ІСт укр

Додано: 31 травня
Предмет: Я досліджую світ, 11 клас
123 запитання
Запитання 1

Позначте період, який прийнято називати «українським ХІХ століттям»:


варіанти відповідей

середина XVIII — початок ХХ ст.

  1780-ті роки — 1914 р.  

1775 — 1917 рр.

 1812 — 1914 рр.

1780-ті роки — 1900 р.

Запитання 2

Позначте історичні події, з якими прийнято пов’язувати політичні та ідейні початки «українського ХІХ століття»:



варіанти відповідей

А  ліквідація Запорізької Січі, запровадження конституційно-парламентського устрою в Російській імперії, виникнення українських політичних партій.

Б  поділи Речі Посполитої, декабристський рух, утворення Кирило-Мефодіївського товариства.

В  включення до складу Російської імперії Кримського ханства та Північного Причорномор’я, Велика Французька революція, скасування панщини в Австрійській імперії.

Г  поділи Речі Посполитої, включення до складу Російської імперії Кримського ханства та Північного Причорномор’я, Велика Французька революція.  

Запитання 3

3. Позначте назви періодів, на які пропонував поділяти «українське ХІХ століття» історик Іван Лисяк-Рудницький:


варіанти відповідей

академічний, культурний, політичний.

культурний, політичний, модерністичний.

шляхетський, народницький, модерністичний.  

 шляхетський, культурний, політичний.

народницький, інституційний, політичний.

Запитання 4

Позначте назви періодів (етапів), на які пропонував поділяти ХІХ ст. чеський історик і соціолог Мірослав Грох:


варіанти відповідей

академічний, культурний, політичний.  

 культурний, політичний, модерністичний.

 шляхетський, народницький, модерністичний.

шляхетський, культурний, політичний.

Запитання 5

Позначте ключову ознаку східноєвропейського, зокрема українського, розуміння нації:


варіанти відповідей

 адміністративно-територіальна єдність.

наявність безперервної державницької традиції.

спільність громадської культури та ідеології.

рівність політичних прав громадян.

етнічність (спільність походження та народної культури).  

Запитання 6

Позначте визначення, яке найбільш повно і точно розкриває сутність поняття «українська національна ідея»:


варіанти відповідей

 усвідомлення самими українцями себе, як окремого народу з власною історією, своїми політичними, економічними й культурними запитами.

 усвідомлення українців іншими народами, як окремої нації з власною історією, своїми політичними, економічними й культурними запитами, власним поглядом на майбутнє України.

усвідомлення самими українцями себе, як окремого народу з власною історією, своїми політичними, економічними й культурними запитами, власним поглядом на майбутнє України.  

усвідомлення самими українцями себе, як окремого народу з власною історією, своїми економічними запитами, власним поглядом на майбутнє України.

Запитання 7

Позначте визначення, яке найбільш повно і точно розкриває сутність поняття «національна еліта»:


варіанти відповідей

найбільш підготовлена і згуртована меншість суспільства, його провідна верства, яка усвідомлює цілі, що стоять перед народом (нацією) і скеровує зусилля національної спільноти на їх досягнення.  

найбільш непідготовлена і найменш згуртована меншість суспільства, яка усвідомлює цілі, що стоять перед народом (нацією) і скеровує зусилля національної спільноти на їх досягнення.


найбільш підготовлена і згуртована меншість суспільства, його провідна верства, яка усвідомлює цілі, що стоять перед народом (нацією).

 найбільш підготовлена і згуртована більшість суспільства, його провідна верства, яка усвідомлює цілі, що стоять перед народом (нацією) і скеровує зусилля національної спільноти на їх досягнення.

Запитання 8

Позначте визначення, яке найбільш повно і точно розкриває сутність поняття «асиміляція».


варіанти відповідей

процес у суспільному житті, в ході якого окремі народи, що, як правило, знаходяться під сильним колоніальним тиском у багатонаціональній державі, розвивають свою культуру і мову.

процес у суспільному житті, в ході якого окремі народи, що, як правило, знаходяться під сильним колоніальним тиском у багатонаціональній державі, засвоюють культуру і мову панівної нації і поступово відокремлюються від неї.

процес у суспільному житті, в ході якого окремі народи, що займають панівне становище в багатонаціональній державі, засвоюють культуру і мову пригнобленої нації і поступово зливаються з нею.

процес у суспільному житті, в ході якого окремі народи, що, як правило, знаходяться під сильним колоніальним тиском у багатонаціональній державі, засвоюють культуру і мову панівної нації і поступово зливаються з нею.  

Запитання 9

Позначте суспільну групу, яка була рушієм розвитку українського руху на його шляхетському (за І. Лисяком-Рудницьким) етапі:


варіанти відповідей

різночинна інтелігенція.

нащадки козацької старшини (дворяни).  

державні селяни.


купецтво.

промисловий пролетаріат.

Запитання 10

10. Позначте суспільну верству, яка була рушієм українського руху на його народницькому (за І. Лисяком-Рудницьким) етапі:


варіанти відповідей

 селянство.

міщанство.

інтелігенція.  

шляхта.

Запитання 11

Тема 2. Адміністративно-територіальний устрій та політична система України у складі Російської імперії

1. Позначте характерні риси російського самодержавства:


варіанти відповідей

слабкість станових корпорацій, нечисельна й маловпливова бюрократія, глибоке проникнення кріпосницьких відносин у всі сфери життя суспільства.

слабкість станових корпорацій, розвинута бюрократія, глибоке проникнення кріпосницьких відносин у всі сфери життя суспільства.  

наявність представницьких органів влади, розвинута бюрократія, глибоке проникнення кріпосницьких відносин у всі сфери життя суспільства

наявність представницьких органів влади, розвинута бюрократія, відсутність кріпосницьких відносин.

Запитання 12

Позначте українські губернії у складі Російської імперії в ХІХ ст.:



варіанти відповідей

Чернігівська, Полтавська, Харківська, Київська, Львівська, Волинська, Подільська, Катеринославська, Херсонська, Таврійська.

Чернігівська, Полтавська, Харківська, Київська, Тернопільська, Волинська, Подільська, Катеринославська, Херсонська, Таврійська.

Чернігівська, Полтавська, Харківська, Київська, Станіславівська, Волинська, Подільська, Катеринославська, Херсонська, Таврійська.

Чернігівська, Полтавська, Харківська, Київська, Волинська, Подільська, Чернівецька, Катеринославська, Херсонська, Таврійська.

Чернігівська, Полтавська, Харківська, Київська, Волинська, Подільська, Катеринославська, Херсонська, Таврійська.  

Запитання 13

Позначте президента ІІ Малоросійської колегії, ініціатора адміністративно-політичних і соціально-економічних заходів щодо інтеграції Гетьманщини і Слобідської України у складі Російської імперії::


варіанти відповідей

Д. Бібіков.

М. Воронцов.

 Г. Потьомкін.

М. Рєпнін.

П. Рум’янцев.  

