Кінець 18-19ст.

Додано: 27 березня
Предмет: Історія України, 11 клас
40 запитань
Запитання 1

Повстання Чернігівського полку наприкінці 1825 — на початку 1826 рр. було підготовлено

варіанти відповідей


масонською ложею «Любов до істини».

Кирило-Мефодіївським братством.

польським Патріотичним товариством.

Південним товариством декабристів.

Запитання 2

Повстання під проводом У. Кармалюка в першій половині ХІХ ст. було проявом поширення в Наддніпрянщині

варіанти відповідей

антикріпосницького руху.

українського національного руху.

польського визвольного руху.

російського суспільного руху.

Запитання 3

У володіннях якої держави розташовувалася Задунайська Січ?

варіанти відповідей

Російської імперії

Австрійської імперії

Османської імперії

Кримського ханства

Запитання 4

Позицію якого діяча українського національного відродження відображено у висловлюванні:

«Повинність і обов’язок вселяють всякому любов до Батьківщини. Я також син Росії і хочу воювати проти французів і бути співучасником Полтавського козацького полку...»?

варіанти відповідей

І. Котляревського

Т. Шевченка

М. Костомарова

П. Куліша

Запитання 5

Що було характерним для економічного розвитку українських земель у складі Російської імперії в першій половині ХІХ ст.?

варіанти відповідей

початок промислового перевороту

зародження кооперативного руху

будівництво перших залізниць

масова трудова еміграція

Запитання 6

Прочитайте уривок із праці М. Грушевського та виконайте завдання.

«У тих землях, що одійшли до Австрії, нове правительство австрійське заходилося коло того, щоб поліпшити долю кріпаків українських, обмежити безмежну владу польських панів над ними».

В уривку йдеться про

варіанти відповідей

реформи Марії-Терезії та Йосифа ІІ 1770–1780-х рр.

Польське повстання 1830–1831 рр.

революцію 1848–1849 рр. в Австрійській імперії.

Польське національно-визвольне повстання 1863–1864 рр.

Запитання 7

Діяльність «Товариства галицьких греко-католицьких священиків» і «Руської трійці» свідчила про

варіанти відповідей


початок національного відродження на західноукраїнських землях.

політизацію національно-визвольного руху в Австрійській імперії.

розгортання національного руху під релігійними гаслами.

переорієнтацію українського руху на Російську імперію.

Запитання 8

Що з указаного нижче характеризує становище західноукраїнських земель у складі Австрійської імперії наприкінці XVIII — у першій половині ХІХ ст.?


1.Посилення впливу німецької мови та культури.

2.Нелояльне ставлення греко-католицького духовенства до імперської влади.

3.Привілейоване положення українського населення в містах.

4.Домінування поляків і німців в органах влади.

5.Зміцнення статусу та авторитету греко-католицької церкви.

6.Перебування українських селян і міщан у кріпосній залежності.

варіанти відповідей

2, 3, 6

1, 2, 4

3, 5, 6

1, 4, 5

Запитання 9

У якому році на західноукраїнських землях (Галичина, Буковина) було остаточно скасовано панщину?

варіанти відповідей

1805

1812

1836

1848

Запитання 10

Члени «Руської трійці» своє головне завдання вбачали в

варіанти відповідей

пропагуванні ідей федерації християнських слов’янських республік.


піднесенні статусу української мови, розширенні сфери її вжитку.

розбудові Австрії як парламентської федеративної республіки.

наданні галицьким українцям права обіймати державні посади.

Запитання 11

Реформи 1860–1870-х рр. у Російській імперії сприяли

варіанти відповідей

завершенню промислового перевороту.

скасуванню заборон щодо української мови.


відкриттю українських кафедр в університетах.

зрівнянню в правах усіх верств суспільства.

Запитання 12

«Негайно вислати з краю Драгоманова і Чубинського як невиправних й однозначно небезпечних для краю агітаторів» — це одна з вимог

варіанти відповідей

Валуєвського циркуляру (1863 р.).


Емського указу (1876 р.).

Університетського статуту (1884 р.).

Столипінського циркуляру (1906 р.).

Запитання 13

Про яку організацію йдеться в уривку з історичного джерела: «...Переважно досліджує губернії Київського освітнього округу в усіх тих аспектах, що є предметом занять Товариства, і особливо дослідження зі статистики та етнографії... відшукує й доводить до відома вже зібрані й ті, що зберігаються в місцевих архівах, відомості про край, розглядає їх, вирішує, як їх використати для науки...»?

