Іван Франко "Захар Беркут"

Додано: 19 квітня 2020
Предмет: Українська література, 7 клас
Тест виконано: 715 разів
42 запитання
Запитання 1

Твір «Захар Беркут» Іван Франко написав після

варіанти відповідей

прочитання літопису «Повість минулих літ»

навчання у Львівському університеті

візиту до батьківської кузні

після другого арешту - ув'язнення в коломийській

тюрмі.

Запитання 2

Твір «Захар Беркут» був написаний Іваном Франком на конкурс, оголошений львівським журналом "Зоря» 27 вересня 1882 року, і здобув

варіанти відповідей

другу премію

першу премію

визнання редактора, але нагородженим не був

третю премію

гран-прі

Запитання 3

За жанровою ознакою твір «Захар Беркут» Є

варіанти відповідей

новелою

повістю

романом

поемою

оповіданням

Запитання 4

Рід твору «Захар Беркут» -

варіанти відповідей

лірика

епос

ліро-епос

драма

Запитання 5

Слова «Образ громадського життя Карпатської Руси в XIII віці» Є

варіанти відповідей

темою твору

ідеєю

підзаголовком

епіграфом

однією з реплік персонажів

Запитання 6

Головною сюжетною лінією твору «Захар Беркут» Є

варіанти відповідей

життя Тугара Вовка як корисливого боярина-зайди

кохання Максима Беркута й Мирослави, дочки боярина Тугара Вовка

мудрість та виваженість Захара Беркута як ватажка тухольської громади

протистояння тухольців під керівництвом Захара

Беркута монголам

життя каліки Митька Вояка

Запитання 7

Слова «Головна основа взята почасти з історії (напад монголів і їх ватажок Пета), а почасти з переказів народних (про витоплення монгольської ватаги і ін.}. Дійові особи зрештою видумані, місцевість описана по можливості вірно» взято з

варіанти відповідей

епіграфа до твору

передмови

підзаголовка

епіграфа

тексту твору

Запитання 8

Твердження «Показ волелюбних тухольців на чолі з їхнім ватажком Захаром Беркутом, які відстояли свою свободу, урятували життя й іншим громадам завдяки своїй мужності, згуртованості й самовідданості» Є

варіанти відповідей

ідеєю

підзаголовком

реплікою одного з персонажів

темою

словами із передмови

Запитання 9

Твір «Захар Беркут» належить до такого різновиду жанру повісті, як

варіанти відповідей

соціально-побутова

соціально-психологічна

модерна

історична

психологічна

Запитання 10

Слова «Дела давно минувших дней, / Преданья старины глубокой», які використані як епіграф до твору, належать

варіанти відповідей

самому Івану Франку

Михайлу Лєрмонтову

Олександру Пушкіну

Тарасу Шевченку

Григорію Сковороді

Запитання 11

Камінь назвали Сторожем за легендою, яку розповідає

варіанти відповідей

Захар Беркут Тугару Вовку

Митько Вояк бегадиру Бурунді

Максим Мирославі та Тугару Вовку

Мирослава Петі

Захар Беркут Максимові

Запитання 12

Події в повісті відбуваються

варіанти відповідей

у Криму

на Далекому Сході

у Карпатах

на Запоріжжі

на Київщині

Запитання 13

Тугар Вовк прибув до Тухлі з метою

варіанти відповідей

знайти нареченого для доньки

розпочати торгівлю з селянами

зробити дорогу в горах

панувати в цьому краї

попросити Захара Беркута вилікувати його від

страшної хвороби

Запитання 14

Максим Беркут на полюванні порятував Мирославу від смерті, вбивши

варіанти відповідей

вовчицю

тигра

ведмедицю

монголів

мисливця із сусідньої громади

Запитання 15

Події в повісті «Захар Беркут» відбуваються

варіанти відповідей

1290 року

1241 року

1185 року

1663 року

1113 року

Запитання 16

Молодшим сином Захара Беркута був

варіанти відповідей

Дмитро

Тугар

Максим

Мирослав

Бурунда

Запитання 17

Словами «Плечистий, підсадкуватий, з грубими обрисами лиця і грубим, чорним волоссям» описано

