іо

Додано: 16 січня 2022
Предмет: Людина і світ, 10 клас
Тест виконано: 166 разів
66 запитань
Запитання 1

1. Чи правильно подано визначення "особи з особливими освітніми потребами" ?


Особа з ООП - це особа, яка потребує додаткової тимчасової підтримки в освітньому процесі з метою забезпечення її права на освіту.

варіанти відповідей

Неправильно.

Правильно.

Запитання 2

2. Оберіть потреби, які належать до групи ООП, пов'язанні з адаптацією способів поданння навчального матеріалу:

варіанти відповідей

Потреби в індивідуалізації змісту ІПР.

Потреби у спрощених способах подання навчального матеріалу.

Потреби у додатковій візуальній підтримці.

Потреби у поділі навчальних завдань на послідовні кроки.

Потреби у спрощенні конструкції.

Запитання 3

3. Відповідність між назвою класифікації та її спрямованістю.

Врахування таких аспектів життя, як розвиток, активність, участь, навколишнє середовище, особистісні фактори.

варіанти відповідей

МКФ - міжнародна класифікація функціонування обмежень можливостей і здоров'я.

МКХ - міжнародна статистична класифікація хвороб та проблем, пов'язаних зі здоров'ям.

Запитання 4

3. Відповідність між назвою класифікації та її спрямованістю.

Зосередженість уваги на діагнозі особи МКХ.

варіанти відповідей

МКФ - міжнародна класифікація функціонування обмежень можливостей і здоров'я.

 

МКХ - міжнародна статистична класифікація хвороб та проблем, пов'язаних зі здоров'ям.

Запитання 5

4. Чи правильним є твердження?

МКФ - класифікація, що забезпечує систематизацію даних про функціонування людини і взаємозв'язок між нею або її станом здоров'я, факторами навколишнього середовища та особистісними факторами.

варіанти відповідей

Правильно.

Неправильно.

Запитання 6

5. Оберіть потреби, які належать до групи ООП, пов'язаних з адаптацією змісту освітньої програми:

варіанти відповідей

Потреба в індивідуалізації змісту ІПР.

Потреба у спрощених способах подання навчального матеріалу.

Потреба у спрощені (модифікації) змісту загально-освітньої програми.

Потреба у формуванні соціальної (життєвої) компетенцій.

Запитання 7

7. Чи є правильним твердження? МКФ-ДП розглядає дитину не як носій діагнозу чи хвороби, а як повноцінний суб'єкт, що потребує підтримки, у тому числі психолого-педагогічної, для розширення можливостей її функціонування.

варіанти відповідей

Правильно

Неправильно

Запитання 8

8. Чи правильним є твердження? Міжнародна статистична класифікація хвороб та проблем, пов'язаних зі здоров'ям (далі - МКХ) - класифікація, що використовується для перетворення словесного формулювання діагнозів, хвороб та інших проблем, пов'язаних зі здоров'ям у коди, які забезпечують зручність збереження, збору, аналізу даних.

варіанти відповідей

Правильно

Неправильно

Запитання 9

9. У якому Законі України вперше подано визначення поняття "особи з особливими освітніми потребами" ?

варіанти відповідей

Про внесення змін до Закону України "Про освіту" щодо особливостей доступу осіб з ООП до освітніх послуг (2017)

Про освіту (2017)

Запитання 10

10. Знання про особливі освітні потреби потрібні для:

варіанти відповідей

Розроблення ІПР.

Забезпечення психолого-педагогічного супроводу.

Визначення змісту освіти.

Створення спеціальних освітніх умов.

Запитання 11

11. Особи з ООП, труднощі у яких пов'язані з соціальними, культурними та/або лінгвістичними особливостями мають:

варіанти відповідей

труднощі у навчанні

культурні труднощі

соціальні труднощі

лінгвістичні труднощі

Запитання 12

12. Чи правильним є твердження?

МКФ є сучасним підходом до визначення особливих освітніх потреб дітей.

варіанти відповідей

Правильно.

Неправильно.

Запитання 13

Чи є правильним твердження,що одиницею класифікації МКФ-ДП є не діагноз, а особливості функціонування дитини?

варіанти відповідей

Правильно.

Неправильно.

