійснювалося в:

варіанти відповідей

1945 – 1953 рр. 

1954 – 1964 рр. 

1957 – 1965 рр.

1964 – 1972 рр.

Запитання 4

Прочитайте уривок з історичного джерела та виконайте завдання. «Упродовж 1953 – 1958 рр. державні закупівельні ціни в Українській РСР для колгоспів на продукти сільського господарства збільшилися загалом втричі, зокрема на зерно – у 7 разів, на картоплю – у 8, на продукти тваринництва – у 5,5 раза. Дозволено видавати колгоспникам грошовий аванс – 25% коштів, що отримували колгоспи від реалізації худоби та продуктів тваринництва». Заходи, вжиті партійно-державним керівництвом УРСР, передбачали 


варіанти відповідей

реорганізацію частини колгоспів у радгоспи та укрупнення колгоспів

створення умов для розвитку присадибного господарства колгоспників

здійснення переходу від жорсткого планового до ринкового виробництва

посилення матеріальної зацікавленості селян у суспільному виробництв

Запитання 5

Чи відображено в уривках аспекти життя укр. суспільства в період десталінізації?

1. «У рік, коли було одержано найбільший урожай, на цілині працювало понад 75 тисяч юнаків і дівчат з України. Сотні тисяч механізаторів і фахівців, мобілізованих у сільському господарстві багатьох регіонів, приїхали на цілину й організували радгоспи. Українські механізатори організували 54 цілинних радгоспи…» 

2. «Збирання кукурудзи важко піддавалося механізації й тому постійно доводилося мобілізовувати з міст сотні тисяч чоловік. Строки навчання у вузах пересувалися, а обсяг навчального матеріалу скорочувався, тому студенти тепер мали ще один «кукурудзяний» семестр…» 

варіанти відповідей

Відображено в обох уривках

Тільки в першому 

Тільки в другому

Не відображено в жодному 

Запитання 6

Процес освоєння цілинних земель мав вирішити наступні проблеми:

варіанти відповідей

збільшити посівні площі зернових;

зменшити залежність від імпорту зерна;

зменшити кількість населення на перенаселених територіях України;

зменшити безробіття.

Запитання 7

Яку зернову культуру називали "царицею" полів за часів "Відлиги"?

варіанти відповідей

Пшеницю.

Просо.

Кукурудзу.

Овес.

Запитання 8

Поява поняття «раднаргоспи» була пов’язана:


варіанти відповідей

зі здійсненням децентралізації управління народним господарством

з укрупненням колгоспів та ліквідацією МТС

з освоєнням цілинних і перелогових земель

із запровадженням держприймання на підприємствах

Запитання 9

У роки науково-технічної революції (НТР) в СРСР її досягнення впроваджувалися переважно у:

варіанти відповідей

виробництво товарів масового споживання

розвиток воєнно-промислового комплексу

розвиток сільського господарства

розбудову транспортної мережі

Запитання 10

Укажіть період, до якого належить прийняття Закону, уривок з якого наведено.

«...Визнати за необхідне реорганізувати машинно-тракторні станції в ремонтно-технічні станції. Трактори, комбайни та інші сільськогосподарські машини, що належали машинно-тракторним станціям, продавати колгоспам... Колгоспам, які не мають можливості відразу оплатити куплені ними трактори і машини, надавати розстрочку...»

варіанти відповідей

відбудова

«відлига»

застій

перебудова

Запитання 11

Прочитайте уривок із записки керівника СРСР до Президії ЦК КПРС і вкажіть його прізвище.

«Важливим і цілком реальним джерелом збільшення виробництва зерна є розширення в найближчі роки посівів зернових культур на цілинних і перелогових землях в Казахстані, Західному Сибіру, а також частково в районах Поволжя і Північного Кавказу і проведення заходів щодо підвищення врожайності в усіх регіонах країни».

варіанти відповідей

Й. Сталін

М. Хрущов

Л. Брежнєв

М. Горбачов

Запитання 12

Які наслідки для соціально-економічного розвитку УРСР в 1954—1964 рр. мав процес, зображений на плакаті?


варіанти відповідей

скорочення посівних площ зернових культур

зростання безробіття серед сільського населення

підрив продуктивних сил сільського господарства

випередження США у виробництві молока і м’яса

Запитання 13

Який плакат пропагує одну з хрущовських надпрограм?

варіанти відповідей
Запитання 14

Створення раднаргоспів у другій половині 1950 - першій половині 1960-х рр. привело до


варіанти відповідей

відновлення товарно-грошових відносин і централізованого планування.

встановлення щомісячного авансування та пенсій за віком для колгоспників.

переходу підприємств на повний госпрозрахунок у межах економічних зон.

послаблення союзної номенклатури та посилення ролі місцевих керівників.

Запитання 15

Стан промислового розвитку УРСР у роки семирічки (1959-1965):


варіанти відповідей

застій в українській промисловості, занепад традиційних галузей, відсутність нових, невикористання досягнень науково-технічного прогресу.

пріоритетний розвиток традиційних галузей промисловості, поступова їх модернізація, впровадження деяких досягнень науково-технічного прогресу.

створення нових галузей індустрії та їх успішний розвиток, піднесення традиційних галузей за рахунок всебічної модернізації виробництва.

широке впровадження досягнень науково-технічної революції, структурна перебудова економіки на користь наукомісткого виробництва, занепад традиційних галузей.

Створюйте онлайн-тести
для контролю знань і залучення учнів
до активної роботи у класі та вдома

Створити тест