варіанти відповідей

товариство «Просвіта»

Наукове товариство ім. Т. Шевченка

Південно-Західний відділ Російського географічного товариства

просвітницьке товариство галицьких греко-католицьких священиків

Запитання 14

Який із факторів відіграв вирішальну роль у стрімкому економічному розвитку Донбасу в другій половині ХІХ ст.?

варіанти відповідей


кваліфікована робоча сила

значні природні ресурси


розгалужена транспортна інфраструктура

утворення монополістичних об’єднань

Запитання 15

Скасування кріпосного права, наділення селян земельними ділянками за викуп, переведення їх у стан тимчасовозобов’язаних — це основні положення

варіанти відповідей

селянської реформи Йосифа II 1780 р.

аграрної реформи Франца-Йосифа 1848 р.

селянської реформи Олександра II 1861 р.

земельної реформи П. Столипіна 1906 р.

Запитання 16

Метою розгортання кооперативного руху на західноукраїнських землях наприкінці ХІХ ст. було

варіанти відповідей

покращення соціально-економічного становища українського селянства.

створення великих колективних сільськогосподарських підприємств.

формування єдиного всеукраїнського сільськогосподарського ринку.

сприяння еміграції українських селян до Північної Америки.

Запитання 17

У якому році у Львові створено перший осередок товариства «Просвіта»?

варіанти відповідей

1849

1868

1874

1883

Запитання 18

Масова трудова міграція українців наприкінці XIX — на початку XX ст. була зумовлена

варіанти відповідей


стрімкою монополізацією основних галузей промисловості.

розгортанням широкого будівництва залізниць і портів.

залученням на українські землі іноземних колоністів.

аграрним перенаселенням українських земель.

Запитання 19

З іменем Івана Франка пов’язано створення

варіанти відповідей

першої української політичної партії.

літературного товариства ім. Т. Шевченка.

культурно-освітнього товариства «Просвіта».

«Руського інституту» при Львівському університеті.

Запитання 20

Представникам якої течії суспільно-політичного руху другої половини XIX ст. були властиві такі погляди:

«Немає ніякого окремого українського народу, є єдина й неподільна російська народність від Карпат і до Камчатки, і є єдина російська мова...»

«Ми не можемо більше китайським муром відділяти себе від наших братів, відкидаючи мовні, літературні, релігійні та етнічні зв'язки, що єднають нас з усім російським світом...»?

варіанти відповідей

радикальної

хлопоманівської

народовської

москвофільської

Запитання 21

У результаті Столипінської земельної реформи початку ХХ ст. вийшла з общини та закріпила в особисту приватну власність земельні наділи більшість селянських господарств

варіанти відповідей

Лівобережної України.

Правобережної України.

Слобідської України.

Південної України.

Запитання 22

Які завдання мали бути вирішені в ході земельної реформи П. Столипіна?

варіанти відповідей


зміцнити соціальну опору самодержавства на селі

розв’язати проблему аграрного перенаселення

розширити ринки збуту сільськогосподарської продукції

скасувати панщину та кріпосну залежність селян

ліквідувати заборгованість за викупними платежами 1861 р.

подолати кризу сільськогосподарського перевиробництва

ліквідувати церковне та монастирське землеволодіння

Запитання 23

Які зміни в суспільному житті Наддніпрянської України відбулися після оприлюднення цитованого документа?

«Від заворушень, що виникли, може з’явитися загроза цілісності та єдності держави загальноросійської… До обов’язків уряду Ми віднесли виконання непохитної Нашої волі: 1) дарувати населенню непорушні основи громадянської свободи совісті, слова, зібрань і союзів …»

варіанти відповідей

створення губернських зборів і земських управ

утворення Української автокефальної церкви

поява перших україномовних періодичних видань

відкриття в університетах кафедр історії України

Запитання 24

Що було спільним для революції 1905–1907 рр. у Російській імперії та революції 1848–1849 рр. в Австрійській імперії?

варіанти відповідей

заснування перших україномовних газет

утворення перших українських політичних партій

скасування кріпосного права на українських землях

надання урядами дозволів на діяльність товариства «Просвіта»

Запитання 25

Концентрація промислового виробництва в металургійній, вугільній і залізо-рудній галузях Наддніпрянської України початку ХХ ст. сприяла

варіанти відповідей

розгортанню промислового перевороту.