Запитання 14

14. До осіб з ООП, які можуть мати різноманітні труднощі у навчанні, належать:

варіанти відповідей

діти, які мають гіперактивність, порушення концентрації уваги

діти, які мають незначні труднощі у навчанні

діти, у яких неконтрольована поведінка, що впливає на навчання

діти з інтелектуальними порушеннями

Запитання 15

15. Встановіть відповідність:

Фактори навколишнього середовища

Особистісні фактори...це

варіанти відповідей

контекстуальні фактори

функціонування та обмеження життєдіяльності

Запитання 16

16. Встановіть відповідність:

Функції та структури організму

Активність та участь...це

варіанти відповідей

контекстуальні фактори

функціонування та обмеження життєдіяльності

Запитання 17

17. Чи правильно подане визначення "особливих потреб"?


Особливі потреби - це термін, який викориcтовується щодо осіб, чия соціальна, фізична або емоційна особливість потребує спеціальної уваги та послуг, яким подається можливість розвинути свій потенціал (G. Lefrancois), у тому числі й освітній.

варіанти відповідей

Правильно

Неправильно

Запитання 18

18. Встановіть відповідність між назвою класифікації та її визначенням.


Класифікація, що потребує систематизацію даних про функціонування людини і взаємозв'язок між нею або її станом здоров'я, факторами навколишнього середовища та особистісними факторами.

варіанти відповідей

МКФ (функціонування)

МКХ (статистична)

Запитання 19

19. Класифікація, що використовується для перетворення словесного формулювання діагнозів, хвороб та інших проблем, пов'язаних зі здоров'ям у коди, які забезпечують зручність збору, збереження і аналізу даних.

варіанти відповідей

МКФ (функціонування)

МКХ (статистична)

Запитання 20

20. У Законодавстві якої країни найповніше подано визначення осіб з особливими освітніми потребами?

варіанти відповідей

Україна

Фінляндія

Естонія

США

Запитання 21

21. У якому році вперше було використано термін "Діти з ООП"

варіанти відповідей

1994

1978

1987

1968

1988

Запитання 22

22. Чи правильним є твердження, що у МКФ включені розвиток, ативність, участь, навколишнє середовище, особистісті фактори ?

варіанти відповідей

Правильно.

Неправильно.

Запитання 23

23. Яким чотирьом ключовим питанням була приділена увага у МКФ?

варіанти відповідей

вид порушення

затримка у розвитку

дитина у контексті сім'ї

участь

фактори навколишнього середовища

Запитання 24

24. Оберіть потреби, пов'язані з подоланням труднощів у розвитку соціалізації, адаптації.

варіанти відповідей

Потреба у формуванні навичок соціальної взаємодії

Потреба у підтримці і розвитку комунікації

Потреба у компетентності фахівців

Потреба в узгодженості дій педагогів і батьків

Запитання 25

25. Чи правильним є твердження, що МКХ-10 зосереджує увагу на діагнозі особи?

варіанти відповідей

Правильно

Неправильно

Запитання 26

26. Визначте, з якою метою застосовується МКФ?

варіанти відповідей

для оцінки потреб

для обміну інформації щодо стану людини

для ранньої діагностики і виявлення

Запитання 27

27. Оберіть групи освітніх потреб:

ООП повязані з...

варіанти відповідей

подоланням вторинних і подальших відхилень

особливою організацією освітнього процесу

адаптацією способів подання навчального матеріалу

подоланням труднощів у розвитку соціалізації, адаптації

адаптацією змісту освітньої програми

Запитання 28

28. До якої категорії осіб з ООП, які мають труднощі в навчанні, що можуть виникати через стан їхнього здоров'я, належать діти з:

варіанти відповідей

діти з труднощами у навчанні

інтелектуальними порушеннями

сенсорними порушеннями

комплексними порушеннями

нейромоторними порушеннями

Запитання 29

29. Оберіть характерні риси командної роботи з дитиною, яка має ООП.

