Компетентнісний потенціал трудового навчання
Завдання 1.
Ключова компетентність: Спілкування державною (і рідною у разі відмінності) мовами.
Уміння:
– усно та письмово оперувати технологічними поняттями, фактами;
– обговорювати питання, пов’язані з реалізацією проекту;
– ділитися власними ідеями, думками, коментувати та оцінювати власну діяльність і діяльність інших;
– шукати, використовувати і критично оцінювати інформацію в технічній літературі, підручниках, посібниках, технологічній документації, періодичних виданнях, у мережі Інтернет;
– обґрунтовувати технології проектування та виготовлення виробу.
Ставлення:
– усвідомлення важливості розвитку української технічної і технологічної термінології та номенклатури;
– розуміння можливостей державної / рідної мови для виконання завдань у різних сферах, пошанування висловлювань інших людей, толерантність.
Навчальні ресурси:
– інтерактивні методи навчання;
– робота в парах, групах;
– проекти.
Питання:
Яке з наведених висловлювань більш відповідає ключовій компетентності "Спілкування державною (і рідною у разі відмінності) мовами"?
Завдання 2.
Ключова компетентність: Інформаційно-цифрова компетентність.
Уміння:
– безпечно використовувати соціальні мережі для обговорення ідей, пов’язаних із виконанням технологічних проектів, критично застосовувати інформаційно-комунікаційні технології для створення, пошуку, обробки, обміну інформацією, етично працювати з інформацією (авторське право, інтелектуальна власність тощо).
Ставлення:
– повага до авторського права та інтелектуальної власності, толерантність.
Навчальні ресурси:
– робота з цифровими пристроями під час вибору моделей-аналогів, пошуку технологій виготовлення та оздоблення виробів, виконання ескізів та креслеників, створення презентаційних матеріалів.
Питання:
Яке з наведених висловлювань відповідає ключовій компетентності "Інформаційно-цифрова компетентність"?
Завдання 3.
Ключова компетентність: Основні компетентності у природничих науках і технологіях.
Уміння:
– розумно та раціонально користуватися природними ресурсами, економно використовувати матеріали;
– порівнювати фізико-механічні властивості конструкційних матеріалів, обґрунтовувати технології проектування та виготовлення виробу, намагатися організовувати безвідходне виробництво, вторинну переробку матеріалів;
– аналізувати, формулювати гіпотези, збирати дані, проводити експерименти, аналізувати та узагальнювати результати;
– використовувати наукові відомості для досягнення мети, обґрунтованого рішення чи висновку.
Ставлення:
– усвідомлення ролі навколишнього середовища для життя і здоров’я людини;
– розуміння важливості грамотної утилізації відходів виробництва;
– шанобливе ставлення до природи, праці.
Навчальні ресурси:
– добір конструкційних матеріалів, обґрунтування технологій проектування та виготовлення виробу.
Питання:
Яке з наведених висловлювань найбільш відповідає ключовій компетентності "Основні компетентності у природничих науках і технологіях"?
Завдання 4
Ключова компетентність: ініціативність і підприємливість.
Уміння:
– проектувати власну професійну діяльність відповідно до своїх схильностей, переваг і недоліків, мислити творчо, генерувати нові ідеї й ініціативи та втілювати їх у життя для підвищення власного добробуту і для розвитку суспільства та держави;
– формулювати цілі і завдання, розробляти план для їх досягнення, прогнозувати і нівелювати ризики;
– ухвалювати рішення й оцінювати їх ефективність, раціонально використовувати ресурси;
– аналізувати помилки;
– знаходити вихід з кризових (критичних) ситуацій.
Ставлення:
– впевненість під час реалізації власних ідей, визнання своїх талантів, здібностей, умінь і демонстрація їх у праці та творчості;
– здатність брати на себе відповідальність за кінцевий результат власної та колективної діяльності, ініціативність, відкритість до нових ідей.
Навчальні ресурси:
– планування та виконання завдання (індивідуального і колективного), розроблення проекту, його реалізація, зустрічі з успішними підприємцями, екскурсії на виробництво.
Питання:
Яке з наведених висловлювань відповідає ключовій компетентності "Ініціативність і підприємливість"?
Завдання 5.
Ключова компетентність: Соціальна та громадянська компетентності.
Уміння:
– працювати самостійно та в команді з іншими на результат, попереджувати і розв’язувати конфлікти, досягати компромісу, безпечно поводитися з інструментами та обладнанням.
Ставлення:
– усвідомлення цінності праці та працьовитості для досягнення добробуту;
– розуміння важливості виконання різних соціальних ролей в групах;
– відповідальність, пошанування думок інших людей, толерантність.
Навчальні ресурси:
– інтерактивні методи навчання;
– соціальні проекти.
Питання:
Яке з наведених висловлювань відповідає ключовій компетентності "Соціальна та громадянська компетентності"?
Завдання 6.
Ключова компетентність: Обізнаність і самовираження у сфері культури.
Уміння:
– виражати власні ідеї, досвід і почуття за допомогою виготовлених виробів, зокрема творів декоративно-ужиткового мистецтва, популяризувати декоративно-ужиткове мистецтво та майстрів своєї громади, рідного краю;
– досліджувати технології виготовлення таких виробів.
Ставлення:
– шанобливе ставлення до народних звичаїв, традицій, готовність зберігати і розвивати традиційні технології виготовлення виробів декоративно-ужиткового мистецтва.
Навчальні ресурси:
– відвідування виставок творів декоративно-ужиткового мистецтва, майстрів декоративно-ужиткового мистецтва;
– майстер-класи у майстрів декоративно-ужиткового мистецтва;
– участь у соціальних проектах.