варіанти відповідей

Тугара Вовка

Максима Беркута

Захара Беркута

Бурунду-бегадира

Пету

Запитання 18

Слова «...усюди був однаковий, спокійний, свобідний в рухах і словах, мов рівний серед рівних» характеризують

варіанти відповідей

Тугара Вовка

Захара Беркута

Максима Беркута

Митька Вояка

Бурунду

Запитання 19

Місцевість, де відбуваються події повісті, називається

варіанти відповідей

Ніжинщина

Тухольщина

Полісся

Бессарабія

Зелений Клин

Запитання 20

Завданням тухольців щодо нападників було

варіанти відповідей

захиститися від них

відбити їх

розбити їх

пропустити, щоб не чіпали

подружитися з ними

Запитання 21

При спробі виходу з долини на монголів почали кидати

варіанти відповідей

каміння

стріли

колоди дерев

різні речі

усяке сміття

Запитання 22

Під час бою Захар Беркут

варіанти відповідей

давав розпорядження, перебуваючи в шатрі

воював, як усі

займався лікуванням

дивився, як проходила бійка

лежав на постелі, тяжко хворий

Запитання 23

Під час проведення копної ради Митька Вояка вбиває


варіанти відповідей

Захар Беркут

Максим Беркут

Тугар Вовк

Бурунда

Мирослава

Запитання 24

До монголо-татар переметнувся

варіанти відповідей

Максим

Пета

Митько Вояк

Тугар Вовк

Бурунда

Запитання 25

Композиційною особливістю повісті «Захар Беркут» НЕ Є

А

Б

В

Г

Д

варіанти відповідей

поділ на 9 частин

використання епіграфа

підзаголовок твору

розповідь від першої особи

кілька сюжетних ліній

Запитання 26

Події в творі «Захар Беркут» розгортаються в такій послідовності


варіанти відповідей

боярин Тугар Вовк з дочкою прибуває в Карпати - громада проганяє вбивцю - Максим Беркут потрапляє в полон - Тугар Вовк переходить на бік монголів - Захар Беркут благословляє

молодят

боярин Тугар Вовк з дочкою прибуває в Карпати - громада проганяє вбивцю - Тугар Вовк переходить на бік монголів - Максим Беркут потрапляє в полон - Захар Беркут благословляє

молодят

боярин Тугар Вовк переходить на бік монголів-Тугар

Вовк з дочкою прибуває в Карпати -Максим

Беркут потрапляє в полон - громада проганяє

вбивцю - Захар Беркут благословляє молодят

боярин Тугар Вовк з дочкою прибуває в Карпати - Захар Беркут благословляє молодят - - Максим Беркут потрапляє в полон - Тугар Вовк переходить на бік монголів - громада проганяє вбивцю

Максим Беркут потрапляє в полон - Тугар Вовк переходить на бік монголів - боярин Тугар Вовк з дочкою прибуває в Карпати - громада проганяє вбивцю - Захар Беркут благословляє

молодят

Запитання 27

З метою відтворити в повісті місцевий колорит та колорит історичної епохи Іван Франко використовує

варіанти відповідей

фразеологізми та постійні епітети

діалектизми та жаргонізми

афоризми та історизми

історизми та жаргонізми

діалектизми та історизми

Запитання 28

Серед художніх образів, виведених у повісті «Захар Беркут», НЕМАЄ такого, як

варіанти відповідей

«сонце, великий преясний володар світу»

«долина, налита зеленим хлібом»

Запала долина

перстень

священний камінь

Запитання 29

Правильними є всі відповідності, ОКРІМ

варіанти відповідей

Захар Беркут - бачить дивний сон

Тугар Вовк - їде послом до тухольців

Бурунда - намагається порятувати своє життя в обмін на Максимове

Пета - дарує Мирославі перстень загиблого в битві при Калці князя-русича Мстислава

Максим - звертається з молитвою до сонця

Запитання 30

Неправильним щодо змісту твору «Захар Беркут

» є твердження

варіанти відповідей

Захар Беркут категорично відмовляється випустити монголів з пастки взамін на Максима