Запитання 14

Позначте малоросійського генерал-губернатора в 1816—1834 рр.:


варіанти відповідей

Д. Бібіков.

М. Воронцов.

 Г. Потьомкін.

М. Рєпнін.

Запитання 15

Позначте російського державного і військового діяча, який забезпечив у останній чверті XVIII ст. інтегрування Південної України та Криму до Російської імперії:


варіанти відповідей

Д. Бібіков.

М. Воронцов.

Г. Потьомкін.  

М. Рєпнін.

П. Рум’янцев.

Запитання 16

Позначте новоросійського і бессарабського генерал-губернатора в 1923—1854 рр.:


варіанти відповідей

Д. Бібіков.

М. Воронцов.

Г. Потьомкін.

М. Рєпнін.

П. Рум’янцев.

Запитання 17

Позначте київського генерал-губернатора в 1837—1852 рр., ініціатора адміністративно-політичних і соціально-економічних заходів щодо інтеграції Правобережної України у складі Російської імперії:


варіанти відповідей

Д. Бібіков.  

 М. Воронцов.

Г. Потьомкін.

М. Рєпнін.

П. Рум’янцев.

Запитання 18

. Позначте головний напрям російської урядової політики щодо Правобережної України в ХІХ ст.:


варіанти відповідей

 українізація

деполонізація.  

 дерусифікація.

полонізація.

деукраїнізація.

Запитання 19

Позначте твердження, яке відображає ставлення українців до російсько-французької війни 1812 р.:


варіанти відповідей

усі верстви українського суспільства пов’язували з приходом французької армії надії на звільнення з-під російської влади та сподівалися на відновлення у Наддніпрянській Україні козацько-гетьманського устрою.

українські селяни-кріпаки прагнули приєднатися до французької армії, щоб звільнитися від кріпацтва і панщини, а згодом узагалі ліквідувати соціальну нерівність.

українська інтелігенція, шляхта та селяни-кріпаки масово влилися в російську армію, демонструючи вдячність російській владі за намір відновити козацько-українську державність.

думки в українському суспільстві розділилися: одні пов’язували з приходом Наполеона надії на введення прогресивного законодавства й можливість для України стати автономною, а може, й незалежною козацькою державою, інші не вірили в таке визволення, а французька революція лякала українських поміщиків загрозою всьому соціально-економічному устрою. 


Запитання 20

10. Позначте твердження, яке розкриває історичне значення для України російсько-турецьких війн 1806–1812 і 1828–1829 років:


варіанти відповідей

 українці взяли активну участь у формуванні загонів «ополченців», що підняло національно-патріотичний дух українського суспільства й відродило надії на відновлення Гетьманщини.

 російсько-турецькі війни першої половини ХІХ ст. дали поштовх для зміни адміністративно-територіального устрою Російської імперії з урахуванням національно-регіональної специфіки, висунули гасло національної єдності України.

до Росії були приєднані ті українські землі у гирлі Дунаю, які ще перебували у складі Туреччини, що зумовило зближення українців приєднаних територій з наддніпрянськими українцями, зростання загального потенціалу українства у його протистоянні з російською імперською владою.  

відбулися істотні зміни в етнічному складі населення України на користь не-українців, що дало змогу російському царизму посилити контроль над суспільними процесами в українських губерніях.

у російсько-турецьких війнах першої половини ХІХ ст. українці взяли участь на боці Туреччини, сподіваючись відновити політику Б. Хмельницького і П. Дорошенка, які в різний час шукали підтримки у турків і татар у боротьбі за автономію.


Запитання 21

Позначте пропущені в тексті слово і дату: «Унаслідок (…) реформи (…) р., яка сповна поширювалася на лівобережні та південні українські губернії, створювалися місцеві органи самоврядування, які наділялися окресленими владними повноваженнями в галузі місцевого господарства, зокрема, утримання шляхів, організації освітньої мережі, продовольчої справи, охорони здоров’я, страхування та ветеринарної допомоги, а також у сприянні розвиткові торгівлі та промислам, сільським кооперативам. В основу їхньої діяльності покладався принцип всестановості та виборності».

 


варіанти відповідей

аграрної; 1861.

судової; 1864.

 міської; 1870.

земської; 1864.  

земської; 1911. 

Запитання 22

Позначте пропущені в тексті слово і дату: «Під тиском всезростаючого опозиційного руху та страйкових виступів імператор (…) маніфестом (…) р. пішов на компроміс, надаючи населенню громадянські свободи, особисту недоторканність. Маніфест став першим кроком до зміни державного ладу Російської імперії з абсолютної монархії на конституційну».


варіанти відповідей

Лютневим; 1861.

Грудневим; 1867.

Жовтневим; 1905.  

 Квітневим; 1906

Лютневим; 1917.

Запитання 23

. Форми взаємодії держави і суспільства в українських регіонах у складі монархії Габсбургів

1. Позначте історичну подію, у результаті якої Галичини була приєднана до Австрійської (Габсбурзької) монархії:

варіанти відповідей

перший поділ Речі Посполитої, 1772 р.  

другий поділ Речі Посполитої, 1793 р.

 третій поділ Речі Посполитої, 1795 р.


російсько-турецька війна 1768—1774 рр.

російсько-французька війна 1812 р.


Запитання 24

Позначте правовий термін, який використовувався австрійською владою для обґрунтування територіальних набутків у Галичині:


варіанти відповідей

приєднання.

окупація.

індемнізація.

ревіндикація.  

возз’єднання.

Запитання 25

Позначте історичну подію, у результаті якої Буковина була приєднана до Австрійської (Габсбурзької) монархії:


варіанти відповідей

перший поділ Речі Посполитої, 1772 р.

другий поділ Речі Посполитої, 1793 р.

третій поділ Речі Посполитої, 1795 р.

 російсько-турецька війна 1768—1774 рр.  

російсько-французька війна 1812 р.


Запитання 26

Позначте найвищий орган австрійської виконавчої влади в Галичині в першій половині ХІХ ст.:


варіанти відповідей

губернаторство. 

намісництво.

 циркулярний уряд.

домінія.

надвірна канцелярія.

Запитання 27

Позначте назву первинних територіальних осередків у Галичині наприкінці XVIII — першій половині ХІХ ст., які складалися з кількох сіл, що належали одному земельному власнику, який на цій території був представником нижчої інстанції судово-виконавчої влади, мав право діяти як представник державної влади, поєднуючи її зі зверхністю над підданими:



варіанти відповідей

губернаторство.

магістрат.

циркул.

домінія.  

громада.

Запитання 28

Позначте десятиліття, коли Габсбурзька монархія була перетворена в дуалістичну — Австро-Угорську, запроваджено конституційний устрій, а Галичина отримала автономію, яка зосередилася в руках польської аристократії:


варіанти відповідей

1880-ті роки.

1870-ті роки.

1860-ті роки.

1850-ті роки.

Запитання 29

Позначте представницько-законодавчий орган австрійської провінції «Королівство Галіції і Лодомерії», що діяв у Львові з 1861 р.:


варіанти відповідей

Галицький становий сейм.

