Художні засоби. Частина 2 (Підготовка до НМТ)

Додано: 21 листопада 2024
Предмет: Українська література
20 запитань
Запитання 1

Стилістичний прийом, що полягає у поєднанні протилежних за змістом понять для створення необхідного ефекту – це

варіанти відповідей

метонімія

оксиморон

паралелізм

персоніфікація

Запитання 2

Заміна абстрактного поняття конкретним образом – це

варіанти відповідей

символ

оксиморон

рефрен

паралелізм

Запитання 3

Повторення однакових слів чи виразів, віршорядків чи строф у творі з метою звернути на них особливу увагу читачів або (і) підкреслити мелодійність, ритмічність – це

варіанти відповідей

анафора

епіфора

тавтологія

рефрен

Запитання 4

Оберіть уривок із поезії, у якому провідним художнім засобом є персоніфікація

варіанти відповідей

Заглядає в шибу казка сивими очима, / Материнська добра ласка в неї за плечима.

Ви знаєте, як липа шелестить / У місячні весняні ночі?

Де плаче сестриця, / Там слізок криниця.

О слово! Будь мечем моїм! / Ні, сонцем стань!

Запитання 5

Тавтологія використана в усіх поетичних рядках, ОКРІМ

варіанти відповідей

кожне слово / нашої мови / проспівано у Пісні

І жадний примус, /жадне зло / Їх не примусило скориться.

Гетьте думи, ви хмари осінні! / То ж тепера весна золота!

Всіх козаків, / Бідних невольників, / На волю випускає.

Запитання 6

Оберіть уривок із поезії, у якому провідним художнім засобом є метонімія

варіанти відповідей

На кого посміла знятись / Зрадника рука?

Та щось кінь мій вороненький / В воротях спіткнувся

Україно, ти моя молитва, / Ти моя розпука вікова...

Являйся, зіронько, мені / Хоч в сні!

Запитання 7

Укажіть художній засіб, який є провідним у поданому уривку

Що є свобода? Добро в ній якеє?

Кажуть, неначе воно золотеє?


варіанти відповідей

тавтологія

порівняння

риторичне звертання

риторичне запитання

Запитання 8

Укажіть художній засіб, який є провідним у поданому уривку

О слово рідне! Орле скутий!

Чужинцям кинуте на сміх!


варіанти відповідей

риторичне звертання

риторичне запитання

символ

оксиморон

Запитання 9

У пісні Дмитра Павличка «Два кольори» вказані поетичні рядки є

Два кольори мої, два кольори,

Оба на полотні, в душі моїй оба,

Два кольори мої, два кольори:

Червоне – то любов, а чорне - то журба.


варіанти відповідей

риторичним звертанням

тавтологією

рефреном

порівнянням

Запитання 10

Укажіть художній засіб, який є провідним у поданому уривку

Стоїть явір над водою,

В воду похилився,

На козака пригодонька:

Козак зажурився.


варіанти відповідей

метафора

персоніфікація

порівняння

паралелізм

Запитання 11

Оберіть уривок із поезії, у якому провідним художнім засобом є порівняння

варіанти відповідей

І чудно уші правий з них прищулив, / І знявся пил, немов рожевий дим.

Прийшли лемки у крисанях / і принесли місяць круглий.

Ось вона вже крізь блакить / Майорить, / Довгождана, нездоланна...

Ви знаєте, як сплять старі гаї? / Вони все ніби бачать крізь тумани.

Запитання 12

Оберіть уривок із поезії, у якому провідним художнім засобом є символ

варіанти відповідей

Я закохавсь в гучних віках, / Я волю полюбив державну.

І якщо впадеш ти на чужому полі, / Прийдуть з України верби і тополі...

Ой, визволи, Боже, нас всіх, бідних невольників, / З тяжкої неволі...

В житті ти мною згордувала, / Моє ти серце надірвала...

Запитання 13

Оберіть уривок із поезії, у якому провідним художнім засобом є оксиморон

варіанти відповідей

Ось місяць, зорі, солов’ї... / «Я твій», – десь чують дідугани...

Ні, я хочу крізь сльози сміятись, / Серед лиха співати пісні...

І уже в душі моїй / В сяйві мрій / В’ються хмелем арабески...

Все покину, і полину / До самого Бога / Молитися...

Запитання 14

Укажіть художній засіб, який є провідним у поданому уривку

Відбились зорі у воді,

Летять до хмар тумани...

Тут ллються пахощі густі,

Там гнуться верби п’яні.


варіанти відповідей

метафора

паралелізм

символ

тавтологія

Запитання 15

Установіть відповідність між назвою художнього засобу та поетичними рядками, у яких цей засіб використано

варіанти відповідей

1-В, 2-Г, 3-А, 4-Б.

1-Б, 2-Г, 3-А, 4-В.

1-Д, 2-Г, 3-А, 4-В.

1-Б, 2-Г, 3-А, 4-Д.

Запитання 16

Установіть відповідність між назвою художнього засобу та поетичними рядками, у яких цей засіб використано

варіанти відповідей

1-Д, 2-Г, 3-Б, 4-А.

1-А, 2-В, 3-Г, 4-Д.

1-В, 2-А, 3-Б, 4-Г.

1-Д, 2-Г, 3-В, 4-А.

Запитання 17

Установіть відповідність між назвою художнього засобу та поетичними рядками, у яких цей засіб використано

варіанти відповідей

1-А, 2-В, 3-Д, 4-Б.

1-Д, 2-В, 3-А, 4-Б.

1-Д, 2-В, 3-Б, 4-А.

1-Б, 2-А, 3-В, 4-Г.

Запитання 18

Установіть відповідність між назвою художнього засобу та поетичними рядками, у яких цей засіб використано

варіанти відповідей

1-Б, 2-Д, 3-А, 4-Г.

1-В, 2-Д, 3-Б, 4-А.

1-А, 2-Д, 3-Б, 4-Г.

1-А, 2-В, 3-Г, 4-Д.

Запитання 19

Установіть відповідність між поетичними рядками, у яких використано однакові художні засоби.

варіанти відповідей

1-А, 2-Д, 3-Б, 4-Г.

1-Б, 2-А, 3-В, 4-Д.

1-Г, 2-Д, 3-Б, 4-А.

1-Г, 2-Д, 3-А, 4-Б.

Запитання 20

Установіть відповідність між поетичними рядками, у яких використано однакові художні засоби.

варіанти відповідей

1-Б, 2-В, 3-Д, 4-А.

1-Б, 2-Д, 3-В, 4-А.

1-Г, 2-А, 3-В, 4-Б.

1-Д, 2-А, 3-Б, 4-Г.

Створюйте онлайн-тести
для контролю знань і залучення учнів
до активної роботи у класі та вдома

Створити тест