варіанти відповідей

усі члени команди мають рівний статус і вважаються однаково важливими

батьки є рівноправними членами команди

рішення стосовно методів роботи з дитиною приймаються колективно

координар команди несе персональну відповідальність за результати

знання та вміння представників різних дисциплін інтегруються під час супроводу дитини

Запитання 30

30. У якому році затверджено "Примірне положення про команду психолого-педагогічного супроводу дитини з ООП в закладі загальної середньої та дошкільної освіти"

варіанти відповідей

2017

2019

2018

Запитання 31

31. Визначте обовязки вчителя-логопеда у складі команди психолого-педагогічного супроводу.

варіанти відповідей

забезпечення освітнього процесу з урахуванням особливостей розвитку дитини

моніторинг досягнень у мовленнєвому розвитку дитини згідно з ІПР

надання корекційно-розвиткових послуг

консультативна робота з батьками

психологічний супровід

Запитання 32

32. Визначте обов'язки соціального педагога у складі команди психолого-педагогічного супроводу.

варіанти відповідей

захист прав дитини, представлення її інтересів у відповідних органах і службах

виявлення соціальних проблем

надання корекційно-розвиткових послуг згідно з ІПР

надання рекомендацій педпрацівникам щодо особливостей організації освітнього процесу для дитини певної нозології

сприяти адаптації дитини у новому колективі

Запитання 33

33. Визначте обов'язки адміністрації в роботі команди психолого-педагогічного супроводу.

варіанти відповідей

вивчення соціальних умов розвитку дитини

вивчення і моніторінг психічного розвитку дитини

моніторінг виконання ІПР

формування складу команди

організація роботи команди

Запитання 34

34. Оберіть характеристики ефективної команди.

варіанти відповідей

позитивна взаємозалежність

навички фасилітування

особиста взаємодія

міжособистісні навички

індивідуальна відповідальність

Запитання 35

35. Про яке поняття йде мова? "Дизайн предметів навколишнього середовища, освітніх програм та послуг, що забезпечує їх максимально для використання всіма особами без необхідної адаптації чи спеціального дизайну"

варіанти відповідей

універсальний дизайн

універсальний дизайн у сфері освіти

доступність

Запитання 36

36. Оберіть сфери розвитку, за якими здійснюється комплексна оцінка розвитку дитини в ІРЦ.

варіанти відповідей

фізична сфера

освітня діяльність

мовленнєва сфера

когнітивна сфера

емоційно-вольова сфера

Запитання 37

37. Яким терміном позначається поняття, яке означає ЩОСЬ, що здійснюється, коли продукт чи послуга вже потребують їх адаптації відповідно до особливостей користувачів:

варіанти відповідей

універсальний дизайн

доступність

розумне пристосування

Запитання 38

38. Як називається документ, що забезпечує індивідуалізацію навчання особи з ООП, перелік необхідних психолого-педагогічних, корекційних потреб/послуг для розвитку дитини..розроблення..фахівців з обов'язковим залученням батьків дитини з метою визначення конкретних стратегій і підходів.

Відповідь складається з трьох слів, визначення цього поняття подано у Законі України "Про освіту" 2017

варіанти відповідей

Індивідуальна програма розвитку

Портфоліо учня

Запитання 39

39. Комплексна система заходів з організації освітнього процесу та розвитку дитини, передбачена індивідуальною програмою розвитку, називається:


(правильну відповідь означає поняття, що складається з трьох слів)

варіанти відповідей

Індивідуальна програма розвитку

Психолого-педагогічний супровід

Запитання 40

40. Встановіть відповідність між поняттями та його визначенням:


1. Передбачає максимальне врахування усіх ООП користувачів того чи іншого продукту, послуги ще на етапі планування їх дизайну (в освіті - освітньої програми, методів навчання тощо).


2. Здійснюється, коли продукт чи послуга вже створені, але потребують їх адаптації відповідно до особливостей користувачів.

варіанти відповідей

1. розумне пристосування

1. універсальний дизайн

2. універсальний дизайн

2. розумне пристосування

Запитання 41

41. Визначте, що можна адаптувати в освітньому процесі:

варіанти відповідей

освітнє середовище - як відбувається робота на уроці, яка психологічна атмосфера на уроці...

результат - те,що дає дітям змогу застосовувати, закріпити, поглибити і вдосконалити навички...

зміст - який матеріал діти мають засвоїти, і як вони отримуватимуть інформацію.