Галицьке намісництво.

Галицький крайовий сейм.  

Головна руська рада.

Центральна рада народова.

Запитання 30

Позначте адміністративно-правовий статус Буковини у складі Австрійської (Австро-Угорської) монархії в другій половині ХІХ ст.:  


варіанти відповідей

воєводство.

округ.

 повіт.

губернія.

коронний край.  

Запитання 31

Що з наведеного нижче найкраще характеризує різницю у впливі на політичне становище України реформ 1860—70-х років у Російській і Австрійській (Австро-Угорській) імперіях?


варіанти відповідей

у Російській імперії самодержавство та унітарний характер держави залишилися в незміненому вигляді; в Австрійській (Австро-Угорській) імперії влада монарха була обмежена виборними органами парламентського типу.  

Російська імперія залишилася самодержавною та унітарною державою, російські чиновники заперечували існування українського народу; в Австрійській (Австро-Угорській) імперії українці отримали національно-територіальну автономію.

 Російська імперія стала конституційною монархією з наданням автономії національним регіонам, у тому числі Україні; Австрійська (Австро-Угорська) імперія залишалася самодержавною та унітарною державою.

у Російській та Австрійській (Австро-Угорській) імперіях утвердився конституційно-парламентський устрій, українцям гарантовано дотримання національних прав, зокрема забезпечено їхнє представництво в парламентських інституціях.

Російська та Австрійська (Австро-Угорська) імперії залишилися самодержавними та унітарними державами, російські та австрійські чиновники однаково заперечували існування українського народу.

Запитання 32

. Позначте рік, коли в Австро-Угорській монархії відбулося скасування куріальної системи виборів до парламенту й запроваджено загальне голосування:


варіанти відповідей

1848 р.

1867 р.

1895 р.

 1907 р.  

1914 р.

Запитання 33

Тема 4. Соціальна структура населення й економічний розвиток України

1. Позначте десятиліття, коли почалися якісні зміни в промисловості України, пов’язані з переходом від ручного виробництва до машинного — промисловий переворот:


варіанти відповідей

30-ті роки ХІХ ст.  

40-ві роки ХІХ ст.

50-ті роки ХІХ ст.

60-ті роки ХІХ ст.

Запитання 34

Позначте твердження, яке розкриває зміст поняття «модернізація»:


варіанти відповідей

оновлення в культурній сфері, які полягали у поверненні до національних традицій і форм в освіті, церковному житті, мистецтві.

зміни в економіці, сутність яких полягала в переході від ручної праці до машинної, зокрема в запровадженні техніки в сільському господарстві.

удосконалення транспортної мережі, сутність якого полягала в переході від колісного та водяного транспорту до залізничного.

складна низка перетворень, яких зазнає спільнота на шляху розвитку від урбанізованого та індустріального суспільства до традиційного аграрного.

складна низка перетворень, яких зазнає спільнота на шляху розвитку від традиційного аграрного суспільства до урбанізованого та індустріального.  

Запитання 35

3. Позначте опис, який розкриває місце України в зовнішній торгівлі Російської імперії в першій половині ХІХ ст.:



варіанти відповідей

на початку ХІХ ст. Росія вела торгівлю в основному через Балтійське море; за півстоліття становище змінилося – зросла роль чорноморських і азовських портів: у 50-ті роки до них уже перейшла третина експорту (вивозу); основне місце в експорті займали чавун і вугілля (близько 90 %); український чавун і вугілля вивозили в Туреччину, Грецію, південноєвропейські держави — Італію, Францію, а також в Англію.

на початку ХІХ ст. Росія вела торгівлю в основному через Чорне море; за півстоліття становище змінилося – зросла роль балтійських портів: у 50-ті роки до них уже перейшла третина експорту (вивозу); основне місце в експорті займав хліб, особливо пшениця (близько 90 %); український хліб вивозили в Туреччину, Грецію, південноєвропейські держави — Італію, Францію, а також в Англію.

на початку ХІХ ст. Росія вела торгівлю в основному через Балтійське море; за півстоліття становище змінилося – зросла роль чорноморських і азовських портів: у 50-ті роки до них уже перейшла третина експорту (вивозу); основне місце в експорті займав хліб, особливо пшениця (близько 90 %); український хліб вивозили в Туреччину, Грецію, південноєвропейські держави — Італію, Францію, а також в Англію.  

на початку ХІХ ст. Росія вела торгівлю в основному через азовські й чорноморські порти; за півстоліття становище не змінилося; основне місце в експорті займав хліб, особливо пшениця (близько 90 %); український хліб вивозили в Туреччину, Грецію, південноєвропейські держави — Італію, Францію, а також в Англію.

Запитання 36

4. Позначте рік, в якому в Австрійській монархії загалом і в Галичині зокрема була відмінена панщина:


варіанти відповідей

1782 р.

1848 р. 

1861 р.

1867 р.

1906 р.

Запитання 37

Позначте визначення, яке найбільш повно і точно розкриває зміст поняття «сервітути»:


варіанти відповідей

звичаєве чи законом встановлене право користуватися (частково чи спільно) власністю громади; на правах сервітуту в Україні селяни користувалися спільно з поміщиками земельними наділами.

звичаєве чи законом встановлене право користуватися (частково чи спільно) чужою власністю; на правах сервітуту в Україні селяни користувалися спільно з поміщиками лісами, пасовищами, луками та ін.  

звичаєве чи законом встановлене право користуватися (частково чи спільно) власністю родичів чи дружини; на правах сервітуту в Україні селяни користувалися лісами, пасовищами, луками та ін.

звичаєве чи законом встановлене право користуватися (частково чи спільно) чужою власністю; на правах сервітуту в Україні селяни користувалися спільно з німецькими колоністами лісами, пасовищами, луками та ін.

Запитання 38

Позначте рік, коли в Російській імперії була проведена селянська реформа — скасовано кріпацтво й визначено механізм викупу панщизняних повинностей:

варіанти відповідей

 1782 р.

1848 р.

1861 р.  

1867 р.

1906 р.

Запитання 39

7. Позначте міста, які з’єднала перша на Наддніпрянщині залізниця?

варіанти відповідей

Курськ — Київ.

Харків — Київ.

Київ — Севастополь.

Чернігів — Одеса.

Одеса — Балта.  

Запитання 40

8. Позначте положення, які характеризують економічне становище українських регіонів у складі Російської імперії в ХІХ – на початку ХХ ст.:


варіанти відповідей

Донецько-Криворізький вугільно-залізорудний басейн; Дрогобицько-Бориславський нафтовий район; інтенсивний розвиток цукрової промисловості.

розвиток соляної та деревообробної промисловості; Донецько-Криворізький вугільно-залізорудний басейн; імпорт пшениці.

Дрогобицько-Бориславський нафтовий район; інтенсивний розвиток цукрової промисловості; розвиток великомашинної індустрії; експорт пшениці.

