Історія України 8 клас . Контрольний тест ІІ семестр

Додано: 5 травня 2020
Предмет: Історія України, 8 клас
Тест виконано: 115 разів
22 запитання
Запитання 1

Поняття «старшина» доречно використовувати стосовно


варіанти відповідей

членів магістрату міста.

верхівки шляхти.

верхівки козацтва.

греко-католицького духовенства.

Запитання 2

Пам’ятку присвячено діяльності гетьмана



варіанти відповідей

П. Орлика.

П. Дорошенка.

Д. Апостола.

І. Мазепи.

Запитання 3

Гайдамацький рух у XVIII ст. набув поширення на території


варіанти відповідей

Південної України.

Слобідської України.

Лівобережної України.

Правобережної України.

Запитання 4

Укажіть імена кошових отаманів Запорозької Січі.



варіанти відповідей

Василь-Костянтин Острозький

Іван Виговський

Петро Калнишевський

Іван Сірко

Петро Дорошенко

Іван Мазепа

Кость Гордієнко

Запитання 5

Пам’ятка, зображена на фото, є перлиною архітектурної спадщини

варіанти відповідей

Чернігова

Львова

Дрогобича

Володимира

Запитання 6

Перша Малоросійська колегія розпочала свою діяльність за гетьмана



варіанти відповідей

І. Мазепи.

Д. Апостола.

І. Самойловича.

І. Скоропадського.

Запитання 7

Учасників соціальних виступів на Правобережній Україні у XVIII ст. називали




варіанти відповідей

конфедератами.

гайдамаками.

опришками.

сердюками.

Запитання 8

Хто з указаних діячів військово-дипломатичними методами намагався протистояти ліквідації автономних прав Гетьманщини?



варіанти відповідей

І. Мазепа

П. Калнишевський

К. Розумовський

Ф. Прокопович

С. Палій

П. Орлик

К. Гордієнко

Запитання 9

Якою цифрою на картосхемі позначено території, що ввійшли до складу Російської імперії в результаті російсько-турецької війни 1787–1791 рр.?

варіанти відповідей

1

2

3

4

Запитання 10

«Нині цей край зруйнований, а війна, ніби гангрена, що все пожирає, обернула найродючішу частину Європи на спорожнілі поля, зарослі бур’яном руїни, на покинуті жителями міста...», - так іноземний автор, характеризуючи Руїну, описав її



варіанти відповідей

причини.

наслідки.

історичне значення.

події.

Запитання 11


Що стало результатом прийняття козаками умов, висунених царським урядом: «...Жити запорожцям у місцях, де розорено в 1709 році їхнє житло. Користуватися їм промислами... Зберігати їм вірність престолу російському... Бути їм в залежності від головнокомандуючого генерала в Малій Русі визначеного...»?



варіанти відповідей

заснування Нової (Підпільненської) Січі

утворення першої Малоросійської колегії

ліквідація Правління гетьманського уряду

відновлення гетьманства

Запитання 12

Створення яких губерній у складі Російської імперії стало наслідком третього поділу Речі Посполитої?


варіанти відповідей

Бессарабської, Холмської, Полтавської

Подільської, Волинської, Київської

Чернігівської, Полтавської, Харківської

Херсонської, Таврійської, Катеринославської

Запитання 13

Хто з перелічених гетьманів перебував при владі першим ?

варіанти відповідей

Іван Скоропадський

Іван Брюховецький

Іван Мазепа

Іван Виговський

Запитання 14

Які соціально-економічні зміни відбувалися на українських землях у складі Російської імперії в другій половині ХVІІІ ст.?


варіанти відповідей

запровадження кріпацтва

початок промислового перевороту

поширення дворянського землеволодіння на землі Вольностей Війська Запорозького Низового

ліквідація фільваркового господарства

ліквідація чумацьких промислів

зрівняння в правах козацької старшини з російським дворянством

скасування общинного землеволодіння

Запитання 15

Яку посаду обіймав Ф.Прокопович ?


варіанти відповідей

полковник Фастівського козацького полку

президент Малоросійської колегії

ректор Києво-Могилянської академії

кошовий отаман Війська Запорозького Низового

Запитання 16

Яка з перелічених подій на українських землях наприкінці ХVІІ – у першій половині ХVІІІ ст. відбулася раніше за інші ?


варіанти відповідей

об’єднання під владою гетьмана І. Мазепи Лівобережної та Правобережної України

ухвалення польським сеймом рішення про ліквідацію козацьких полків на Правобережній Україні

укладення таємного договору між шведським королем Карлом XII і гетьманом І. Мазепою

зруйнування за наказом московського царя Петра І гетьманської столиці Батурина

Запитання 17

Яка з перелічених подій відбулася пізніше за інші ?



варіанти відповідей

остаточна ліквідація гетьманства

остаточна ліквідація царським урядом Запорозької Січі

ухвалення конституції Пилипа Орлика

оприлюднення царського указу про закріпачення селян Лівобережної та Слобідської України


Запитання 18

Запорозька Січ у добу Руїни (60-ті – 80-ті рр. XVII ст.)



варіанти відповідей

входила до складу Слобідської України.

визнавала зверхність шведського короля.

виступала самостійною військово-політичною силою.

перебувала під протекторатом турецького султана.

Запитання 19

«Великий згін» населення Правобережної Гетьманщини здійснював гетьман



варіанти відповідей

Петро Дорошенко.

Іван Самойлович.

Іван Брюховецький.

Юрій Хмельницький.

Запитання 20

За часів гетьманування І. Мазепи для соціально-економічного розвитку Лівобережної Гетьманщини був характерний процес



варіанти відповідей

ліквідації магдебурзького права.

узаконення та регламентації панщини.

обезземелення козацької старшини та шляхти.

скорочення землеволодінь російського дворянства.

Запитання 21

Прочитайте уривок з історичного джерела та виконайте завдання.

«…Гонта поніс заслужену кару, росіяни приборкали запорожців. Для приборкання заворушень хлопів, що ще продовжувалися, готувалася окрема військова експедиція…»

У документі описано події часів



варіанти відповідей

«Руїни».

«Паліївщини».

«Коліївщини».

«Хмельниччини».

Запитання 22

«Договорилися ми і постановили.., Київ має залишатися на стороні їхньої царської величності… козаки, що живуть на Січі, і в Кодаку… мають бути… у володінні і в державі… їхньої царської величності…» - до якого з вказаних документів належить процитований уривок


варіанти відповідей

Білоцерківський договір (1651 р.)

Гадяцький договір (1658 р.)

Бахчисарайський договір (1681 р.)

«Вічний мир» (1686 р.)

Створюйте онлайн-тести
для контролю знань і залучення учнів
до активної роботи у класі та вдома

Створити тест