утворенню монополістичних об’єднань.

проникненню іноземного капіталу.

завершенню індустріалізації.

Запитання 26

Яка течія в українському русі в Східній Галичині стала домінуючою наприкінці ХІХ — на початку XX ст.?

варіанти відповідей

москвофільська


радикальна

народовська

старорусинська

Запитання 27

Боротьба західноукраїнських політичних партій на початку XX ст. за реформування виборчої системи Австро-Угорщини призвела до

варіанти відповідей


скасування виборчих прав українського населення Галичини.

виділення місць для депутатів від Галичини у Віденському парламенті.

запровадження загального виборчого права для чоловіків.


ліквідації Галицького сейму як представницького органу влади.

Запитання 28

Укажіть найчисельнішу та найвпливовішу політичну силу Галичини на початку XX ст.

варіанти відповідей

Українська народно-демократична партія (УНДП)


Українська соціал-демократична партія (УСДП)

Русько-українська радикальна партія (РУРП)

Українське національно-демократичне об’єднання (УНДО)

Запитання 29

На західноукраїнських землях на початку XX ст. під гаслом «Свій до свого по своє!» розвивався

варіанти відповідей

січовий рух.


рух пластунів.

народовський рух.

кооперативний рух.

Запитання 30

Чому в школах Галичини на початку ХХ ст. була обов’язковою для вивчення німецька мова?

варіанти відповідей

регіон був окупований військами кайзера Німеччини

із середніх віків у містах краю були великі німецькі колонії

німецька мова на той час була мовою загальноєвропейського спілкування

край уходив до складу Австро-Угорщини, де державною мовою була німецька

Запитання 31

Узгодьте назву видання (1–4) з його характеристикою (А – Д).


1«Історія Русів»

2«Основа»

3«Громада»

4«Самостійна Україна»


А перший український суспільно-політичний і літературно-мистецький журнал, що видавала в Петербурзі українська громада в 1861–1862 рр.

Б український громадсько-політичний і науково-літературний збірник, що видавав у Женеві М. Драгоманов у 1878–1879 рр. та 1882 р.

В одна з найвизначніших пам’яток української історичної та суспільно-політичної думки другої половини ХVІІІ – початку ХІХ ст., у якій обстоювали ідею самостійного державного розвитку України

Г публіцистичний твір, написаний 1900 року М. Міхновським як програма Революційної української партії

Д щомісячний історико-етнографічний і літературний часопис, який видавали в Києві російською й українською мовами протягом 1882–1906 рр.

варіанти відповідей

1-А

1-В

2-А

2-Д

3-Б

3-В

4-Г

4-Д

Запитання 32

Поєднайте назву організації (1–4) з іменем історичної особи, яка була її членом (А – Д).


1 Братство тарасівців

2 Кирило-Мефодіївське братство

3 «Південно-Західний відділ Російського географічного товариства»

4 Наукове товариство ім. Т. Шевченка


А Микола Гулак

Б Михайло Грушевський

В Дмитро Донцов

Г Павло Чубинський

Д Микола Міхновський

варіанти відповідей

1-В

1-Д

2-А

2-Б

3-Б

3-Г

4-Б

4-В

Запитання 33

Установіть послідовність подій на західноукраїнських землях кінця ХVIII – першої половини ХІХ ст.


А створення освітнього товариства галицьких греко-католицьких священників

Б початок діяльності «Руської трійці»

В видання першої українськомовної газети «Зоря Галицька»

Г видання альманаху «Русалка Дністровая»

варіанти відповідей

1-В; 2-Г; 3-Д; 4-А

1-В; 2-Б; 3-Г; 4-А

1-А; 2-В; 3-Г ;4-Б

1-Б; 2-А; 3-В; 4-Г

Запитання 34

Головна руська рада (ГРР) під час революції 1848–1849 рр. в Австрійській імперії домагалася

варіанти відповідей

повалення монархії та об’єднання Галичини з Наддніпрянською Україною.

побудови федерації слов’янських народів та входження Галичини до її складу.

створення незалежної держави на теренах Галичини, Закарпаття та Буковини.

поділу Галичини за етнічним принципом і надання її східній частині автономії.

Запитання 35

Установіть відповідність між поняттями та їхніми визначеннями.


1 Хлопомани

2 Москвофіли

3 Народовці

4 Радикали


А Представники суспільної течії, що склалася в середині XIX ст. в Галичині, Буковині та Закарпатті, які виступали за національно-культурну, а згодом і державну єдність із російським народом.

