· В чому віртуозні здобутки Баха?
· Аплікатура, багатоплановість мислення, темпоритм, артикуляція, співуча манера гри, органне регістрування;
· Аплікатура, багатоплановість мислення, темпоритм, гра на стакатто, співуча манера гри, використання демпферної педалі;
· Аплікатура, мотивна гра, агогічні відхилення, артикуляція, співуча манера гри, використовування скоків;
· Які критерії Баха гарного звучання?
· Артикульована манера гри
· Співуча манера гри
· Гра , яка базується на контрастній динаміці
В яких працях були відтворені педагогічні засади Баха?
· Зошит Анни Магдалени Бах
· Добре темперований клавір
Клавірна книжечка Вільгельма Фдрідемана
· Що нового вніс Бах у написанні фугу?
· Створив класичну фугу,виробив прикмети тематизму, розвинув багатоголосся,виділив логічні етапи в побудові цілого, централізував тональним планом;
· Створив класичну фугу,виробив прикмети тематизму, розвинув багатоголосся,виділив схематичні етапи в побудові цілого, розділив тональним планом;
· Створив класичну фугу,виробив поліфонічні прикраси, розвинув багатоголосся,виділив логічні етапи в побудові цілого, централізував динамічними відтінками;
· Система музичних символів Баха по Яворському.
· Рівномірний рух в басу – кроки;короти, швидкі і обривисті фігури – спокійний достаток; пунктирний ритм – бадьорість;рівний хроматизм –гостру біль; тріольний ритм – велич;скачки вниз на великі інтервали –спокій; рух вниз по два звуки – сум, горе.
· Рівномірний рух в басу – кроки; короткі, швидкі і обривисті фігури – зневіра;пунктирний ритм – сміх; рівний хроматизм –гостру біль; тріольний ритм – втома;скачки вниз на великі інтервали - благополуччя; рух вниз по два звуки – торжество.
· Рівномірний рух в басу – кроки;короткі, швидкі і обривисті фігури – радість;пунктирний ритм – бадьорість;рівний хроматизм –гостру біль; тріольний ритм – втома;скачки вниз на великі інтервали –старечу неміч; рух вниз по два звуки – сум, горе.
Що являють собою сюїти Баха?
· Сюїти для Баха є символом танцювальності
· Сюїти для Баха є характерними зразками його художньої творчості
· Сюїти для Баха є поліфонічним твором великої форми.
· · Назвіть п’ять основних бароковських правил орнаментики.
· орнаментика «хроматична» ; виконується за рахунок попередньої ноти; виписана спеціальними знаками, трактуватися, як невід’ємна частина мелодики; трелі – довгі починаються з основної ноти;число та швидкість груп трелі або мордента – є за росудом виконавця.
· орнаментика «свобідна» ; виконується за рахунок основної ноти; виписана спеціальними знаками, трактуватися, як допоміжна частина мелодики; трелі – довгі починаються з верхньої ноти;число та швидкість груп трелі або мордента – є точно вказані в таблиц виконавця.
· орнаментика «діатонічна» ; виконується за рахунок основної ноти; виписана спеціальними знаками, трактуватися, як невід’ємна частина мелодики; трелі – довгі починаються з верхньої ноти;число та швидкість груп трелі або мордента – є за розсудом виконавця.
· Що таке нотація?
· нотація стає збіркою виконавських вказівок. Вона якомога докладніше інформує про спосіб виконання: належить грати так і так - твір
· нотація - це запис нот .Він вказує на звуковисотність і тривалість: належить грати в тому чи іншому регістрі твір
· нотація стає збіркою різножанрових пєс. Вона показує і докладніше інформує про спосіб виконання: належить грати в якому характері і темпі твори
· Що таке артикуляція і яке значення вона мала в музиці Баха?
· Артикуляція була для музики Баха виконавським засобом першорядної значимості. Найголовнішим завданням клавіриста було виховання артикульованої гри на стакато
· Артикуляція була для музики Баха виконавським засобом першорядної значимості. Найголовнішим завданням клавіриста було виховання різної артикуляційної манери гри
· Артикуляція була для музики Баха виконавським засобом першорядної значимості. Найголовнішим завданням клавіриста було виховання співучої, в’язкої гри кантабіле
· Від чого залежить відчуття стилю музики Баха?
· Відчуття стилю у виконанні значною мірою залежить від характеру метроритму. Тут важливо підкреслити, що бахівський метроритм не буває довгим.
· Відчуття стилю у виконанні значною мірою залежить від характеру фразування. Тут важливо підкреслити, що бахівська фразувальна одиниця не буває довгою.
· Відчуття стилю у виконанні значною мірою залежить від нюансування. Тут важливо підкреслити, що бахівська динаміка не буває короткою.
Як виконується дисонанс?