Максим відмовляється прийняти від Мирослави перстень і одяг, аби вибратися з ворожого табору

Тугар Вовк приймає в подарунок від князя Данила пригір'я Зелеменя

Мирослава просить Захара Беркута прийняти її за дочку

Митько Вояк допомагає Максимові вижити

Запитання 31

Ідея твору «Захар Беркут» -

варіанти відповідей

щире захоплення героїчним минулим, глибокий сум з приводу громадських міжусобиць і лиха, заподіяного ординцями

викриття суспільних вад; протиставлення недолікам суспільного життя ідеалу чистої совісті

возвеличення мужності, патріотизму, винахідливості, рішучості, вміння долати перешкоди, боротися з труднощами; засудження підступності, зради, жадності, жаги до збагачення за рахунок інших

заклик до єднання різних народів

захоплення красою природи, людина щаслива і повноцінна лише в гармонії з нею

Запитання 32

Усі вчинки здійснює Мирослава, ОКРІМ

варіанти відповідей

передає тухольцям і Захару Беркуту пораду Максима

впустити монголів у кітловину й там знищити

разом з батьком їде на полювання

навчає тухольців виготовляти катапульти-метавки

розповідає своєму батькові легенду про кам'яного

тухольського Сторожа

благає Захара Беркута порятувати її коханого

Запитання 33

Усі цитатні характеристики стосуються Мирослави, ОКРІМ


варіанти відповідей

«Але в чім не мала вона пари між своїми ровесницями, так се в природній свободі свого поводження, в незвичайній силі мускулів, у сміливості й рішучості, властивій тільки мужчинам, що виросли в ненастанній боротьбі з супротивними обставинами»

«Батько, щоб розважити свою самоту, брав її всюди з собою і, щоб задовольнити її палку натуру, привчив її владати рицарською зброєю, зносити всякі невигоди і сміло стояти в

небезпеках. І чим більші труднощі їй приходилось поборювати, тим охотніше бралась вона за діло, тим краще проявлялася сила її тіла й її рішучого, прямого характеру»

«Ніколи не переставала бути женщиною: ніжною, доброю, з живим чуттям і скромним, стидливим лицем, а все те лучилось в

ній у таку дивну, чаруючу гармонію, що хто хоч раз бачив її, чув її мову, - той довіку не міг забути її лиця, її ходу, її голосу»

«...як заговорить, то немов Бог тобі в серце вступає», а як порадить чи то одному чоловікові, чи то цілій громаді, то хоч цілий майдан старців набери, то й ті вкупі, певно, ліпшої

ради не придумають»

«...їхала на лови посеред гостей, гордо, сміло, мов стрімка тополя серед коренастих дубів»

Запитання 34

Усі цитатні характеристики стосуються Захара Беркута, ОКРІМ

варіанти відповідей

«Се був сивий, як голуб, звиш 90-літній старець, найстарший віком у цілій тухольській громаді. Батько вісьмох синів, із яких три сиділи вже разом із ним між старцями»

«Високий ростом, поважний поставою, строгий лицем, багатий досвідом життя й знанням людей і обставин»

«Був правдивим образом тих давніх патріархів, батьків і провідників цілого народу, про яких говорять нам тисячолітні пісні й перекази»

«...знали його не лише як чудового лікаря, що лічить рани і всякі болісті, але й не менше як чудового бесідника та порадника. ...його знали люди на кільканадцять миль довкола, по руськім і угорськім боці»

«...нестарий ще чоловік, каліка, без руки і ноги, навхрест перекалічений»

Запитання 35

НЕ належить Захару Беркуту репліка

варіанти відповідей

- Життя лиш доти має вартість, доки чоловік може допомагати іншим

- ...як чоловік сам-один серед громади слабий і безрадний, так і одна громада слаба, і що тільки спільне розуміння і спільне ділання многих сусідніх громад може надати їм силу і може в кожній громаді поокремо зміцнити свобідні порядки громадські

