Контрольна робота №1.Світ фантазії та мудрості

Додано: 11 серпня 2021
Предмет: Українська література, 5 клас
Тест виконано: 125 разів
20 запитань
Запитання 1

1. У що перетворив військо потвор Білобог («Берегиня»)?

варіанти відповідей

А. у скелі;

Б. на жаб;

В. у гниль;

Г. стали деревами..

Запитання 2

2. Скількох чоловіків устигла напоїти дівчина зі свого глечика («Про зоряний віз»)?

варіанти відповідей

А. 5;

Б. 7;

В. 8;

Г. 12.

Запитання 3

3. Чим стали сльози дівчини із легенди «Чому в морі є перли і мушлі»?

варіанти відповідей

А. перлинами;

Б. сріблом;

В. водою;

Г. діамантами.

Запитання 4

4. Як перевіряли запорожці пригодність хлопця бути козаком («Прийом у запорожців»)?

варіанти відповідей

А. чи вміє битися;

Б. чи на коні їздить;

В. чи вміє кашу варити;

Г. чи вміє стріляти.

Запитання 5

5. Хто супроводжує Дажбога під час об'їзду неба («Дажбог»)?

варіанти відповідей

А. верховні судді;

Б. комети;

В. зорі і місяць;

Г. сестри - богині.

Запитання 6

6. Чому пес живе коло людини ( за легендою «Чому пес живе коло людини»)?

.

варіанти відповідей

А. Бо боїться людини.

Б. Бо людина найсильніша.

В. Бо ненавидить людину.

Г. Бо хоче служити людині.

Запитання 7

7. Чому, за легендою, озеро назвали Синевірським («Як виникли Карпати»)?

варіанти відповідей

А. щоб уславити воїна Синевіра;

Б. бо воно було синє-синє;

В. бо воно мало синій вир;

Г. сподобалась назва.

Запитання 8

8. Неопалима купина в народній легенді символізує:


варіанти відповідей

А. непередбачуваність явищ природи;

Б. чарівний світ рослин України;

В. мужність і непереможність народу;

Г. народну фантазію.

Запитання 9

9. Установіть відповідність між назвою твору та рядками, з якого їх взято:

1. "Прийом у запорожців";

2. "Як виникли Карпати";

3. "Неопалима купина";

4. "Про зоряний віз"

А. "Уранці, коли прокинулися наймити і побачили що сталося, дуже здивувалися. Навколо - гори, а там, де був палац, нічого не залишилося, все провалилося в прірву. Чуду давались люди, а потім зібралися на велику раду: як далі бути, як далі жити...";

Б. "То запорожці споглянуть один на одного да й кажуть йому: "Ну, чуро, вставай! Годі тобі буть хлопцем: тепер ти рівний нам козак";

В. "Захорувала вдова без води, і дочка, щоб не вмерла її мати, взяла глечик та й пішла шукати води";

Г. "Захисникам града зайди передали листа. Пропонували без битви відчинити міські брами, вийти в поле без зброї і датися в полон."

варіанти відповідей

1 - А, 2 - Б, 3 - В, 4 - Г;

1 - А, 2 - Б, 3 - Г, 4 - В;

1 - Б, 2 - А, 3 - Г, 4 - В;

1 - Б, 2 - А, 3 - В, 4 - Г.

Запитання 10

10. Установіть відповідність між героями творів та самою назвою.

1. багата дівчина, бідний хлопець

2. Карпо

3. запорожці, хлопець з Гетьманщини

4. ведмідь, лев, пес.


А. "Чому пес живе коло людини"

Б. "Чому в морі є перли і мушлі"

В. "Прийом у запорожців"

Г. "Як виникли Карпати"

варіанти відповідей

1 - А, 2 - Б, 3 - В, 4 - Г;

1 - Г, 2 - Б, 3 - В, 4 - А;

1 - Б, 2 - Г, 3 - В, 4 - А;

1 - Б, 2 - Г, 3 - А, 4 - В.

Запитання 11

11. Що символізує мрію в однойменній народній казці "Летючий корабель":

варіанти відповідей

А. парус;

Б. корабель;

В. літак;

Г. майстерність, вправність народу в будівництві.

Запитання 12

12. Що віддав чоловік змії за те, що вона допомогла загнати худобу в яйце - райце:

варіанти відповідей

А. все нажите багатство;

Б. жінку;

В. сина;

Г. племінника.

Запитання 13

13. Простий герой (чи героїня) виявляється мудрішим за освіченого пана в казці:


варіанти відповідей

 А. «Летючий корабель»;

Б «Мудра дівчина»;

В. «Про правду і кривду»;

Г. "Про зоряний віз".

Запитання 14

14. «От дурниця, а не загадка! Що ж є ситніше над панські кабани, прудкіше над панські хорти, а миліше над гроші!» - це уривок із твору:

варіанти відповідей

А. «Чому в морі є перли і мушлі»;

Б. «Летючий корабель»;

В. «Прийом у запорожців»;

Г. «Мудра дівчина».

Запитання 15

15. Установіть відповідність між назвою предмета і твором, в якому вони трапляються.

1. "Мудра дівчина"

2. "Летючий корабель"

3. "Яйце - райце"

4. "Як виникли Карпати"


А. золота колиска;

Б. чорний черствий хліб

В. каша, льон;

Г. пшениця, заєць

варіанти відповідей

1 - А, 2 - Б, 3 - В, 4 - Г;

1 - В, 2 - Б, 3 - Г, 4 - А;

1 - Б, 2 - В, 3 - Г, 4 - А;

1 - В, 2 - Б, 3 - А, 4 - Г.

Запитання 16

16. Установіть відповідність між назвою твору і його жанром 

1. «Чому пес живе коло людини?»

2. "Про зоряний віз"

3. "Летючий корабель"

4. "Мудра дівчина"


А. міф

Б. побутова казка

В. фантастична казка

Г. легенда

Д. оповідання


варіанти відповідей

1 - А, 2 - Б, 3 - В, 4 - Г;

1 - Б, 2 - А, 3 - Г, 4 - В;

1 - Г, 2 - А, 3 - В, 4 - Б;

1 - В, 2 - Г, 3 - Б, 4 - А.

Запитання 17

17. Слово "фольклор" у перекладі з англійської мови означає…

варіанти відповідей

А. народні книги, перекази;

Б. народна мудрість, народні знання;

В. народні казки, легенди;

Г. міфи давніх народів.

Запитання 18

18. Укажіть основні особливості народної казки.

варіанти відповідей

А. Обов’язкове задіяння міфологічних персонажів.

Б. Наявність казкових героїв, чарівних предметів.

В. Віддзеркалення індивідуальності автора.

Г. Своєрідність побудови (зачин, трикратність, кінцівка).

Запитання 19

19. Міф - це:

варіанти відповідей

А. більш або менш вірогідна розповідь про минуле, яку передають звичайно в усній формі;

Б. оповідь, що пояснює походження певних елементів світобудови чи світу загалом через емоційно-чуттєві о́брази;

В. жанр фольклору, що виникає та побутує в народному середовищі.

Г. Народне сказання або оповідання про якісь події чи життя людей, оповите казковістю, фантастикою.

Запитання 20

20. Придумана народна оповідь про якусь особу, подію, явище, походження назв тощо, оповита фантастикою, казковістю, що сприймається як достовірна - це:

варіанти відповідей

А. міф;

Б. казка;

В. легенда;

Г. переказ.

Створюйте онлайн-тести
для контролю знань і залучення учнів
до активної роботи у класі та вдома

Створити тест