надання Одесі статусу порто-франко; фірма Яхненків і Симиренка; розвиток залізничного транспорту; експорт пшениці.  

Донецько-Криворізький вугільно-залізорудний басейн; утворення монопольних об’єднань — синдикатів; розвиток вівчарст

Запитання 41

Позначте положення, які характеризують економічне життя Галичини, Буковини і Закарпаття у другій половині ХІХ ст.:



варіанти відповідей

соляна промисловість; Дрогобицько-Бориславський нафтовий район; виплавка озокериту.  

відсутність машинобудівних підприємств; лісопильна промисловість; виплавка чавуну і сталі.

виплавка чавуну і сталі; експорт фабрично-заводських виробів; видобуток солі.

імпорт фабрично-заводських виробів; м’ясне тваринництво; розвиток машинобудування.

високий рівень технічного оснащення підприємств деревообробної та харчової промисловості; ярмаркова і базарна торгівля.


Запитання 42

10. Позначте міста, які були найбільшими в Україні наприкінці ХІХ ст. за чисельністю населення:



варіанти відповідей

Одеса, Київ, Харків, Катеринослав.  

Одеса, Київ, Харків, Полтава.

Київ, Харків, Житомир, Херсон.

Харків, Київ, Чернігів, Одеса.

Запитання 43

Тема 5. Етнічний склад населення України. Росіяни на Україні: сфери присутності, політичні позиції, майновий статус, форми громадської активності

1. Позначте кількість і частку українців у національному складі населення Наддніпрянщини (станом на 1897 р.):


варіанти відповідей

 3,5 млн.; 88,6 %.

7,8 млн.; 82,5 %.

12,5 млн.; 77,6 %.

17,0 млн.; 71,5 %.  

23,2 млн.; 80,0 %.

Запитання 44

Позначте найбільші національні групи (крім українців) в українських губерніях Російської імперії ХІХ ст.:



варіанти відповідей

росіяни, поляки, євреї, білоруси.

 росіяни, євреї, німці, поляки.  

росіяни, поляки, татари, греки.

поляки, німці, болгари, чехи.

євреї, росіяни, румуни, болгари.

Запитання 45

Позначте головні соціальні групи росіян в українських губерніях Російської імперії ХІХ ст.:


варіанти відповідей

військові, дворяни, чиновники.  

дворяни, чиновники, ремісники.

військові, духовенство, дворяни.

інтелігенція, військові, промисловці.

військові, чиновники, селяни.


Запитання 46

Позначте українські території, де знаходилися найбільші громади російських старообрядців (старовірів):



варіанти відповідей

Слобожанщина, Волинь.

Житомирщина, Черкащина.

Стародубщина, Чернігівщина.  

 Стародубщина, Поділля.

 Галичина, Буковина.

Запитання 47

Позначте етнічну групу, яка до кінця ХІХ ст. здобула чисельну та економічну перевагу в українських містах Російської імперії:



варіанти відповідей

Євреї.

 Росіяни.  

Українці.

Поляки.

Німці.

Запитання 48

Позначте представників російської творчої інтелігенції й учених, які відіграли значну роль в інтелектуально-культурному житті України ХІХ ст.:


варіанти відповідей

 І. Гаспринський, В. Іконников, М. Бердяєв, І. Рєпін.

І. Срезневський, В. Іконников, М. Бердяєв, Ю. Словацький

М. Бердяєв, Шолом-Алейхем, В. Іконников, І. Рєпін.

І. Срезневський, В. Іконников, М. Бердяєв, І. Рєпін.  

Ю. Б. Залеський, В. Іконников, М. Бердяєв, І. Рєпін.

Запитання 49

Позначте зайве для даного логічного ряду положення:


варіанти відповідей

Павло Пестель.

Південне товариство.

 «Історія русів».  

«Руська правда».

«Товариство об’єднаних слов’ян».

Запитання 50

Позначте історичні події чи явища, що вказують на наявність в Україні ХІХ ст. російського опозиційного руху:


варіанти відповідей

 декабристський рух; народництво.  

Кирило-Мефодіївське товариство; народництво

«Малоросійське товариство»; хасидизм.

 повстання 1830–1831 рр.; «хлопоманство».

повстання 1863 р.; старообрядництво.

Запитання 51

Позначте регіон України, який у ХІХ ст. мав найвищі показники зростання чисельності населення, зокрема за рахунок іноземних переселенців:



варіанти відповідей

 Слобожанщина і Лівобережна Україна («Малоросія»).

Південна (Степова) Україна («Новоросія»).  

Правобережна Україна.

Волинь і Полісся.

Галичина і Буковина.

Запитання 52

Позначти дати, пов’язані із заборонними актами щодо української мови в Російській імперії:



варіанти відповідей

1825, 1861 рр.

1861, 1876 рр.

1863, 1905 рр.

1863, 1876 рр.  

1876, 1900 рр.


Запитання 53

Тема 6. Поляки на Україні у складі Російської та Австрійської (Австро-Угорської) імперій

1. Позначте український регіон у складі Російської імперії, де значну роль у політичному, господарському та інтелектуальному житті відігравали поляки:


варіанти відповідей

Лівобережжя (Чернігівська, Полтавська губернії).

Правобережжя (Волинська, Київська, Подільська губернії).  

Слобожанщина (Харківська губернія)

Південна Україна (Катеринославська, Херсонська губернії).

Кримський півострів (Таврійська губернія).


Запитання 54

Позначте навчальний заклад, який у першій третині ХІХ ст. був важливим центром польської культури на українських землях, а самі поляки називали його «волинськими Атенами»:


варіанти відповідей

Харківський університет

Київський університет.

Ніжинський ліцей.

Кременецький ліцей.  

Рішельєвський ліцей.

Запитання 55

Позначте представників так званої української школи в польській літературі ХІХ ст.:


варіанти відповідей

Ю. Словацький, Ю. Б. Залеський, С. Ґощинський.  

М. Чайковський, А. Міцкевич, С. Ґощинський.

А. Міцкевич, С. Ґощинський, Г. Квітка-Основ’яненко.

М. Чайковський, Ю. Б. Залеський, Г. Сенкевич.

І. Срезневський, Є. Гребінка, С. Ґощинський.

Запитання 56

Позначте подію, яка свідчить про національно-політичну активність поляків на підросійській Україні:



варіанти відповідей

повстання 1830—1831 рр.  

селянський рух під проводом Л. Кобилиці.

 «холерні бунти».

 «київська козаччина».

«похід у Таврію за волею».

Запитання 57

Позначте подію, яка свідчить про національно-політичну активність поляків у підросійській Україні:



варіанти відповідей

«інвентарна реформа».

повстання 1825 р.

революція 1848 р.

повстання 1863 р.  

революція 1905 р.

Запитання 58

Позначте зайве для даного логічного ряду положення:

варіанти відповідей

«Енеїда».

«Русалка Дністровая».

«Історія русів».

 «Вогнем і мечем».  

 «Книги буття українського народу».