· дисонанс повинен акцентуватися, а його розв’язання повинно, затухаючи, тісно до нього прилягати
· дисонанс повинен гратися без наголосу, а його розв’язання повинно, затухаючи, тісно до нього прилягати
· дисонанс повинен акцентуватися, а його розв’язання повинно, зніматись на стакато, тісно до нього прилягати
· Які прикмети мелодійних вершин у творах Баха?
· Прикмети мелодійних вершин (по Швейцеру) : а) найлегшим стає звук при кінці мелодійної лінії , яка рухається спрямовано в одному напрямку – вгору чи вниз; б) не підкреслюються ті синкоповані чи несинкоповані звуки, що несподіваною зупинкою переривають рух.
· Прикмети мелодійних вершин (по Швейцеру) : а) найважчим стає звук при кінці мелодійної лінії , яка рухається спрямовано в одному напрямку – вгору чи вниз; б) підкреслюються ті синкоповані чи несинкоповані звуки, що несподіваною зупинкою переривають рух.
· Прикмети мелодійних вершин (по Швейцеру) : а) неакцентованим стає звук при кінці мелодійної лінії , яка рухається спрямовано в одному напрямку – вгору чи вниз; б) підкреслюються ті синкоповані чи несинкоповані звуки, що об’єднують неперервний рух.
· Які ліги у Баха?
· Ліги, що прийшли в клавірну музику зі скрипкової, зберегли у Баха типову будову скрипкових штрихів. Найчастіше вони пов’язують цілу низку звуків і виділяють характерні інтонації -, рідше зустрічаються в’язки з двох -трьох нот і зовсім рідко – короткі ліги
· Ліги, що прийшли в клавірну музику зі скрипкової, зберегли у Баха типову будову скрипкових штрихів. Найчастіше вони пов’язують три звука і виділяють характерні інтонаційні ходи- « сміх», рідше зустрічаються в’язки з чотирьох нот і зовсім рідко – довші ліги
· Ліги, що прийшли в клавірну музику зі скрипкової, зберегли у Баха типову будову скрипкових штрихів. Найчастіше вони пов’язують два звука і виділяють характерні секундові інтонації - « зітхання», рідше зустрічаються в’язки з трьох- чотирьох нот і зовсім рідко – довші ліги
· Що таке подвійне правило вживання стакато (по Швейцеру)?
· Швейцар сформулював подвійне правило вживання стакато як прийому артикуляційного розділення у мелодійних побудовах. Стакато застосовується : 1) при русі мелодії характерними чи широкими інтервалами; 2) або при будь - якому порушенні рівномірного руху (ритмічного чи мелодійного), що відразу виділяє групу нот із загального зв’язку.
· Швейцар сформулював подвійне правило вживання стакато як прийому артикуляційного розділення у мелодійних побудовах. Стакато застосовується : 1) при русі мелодії верх чи вниз; 2) або при будь - якому порушенні пунктирного руху (ритмічного чи мелодійного), що відразу виділяє групу нот із загального зв’язку.
· Швейцар сформулював подвійне правило вживання стакато як прийому артикуляційного розділення у мелодійних побудовах. Стакато застосовується : 1) при русі мелодії дисонуючими чи мелодійними інтервалами; 2) або при будь - якому порушенні ритмічного руху,що відразу обєднує групу нот до загального розвитку.
· Що таке темпоритм і яке коло бахівських темпів?
· Бахівські ремарки на початку творів у клавірній музиці дуже нечисленні і небагаті щодо різноманітності: adagio, largo, grave, andante, allegro, pesante, presto. В старовинній музиці існувало гостре протиставлення повільних і швидких темпів.
· Бахівські ремарки на початку творів у клавірній музиці дуже нечисленні і небагаті щодо різноманітності: adagio, largo, grave, andante, allegro, presto.В старовинній музиці не існувало гострого протиставлення повільних і швидких темпів.
· Бахівські ремарки на початку творів у клавірній музиці дуже нечисленні і небагаті щодо різноманітності: adagio, largo, grave, andante,lento, allegro, presto. В старовинній музиці не існувало тембрового протиставлення повільних і швидких темпів.
· Від чого залежав темп клавірного твору Баха?
· Темп клавірного твору Баха знаходився у залежності від: характеру музики, жанру(танцю), мелодики,акцентів, фактури, артикуляції. Важливі також вартості нот, якими написано твір: повільні твори писалися восьмими нотами, а швидкі – акцентованими.
· Темп клавірного твору Баха знаходився у залежності від: характеру музики, жанру(танцю), метру, фактури, артикуляції тощо. Важливі також вартості нот, якими написано твір: повільні твори писалися довшими нотами, а швидкі – коротшими.
· Темп клавірного твору Баха знаходився у залежності від: динаміки музики, жанру(танцю), метру, фактури,стакато, артикуляції. Важливі також вартості нот, якими написано твір: повільні твори писалися на легато, а швидкі – на стакато.
