Контрольна робота №2

Додано: 26 травня 2022
Предмет: Біологія, 6 клас
Тест виконано: 284 рази
35 запитань
Запитання 1

Два учні на уроці біології висловили думки щодо особливостей покритонасінних рослин. Перший учень сказав, що покритонасінні - прогресивна група сучасної флори. Другий учень зауважив, що запліднення покритонасінних не залежить від наявності води. Хто з них має рацію?


варіанти відповідей

лише перший


лише другий


обидва мають рацію


обидва помиляються

Запитання 2

До вищих спорових рослин належать:

варіанти відповідей

голонасінні

мохоподібні

папоротеподібні

покритонасінні

хвощеподібні

Запитання 3

Судинними рослинами називають:

варіанти відповідей

мохоподібні

голонасінні

покритонасінні

водорості

Запитання 4

Оберіть ознаки ,характерні для грибів

варіанти відповідей

є гетертрофами

є автрофами

є багатоклітинні форми

є одноклітинні форми

до складу клітинної стінки входить хітин

до складу клітинної стінки входить глікоген

Запитання 5

Обрати систематичні категорії рослин:

варіанти відповідей

вид

порядок

тип

ряд

відділ

Запитання 6

Установити відповіність між групами рослин і їх представниками:

1.Голонасінні; 2.Квіткові; 3.Вищі спорові рослини; 4.Водорості


а)хламідомонада, морська капуста; б)розові, злакові, пасльонові

в) мохи, плауни, хвощі; г)сосни,ялини;

варіанти відповідей

1-а, 2-б, 3-в, 4-г

1-б, 2-а, 3-г, 4-в

1-г, 2-б, 3-в, 4-а

1-в, 2-б, 3-г, 4-а

Запитання 7

Встановіть відповідність між назвами родин та формулами квіток які для них характерні. 1 Капустяні, 2 Розові, 3 - Пасльонові, 4 - Бобові; а - Ч5П5Т∾М1, б - Ч5П1+2+(2)Т(9)+1М1, в - Ч(5)П(5)Т(5)М1, г - Ч_П(5)Т(5)М1, д - Ч4П4Т4+2М1:

варіанти відповідей

1. 1 - б, 2 - д, 3 - г, 4 - а.

2. 1 - в, 2 - б, 3 - д, 4 - а.

3. 1 - в, 2 - д, 3 - а, 4 - г.

4. 1 -д, 2 - а, 3 - в, 4 - б.

Запитання 8

У трав'янистої рослини із прямостоячим стеблом учень виявив прості листки із сітчастим жилкуванням, що розташовані на стеблі почергово, стрижневу кореневу систему та квітку, будову якої можна було описати формулою Ч5П5Т∾М1. Після відцвітання квітки у неї утворювався сухий багатонасінний плід коробочка.До якого класу та за якими ознаками можна віднести цю рослину:

варіанти відповідей

1. До однодольних, бо в неї стрижнева коренева система та сухий плід коробочка.

2. До дводольних, бо в неї сітчасте жилкування листків та п'ятичленна квітка.

3. До однодольних, бо в неї почергове розміщення листків та у квітці є безліч тичинок.

4. До дводольних, бо у неї стрижнева коренева система та трав'янисте стебло.

Запитання 9

Виберіть родину покритонасінних, представники якої характеризуються квіткою з 4 вільними чашолистиками, 4 вільними пелюстками,,однією маточкою,6 тичинками.

варіанти відповідей

капустяніі


розові

айстрові

цибулеві

Запитання 10

Серед переліку видів рослин вкажіть ту, яка належить до родини Пасльонові

варіанти відповідей

Квасоля посівна

Соняшник городній

Гарбуз звичайний

Латаття біле

Картопля

Троянда пахуча

Запитання 11

Серед переліку ознак виберіть ті, що належать класу Дводольні рослини

варіанти відповідей

2 сім"ядолі

1 сім"ядоля

стрижнева коренева система

мичкувата коренева система

у стеблі є камбій

у стеблі відсутній камбій

оцвітина кратна 4-5

оцвітина кратна 3

Запитання 12

Одноклітинні гриби, що не мають грибниці:

варіанти відповідей

лишайники

дріжджі

плісеневі гриби

гриби-паразити

Запитання 13

Оберіть рядок, в якому вказані лише гриби-паразити:

варіанти відповідей

трутовик, мукор, фітофтора

фітофтора, аспергіл, псевдопечериця

трутовик, сажка, фітофтора

мукор, пеніцил, аспергіл

Запитання 14

Тіло лишайника утворено :

варіанти відповідей

коренями рослин і бактерій

коробочками мохів і міцелієм грибів

одноклітинними рослинами і бактеріями

гіфами грибів і одноклітинними водоростями

Запитання 15

Лишайники вивчає наука:

варіанти відповідей

мікологія

бріологія

ліхенологія

альгологія

Запитання 16

Чи можна споживати харчові продукти, уражені цвілевими грибами?

