1. Чи правильно подано визначення "особи з особливими освітніми потребами" ?
Особа з ООП - це особа, яка потребує додаткової тимчасової підтримки в освітньому процесі з метою забезпечення її права на освіту.
2. Оберіть потреби, які належать до групи ООП, пов'язанні з адаптацією способів поданння навчального матеріалу:
3. Відповідність між назвою класифікації та її спрямованістю.
Врахування таких аспектів життя, як розвиток, активність, участь, навколишнє середовище, особистісні фактори.
3. Відповідність між назвою класифікації та її спрямованістю.
Зосередженість уваги на діагнозі особи МКХ.
4. Чи правильним є твердження?
МКФ - класифікація, що забезпечує систематизацію даних про функціонування людини і взаємозв'язок між нею або її станом здоров'я, факторами навколишнього середовища та особистісними факторами.
5. Оберіть потреби, які належать до групи ООП, пов'язаних з адаптацією змісту освітньої програми:
7. Чи є правильним твердження? МКФ-ДП розглядає дитину не як носій діагнозу чи хвороби, а як повноцінний суб'єкт, що потребує підтримки, у тому числі психолого-педагогічної, для розширення можливостей її функціонування.
8. Чи правильним є твердження? Міжнародна статистична класифікація хвороб та проблем, пов'язаних зі здоров'ям (далі - МКХ) - класифікація, що використовується для перетворення словесного формулювання діагнозів, хвороб та інших проблем, пов'язаних зі здоров'ям у коди, які забезпечують зручність збереження, збору, аналізу даних.
9. У якому Законі України вперше подано визначення поняття "особи з особливими освітніми потребами" ?
10. Знання про особливі освітні потреби потрібні для:
11. Особи з ООП, труднощі у яких пов'язані з соціальними, культурними та/або лінгвістичними особливостями мають:
12. Чи правильним є твердження?
МКФ є сучасним підходом до визначення особливих освітніх потреб дітей.
Чи є правильним твердження,що одиницею класифікації МКФ-ДП є не діагноз, а особливості функціонування дитини?
14. До осіб з ООП, які можуть мати різноманітні труднощі у навчанні, належать:
15. Встановіть відповідність:
Фактори навколишнього середовища
Особистісні фактори...це
16. Встановіть відповідність:
Функції та структури організму
Активність та участь...це
17. Чи правильно подане визначення "особливих потреб"?
Особливі потреби - це термін, який викориcтовується щодо осіб, чия соціальна, фізична або емоційна особливість потребує спеціальної уваги та послуг, яким подається можливість розвинути свій потенціал (G. Lefrancois), у тому числі й освітній.
18. Встановіть відповідність між назвою класифікації та її визначенням.
Класифікація, що потребує систематизацію даних про функціонування людини і взаємозв'язок між нею або її станом здоров'я, факторами навколишнього середовища та особистісними факторами.
19. Класифікація, що використовується для перетворення словесного формулювання діагнозів, хвороб та інших проблем, пов'язаних зі здоров'ям у коди, які забезпечують зручність збору, збереження і аналізу даних.
20. У Законодавстві якої країни найповніше подано визначення осіб з особливими освітніми потребами?
21. У якому році вперше було використано термін "Діти з ООП"
22. Чи правильним є твердження, що у МКФ включені розвиток, ативність, участь, навколишнє середовище, особистісті фактори ?
23. Яким чотирьом ключовим питанням була приділена увага у МКФ?
24. Оберіть потреби, пов'язані з подоланням труднощів у розвитку соціалізації, адаптації.
25. Чи правильним є твердження, що МКХ-10 зосереджує увагу на діагнозі особи?
26. Визначте, з якою метою застосовується МКФ?
27. Оберіть групи освітніх потреб:
ООП повязані з...
28. До якої категорії осіб з ООП, які мають труднощі в навчанні, що можуть виникати через стан їхнього здоров'я, належать діти з:
29. Оберіть характерні риси командної роботи з дитиною, яка має ООП.
30. У якому році затверджено "Примірне положення про команду психолого-педагогічного супроводу дитини з ООП в закладі загальної середньої та дошкільної освіти"
31. Визначте обовязки вчителя-логопеда у складі команди психолого-педагогічного супроводу.
32. Визначте обов'язки соціального педагога у складі команди психолого-педагогічного супроводу.
33. Визначте обов'язки адміністрації в роботі команди психолого-педагогічного супроводу.
34. Оберіть характеристики ефективної команди.
35. Про яке поняття йде мова? "Дизайн предметів навколишнього середовища, освітніх програм та послуг, що забезпечує їх максимально для використання всіма особами без необхідної адаптації чи спеціального дизайну"
36. Оберіть сфери розвитку, за якими здійснюється комплексна оцінка розвитку дитини в ІРЦ.
