Конспект уроку "Складена задача"

Чернетка

Тема :Знайомимося зі складеною задачею

Мета : формувати поняття складеної задачі ,загального вміння розв’язувати складені задачі ;актуалізувати вміння розв’язувати задачі із двома взаємопов’язаними запитаннями ;ознайомити із задачами ,на запитання яких не можна відповісти , виконавши лише одну арифметичну дію ; учити записувати розв’язання складених задач за діями з поясненнями до кожної , формувати прийоми розумових дій аналізу , порівняння ;розвивати вміння аналізувати , думати , висловлювати свою точку зору , розвивати образне мислення ;виховувати в учнів старанність, наполегливість ,бажання творчо працювати .

Навчальні цілі : розв’язує прості і складні задачі ; обирає числові дані , необхідні і достатні для відповіді на запитання ; створює математичну модель задачі ; оцінює з допомогою вчителя правильність розв’язку задачі ; шукає різні способи розв’язування задачі ;складає сюжетні задачі на одну і дві дії.

Обладнання :  схема задачі ;підручник; класна дошка; ТЗН .

Тип уроку : комбінований

Хід уроку

      I.           Організація класу

1.1.Привітання

Пролунав дзвінок ,

Починаємо урок .

Попрацюємо старанно ,

Щоб почути у кінці ,

Що у нашім другім класі

Діти просто молодці !

- Доброго ранку діти . Мене звати Ольга Михайлівна , сьогодні проведу у вас урок математики .

- Девіз нашого уроку :

Думати швидко !

Відповідати чітко !

Творчо працювати !

Старанно рахувати !

    II.           Актуалізація опорних знань

2.1.        Усний рахунок «Обчисли по колу»

-        Діти , а зараз ви повинні по колу , усно розв’язати дані приклади.


10+ 40- 10- 20+ 15- 5+ 20.


2.2.        Гра «Зайве число»

-        Діти , подивіться уважно на дошку , поміркуйте що в цих рядках не так ?Що є зайвим в цих рядках та чому?

11 22 12 33 44 55 66

12 13 23 14 15 16

40 50 70 44 90

-        Дітки , ви повинні подумати яке число зайве та чому ? (У першому завданні зайве число 12 тому , що ми додаємо число 11 до кожного доданку , і в результаті отримуємо число на 11 одиниць більше , а в цьому випадку число 12 зайве у цьому завдані. У другому завдані зайве число 23 тому , що в цьому завдані цифри йдуть в порядку зростання .У третьому завдання зайве число 44 тому , що воно є не кругле)


 III.           Повідомлення теми та мети уроку

-          Сьогодні на уроці ми з вами ознайомимося з новою темою , якою саме , ви дізнаєтесь коли розшифруєте тему уроку .

3.1.        Інтерактивний метод «Дешифрування»


А С Л К Е Д І Н   Д А А І Ч З

 4 1 3 2 6 5 8 7    3 2 4 6 5 1

-        Отже , сьогодні на уроці , ми дізнаємося , що таке складені задачі , як їх правильно розв’язувати .


 IV.           Повторення вивчення нового матеріалу

4.1. Робота над простими задачами

- Діти послухайте задачу.

В сніговичка було 6 ґудзиків , 2 ґудзика відпали . Скільки ґудзиків залишилося у сніговичка ?


-        Скажіть мені з чого складається задача?(Із умови і запитання,розв’язку та відповіді)

-        Що таке умова ?(це те , що відомо в задачі )

-        Повторіть мені умову цієї задачі!( В сніговичка було 6 ґудзиків , 2 ґудзиків відпали.)

-        Що таке запитання задачі ?(Це те, що потрібно знайти в задачі )

-        Повторіть мені запитання до цієї задачі ?(Скільки ґудзиків залишилося у сніговичка ?)

4.2. Гра «Задача в ролях»

Вчитель обирає 4 уня , кожному з них в руки дає картку з різними словами :


Відповідь Розв’язання Запитання Умова задачі


Після цього вчитель зачитує задачу , а учні повинні по-черзі підіймати свої картки тоді , коли чують своє завдання , коли вчитель читає умову , учень що тримає картку «умова задачі» повинен підняти її в гору , коли запитання – то учень з карткою «запитання» піднімає картку , коли вчитель складає і промовляє розв’язання задачі , тобто приклад , підіймає третій учень ,»розв’язання» , а коли говорить скільки буде , то учень зі словами «Відповідь».



Так вчитель розробляє декілька задач.

Задачі для гри :

а) У магазині вишні коштують 15 гривень , а на базарі – на 5 гривень менше . Скільки коштують вишні на базарі?

б)

в) Уранці з аеродрому вилетіло 6 літаків , опівдні - на 4 літаки більше . Скільки літаків вилетіло з аеродрому опівдні?


   V.           Опрацювання нового матеріалу

5.1. (Робота з підручником)

(Виконання задачі №2 , у підручниках за сторінкою 72)

№2. Уранці з аеродрому вилетіло 6 літаків , опівдні – на 4 літаки більше . Скільки всього літаків вилетіло з аеродрому в ранці й опівдні ?

1)Скільки літаків вилетіло з аеродрому опівдні?

2)Скільки всього літаків вилетіло з аеродрому ?

За умовою спочатку знайди відповідь на перше запитання , а потім – на друге.


1.Ознайомлення зі змістом задачі , аналіз тексту задачі.

- Про що мова в задачі ?(Про літаки які вилетіли з аеродрому)

- Коли літаки вилітали з аеродрому?( Літаки вилітали з аеродрому в ранці та опівдні)

- Скільки літаків вилетіло в ранці?(6 літаків)

- Чи відомо скільки літаків вилетіло з аеродрому опівдні?(Ні , але сказано на 4 літаки більше )

- Що запитується в задачі?( Скільки всього літаків вилетіло з аеродрому в ранці й опівдні ?)