Запитання 59

Позначте регіон, у якому поляки користувалися в другій половині ХІХ ст. широкою автономією:



варіанти відповідей

Буковина.

Закарпаття.

Галичина.

Волинь.

 Поділля.

Запитання 60

Позначте регіон, у якому польсько-українське політичне протистояння на зламі ХІХ—ХХ ст. було найгострішим:


варіанти відповідей

Буковина

Наддніпрянщина.

Галичина.  

Волинь.

Поділля.

Запитання 61

Позначте головну мету польської громадсько-політичної та культурної активності на українських землях у ХІХ ст.:


варіанти відповідей

надання Україні автономії.

 відновлення Речі Посполитої.  

 здійснення церковних реформ.

 проведення конституційних перетворень.

досягнення польсько-російського компромісу.


Запитання 62

Прочитайте текст і заповніть пропуски (дотримуйтеся даної послідовності):

«Якщо (…) протягом ХІХ століття грали провідну роль на Лівобережжі та у степовому регіоні Наддніпрянської України, то (…) залишалися найважливішою групою на Правобережжі, у так званому Південно-Західному краї (Волинській, Київській та Подільській губерніях».


варіанти відповідей

росіяни, поляки.

поляки, євреї.

 поляки, росіяни.

росіяни, євреї.


німці, поляки.

Запитання 63

Тема 7. Неслов’янське населення України у складі Російської та Австрійської (Австро-Угорської) імперій

1. Позначте етнічну групу, стосовно якої в Російській імперії була запроваджена так звана «смуга осілості», що охоплювала територію колишньої Речі Посполитої:


варіанти відповідей

українці.

росіяни.

німці.

євреї.  

греки.

Запитання 64

Позначте найважливіші заняття єврейського населення України:



варіанти відповідей

лихварство, торгівля, сільське господарство.

 сільське господарство, лихварство, ремісництво.

торгівля, лихварство, промислове виробництво.  

 торгівля, промислове виробництво, транспорт.

 промислове виробництво, державна служба.

Запитання 65

Позначте назву єврейських субгромад у селах і містечках України; цей термін використовується теж як метафора традиційного способу життя східноєвропейських євреїв ХІХ ст.:


варіанти відповідей

 хедер.

штетл.  

 рабин.

кагал.

ґміна.

Запитання 66

Позначте роки, коли в українських губерніях Російської імперії відбулися перші масові єврейські погроми:



варіанти відповідей

1881—1883 рр.  

1889—1891 рр.

 1897—1900 рр.

 1903—1906 рр.

1911—1913 рр.


Запитання 67

Позначте єврейську релігійну течію, що виникла в XVIII ст. в Україні й проповідувала любов до простої людини, незалежно від її достоїнств і якостей, робила наголос на почуттях і емоціях віруючих замість інтелекту й розуму:


варіанти відповідей

автономізм.

декабризм.

хасидизм.  

мізрахі.

сіонізм.

Запитання 68

Позначте українські регіони розселення німців у Російській імперії ХІХ ст.:


варіанти відповідей

Поділля, Волинь.


 Галичина, Волинь, Закарпаття.

 Причорномор’я і Приазов’я, Волинь.  

Волинь, Слобожанщина.

Чернігівщина, Причорномор’я і Приазов’я.

Запитання 69

Позначте назву протестантської течії в Україні ХІХ ст., послідовники якої (переважно німецькі колоністи) пропагували мирне співжиття у світському суспільстві, ненасильницькі методи вирішення конфліктів:



варіанти відповідей

громадівці

 хасиди.

єзуїти.

 меноніти.  

народники.

Запитання 70

Позначте найпоширеніше заняття німецьких колоністів в Україні ХІХ ст.:



варіанти відповідей

лихварство.

торгівля.

промислове виробництво.

ремісниче виробництво.

 сільське господарство.  

Запитання 71

Позначте лідера кримськотатарського національного руху останньої чверті ХІХ — початку ХХ ст.:


варіанти відповідей

І. Гаспринський.  

І. Срезневський.

О. Барвінський.

Шолом-Алейхем.

І. Баал-Шем-Тов.

Запитання 72

Позначте український регіон, в якому значну частину населення становили румуни:


варіанти відповідей

Галичина.

  Буковина.  

Закарпаття.

Волинь.

 Поділля.

Запитання 73

Тема 8. Українське «національне відродження» в контексті європейської історії кінця XVIII — першої половини ХІХ століть

1. Позначте твір, в якому говорилося про історичне покликання України: підняти інших слов’ян на боротьбу за національне відродження в усіх сферах економічного, соціального і духовного життя:


варіанти відповідей

«Історія Русів».

 «Енеїда».

 «Руська правда».

 «Книги буття українського народу».  

«Конституція».


Запитання 74

Позначте подію, яка збіглася в часі з діяльністю Кирило-Мефодіївського товариства:


варіанти відповідей

 вихід друком «Історії Русів»

 діяльність «Руської Трійці».

 заснування Київського університету.

 вихід друком «Енеїди» І. Котляревського.

Запитання 75

Позначте, коли в Києві діяло Кирило-Мефодіївське товариство:


варіанти відповідей

січень 1845 — грудень 1847 рр.

травень 1847 — червень 1848 рр.

січень 1846 — березень 1847 рр.  

вересень 1848 — березень 1849 рр.

Запитання 76

Прочитайте уривок із біографії українського громадсько-політичного і культурного діяча та позначте його прізвище:

«Він здобув освіту в Харківському університеті і після недовгого вчителювання на Волині одержав у 1845 р. призначення до Київського університету. У своїх лекціях з історії, книгах він показував не лише подібність, але й відмінність «двох народностей» (російської та української), дві засади історичного розвитку: демократичну, козацьку в Україні і самодержавну, притаманну Росії».


варіанти відповідей

Т. Шевченко.

 П. Куліш.

М. Костомаров.  

М. Шашкевич.

Запитання 77

Прочитайте уривки, проаналізуйте їх і позначте назву історичного документа, з якого ці витяги зроблені: «при об’єднанні кожне слов’янське плем’я повинно мати свою самостійність»; «кожне плем’я повинно мати народне правління і дотримуватися повної рівності співгромадян за їх народженням, християнським віросповіданням і станом»; «має існувати спільний Слов’янський собор з представників всіх племен».


варіанти відповідей

Катехізис автономіста».

«Я русин був, єсмь і буду».


Маніфест Головної руської ради.

Статут Кирило-Мефодіївського товариства.  

Запитання 78

Позначте суспільну верству, яка з появою Кирило-Мефодіївського братства вийшла на арену політичної боротьби і замінила козацьку старшину на чолі українського опозиційного руху:


варіанти відповідей

кріпосне селянство.

різночинна інтелігенція.  

заможне міщанство.

 дрібна шляхта.

Запитання 79

. Позначте суспільно-політичний принцип, який набув поширення і став визначальним у ХІХ ст.:


варіанти відповідей

 принцип соціального характеру держави, який полягав у захисті державою інтересів кожної особи, всіх класів та інших соціальних груп і суспільства загалом.

