Основний внутрішній вміст клітини - це
Органели поділяють на групи
До одномембранних органел належать
Структури у складі клітин живих організмів, які мають характерну будову й виконують певні функції
Не мають у своїй структурі плазматичних мембран.
Система мікрониток і мікротрубочок, утворених спеціальними білками, що утворюють каркас клітини й забезпечують підтримання її форми
Складається з комплексу білкових субодиниць, відіграє важливу роль у поділі клітин тварин та деяких рослин
Синтезують білки з амінокислот, складаються з двох частин (субодиниць) — великої та малої.
Двомембранна органела, оболонка якої має пори, відповідає за збереження, відтворення й реалізацію спадкової інформації.
Внутрішня мембрана утворює вирости — кристи. Зовнішня мембрана гладенька. Внутрішнє середовище називається матриксом. Містять рибосоми прокаріотичного типу. У матриксі містяться кільцеві молекули мітохондріальної ДНК. Виробляють енергію в результаті процесів біологічного окиснення.
Внутрішня мембрана може утворювати відокремлені від неї структури у вигляді сплощених мішечків — тилакоїдів. Зовнішня мембрана гладенька. Внутрішнє середовище називається стромою. Містять рибосоми прокаріотичного типу. У стромі містяться кільцеві молекули ДНК. Здійснюють процес фотосинтезу. Можуть забезпечувати забарвлення органів рослин і накопичувати резервні речовини
Складається із системи дрібних вакуолей і канальців, які з’єднані між собою. Розрізняють два основні типи — агранулярну (гладеньку) і гранулярну (шорстку).
Система діктіосом. Відповідає за модифікацію білків, упаковування синтезованих продуктів у гранули, синтез деяких полісахаридів, формування клітинної мембрани, транспорт речовин, синтезованих у клітині, за її межі
Має вигляд порожнин, розташованих у цитоплазмі, обмежених мембраною й заповнених рідиною
Беруть участь у роботі травних вакуолей. Руйнують клітинні структури після закінчення терміну їхнього функціонування
Виберіть з переліку двомембранні органели
Виберіть з переліку немембранні органели
Створюйте онлайн-тести
для контролю знань і залучення учнів
до активної роботи у класі та вдома