варіанти відповідей

Ні, бо харчові продукти мають неприємний смак.

Ні, бо харчові продукти мають неприємний запах.

Ні, бо гриби виділяють токсичні для організму людини речовини.

Так, бо гриби поліпшують смакові якості продуктів харчування і поліпшують їх перетравлення

Запитання 17
Обиріть пластинчасті гриби
варіанти відповідей
білий гриб
маслюк підберезник
лисички
печериці
мухомор
Запитання 18

Вибери істинні твердження про гриби.

варіанти відповідей

Розмножуються спорами і частинами грибниці.

Усі шапинкові гриби мають шапинку, ніжку і грибницю.

Знижують родючість ґрунтів.

Дріжджі використовують для випікання хлібу.

Мухомор - отруйний гриб.

Цвільові гриби використовують для виготовлення ліків.

Запитання 19

До їстівних грибів належать:

варіанти відповідей
Запитання 20

Що таке мікориза?

варіанти відповідей

взаємовигідне співжиття кореня рослин з грибницею

одна з хвороб рослин, яку зумовлюють борошнисті гриби

взаємовигідне співжиття грибниці з азотофіксуючими бактеріями

паразитування гриба на коренях рослини

Запитання 21

Рослини відрізняються від тварин тим, що ...

варіанти відповідей

Виділяють кисень

Ведуть прикріплений спосіб життя

Живляться готовими органічними речовинами

Утворюють органічні речовини 

Активно рухаються

Запитання 22

Познач основні складові частини шапинкового гриба:

варіанти відповідей

плодове тіло 

шапинка

корінь

грибниця 

ніжка 

Запитання 23

Оберіть зі списку чинники живої природи. ( 4 вірні відповіді)

варіанти відповідей

склад повітря

вологість

світло

бактерії

хижаки

віруси

шкідники

температура

Запитання 24

Чинниками неживої природи є:

варіанти відповідей

 Вологість, температура


  Повітря, освітленість


  Вологість, вітер, звук, запах


  Кисень, вуглекислий газ, бактерії

Запитання 25

Що є основними лімітуючими чинниками наземно-повітряного середовища?

варіанти відповідей

температура й волога

 повітря й вітер

світло й мінеральні речовини

 живі організми

Запитання 26

Назвіть вид симбіозу, коли одні організми існують за рахунок інших і при цьому завдають шкоди:

 

  

варіанти відповідей

коменсалізм

мутуалізм

 паразитизм

нейтралізм

Запитання 27

Основна причина вимирання видів. 

варіанти відповідей

Руйнування природного середовища життя


  Знищення певних видів.


  Руйнування життя


  Покращення природного середовища життя

Запитання 28

Чому не можна збирати гриби, фрукти з дерев, ягоди з кущів, лікарські трави на узбіччі автомобільних доріг?


варіанти відповідей

 Накопичують шкідливі сполуки з кислотних дощів




    Вони втрачають смак і мають малі розміри

   Вони забруднені пилом


   Накопичують важкі метали, які потрапляють в грунти з вихлопних газів

Запитання 29

Масове розмноження фітопланктону, що спричинює зміну забарвлення води і погіршує кисневу забезпеченість вод, - це......

варіанти відповідей



   «Цвітіння» води


   Озонові діри


Епідемія




  Кислотні опади


Запитання 30

Рослина, що майже повністю вимерла і збереглася лише в умовах штучного вирощування, використовується для отримання фармакологічних препаратів:

варіанти відповідей

шипшина

калина

тополя

гінго

липа

Запитання 31

Вкажіть характерні ознаки папоротей:

варіанти відповідей

молоді листки спірально закручені і ростуть верхівкою 

переважають особини нестатевого покоління

заросток живе у грунті і живиться гетеротрофно

спорангії зазвичай знаходяться на нижньому боці листкових пластинок

Запитання 32

Запліднення у папороті відбувається за наявності:

варіанти відповідей

комах 

вітру 

вологи

сонячного світла

Запитання 33

На малюнку зображено схему циклу розвитку папороті. Виберіть вірне твердження щодо позначення.

варіанти відповідей

1 - листок зі спорангіями,5 - спорофіт, 7 - гаметофіт

2 - сорус, 4 - спора, що проростає, 7 - гаметофіт

1 - листок зі спорангіями, 4 - спора, що проростає, 5 - гаметофіт

3 - спорофіт, 4 - спора, що проростає, 5 - заросток

Запитання 34

На малюнку зображено...

варіанти відповідей

Спорофіт папороті.

Гаметофіт папороті.

Спорофіт плауна.

Спорофіт хвоща. 

Запитання 35

Як називаються листки папороті?

варіанти відповідей

Вайї

Заростки

Спорогон

Колосок

Створюйте онлайн-тести
для контролю знань і залучення учнів
до активної роботи у класі та вдома

Створити тест