І. С. Нечуй-Левицький "Кайдашева сім я". Панас Мирний "Хіба ревуть воли, як ясла повні?""

Додано: 7 жовтня 2023
Предмет: Українська література, 10 клас
17 запитань
Запитання 1

Молоде довгасте лице було рум'яне. Веселі, сині, як небо, очі світилися привітно й ласкаво. Тонкі брови, русяві дрібні кучері на голові, тонкий ніс, рум'яні губи - усе дихало молодою парубочою красою. Він був схожий з виду на матір (угадай персонажа твору "Кайдашева сім'я").


 

варіанти відповідей

 Лаврін

 Карпо

Омелько Кайдаш

Запитання 2

Вона була вже не молода, але й не стара, висока, рівна, з довгастим лицем, із сірими очима, з тонкими губами та блідим лицем...замолоду довго служила у дворі, у пана... (персонаж з "Кайдашевої сім'ї").


  

 

варіанти відповідей

 проскурниця в Києві

баба Палажка

 Маруся Кайдашиха

Запитання 3

Омелько Кайдаш був добрим:

 

варіанти відповідей

 стельмахом

 бондарем

  теслею

  чоботарем

Запитання 4

До якого літературного напряму належить повість ?

 

  

варіанти відповідей

Класицизм

 Реалізм

Модернізм

Запитання 5

Письменник Панас Рудченко відомий під псевдонімом:


варіанти відповідей

Марко Кропивницький

Іван Нечуй-Левицький

Іван Карпенко-Карий

Панас Мирний

Запитання 6

Оберіть героя, з яким Чіпка Варениченко не товаришував

варіанти відповідей

 Матня

  Лушня

Чижик

Пацюк

Запитання 7

Жанр твору «Кайдашева сім'я»

 

  

варіанти відповідей

соціально-психологічна повість

 соціально-побутова повість

 сатиричне оповідання

реалістично-гумористична повість

Запитання 8

Що заперечує автор у повісті «Кайдашева сім’я», створюючи комічні ситуації і сцени

     

варіанти відповідей

 безглузде марнування життя і здоров’я на суперечки, які порушують цілісність і міцність родини

крутий характер Марусі Кайдашихи

 необхідність відокремлення господарства старшого брата Карпа від молодшого Лавріна зі своїм господарством

постійне вживання спиртного старим Кайдашем

Запитання 9

Укажіть авторів роману «Хіба ревуть воли, як ясла повні?»


варіанти відповідей

 П. Рудченко

  І.Франко

  І.Білик

  П.Куліш

Запитання 10

Укажіть, кого з персонажів роману «Хіба ревуть воли, як ясла повні?» названо «польовою царівною»:


варіанти відповідей

дочку Максима Галю;

дружину Максима Явдоху;

дружину Грицька Христю;

матір Чіпки Мотрю.

Запитання 11

Визначте розв’язку твору «Хіба ревуть воли, як ясла повні?»:

варіанти відповідей

у Чіпки незаконно одбирають землю;

Чіпка одружується з Галею і кидає розбій;

Мотря видає властям сина-убивцю, і його відправляють на каторгу;

Чіпка працює в земській управі задля громадського добра;

Чіпка сходиться з волоцюгами Лушнею, Матнею, Пацюком.

Запитання 12

Тема повісті “Кайдашева сім’я”:

 

варіанти відповідей

зображення подружніх стосунків;

показ життя українського села в перші десятиріччя після реформи 1861 року, змалювання  дрібновласницького побуту селянської сім’ї після скасування кріпацтва;

 змалювання відносин між батьками і дітьми в боротьбі за власність.

Запитання 13

Панас Мирний у романі «Хіба ревуть воли, як ясла повні?» порушує всі зазначені проблеми,   КРІМ:

варіанти відповідей

обов’язковість освіти;        

любов і сімейне щастя;

кріпацька неволя;          

«пропаща сила»;   

взаємини батьків і дітей.

Запитання 14

 «Хіба ревуть воли, як ясла повні?» за жанром – це:

 

варіанти відповідей

історичний роман      

соціально-психологічний роман    

пригодницька повість

сентиментальний роман.  

Запитання 15

Сюжетною основою для написання роману «Хіба ревуть воли, як ясла повні?» Панаса Мирного та Івана Білика став нарис

варіанти відповідей

«Чіпка»

«Пропаща сила»

«Подоріжжя од Полтави до Гадячого»

«Так це та правда?!»

Запитання 16

Де вперше окремою книжкою було видрукувано роман Панаса Мирного «Хіба ревуть воли, як ясла повні?»?

варіанти відповідей

у Відні

у Львові

у Празі

у Женеві

Запитання 17

Яку назву мав роман «Хіба ревуть воли, як ясла повні?» при перевиданні в Україні 1905 p.? 

варіанти відповідей

«Подоріжжя од Полтави до Гадячого»

«Пропаща сила»; 

«Чіпка» ; 

«Кріпацька неволя»

Створюйте онлайн-тести
для контролю знань і залучення учнів
до активної роботи у класі та вдома

Створити тест