 принцип демократизму, який виявлявся насамперед у визнанні народу носієм суверенітету і єдиним джерелом влади в будь-якій державі.

 принцип солідаризму, який передбачав об’єднання зусиль усіх верств суспільства навколо ідеї підвищення матеріального та культурно-освітнього рівня селянства.

 принцип суверенітету нації як нової культурної чи політичної цілості, консолідованої з етносу/етносів на підставі громадянського патріотизму й усвідомлення причетності до спільної батьківщини.  

Запитання 80

8. Позначте назву культурно-інтелектуального середовища на Слобожанщині в 30—40-х роках ХІХ ст., представники якого з розвитком української мови пов’язували надії на відновлення автономного устрою України та збереження традицій української духовної культури:



варіанти відповідей

одеські громадівці.

слобідські романтики.

київські позитивісти.

львівські семінаристи.

харківські романтики.  

Запитання 81

Позначте варіант з назвами перших українських масових журналів, що друкувалися в Харківському університеті в 1816—1825 рр. та популяризували знання з історії, етнографії, географії України, висміювали схиляння українських дворян і міщан перед іноземщиною:


варіанти відповідей

«Украинский вестник», «Харьковский демокрит», «Украинский журнал».

«Украинский вестник», «Харьковский демокрит», «Слово».

 «Украинский вестник», «Основа», «Украинский журнал».

 «Украинский вестник», «Русалка Дністровая», «Украинский журнал».

Запитання 82

Позначте суспільну верству, яка становила основу українсько-галицької інтелігенції в першій половині ХІХ ст.:



варіанти відповідей

міщанство.

 духівництво.

селянство.

шляхта.

Запитання 83

. Позначте членів «Руської трійці» — демократично-просвітницького літературного угруповання у Львові в 1830-х роках:


варіанти відповідей

Я. Головацький, І. Вагилевич, М. Левицький.

  М. Шашкевич, І. Вагилевич, А. Метлинський.

М. Шашкевич, І. Вагилевич, Я. Головацький.  

М. Шашкевич, О. Духнович, Я. Головацький.

Запитання 84

. Позначте автора поетичних рядків: «Руська мати нас родила, / Руська мати нас повила, / Руська мати нас любила: / Чому ж мова єй немила? / Чом ся нев встидати маєм? / Чом чужую полюляєм?»


варіанти відповідей

 І. Котляревський.

Т. Шевченко.

 І. Вагилевич.

М. Шашкевич.  

Запитання 85

Тема 9. Інституційний розвиток українського руху в середині та другій половині ХІХ століття

Позначте текст, який правильно — на Вашу думку — висвітлює створення Головної руської ради у Львові (1848) та розкриває програмні положення цього товариства:


варіанти відповідей

Галицькі українці першими скористалися демократичними свободами, проголошеними революцією. Вони організували свій осередок — Головну руську раду у Львові, яка проголошувала своєю метою створення української держави. У відповідь на дії українців польська інтелігенція 2 травня 1848 р. заснувала у Львові свій орган — Центральну раду народову, яка мала відстоювати інтереси польського населення Галичини. У виробленій Радою програмі обґрунтовувалася приналежність польського населення Галичини до єдиного польського народу, наголошувалося на колишній державності краю.

Галицькі поляки першими скористалися демократичними свободами, проголошеними революцією. Вони організували свій осередок — Центральну раду народову у Львові, яка проголошувала своєю метою створення литовсько-русько(українсько)-польської Речі Посполитої. У відповідь на дії поляків українська інтелігенція 2 травня 1848 р. заснувала у Львові свій орган — Головну руську раду, яка мала відстоювати інтереси українського населення Галичини. У виробленій Радою програмі обґрунтовувалася приналежність українського населення Галичини до єдиного українського народу, наголошувалося на колишній державності краю.  

Галицькі поляки першими скористалися демократичними свободами, проголошеними революцією. Вони організували свій осередок — Центральну раду народову у Львові, яка проголошувала своєю метою створення литовсько-русько(українсько)-польської Речі Посполитої. У відповідь на дії поляків українська інтелігенція 1 листопада 1848 р. заснувала у Львові свій орган — Головну руську раду, яка мала відстоювати інтереси українського населення Галичини. У виробленій Радою програмі обґрунтовувалася приналежність українського населення Галичини до єдиного українського народу, наголошувалося на колишній державності краю.

  Галицькі поляки першими скористалися демократичними свободами, проголошеними революцією. Вони організували свій осередок — Центральну раду народову у Львові, яка проголошувала своєю метою створення литовсько-русько(українсько)-польської Речі Посполитої. У відповідь на дії поляків українська інтелігенція 2 травня 1848 р. заснувала у Львові свій орган — Головну руську раду, яка мала відстоювати інтереси українського населення Галичини. У виробленій Радою програмі обґрунтовувалася приналежність українського населення Галичини до єдиного руського народу, наголошувалося на колишній загальноруській державності.

Запитання 86

Позначте назву напівлегальних об’єднань української інтелігенції в другій половині ХІХ — на початку ХХ ст., діяльність яких мала культурницьке і суспільно-політичне спрямування:


варіанти відповідей

братства.

гуртки.

товариства.

 партії.

громади.  

Запитання 87

Позначте часопис, який видавала українська «Громада» у Петербурзі на початку 60-х років ХІХ ст.:

.


варіанти відповідей

«Українське життя».

«Київська старовина».

  «Основа».  

«Мета».

Запитання 88

Позначте політичну течію, друкованим органом якої була львівська газета «Слово»:


варіанти відповідей

русофіли (москвофіли).  

народовці.

громадівці.

народники.

Запитання 89

Позначте політичну течію, друкованим органом якої була львівська газета «Діло»:


варіанти відповідей

русофіли (москвофіли).

соціалісти.

народовці.  

народники.

Запитання 90

Позначте українського діяча, одного із засновників «Братерства тарасівців» (1891) — таємної революційної організації українських студентів Харкова:

варіанти відповідей

А. Желябов.

В. Дебогорій-Мокрієвич.

І. Липа.  

Ю. Романчук.

Запитання 91

Вкажіть визначення, яке найбільш повно і точно окреслює поняття «політична партія»:



варіанти відповідей

найбільш активна й організована частина тієї чи іншої соціальної групи населення, яка діє всупереч її інтересам.

найбільш активна й неорганізована частина тієї чи іншої соціальної групи населення, яка виражає і захищає її інтереси.

найменш активна й організована частина тієї чи іншої соціальної групи населення, яка виражає її інтереси.

найбільш активна й організована частина тієї чи іншої соціальної групи населення, яка виражає і захищає її інтереси.  

інтелектуальне середовище, яке відображає настрої найбільш безправної та малозабезпеченої частини суспільства.


Запитання 92

Позначте назву першої української політичної партії в Російській імперії:


варіанти відповідей

Русько-українська радикальна партія.

Українська національно-демократична партія.

