Контрольна робота №3 "Фразеологія"

Додано: 28 жовтня 2021
Предмет: Українська мова, 6 клас
Тест виконано: 1146 разів
24 запитання
Запитання 1

Фразеологія вивчає:

варіанти відповідей

лексичне значення і вживання слів;

лексичне значення і вживання стійких сполучень слів;

лексичне значення і вживання наукових термінів;

діалектні слова та їх значення.

Запитання 2

Джерело походження кожного фразеологізму – жива народна мова, ОКРІМ 

варіанти відповідей

закласти фундамент;

дати гарбуза;

підкласти свиню .

Запитання 3

Вкажіть фразеологізм, джерелом якого є мова людей певної професії

варіанти відповідей

ахіллесова п’ята;                                       

стригти під одну гребінку;

кліпати очима.

Запитання 4

Знайти синонім до фразеологізму ні живий ні мертвий.

варіанти відповідей

Хоч ікону малюй.

 В ложці води втопитися.

Волосся дибки стає.

 Сам не при собі.

Запитання 5

У якому рядку наведено антоніми до фразеологізму як кіт наплакав

варіанти відповідей

як гриби після дощу, по саму зав'язку, велика цяця

бити байдики, робити з мухи слона, задерти носа

наламати дров, п'яте колесо до воза, ніде голці впасти

по саму зав'язку,кури не клюють, як піску морського

Запитання 6

Визначте, у якому рядку фразеологізми становлять синонімічний ряд

варіанти відповідей

міряти лозиною, наклеювати ярлики, на ногах не стояти, передбачати події

без вогню пекти, байки правити, багато брати на себе, зронити сльозу

зробити хибний крок, зривати завісу, зорі знімати з неба, обіцяти золоті гори

теревені правити, оповідати сон рябої кобили, боби розводити, плести сухого дуба

Запитання 7

Визначте рядок, у якому всі фразеологізми біблійного походження

варіанти відповідей

Біла ворона, вогнем і мечем, гидке каченя, лавровий вінок

Домоклів меч, сізіфова праця, кинути якір, медовії ріки

Ахілесова п'ята, святе сімейство, гнути спину, мамаєве побоїще

Ноїв ковчег, адамові діти, терновий вінець, блудний син

Запитання 8

Прочитайте речення. Знайдіть фразеологізм. Яку синтаксичну роль у реченні він виконує?

Гостра на язик Оленка ніколи не могла змовчати.

варіанти відповідей

підмет

присудок

означення

додаток

Запитання 9

Визначте рядок, у якому всі фразеологізми - синоніми

варіанти відповідей

Жити на широку ногу, ні пари з уст, співати дифірамби

Як рак свисне, як горобці занявкають, як півень знесеться

Поливати помиями ,перебиватися з хліба на воду, розпустити язика 

Рукою подати, вибивати дрижаки,під самим носом

Запитання 10

 Вкажіть фразеологізм, який є антонімом фразеологізму намотати на вус 

варіанти відповідей

тягнути за язик

водити за ніс

пекти раків

викинути з голови

Запитання 11

З’ясуйте, у якому рядку всі фразеологізми мають однакове значення:


варіанти відповідей

носа не показувати, нема живої душі, за тридев’ять земель;

зганяти з світу, вішати собак, з легкої руки;

живіт присох до спини, крихти в роті не було, ріски в рот не брати;

ворожити на бобах, вити вовком, дати звістку про себе.

Запитання 12

Визначте рядок, у якому використано фразеологізми-антоніми:



варіанти відповідей

замилювати очі, удар нижче пояса;

головою лягти, ні пари з уст;

байдики бити, працювати не розгинаючи спини;

тримати язик за зубами, легкий хліб.

Запитання 13

Укажіть правильне визначення фразеологізмів:


варіанти відповідей

це словосполучення з переносним значенням;

це речення з переносним значенням;

це сполуки слів, які є одним членом речення;

це стійкі сполучення слів,  які за лексичним  значенням дорівнюють одному слову (словосполученню).

Запитання 14

Укажіть правильне значення фразеологізму народитися в сорочці:


варіанти відповідей

народитися швидко;       

бути щасливим;

бути здоровим;   

бути розумним.

Запитання 15

Укажіть фразеологізм, який є синонімом до фразеологізму кури не клюють

варіанти відповідей

як курка лапою;          

як кіт наплакав;

хоч греблю гати;     

мокра курка.

Запитання 16

Установіть значення фразеологізму вмерти:

варіанти відповідей

кістьми лягти

Не покладати рук

скласти руки

Запитання 17

Оберіть всі правдиві характеристики, що стосуються фразеологізмів:

варіанти відповідей

можна замінити одним словом чи сполученням слів

можна вилучити чи замінити будь-яке слово у фразеологізмі

кожне слово фразеологізму в реченні виконує окрему синтаксичну роль

весь фразеологізм є одним членом речення

фразеологізми найчастіше використовуються в розмовному та художньому стилях мовлення

значення фразеологізмів можна дізнатися з орфоепічного словника

Запитання 18

Оберіть варіанти, в яких зазначено джерела української фразеології:

варіанти відповідей

Біблійні вислови

жива народна мова

усна народна творчість

давньогрецька міфологія

Запитання 19

До різновидів фразеологізмів належать:

варіанти відповідей

прислів'я та приказки

вірші

крилаті вислови

афоризми

народні казки

Запитання 20

Фразеологічний зворот вжито у реченні:

варіанти відповідей

Великі нічні метелики влітали у відчинені вікна (О.Донченко).

Та що се ти мені байки плетеш... (Леся Українка).

У садах біліли хатки дивної краси (О.Гончар).

Убити чайку - це сором і ганьба для мисливця (О.Гончар).

Запитання 21

Із запропонованих варіантів оберіть фразеологізми:

варіанти відповідей

Не лізь через тин, як ворота відчинені.

Сонце по-осінньому сумне.

Як кіт наплакав

Борітеся - поборете (Т.Шевченко).

Різнобарвний листопад

Запитання 22

Прочитайте речення. Знайдіть фразеологізм. Яку синтаксичну роль у реченні він виконує?

Ні одна жива душа ще не заходила сюди!

варіанти відповідей

підмет

обставина

означення

додаток

Запитання 23

Прочитайте речення. Знайдіть фразеологізм. Яку синтаксичну роль у реченні він виконує?

Ми з Сергієм у навчанні задніх не пасем!

варіанти відповідей

підмет

присудок

означення

додаток

Запитання 24

З’ясуйте, у якому рядку всі словосполучення є фразеологізмами.

варіанти відповідей

читати повість, стримано засміятися, перейти вулицю, довести додому

кінець уроку, пекти картоплю, відчинені двері, чужа праця

читати по очах, пекти раків, з відкритим серцем, западати в душу

засипати вугілля, брати воду, говорити правду, гнути гілку

Створюйте онлайн-тести
для контролю знань і залучення учнів
до активної роботи у класі та вдома

Створити тест