процес - види освітньої діяльності, які виконують діти для засвоєння змісту.

Запитання 42

42. Оберіть напрями, які вивчає у ЗЗСО команда супроводу.

варіанти відповідей

особливості поведінки дитини в навчальній ситуації.

особливості поведінки дитини.

загальна характеристика діяльності.

рівень мовленнєвого розвитку.

індивідуально-типологічні особливості.

актуальний рівень розвитку.

адаптативна поведінка.

Запитання 43

43. Як називається особа, яка потребує додаткової постійної чи тимчасової підтримки в освітньому процесі забезепечення її права на освіту?

(відпов. скл. з 5 слів, з яких одне - прийменник, в однині, визначення цього поняття..України "Про освіту" 2017, ст.1)

варіанти відповідей

Індивід

Особа з особливими освітніми потребами.

Запитання 44

44. Оберіть три цілі, які є найпріоритетнішими при розробленні ІПР.

варіанти відповідей

навчальні навички

соціальний розвиток

безпека (коли дитина завдає шкоду собі або іншим)

комунікативний розвиток

Запитання 45

45. Визначте основні завдання команди супроводу дитини з ООП в ЗЗСО.

варіанти відповідей

визначення напрямів психолого-педагогічних, корекційно-розвиткових послуг, що можуть бути надані закладу освіти на підставі висновку ІРЦ, та забезпечення цих послуг.

проведення консультативної роботи з батьками дітей з ООП щодо особливостей їх розвитку, навчання, виховання.

збір інформації про особливості розвитку дитини, її інтереси, труднощі, освітні потреби на етапах реалізації та моніторингу виконання ІПР.

формування дружнього та неупередженого ставлення до дітей з ООП.

Запитання 46

46. Чи правильним є твердження?

"Універсальний дизайн у сфері освіти - дизайн предметів, навколишнього середовища..забезпечує їх максимальну придатність для використання всіма особами без необхідної адаптації.."

варіанти відповідей

Правильно

Неправильно

Запитання 47

47. Чи правильним є твердження ?

Члени команди психолого-педагогічного супроводу віддані спільній меті, активно сприяють реалізації, впливають на неї, проявляючи взаємну відповідальність.

варіанти відповідей

Правильно

Неправильно

Запитання 48

48. Кому потрібний універсальний дизайн?

варіанти відповідей

дітям до 7 років

людям з інвалідністю

дітям у школах

людям літнього віку

Запитання 49

49. Встановіть відповідність між поняттям та його значенням.


1. змінюють характер навчання, змінюючи зміст або понятійну сутність освітнього завдання та очікування результати.


2. змінюють характер навчання, не змінюючи суттєво зміст, понятійну сутність освітнього завдання та очікування результати.

варіанти відповідей

1. модифікації

1. адаптації

2. адаптації

2. модифікації

Запитання 50

50. Оберіть основне завдання асистента вчителя:

варіанти відповідей

допомога вчителю у забезпеченні особистісно-орієнтовного ..для дитини з ООП.

допомога дитині в освітньому процесі

Запитання 51

51. Оберіть функції асистента дитини, яка належить до національної меншини.

варіанти відповідей

налагодження комунцікаціїї між дитиною та вчителем

налагодження комунцікаціїї між школою та етнічною громадою

налагодження комунцікаціїї між вчителем та батьками дитини з ООП

допомога у підготовці домашніх завдань

Запитання 52

52. Оберіть функції асистента вчителя відповідно до листа Міністрества освіти і науки, молоді ...посадових обов'язків асистента вчителя:

варіанти відповідей

прогностична

діагностична

організаційна

навчально-розвиткова

консультативна

Запитання 53

53. Чи правильним є твердження?

Основне завдання асистента вчителя - допомога вчителю у забезпеченні особистісно-орієнтовного, індивідуального підходу в освітньому процесі, зокрема у створенні ІПР для дитини з ООП.

варіанти відповідей

Правильно

Неправильно

Запитання 54

54. У якому році було прийнято лист Міністерства освіти і науки, молоді та спорті..

варіанти відповідей

2008

2012

2018

Запитання 55

55. Встановіть відповідність між обов'язками асистента учителя та вчителем.