37. Яким терміном позначається поняття, яке означає ЩОСЬ, що здійснюється, коли продукт чи послуга вже потребують їх адаптації відповідно до особливостей користувачів:
38. Як називається документ, що забезпечує індивідуалізацію навчання особи з ООП, перелік необхідних психолого-педагогічних, корекційних потреб/послуг для розвитку дитини..розроблення..фахівців з обов'язковим залученням батьків дитини з метою визначення конкретних стратегій і підходів.
Відповідь складається з трьох слів, визначення цього поняття подано у Законі України "Про освіту" 2017
39. Комплексна система заходів з організації освітнього процесу та розвитку дитини, передбачена індивідуальною програмою розвитку, називається:
(правильну відповідь означає поняття, що складається з трьох слів)
40. Встановіть відповідність між поняттями та його визначенням:
1. Передбачає максимальне врахування усіх ООП користувачів того чи іншого продукту, послуги ще на етапі планування їх дизайну (в освіті - освітньої програми, методів навчання тощо).
2. Здійснюється, коли продукт чи послуга вже створені, але потребують їх адаптації відповідно до особливостей користувачів.
41. Визначте, що можна адаптувати в освітньому процесі:
42. Оберіть напрями, які вивчає у ЗЗСО команда супроводу.
43. Як називається особа, яка потребує додаткової постійної чи тимчасової підтримки в освітньому процесі забезепечення її права на освіту?
(відпов. скл. з 5 слів, з яких одне - прийменник, в однині, визначення цього поняття..України "Про освіту" 2017, ст.1)
44. Оберіть три цілі, які є найпріоритетнішими при розробленні ІПР.
45. Визначте основні завдання команди супроводу дитини з ООП в ЗЗСО.
46. Чи правильним є твердження?
"Універсальний дизайн у сфері освіти - дизайн предметів, навколишнього середовища..забезпечує їх максимальну придатність для використання всіма особами без необхідної адаптації.."
47. Чи правильним є твердження ?
Члени команди психолого-педагогічного супроводу віддані спільній меті, активно сприяють реалізації, впливають на неї, проявляючи взаємну відповідальність.
48. Кому потрібний універсальний дизайн?
49. Встановіть відповідність між поняттям та його значенням.
1. змінюють характер навчання, змінюючи зміст або понятійну сутність освітнього завдання та очікування результати.
2. змінюють характер навчання, не змінюючи суттєво зміст, понятійну сутність освітнього завдання та очікування результати.
50. Оберіть основне завдання асистента вчителя:
51. Оберіть функції асистента дитини, яка належить до національної меншини.
52. Оберіть функції асистента вчителя відповідно до листа Міністрества освіти і науки, молоді ...посадових обов'язків асистента вчителя:
53. Чи правильним є твердження?
Основне завдання асистента вчителя - допомога вчителю у забезпеченні особистісно-орієнтовного, індивідуального підходу в освітньому процесі, зокрема у створенні ІПР для дитини з ООП.
54. У якому році було прийнято лист Міністерства освіти і науки, молоді та спорті..
55. Встановіть відповідність між обов'язками асистента учителя та вчителем.
1. вчитель
2. асистент учителя
3. вчитель
4. асистент учителя
5. вчитель
56. Встановіть відповідність між функціями асистента вчителя та асистента дитини.
57. Оберіть функції, які вчитель і асистент вчителя виконують спільно.
58. Саламанська декларація - перший міжнародний документ, у якому введено терміни "інклюзивне навчання" , "інклюзивна школа", "особливі освітні потреби", принципи впровадження інклюзивної освіти на національному рівні.
59. Оберіть документи міжнародних освітніх форумів у сфері інклюзивної освіти.
60. Чи правильно подано визначення терміну "дискримінація" відповідно до Конвенції про боротьбу з дискримінацією у галузі освіти (1960)?
Дискримінація охоплює будь-яку відмінність, виняток, обмеження або перевагу за ознаками раси, кольору шкіри, статі, мови, релігії, політичного,національного або соціального походження, економічного становища або народження, що має на меті (або наслідком якої є) знищення чил. сфері освіти.
61. Оберіть Закон України, у якому вперше за роки Незалежності подано визначення таких понять, як "ОСОБА з ооп", "інклюзичне навчання", "ІПР".
62. Оберіть принципи універсального дизайну.
63. Встановіть відповідність між складовими сучасного освітнього шкільного простору та їхніми означеннями.
1. Приміщення, яке оснащено палітрою мультимедійних засобів різного формату... - медіатека.
2. Приміщення, де створено комфортний простір для організації процесу навчання дітей з ООП... - ресурсна кімната.
64. Міжнародний підхід до забезпечення права дітей з ООП на освіту базується на таких принципах:
65. Встановіть відповідність між назвою статті Закону України "Про освіту" та її назвою.
1. Інклюзивне навчання - стаття 2
2. Освіта для осіб з ООП - стаття 1
66. У якому році український уряд вперше виділив субвенцію з Державного бюджету на інклюзивну освіту в закладах загальної середньої освіти?
Створюйте онлайн-тести
для контролю знань і залучення учнів
до активної роботи у класі та вдома