Революційна українська партія.  

 Українська соціал-демократична робітнича партія.

Запитання 93

Позначте назву першої української політичної партії в Австро-Угорській монархії:


варіанти відповідей

Русько-українська радикальна партія.  

Українська національно-демократична партія.

Революційна українська партія.

Українська соціал-демократична робітнича партія.

Запитання 94

Позначте назву науково-культурної громадської організації, що була створена у Львові в 1873 р. завдяки спільним зусиллям національно свідомої інтелігенції Наддніпрянської України та Галичини і виконувала функції всеукраїнської академії наук:


варіанти відповідей

Південно-Західний відділ Російського географічного товариства.

Наукове товариство імені Шевченка.  

Товариство «Просвіта».

Історичне товариство імені Нестора-Літописця.

Запитання 95

Тема 10. Ідейні основи українського руху в другій половині ХІХ ст.

1. Позначте політичну течію, про яку в газеті «Киевлянин» писалося: «Українці в одній кишені носять писання батька Тараса, а в другій — писання Маркса»:


варіанти відповідей

народовці.

соціал-демократи.

громадівці.  

  хлопомани.

Запитання 96

Позначте українського історика та громадсько-політичного діяча, який був послідовником еволюціонізму, не вірив у швидкі революційні зміни, вважаючи, що лише послідовна просвітницька діяльність та піднесення свідомості народу є єдино правильним шляхом; як політик-культурник був одним з ідеологів «європейськості» українського народу з огляду на необхідну орієнтацію подальшого розвитку; задекларувавши негативну роль Польщі в історії України, вважав за доцільне відмежуватися і від Росії (зокрема, впливів її культури) задля більшої кристалізації власне українства та його інтеграції в Європу:


варіанти відповідей

М. Костомаров.

П. Куліш.

М. Драгоманов.

В. Антонович.  

М. Грушевський.

Запитання 97

Позначте українського громадського та політичного діяча, історика та публіциста, який суспільний процес розумів як поступальний розвиток політичних і моральних ідей, підпорядкованих внутрішнім законам прогресу; політичним ідеалом його була федеративна держава, побудована на основах адміністративного децентралізму і культурно-національної автономії, з дотриманням принципу соборності України:



варіанти відповідей

М. Грушевський.

В. Антонович.

М. Драгоманов.  

П. Куліш.

М. Костомаров.

Запитання 98

Позначте українського історика, етнографа і письменника, засновника народницького напряму в українській історіографії, який доводив окремість українського історичного процесу як втілення демократичного духу українського народу:


варіанти відповідей

 М. Грушевський.

М. Костомаров.  

В. Антонович

П. Куліш.

Запитання 99

Позначте дві течії в українському русі в Російській імперії другої половини ХІХ ст.:


варіанти відповідей

 позитивістська і модерністська.

 політична і соціальна.

культурницька і економічна.

автономістська і самостійницька.

культурницька і політична.

Запитання 100

Позначте головну особливість українських суспільних рухів у ХІХ ст.:



варіанти відповідей

А  протистояння та взаємодія «національного» та «космополітичного» світоглядів.

Б  протистояння та взаємодія «соціального» та «національного» світоглядів.  

В  перевага «національного» світогляду над «соціальним»

Г  протистояння «автономістського» та «самостійницького» світоглядів.

Запитання 101

7. Позначте головний компонент національно-політичного світогляду галицьких народовців:



варіанти відповідей

галицькі русини — частина слов’янського простору.

 українці — самобутня нація, окрема від польської та російської.  

українці — частина польської політичної нації.

галицькі русини — окремий народ у складі монархї Габсбургів.

Запитання 102

Позначте головний компонент національно-політичного світогляду галицьких «москвофілів»:


варіанти відповідей

галицькі русини — частина слов’янського простору.

українці — самобутня нація, окрема від польської та російської.

українці — частина польської політичної нації.

галицькі русини — окремий народ у складі монархї Габсбургів.

Запитання 103


варіанти відповідей

 у 1870-х роках І. Франко еволюціонував від заперечення до повної підтримки ідеї політичної самостійності України; перехід на самостійницькі позиції був результатом ідейного вивільнення І. Франка з-під впливу свого політичного наставника М. Драгоманова, що, зокрема, виявилося у нових рисах його політичного світогляду: на зміну старим раціоналістичним і позитивістським засадам приходять ірраціональні та волюнтаристські нотки, що зближувало його ідеологію з міжвоєнним українським націоналізмом.

наприкінці ХІХ ст. І. Франко еволюціонував від повної підтримки до заперечення ідеї політичної самостійності України; перехід на автономістські позиції був результатом ідейного вивільнення І. Франка з-під впливу свого політичного наставника М. Драгоманова після його смерті 1895 р., що, зокрема, виявилося у нових рисах його політичного світогляду: на зміну старим ірраціональним і волюнтаристським засадам приходять раціоналістичні й позитивістські нотки, що зближувало його ідеологію з міжвоєнним соціал-демократизмом.

наприкінці ХІХ ст. І. Франко еволюціонував від заперечення до повної підтримки ідеї політичної самостійності України; перехід на самостійницькі позиції був результатом ідейного вивільнення І. Франка з-під впливу свого політичного наставника М. Драгоманова після його смерті 1895 р., що, зокрема, виявилося у нових рисах його політичного світогляду: на зміну старим раціоналістичним і позитивістським засадам приходять ірраціональні та волюнтаристські нотки, що зближувало його ідеологію з міжвоєнним українським націоналізмом.  

на початку ХХ ст. І. Франко еволюціонував від заперечення до повної підтримки ідеї політичної самостійності України; перехід на самостійницькі позиції був результатом ідейного вивільнення І. Франка з-під впливу свого політичного наставника В. Антоновича після його смерті 1908 р., що, зокрема, виявилося у нових рисах його політичного світогляду: на зміну старим раціоналістичним і позитивістським засадам приходять ірраціональні та волюнтаристські нотки, що зближувало його ідеологію з міжвоєнним українським націоналізмом.

Запитання 104

Позначте назву концепції, яка в другій половині ХІХ ст. орієнтувала українських діячів на використання легальних можливостей для зміцнення матеріальних та інтелектуальних сил народу, введення його в контекст європейських політичних цінностей:



варіанти відповідей

«диктатури пролетаріату».

«революційної доцільності».

«органічної праці».  

«соціалізації національної ідеї».

Запитання 105

Тема 11. Модернізація українського суспільства на початку ХХ століття

1. Позначте українську партію, ідейною основою якої було гасло національної незалежності:



варіанти відповідей

Українська соціал-демократична робітнича партія.

Українська народна партія.  

Українська демократично-радикальна партія.

  Українська соціал-демократична спілка.

Запитання 106

Позначте членів Української соціал-демократичної робітничої партії:



варіанти відповідей

Є. Чикаленко, С. Єфремов, Б. Грінченко.

 С. Петлюра, Є. Чикаленко, С. Єфремов.