1. вчитель

2. асистент учителя

3. вчитель

4. асистент учителя

5. вчитель

варіанти відповідей

Залучення учнів з ООП до виконання окремих видів діяльності спільно з класом - вчитель

Участь у підготовці інформації про поточний стан справ учнів з ООП - асистент вчителя

Виконання плану уроку - вчитель

Сприяння закріпленню конкретних навичок у дітей з ООП - асистент вчителя

Відслідковування прогресу учнів з ООП та оцінювання його - вчитель

Запитання 56

56. Встановіть відповідність між функціями асистента вчителя та асистента дитини.

варіанти відповідей

помічник дитини - асистент дитини

має педагогічну освіту - асистент учителя

закінчив спеціальне навчання, що підтверджено відповідним свідоцтвом - асистент дитини

помічник вчителя - асистент учителя

призначається на клас - асистент учителя

призначається для дитини - асистент дитини

Запитання 57

57. Оберіть функції, які вчитель і асистент вчителя виконують спільно.

варіанти відповідей

дотримання конфіденційності

обговорення пропозицій до ІПР

оцінювання учнів з ООП

обговорення конкретних стратегій, діяльності, результатів виконання ІПР

обмін інформацією

звітування перед батьками

Запитання 58

58. Саламанська декларація - перший міжнародний документ, у якому введено терміни "інклюзивне навчання" , "інклюзивна школа", "особливі освітні потреби", принципи впровадження інклюзивної освіти на національному рівні.

варіанти відповідей

Саламанська декларація

ні

Запитання 59

59. Оберіть документи міжнародних освітніх форумів у сфері інклюзивної освіти.

варіанти відповідей

конвенція про права осіб з інвалідністю

Саламанська деларація про принципи, політику та практичну діяльність у галузі освіти осіб з ооп...

загальна декларація прав людини

Дакарські рамки дій. ОСВІТА ДЛЯ ВСІХ...

Інчхонська деларація. Освіта - 2030...

Запитання 60

60. Чи правильно подано визначення терміну "дискримінація" відповідно до Конвенції про боротьбу з дискримінацією у галузі освіти (1960)?


Дискримінація охоплює будь-яку відмінність, виняток, обмеження або перевагу за ознаками раси, кольору шкіри, статі, мови, релігії, політичного,національного або соціального походження, економічного становища або народження, що має на меті (або наслідком якої є) знищення чил. сфері освіти.

варіанти відповідей

Правильно

Неправильно

Запитання 61

61. Оберіть Закон України, у якому вперше за роки Незалежності подано визначення таких понять, як "ОСОБА з ооп", "інклюзичне навчання", "ІПР".

варіанти відповідей

Закон України "Про внесення змін до Закону України "Про освіту" щодо особливостей доступу осіб з ООП до освітніх послуг" від 23 травня 2017.

-

Запитання 62

62. Оберіть принципи універсального дизайну.

варіанти відповідей

мінімізація помилок

гнучкість викоритання

простота і зручність у використанні

рівність і доступність використання

використання спеціальних технічних засобів

Запитання 63

63. Встановіть відповідність між складовими сучасного освітнього шкільного простору та їхніми означеннями.

1. Приміщення, яке оснащено палітрою мультимедійних засобів різного формату... - медіатека.


2. Приміщення, де створено комфортний простір для організації процесу навчання дітей з ООП... - ресурсна кімната.

варіанти відповідей

1. Медіатека

2. Ресурсна кімната

Запитання 64

64. Міжнародний підхід до забезпечення права дітей з ООП на освіту базується на таких принципах:

варіанти відповідей

доступність та обовязковість освіти

право на якісну освіту

рівність та відсутність дискримінації

-

Запитання 65

65. Встановіть відповідність між назвою статті Закону України "Про освіту" та її назвою.

1. Інклюзивне навчання - стаття 2

2. Освіта для осіб з ООП - стаття 1

варіанти відповідей

+

-

Запитання 66

66. У якому році український уряд вперше виділив субвенцію з Державного бюджету на інклюзивну освіту в закладах загальної середньої освіти?

варіанти відповідей

2017

2018

2019

Створюйте онлайн-тести
для контролю знань і залучення учнів
до активної роботи у класі та вдома

Створити тест