Питання:
Яке з наведених висловлювань відповідає ключовій компетентності "Обізнаність і самовираження у сфері культури"?
Завдання 7.
Ключова компетентність: Математична компетентність.
Уміння:
– виконувати обчислення з натуральними, дробовими, раціональними, ірраціональними числами, виразами, рівняннями, нерівностями;
– застосовувати математичні методи для розв’язання задач, що виникають у різних сферах діяльності;
– аналізувати математичні дані, робити висновки.
Ставлення:
– розуміння важливості математики в житті людини, розвиток інтересу до математики, готовність використовувати математичні знання та вміння в різних сферах діяльності.
Навчальні ресурси:
– математичні задачі, головоломки, ігри;
– моделювання математичних об’єктів та явищ;
– використання математичних методів для розв’язання прикладних задач.
Питання:
Яке з наведених висловлювань відповідає ключовій компетентності "Математична компетентність"?
Завдання 8.
Ключова компетентність: Економічна компетентність.
Уміння:
– розуміти економічні процеси та явища, що відбуваються в суспільстві;
– приймати економічні рішення на основі економічного аналізу;
– оцінювати економічні наслідки своїх дій;
– орієнтуватися в економічній інформації, критично її оцінювати;
– використовувати економічні знання та вміння для реалізації власних життєвих цілей.
Ставлення:
– розуміння важливості економічної грамотності для особистого та суспільного розвитку;
– розвиток економічної культури, підприємливості, ініціативи, готовності до економічної діяльності.
Навчальні ресурси:
– економіко-математичні задачі, моделювання економічних процесів;
– аналіз економічної інформації, прогнозування економічних явищ;
– участь у економічних проектах.
Питання:
Яке з наведених висловлювань відповідає ключовій компетентності "Економічна компетентність"?
Завдання 9.
Ключова компетентність: Спілкування іноземними мовами.
Уміння:
– розуміти технічні записи іноземною мовою на інструкціях, читати технологічні карти;
– шукати, використовувати і критично оцінювати інформацію іноземною мовою для виконання завдань, презентувати проект іноземною мовою.
Ставлення:
– розуміння можливостей застосування іноземних мов для ефективної діяльності.
Навчальні ресурси:
– індивідуальна робота, робота в парах та групах;
– проекти.
Питання:
Яке з наведених висловлювань відповідає ключовій компетентності "Спілкування іноземними мовами"?
Завдання 10.
Ключова компетентність: Здоров'язбережувальна компетентність.
Уміння:
– дотримуватися здорового способу життя, дбати про власне здоров’я та здоров’я інших людей;
– розпізнавати ознаки нездоров’я та вміти надавати першу допомогу;
– використовувати здоров’язберігаючі технології;
– виявляти відповідальність за власне здоров’я та здоров’я інших людей.
Ставлення:
– розуміння важливості здоров’я для особистого та суспільного розвитку;
– розвиток мотивації до здорового способу життя;
– готовність до відповідальної поведінки в питаннях збереження власного здоров’я та здоров’я інших людей.
Навчальні ресурси:
– здоров’язберігаючі технології, гігієна праці, фізична культура та спорт;
– перша медична допомога, профілактика захворювань;
– формування позитивного ставлення до здорового способу життя.
Питання:
Яке з наведених висловлювань відповідає ключовій компетентності "Здоров'язбережувальна компетентність"?
Завдання 11.
Ключова компетентність: Екологічна безпека та сталий розвиток.
Уміння:
– дотримуватися здорового способу життя, дбати про власне здоров’я та здоров’я інших людей;
– розпізнавати ознаки нездоров’я та вміти надавати першу допомогу;
– використовувати здоров’язберігаючі технології;
– виявляти відповідальність за власне здоров’я та здоров’я інших людей.
Ставлення:
– розуміння важливості здоров’я для особистого та суспільного розвитку;
– розвиток мотивації до здорового способу життя;
– готовність до відповідальної поведінки в питаннях збереження власного здоров’я та здоров’я інших людей.
Навчальні ресурси:
– здоров’язберігаючі технології, гігієна праці, фізична культура та спорт;
– перша медична допомога, профілактика захворювань;
– формування позитивного ставлення до здорового способу життя.
Питання:
Яке з наведених висловлювань більш відповідає ключовій компетентності "Екологічна безпека та сталий розвиток"?
Завдання 12.
Ключова компетентність: Уміння вчитися впродовж життя.
Уміння:
– вчитися впродовж життя дозволяє людині постійно розвиватися та удосконалюватися, досягати своїх цілей та успіху в житті та передбачає здатність формулювати власну потребу в навчанні, шукати та застосовувати потрібну інформацію, організовувати навчальний процес, визначати навчальні цілі та способи їх досягнення.
Ставлення:
– розуміння важливості розвитку суспільства, готовність до участі в громадському житті, відповідальність за власні дії та дії інших людей;
– допитливість, прагнення пізнавати нове, експериментувати, відвага і терплячість – фундамент успішного навчання впродовж життя, що дозволяютє людині відкривати для себе нові можливості, ризикувати та досягати поставлених цілей.
Навчальні ресурси:
– робота з інформаційними джерелами, пошук технологій виготовлення та оздоблення виробів, створення презентаційних матеріалів, самоаналіз власної діяльності та аналіз діяльності інших
Питання:
Яке з наведених висловлювань відповідає ключовій компетентності "Уміння вчитися впродовж життя"?
Створюйте онлайн-тести
для контролю знань і залучення учнів
до активної роботи у класі та вдома