- Скажіть скільки запитань до цієї задачі ?(2 )






Уранці вилетіло – 6л.

Опівдні - ? , на 4л. більше


2.Складання плану пошуку розв’язання задачі

- Діти , перед тим , як ми почнемо розв’язувати задачу , я хочу вас запитати , чи можемо ми цю задачу розділити на 2 прості ?(Ні)

- Ні , діти , ми можемо . Ось давайте ми з вами це і зробимо .

- Подивіться на малюнок який на дошці та складіть мені задачу .

(Уранці з аеродрому вилетіло 6 літаків , опівдні – на 4 літаки більше . Скільки всього літаків вилетіло з аеродрому в ранці й опівдні ?)

-        Чи можемо ми відразу сказати скільки літаків вилетіло з аеродрому опівдні ?(Ні)

-        Якою дією ми можемо дати відповідь на це питання ?(Додавання )

-        Чому ? (Бо опівдні на 4 літаки більше ,а це значить ,що потрібно додавати )Який вираз складемо ?(6+4=10)

-        Ми дізналися скільки літаків вилетіло опівдні ?(Так)

-         Скільки (10)

-        Давайте тепер складемо другу задачу , з другим запитанням ?(Уранці з аеродрому вилетіло 6 літаків , а опівдні 10 літаків.

Скільки всього літаків вилетіло з аеродрому в ранці та опівдні?)

-        Чи можемо ми відразу дати відповідь на питання задачі ?(Так )

-        Якою дією ?(Додавання)

-        Чому?(Бо слово «Всього» означає додати все )

-        Який вираз складемо?(6+10=16)

-        Подивіться на ці дві маленькі прості задачі .В першій задачі ми з вами шукали скільки літаків вилетіло опівдні . Отже , літаки які вилетіли в опівдні це - ШУКАНЕ . А в другій задачі нам уже було відомо скільки літаків вилетіло опівдні – це ЗНАЙДЕНЕ.

3.Розв’язання задачі

- Діти , подивіться на схему до нашої великої задачі . Скільки там знаків питання ?(2)

- Це означає що ця задача має дві дії . А записуються вони ось так :

-1)6+4=10 (л.)

-2)6+10=16 (л.)

- Відповідь : опівдні вилетіло 10 літаків , всього з аеродрому вилетіло 16 літаків .

4.Перевірка розв’язання задачі




В ранці вилетіло – 6л.

+ = 16 літаків

Опівдні – 10

4.4.Фізкульт хвилинка

 VI.           Закріплення вивченого матеріалу

6.1.Розв’язання складених задач

№3.

На аеродром з польоту повернулося опівдні 10 літаків , а увечері – на 4 менше . Скільки всього літаків повернулося опівдні й увечері?

1.Ознайомлення зі змістом задачі , аналіз тексту задачі

-        Про що йде мова в задачі ?(Про повернення літаків на аеродром)

-        Коли літаки вилітали з аеродрому?( Літаки вилітали з аеродрому в опівдні та увечері)

-        Скільки літаків повернулося опівдні ?(10)

-        Чи відомо скільки літаків повернулося увечері ?( Ні , але ми знаємо , що на 4 менше )

-        Що потрібно знайти в задачі ?(Спочатку ми повинні дізнатись скільки літаків повернулось увечері , а потім скільки всього літаків повернулось )




Опівдні повернулося - 10 л.

Увечері - ? , на 4 л. менше

2.Складання плану пошуку розв’язання задачі

- Скажіть мені діти чи можемо ми відразу дізнатись скільки літаків повернулося ?(Ні)

- Чому ? (Спочатку потрібно дізнатись скільки літаків повернулось увечері)

- Якою дією?(Віднімання)

- Чому?(Бо сказана що на 4 менше , значить потрібно відняти )

- Який вираз складемо ?(10-4=6)

- А тепер можемо ми дати відповідь на питання задачі ?(Так)

- Якою дією?(Додавання)

- Чому?(Бо питається , скільки «всього» літаків повернулось? Слово «Всього» означає додати все)

- Який вираз складемо ?(10+6=16)

3.Розв’язання задачі

1) 10-4=6 (л.)

2) 10+6=16 (л.)

Відповідь : увечері повернулося 6 літаків , всього на аеродром повернулося 16 літаків .

4.Перевірка розв’язання задачі


Опівдні повернулося - 10 л.

+=16 літаків

Увечері - 6 л.


VII.           Узагальнення та систематизація ЗНУ

7.1.Розв’язання прикладів

- Діти зараз ви будете працювати усі разом . Зараз розв’яжемо декілька прикладів з підручника усно у ланцюжковому порядку . А останній стовпчик прикладів один учень піде до дошки розв’язувати , а інші будуть працювати у зошиті . Хто швидше розв’яже всі приклади той молодець .

7.2.Робота з геометричним матеріалом

-  Учні , пригадайте як утворюється кут?(Кут утворюється двома променями , які виходять з однієї точки )

- Пригадайте , які кути ви знаєте?( Прямий кут , гострий , тупи кут )

- Діти, прочитайте завдання №5 , та дайте відповідь на запитання.


VIII.           Підсумок уроку

-        Що нового ви дізналися сьогодні на уроці ?(Що є задачі на 2 дії)

-        Що було складним для вас?

-        Що цікавого ви запам’ятали ?

-        Що було не зрозумілим на уроці?

Додано: 27 лютого 2020
Предмет: Математика, 2 клас
Тест виконано: 19 разів
1 запитання