· Що означало співставлення f – p в клавірній музиці?
співставлення f – p в клавірній музиці не було вказівкою до змін клавіатур на двомануальному інструменті. Якість звучання окремих регістрів була поняттям сукупним і охоплювала тембр, гучність, а часто й висотну характеристику.
· співставлення f – p в клавірній музиці було вказівкою до змін клавіатур на двомануальному інструменті. Виконання на двох мануалах завжди передбачає співставлення контрастних звучностей.
співставлення f – p в клавірній музиці було вказівкою до змін клавіатур на двомануальному інструментію. Коли Бах потребує контрастів звучання, його ремарки f – p не дають ніяких підстав для висновків про дійсну гучність. Якість звучання окремих регістрів була поняттям сукупним і охоплювала тембр, гучність, а часто й висотну характеристику.
· Що значить педалізація в клавірній музиці Баха?
· педалізація потрібна для компенсації втрат у багатстві й різноманітності тембру. У фугах Баха педаль стає не замінимою при труднощах голосоведіння, допомагаючи пов’язанню мелодичних ліній. Короткі педальні натиски можуть зробити більш випуклим ритмічний малюнок чи артикуляційний штрих
· педалізація потрібна для компенсації втрат у багатстві й різноманітності тембру. У фугах Баха педаль не допомагає при труднощах голосоведіння, чи пов’язанню мелодичних ліній. Короткі педальні натиски можуть зробити більш випуклим пунктирний рисунок чи артикуляційний штрих
· педалізація потрібна для компенсації втрат у багатстві й різноманітності тембру. У фугах Баха педаль стає не замінимою при плавному голосоведінні, допомагаючи пов’язанню стрибкові акцентовані ходи. Короткі педальні натиски можуть зробити більш випуклим мелодичний малюнок чи артикуляційний штрих.
· Які два типи динамічних відтінків у Баха по Браудо?
· Браудо назвав два типи динамічних відтінків у Баха – інструктивні й мелодійні. Інструктивні відтінки – це темброво - динамічне забарвлення голосу чи цілої фактури.
· Браудо назвав два типи динамічних відтінків у Баха – інструментальні й мелодійні. Інструментальні відтінки – це темброво - динамічне забарвлення голосу чи цілої фактури.
· Браудо назвав два типи динамічних відтінків у Баха – інструментальні й тембральні. Інструментальні відтінки – це динамічне забарвлення голосу чи цілої фактури, а тембральні – це мелодійні.
· В чому особливість редакціх Бузоні?
· Бузоні подає виконавські вказівки і поширені зауваження. В зауваженні до інвенції - займає аналіз форми, розкриття образно-емоційного змісту п’єси. Бузоні стояв за мужнє, суворе, просте і масштабнее виконання творів Баха; “Контрасної манери в грі” сприяє вказане Бузоні фразування, яке обумовлює виразовість мелодії;фразування позначується лігами і акцентами тривалостей. Бузоні не розшифровує прикраси.
· Бузоні подає виконавські вказівки і поширені зауваження. В зауваженні до інвенції - займає аналіз форми, розкриття образно-емоційного змісту п’єси. Бузоні стояв за мужнє, суворе, просте і масштабнее виконання творів Баха; “Співучої манери в грі” сприяє вказане Бузоні фразування, яке обумовлює виразовість мелодії, Фразування позначується не тільки лігами, але і групуванням тривалостей. Бузоні майже всюди розшифровує прикраси, виписує їх прямо в нотному тексті.
· Бузоні подає виконавські вказівки і поширені зауваження. В зауваженні до інвенції - займає аналіз штрихів, розкриття образно-емоційного змісту п’єси. Бузоні стояв за мужнє, суворе, просте і масштабнее виконання творів Баха; “Тембральної манери в грі” сприяє вказане Бузоні фразування, яке обумовлює виразовість мелодії, Фразування позначується не тільки стакато, але і групуванням тривалостей. Бузоні майже всюди розшифровує прикраси, виписує їх прямо в нотному тексті.
· Що характерне для автентичного виконання?
· камерність звучання і стриманість емоцій;гра на фортепіано і органі, у фактурному виконанні копіювання тембральних особливостей клавірів та повна використання правої педалі.
· камерність звучання і широта емоцій;відродження-реставрація або копіювання старовинних інструментів;у фактурному виконанні копіювання тембральних особливостей фортепіано та повна відмова від лівої педалі.
· камерність звучання і стриманість емоцій;відродження-реставрація або копіювання старовинних інструментів (органів, клавікордів, клавесинів);у фактурному виконанні копіювання тембральних особливостей клавірів та повна відмова від правої педалі.
Створюйте онлайн-тести
для контролю знань і залучення учнів
до активної роботи у класі та вдома