- Сини наші погибли з їх р- Нинішня наша побіда - велике діло для нас. Чим ми побідили? Чи нашим оружжям тілько? Ні. Чи нашою хитрістю тілько? Ні. Ми побідили нашим громадським ладом, нашою згодою і дружністю. Уважайте добре на се! Доки будете жити в гром

- ...радив тухольській громаді не спиняти монголів перед тісниною, але впустити їх у кітловину. Тут можна їх обступити і вирубати до останнього, а коли ні, виморити голодом. Треба тілько поробити засіки в вивозі при водоспаді і повиносити з села все добро громадське, все збіжжя, весь хліб, усю худобу, а

потім замкнути їх тут зо всіх боків

адськім порядку, дружно держатися купи, незломно стояти

всі за одного, а один за всіх, дотиук, кров їх обагрила нашу землю і кличе нас до пімсти. Чи пімстимось ми на ворогах нашого краю, коли відіб'ємо їх від свого села? Ні, а тілько, відбиті від нашого села, вони з подвійною лютістю кинуться на інші села. Не відбити, але розбити їх - се повинна бути наша мета!

Запитання 36

Щоб забезпечити монголам вихід із котловини,

Тугар Вовк має намір

варіанти відповідей

породичатися із Петою

віддати тухольцям усі свої маєтки

дати згоду на одруження Мирослави та Максима

підкупити Захара Беркута

проміняти порятунок ворогів на полоненого Максима

Запитання 37

Бурунда не покарав сина Захара Беркута тому, що

варіанти відповідей

Мирослава його про це попросила

Захар віддав за нього викуп

Тугар відрубав руку бегадиру

Максим зумів утекти

тухольці вчасно нагодилися

Запитання 38

Тугар Вовк наприкінці твору

варіанти відповідей

благословляє свою дочку і Максима

тоне від каміння з метавки Захара Беркута

тікає до Пети

залишається в тухольській громаді

переходить на монгольські землі жити

Запитання 39

Убити Максима хотів

варіанти відповідей

Захар Беркут за зраду

Мирослава через нерозділене кохання

Бурунда, тому що Максим полонений

Тугар Вовк, шукаючи вихід

Митько Вояк через заздрість

Запитання 40

Смерть Захара Беркута в повісті

варіанти відповідей

експозиція

зав'язка

кульмінація

розв'язка

епілог

Запитання 41

Повість «Захар Беркут закінчується словами

варіанти відповідей

«Се будуть гарні дні, дні весняні, дні відродження народного! Передавайте ж дітям і внукам своїм вісти про давне життя і давні порядки»

«Нехай боги дідів наших благословлять вас, діти! - сказав Захар. - В тяжких днях звела вас доля докупи і злучила ваші серця, і ви показалися гідними перестояти й найстрашнішу бурю. Нехай же ваш зв'язок в нинішню повідну днину буде порукою, що й наш народ так само перебуде тяжкі злигодні і не розірве свого

сердечного зв'язку з чеснотою й людяним норовом!»

«Давнє громадство давно забуте і, здавалось би, похоронене. Та ні! Чи не нашим дням судилось відновити його? Чи не ми се жиємо в тій щасливій добі відродження, про яку, вмираючи,

говорив Захар, а бодай у досвітках тої щасливої доби?»

«А перед самим проходом стояв навсторч величезний кам'яний стовп, у споду геть підмитий водою і для того тонший, а вгорі немов головатий, оброслий папороттю й карлуватими берізками. Се був ширико звісний Сторож, котрий, бачилось, пильнував входу у тухольську долину і готов був упасти на кождого, хто в ворожій цілі вдирався б тихого, щасливого закутка»

«Мов одна душа, стояла тухольська громада дружно в праці і виживанні, в радощах і горі»

Запитання 42

Повість закінчилася тим, що

варіанти відповідей

загинув Максим, залишилися живими Тугар Вовк та Мирослава

помер Захар Беркут, благословивши закоханих і виголосивши свою останню промову

загинула Мирослава разом з батьком, рятуючи Максима

всі лишилися живі і щасливі

помер Тугар Вовк, рятуючи Максима і Захара Беркутів

Створюйте онлайн-тести
для контролю знань і залучення учнів
до активної роботи у класі та вдома

Створити тест