Сімейне навчання. Підсумкова робота за I семестр ( ГР3)

13 запитань
Запитання 1

  Розгляньте ситуацію: У середньовічному місті виник конфлікт між ремісниками та купцями. Як би ви вирішили цю ситуацію, враховуючи принципи толерантності та співпраці? Виберіть варіант ваших дій.


варіанти відповідей

Для розв'язання конфлікту варто було застосувати силу. Адже шлях компромісу — вказує на слабкість влади, що негативно діє на її імідж


Для розв'язання конфлікту варто було б скликати раду, де кожна сторона могла б висловити думку. Варто знайти компроміс — наприклад, спільні правила торгівлі, взаємна повага.


Для розв'язання конфлікту варто було б не приймати жодних дій. З часом би відносини налагодилися

Запитання 2

 Які риси середньовічного суспільства є актуальними в сучасному світі?


варіанти відповідей

важливість громад

рівність

підтримка освіти

значна роль релігії

відсутність податків

Запитання 3

  Уяви, що ти — радник середньовічного короля. До тебе звертаються селяни з проханням зменшити податки, бо вони не мають чим годувати сім’ї. Як би ти порадив діяти королю? Як знайти баланс між інтересами влади і правами людей?


варіанти відповідей

Порадив надати більше повноважень на місцях феодалам , щоб вони могли усилити свій вплив на селян

Запропонував би почати краще розвивати комунікації між королем і народом:

Організація регулярних «народних рад» чи слухань, де представники різних соціальних верств можуть висловлювати свої потреби.

Призначення послів або радників, які б збирали скарги від населення і доповідали королю.

Порадив би проведити свята і культурні заходи, які об’єднають різні верстви населення.

Збільщив би кількіст війська, щоб можна було придушити бунт селян

Порадив би запровадити чітку систему збору та перерозподілу податків, аби уникнути надмірного навантаження на селян і ремісників.


Запитання 4

Під час дослідження історичної події ви знайшли два першоджерела, які містять протилежні оцінки. Що свідчить про вашу толерантність та критичне мислення?

варіанти відповідей

Відкинути обидва джерела як ненадійні через їхню суперечливість.

Публічно засудити одне з джерел як «фальшиве» без додаткової перевірки.

Прийняти лише те джерело, яке підтверджує вашу попередню думку.

Проаналізувати обидва джерела, виявити потенційні упередження в кожному та спробувати знайти третє, нейтральне джерело.

Запитання 5

Ваш однокласник вважає, що лише письмові документи є справжніми історичними джерелами, і відкидає усні перекази. Як ви, виявляючи толерантність до різних видів джерел, маєте вчинити?

варіанти відповідей

Звернутися до вчителя, щоб він примусив однокласника змінити свою думку.

Наполягати на своєму, ігноруючи його думку та продовжуючи працювати лише з усними джерелами.

Пояснити, що усні перекази є цінними джерелами для відновлення культури та поглядів тих, хто не мав доступу до письма, та запропонувати порівняти їх із письмовими.

Погодитися, що усні джерела не потрібні, щоб уникнути конфлікту.

Запитання 6

Ваша дослідницька група має вивчити тему, використовуючи різні види історичних джерел (артефакти, медіа, документи). Один учасник наполягає лише на використанні інтернет-джерел. Як найкраще проявити здатність до співпраці?

варіанти відповідей

Запропонувати розподілити роботу так, щоб кожен дослідив свою частину джерел, включаючи інтернет-джерела, а потім порівняти висновки на спільному обговоренні.

Дозволити учаснику використовувати лише інтернет-джерела, а решті групи — працювати з іншими джерелами окремо.

Провести голосування в групі, щоб більшість примусила його підкоритися.

Взяти всю роботу на себе і зробити її правильно, не залучаючи впертого учасника.

Запитання 7

Ви помітили, що на популярному історичному сайті використовується фото, підписане як «достовірне історичне джерело», хоча ви знаєте, що це сучасна реконструкція. Яка ваша громадянська позиція в цій ситуації?

варіанти відповідей

Звернутися до адміністраторів сайту з виправленням, надавши докази того, що це реконструкція, та попросити внести корективи в підпис.

Написати гнівний коментар про некомпетентність адміністраторів сайту.

Проігнорувати, оскільки це не ваш сайт і не ваша відповідальність.

Використати це у своїй роботі, але вказати, що сайт є неправдивим джерелом.

Запитання 8

Ваша шкільна команда знайшла старовинний артефакт під час екскурсії. Ви не впевнені, як його правильно датувати та інтерпретувати. Який шлях найкраще демонструє здатність до співпраці?

варіанти відповідей

Самостійно пошукати інформацію в Інтернеті та вигадати власну, найцікавішу, легенду про артефакт

Просто залишити артефакт там, де знайшли, оскільки ви не є професіоналами.

Продати артефакт колекціонеру, щоб отримати кошти на нове обладнання для школи.

Звернутися за консультацією до фахівців (археологів, істориків) у місцевому музеї або науковому інституті.

Запитання 9

Вам надали доступ до дуже старих і тендітних паперових історичних джерел в архіві. Яка поведінка відповідає громадянській позиції щодо збереження культурної спадщини?

варіанти відповідей

Перенести документи в іншу, більш зручну для вас кімнату для роботи.

Користуватися ними в спеціальних рукавичках, не робити позначок і не копіювати їх без дозволу, дбайливо перегортати сторінки.

Швидко сфотографувати всі документи, не звертаючи уваги на попередження архівістів.

Робити власні позначки олівцем на полях, щоб не забути важливу інформацію.

Запитання 10

Рівність прав Яке твердження відповідає принципу рівності прав?


варіанти відповідей

Дівчата можуть вивчати більше предметів, ніж хлопці


Люди з різним походженням мають різні набори прав


Усі люди повинні мати однакові можливості й права


Учитель повинен надавати перевагу улюбленим учням

Запитання 11

Толерантність Що найкраще описує толерантність?

варіанти відповідей

Уникання будь-яких конфліктів

Повага до інших людей, навіть якщо вони відрізняються від нас

Пасивне ставлення до несправедливості

Прагнення бути схожим на інших

Запитання 12

Оберіть з переліку твердження, що грунтуються на гармонічних відносинах з природою

варіанти відповідей

уявлення про необмеженість природних ресурсів

розуміти, що кожен з нас частина природи

ідея про домінування людини над природою, підкорення її особистим інтересам

розуміти екологічні наслідки своєї діяльності

змінити споживацьке ставлення до природних ресурсів

вважати відсутність ефективних систем очищення та утилізації відходів нормою

Запитання 13

Якою є головна роль різноманітності людства?

варіанти відповідей

поділяти людей на групи

навчитися поважати одне одного і розвиватися разом

відрізняти своїх від інших

розрізняти людей за національними чи расовими ознаками

Створюйте онлайн-тести
для контролю знань і залучення учнів
до активної роботи у класі та вдома

Створити тест