Б Представники суспільної течії, що виникла в 1870-ті рр. в Галичині, які прагнули надати українському рухові політичного характеру та першими поставили перед собою завдання боротьби за незалежність України.

В Представники суспільної течії, що виникла в 1830-ті рр. на Правобережжі, основу якої становила молодь зі спольщених українських або польських шляхетських родів, яка свідомо зближувалася з простим народом.

Г Представники суспільної течії, що виникла в 1860-ті рр. у Галичині, які спрямували свою діяльність на підвищення культурно-освітнього рівня, національної свідомості українців.

Д Міжстанова категорія населення – «люди різного чину й звання» – кінця XVIII – XIX ст., вихідці з купців, міщан, духовенства, селянства, чиновництва, окремі представники якої закликали до рішучих дій проти самодержавства.

варіанти відповідей

1-Б

1-В

2-А

2-Б

3-В

3-Г

4-Б

4-Д

Запитання 36

«Громади» на Наддніпрянській Україні в другій половині XIX ст. – це

варіанти відповідей

таємні організації народовців, створені студентами та гімназистами Львова, що спрямували свою діяльність на просвітницьку роботу серед селянства.

напівлегальні об’єднання української інтелігенції, діяльність яких мала культурницьке та суспільно-політичне спрямування.

гуртки хлопоманів, створені письменниками-українцями Катеринослава та Луганська, які активно пропагували твори та ідеї Т. Шевченка серед робітників.

таємні революційні організації, створені студентами Харкова, що висунули вимоги знищення національного гноблення, відродження української нації.

Запитання 37

У якому уривку з історичного джерела йдеться про роль і місце в українській культурі зображеного діяча?

варіанти відповідей

«Він став самобутнім виявом імпресіонізму в літературі, вдаючись до аналізу психологічного стану своїх героїв. Його творчість остаточно розвіяла сумніви, чи зможе українська література стати великою літературою...»

«З його ім’ям пов’язаний поворот до нового літературного і культурного розвитку. Його славу зачинателя нової української літератури, доповнює слава «батька» українського театру...»

«Він був сином мужика і став володарем у царстві духа. Він був кріпаком і став велетнем у царстві людської культури. Він був самоуком і вказав нові... шляхи книжним ученим...»

«Будучи останнім представником поезії українського бароко, він став предтечею нової української літератури, просякнувши її ідеями гуманізму та Просвітництва...»

Запитання 38

Про який документ ідеться в спогадах М. Старицького?

«... ми вимушені були співати у концертах народні пісні на французькій мові... Тим [розпорядженням] українська мова була цілком заборонена, той [документ] не давав мені видавати і моєї драми «Не судилось», яка була... начорно закінчена та вичитана Косачкою й Кониським...»

варіанти відповідей

«Маніфест...» імператора Олександра II від 19 лютого 1861 р.

Циркуляр міністра внутрішніх справ П. Валуєва від 30 липня 1863 р.

Емський указ імператора Олександра II від 30 травня 1876 р.

«Маніфест...» імператора Миколи II від 17 жовтня 1905 р.

Запитання 39

Які факти стосуються життя і творчості Михайла Коцюбинського?

варіанти відповідей

Член Братства тарасівців, голова товариства «Просвіта» у Чернігові, автор творів «Fata morgana», «Тіні забутих предків».

Один із засновників Харківського професійного театру, Харківської губернської бібліотеки, автор творів «Сватання на Гончарівці», «Маруся».

Директор Полтавського театру, член масонської ложі «Любов до істини», автор творів «Енеїда», «Наталка Полтавка».


Один із засновників Української радикальної партії, член Наукового товариства ім. Т. Шевченка, автор творів «Boa constrictor», «Борислав сміється».

Запитання 40

З’ясуйте, у якому році відбулася подія.


1 1833 р.

2 1848 р.

3 1868 р.

4 1892 р.

А створення Наукового товариства ім. Т. Шевченка

Б створення у Львові товариства «Просвіта»

В видання першої української газети «Зоря Галицька»

Г заснування гуртка «Руська трійця»

Д створення освітнього товариства галицьких греко-католицьких священиків

варіанти відповідей

1-Б

1-Г

2-А

2-В

3-Б

3-Д

3-А

3-В

Створюйте онлайн-тести
для контролю знань і залучення учнів
до активної роботи у класі та вдома

Створити тест