М. Міхновський, В. Винниченко, М. Порш.

С. Петлюра, В. Винниченко, М. Порш.

Запитання 107

Позначте членів Української демократично-радикальної партії:



варіанти відповідей

Є. Чикаленко, С. Єфремов, Б. Грінченко.  

С. Петлюра, Є. Чикаленко, С. Єфремов.

М. Міхновський, В. Винниченко, М. Порш.

С. Петлюра, В. Винниченко, М. Порш.

Запитання 108

. Позначте правильне твердження, яке розкриває вплив на український рух російської революції 1905—1907 років:


варіанти відповідей

революція спричинила конфлікт між українськими діячами Наддніпрянщини й Галичини.

в українському русі остаточно здобула перевагу незалежницька течія.

розпочало діяльність перше українське політичне товариство — Головна руська рада.

положення Емського указу втратили чинність, з’явилися перші україномовні щоденні газети. 


Запитання 109

Позначте правильне твердження:


варіанти відповідей

українські парламентські громади діяли в І та ІІ Державних думах Російської імперії.  

українські парламентські громади діяли в І та ІІІ Державних думах Російської імперії.


  українські парламентські громади діяли в ІІ та ІІІ Державних думах Російської імперії.

українські парламентські громади діяли в ІІ та ІV Державних думах Російської імперії.

Запитання 110

Заповніть пропуск у тексті, вибравши один із поданих нижче варіантів: «Ліквідація общинного землеволодіння почалася за ініціативи голови Ради міністрів (…). Микола ІІ підписав підготовлений ним указ. Згідно з ним селяни могли вільно виходити із сільської общини і ставати власниками землі, об’єднувати отримані ділянки в одну (так званий відруб), залишатися на старому подвір’ї чи виселятися на хутір»



варіанти відповідей

Петра Струве в 1912 році.

Петра Столипіна в 1910 році.

Павла Мілюкова в 1906 році.

Петра Столипіна в 1906 році.  

Запитання 111

Позначте головні риси українського національного руху в Галичині на початку ХХ ст.:

варіанти відповідей

 розгортання масового українського національного руху; утвердження ідеї національної єдності та державного суверенітету України; загострення українсько-російських відносин; боротьба за український університет у Львові та реформу виборчого права.

розгортання масового українського національного руху; утвердження ідеї національної єдності та державного суверенітету України; загострення українсько-польських відносин; боротьба за український університет у Львові та реформу виборчого права.  

розгортання діяльності революційних підпільних організацій; утвердження ідеї національної єдності та державного суверенітету України; загострення українсько-польських відносин; боротьба за український університет у Станіславові та реформу виборчого права.

 розгортання масового українського національного руху; утвердження соціалістичних ідей; загострення українсько-польських відносин; боротьба за український університет у Львові та реформу виборчого права.

Запитання 112

Позначте лідерів українського національного руху в Галичині на початку ХХ ст.:


варіанти відповідей

Ю. Романчук, Є. Олесницький, К. Левицький.

Ю. Романчук, Є. Олесницький, І. Шраг.

 С. Єфремов, М. Грушевський, К. Левицький.

А. Потоцький, Є. Олесницький, К. Левицький.

Запитання 113

Позначте роки, в яких Східною Галичиною прокотилася хвиля українських селянських страйків, спрямованих проти польських землевласників:



варіанти відповідей

1900—1901 роки.

1901—1902 роки.

1902—1903 роки. 

1903—1904 роки.

1904—1905 роки.

Запитання 114

Тема 12. Культурно-інтелектуальна історія України ХІХ століття

1. Позначте рік відкриття Харківського університету:


варіанти відповідей

 1784 р.

1805 р. 

1834 р.

1865 р.

1875 р.


Запитання 115

Позначте рік заснування Київського університету (Університету святого Володимира):


варіанти відповідей

 1784 р.

 1805 р.

1834 р

1865 р.

1875 р

Запитання 116

Позначте рік заснування Одеського (Новоросійського) університету:


варіанти відповідей

1784 р.

1805 р.

 1834 р.

1865 р.  

1875 р.

Запитання 117

Позначте рік заснування Чернівецького університету:



варіанти відповідей

1875 р.

1805 р.

1865 р.

1784 р.

Запитання 118

Позначте рік перезаснування австрійською владою Львівського університету:



варіанти відповідей

1865 р.

1834 р.

1805 р.

1784 р.  

Запитання 119

Позначте назву художнього стилю та естетичного напряму, для якого притаманні конфлікт особистого почуття й громадянського обов’язку, перемога раціонального начала над стихією людських пристрастей і який в Україні проявився у творах І. Котляревського (у літературі), В. Боровиковського (в образотворчому мистецтві), Д. Бортнянського (у музиці).


варіанти відповідей

бароко.

класицизм.

романтизм.

реалізм.

модерн.

Запитання 120

Позначте назву ідейного руху, який переважав в українській літературі, науці й мистецтві 20—60-х років ХІХ ст. і для якого були притаманні культ почуттів, а не розуму, звернення до народності, захоплення фольклором і народною мистецькою творчістю, шуканням історичної свідомості й посиленим вивченням історичного минулого:

варіанти відповідей

реалізм.

романтизм.  

класицизм.

бароко.

Запитання 121

Позначте правильне твердження, яке відображає характерні риси реалізму як стилю і методу, характерного для українського мистецтва й літератури другої половини ХІХ ст.:



варіанти відповідей

підкреслення пріоритету волі в житті людини; ірраціональний психологізм; конкретно-історичне, всебічне зображення типових подій і характерів у типових обставинах при правдивості деталей.

культ свободи особистості як вищої життєвої цінності; характер і вчинки героя пояснюються його соціальним походженням та становищем, умовами повсякденного життя.

підкреслена емоційність і парадність; раціоцентричний психологізм; конкретно-історичне, всебічне зображення типових подій і характерів у типових обставинах при правдивості деталей.

раціоцентричний психологізм; конкретно-історичне, всебічне зображення типових подій і характерів у типових обставинах при правдивості деталей; характер і вчинки героя пояснюються його соціальним походженням та становищем, умовами повсякденного життя. 


Запитання 122

Позначте стиль в мистецтві й культурі, основною причиною появи якого був перехід від патріархально-аграрно-ремісничого до індустріально-урбаністичного суспільства і який в Україні проявився у творчості архітекторів В. Городецького (у Києві) та І. Левинського (у Львові):



варіанти відповідей

модерн.

реалізм.

романтизм

класицизм.

Запитання 123

Позначте прізвища українських митців початку ХХ століття:



варіанти відповідей

І. Руткович, С. Крушельницька, М. Садовський, К. Костанді.

П. Куліш, В. Кричевський, С. Крушельницька, М. Садовський.

В. Кричевський, С. Крушельницька, М. Садовський, К. Костанді.  

М. Садовський, К. Костанді, М. Максимович, М. Шашкевич

Створюйте онлайн-тести
для контролю знань і залучення учнів
до активної роботи у класі та вдома

Створити тест