Контрольна робота № 1. Усна народна творчість

Додано: 12 жовтня
Предмет: Українська література, 8 клас
10 запитань
Запитання 1

Піснею про жорстоку помсту дівчини за зраджене кохання є

варіанти відповідей

"Віють вітри,віють буйні"

"Засвіт встали козаченьки"

"Ой не ходи, Грицю..."

"Максим козак Залізняк"

Запитання 2

Від якого ворога захищали козаки Україну? ("Зажурилась Україна")

варіанти відповідей

турки

половці

ляхи

московити

Запитання 3

До історичних пісень НЕ належить пісня

варіанти відповідей

"Зажурилась Україна"

"Ой Морозе, Морозенку"

"Віють вітри, віють буйні"

"Максим, козак Залізняк"

Запитання 4

Із якого міста козак Максим Залізняк

варіанти відповідей

Запорожжя

Жаботин

Умань

Чигиринщина

Запитання 5

Маруся Богуславка змогла випустити сімсот козаків із в'язниці, тому що вона

варіанти відповідей

випросила в чоловіка для них помилування

забажала це від турецького хана як весільний подарунок

взяла ключі, які віддав їй хан,і виконала свій патріотичний обов'язок

вирішила сама тікати з козаками на батьківщину

Запитання 6

У якому народному творі постає проблема вибору, душевної роздвоєності?

варіанти відповідей

"Зажурилась Україна"

"Маруся Богуславка"

"Засвіт встали козаченьки"

"Ой не ходи, Грицю..."

Запитання 7

Установіть відповідність між назвою твору та його провідним мотивом

Назва твору

1 "Зажурилась Україна"

2 "Засвіт встали козаченьки"

3 "Віють вітри, віють буйні"

4 "Ой не ходи, Грицю..."

Мотив

А туга за коханим

Б помста за зраду

В прощання козака із рідними перед далекою дорогою

Г туга за рідним краєм

Д страждання українського народу від нападів турецько-татарських військ

варіанти відповідей

1-В, 2-Д, 3-Г, 4-А

1-Д, 2-В, 3-А, 4-Г

1-Д, 2-В, 3-А, 4-Б

1-Д, 2-Г, 3-Б, 4-А

Запитання 8

Вставте в речення пропущені слова

Дума виконувалася __(1)___ під акомпанемент __(2)__, __(3)__ та _ (4)__.

варіанти відповідей

(1) повільно, (2) гітари, (3) кобзи, (4) баяна

(1) старцем, (2) бандури, (3) кобзи, (4) танцю

(1) речитативом, (2) кобзи, (3) бандури, (4) ліри

(1) протяжно, (2) кобзи, (3) баяна, (4) хору

Запитання 9

А) Укажіть, до якого твору належить наведений фрагмент

"Годі тобі, пане-брате,

Гринджоли малювати,

Бери шаблю гостру, довгу.

Та йди воювати!

Ой ти вражому турку,

А я в закаулку

Дамо тому стиха лиха

Та вражому турку!"

Б) Вкажіть риторичні оклики, звертання, епітети

варіанти відповідей

А) "Та, ой, як крикнув же козак Сірко"

Б) Та йди воювати! гринджоли малювати, вражому турку, стиха лиха, я в закаулку

А) "Ой Морозе, Морозенку"

Б) Та вражому турку! станеш на воротях, дамо лиха, гринджоли малювати

А) "За Сибіром сонце сходить"

Б) Бери шаблю гостру, довгу; пане-брате, станеш на воротях, вражому турку, стиха лиха

А) "Зажурилась Україна"

Б) Та йди воювати! Дамо тому стиха лиха та вражому турку!; пане-брате; шаблю гостру, довгу, вражому турку

Запитання 10

Дайте визначення, що таке дума

1 народний ліро-епічний твір про історичні події;

2 народна пісня, в якій передано емоційний стан, почуття та роздуми героя/героїні;

3 ліро-епічний віршований твір переважно героїчного або соціально-побутового змісту;

4 епічний твір про героїчну боротьбу народу проти поневолювачів

з яких частин складається

А) чергування наголошених і ненаголошених складів і поділ на строфи

Б) заспів (заплачка), основна розповідь, закінчення (словословіє)

В) вступ, основна розповідь, закінчення (висновок)

варіанти відповідей

1 В

2 А

3 Б

4 В

Створюйте онлайн-тести
для контролю знань і залучення учнів
до активної роботи у класі та вдома

Створити тест