1. Література — від латинського слова litera — означає:
2. Мистецькому твору, на відміну від наукового, властиві:
3. Соціально-побутові пісні – це:
4. До соціально-побутових пісень належать:
5. Пісня «Гомін, гомін по діброві» відноситься до ___ пісень:
6. У народній пісні «Гомін, гомін по діброві» відтворено:
7. У пісні «Ой на горі та женці жнуть» згадуються козацькі ватажки:
8. У пісні «Ой на горі та женці жнуть» Сагайдачний проміняв:
9. Чумаки, що про них співають у пісні «Ой у степу криниченька», — це:
10. Прочитайте рядки пісні «Стоїть явір над водою» і визначте, який художній прийом у них використано.
Не хилися, явороньку,
Ти ще зелененький!
Не журися, козаченьку,
Ти ще молоденький!
11. Про те, що козак, покинувши милу Україну, загинув на чужині, йдеться в соціально-побутовій пісні:
12. Прочитайте рядки й визначте, з якої суспільно-побутової пісні їх узято.
Посередині пан хорунжий,
Під ним кониченько,
Під ним вороненький
Сильне-дужий!
13. Прочитайте рядки й визначте, з якої суспільно-побутової пісні їх узято.
Не рад явір хилитися —,
Вода корінь миє;
Не рад козак журитися —
Так серденько ниє!
14. Прочитайте рядки й визначте, з якої суспільно-побутової пісні їх узято.
Воли ревуть, води не п’ють,
Бо в Крим доріженьку чують.
Ой Бог знає, та Бог і відає,
Де чумаченьки ночують.
15. Дворядкові чотирнадцяти складові твори — це:
16. У коломийках про дозвілля молоді дівчина хоче, щоб сопілочка розкололася, бо:
17. У якому регіоні України зародилися коломийки?
18. Який пафос лунає у коломийках?
19. Жанр твору "Захар Беркут" Івана Франка - це:
20. "Було се ... року. Весна стояла в тухольських горах. Одної прегарної днини лунали лісисті пригірки Зелеменя голосами стрілецьких рогів і криками численних стрільців."
21. Сторож – це:
22. Яке дерево "тухольський народ уважав найдавнішим свідком давнини і окружав великою пошаною, бо то - дар їх споконвічного добродія, царя велетнів, який засадив його власноручно на тухольській долині на знак своєї побіди над Мораною. З-під коріння било джерело погожої води ... Се було місце копних зборів тухольських, місце сільського віча, котре в старовину являло з себе всю і одиноку власть у руських громадах. Довкола був широкий, рівний майдан"?
23. "Хоч і в путах, я все буду вольний чоловік. У мене пута на руках, а в тебе на душі! "
Хто і кому адресував ці слова?
24. Максим Беркут вважав, що гіршим за смерть є:
25. Щоб зберегти життя собі та Бурунді, Тугар Вовк вирішив запропонувати тухольцям:
26. Через що кара Бурунди по відношенню до Максима не була здійснена:
27. Захар Беркут, звертаючись до громади, зазначив, що вона отримала перемогу над ворогом завдяки:
28. Що пророкував Захар Беркут на майбутнє:
29. В останній промові до громади Захар Беркут наголосив на:
30. Кому належать ці слова: «Ми над усе любимо свій кутик,— коли б так кождий інший любив свій кутик, то певно всі люди жили б на світі спокійно й щасливо»?
31. Кому належать ці слова: «Не відбити, але розбити їх — се повинна бути наша мета!»
32. Укажіть факти, які характеризують твір "Захар Беркут" І. Франка:
Створюйте онлайн-тести
для контролю знань і залучення учнів
до активної роботи у класі та вдома