Контрольна робота №2. Лексикологія. Фразеологія

Додано: 18 травня 2021
Предмет: Українська мова, 6 клас
Тест виконано: 1 раз
12 запитань
Запитання 1

1. Виділене слово вжито в прямому значенні в реченні

варіанти відповідей

А. Долинами пісня літає.

Б. Ви знаєте, як сплять старі гаї?

В. Шелестом опалого листя зітхає лісова стежка.

Г. Господар коротко відповідає на запитання гостя.

Запитання 2

2. Синонімічний ряд утворюють слова

варіанти відповідей

А. плакати, ридати, рюмсати, хлипати, пхикати;

Б. великий, більший, більшенький, якнайбільший;

В. вітер, снігопад, ожеледь, буревій;

Г. зелений, зеленкуватий, зеленавий, зелененький.

Запитання 3

3. Антонімічну пару вжито в прислів'ї

варіанти відповідей

А. Малі діти - малий клопіт, а підростуть - буде великий.

Б. Діти, як квіти: поливай, то ростимуть.

В. У дитини заболить пальчик, а в матері - серце.


Г. Рідня до обіду, а як зійде сонце - ніхто не знайде.

Запитання 4

4. Немає запозичених слів у рядку

варіанти відповідей

А.редакція, небо, зошит, план;

Б. підручник, мухомор, стіл, зелень;

В. абажур, плед, ваза, каструля;

Г. жито, червоний, беж, журі.

Запитання 5

5. Діалектизм ужито в реченні

варіанти відповідей

А. Скупий удвоє платить, а лінивий два рази робить.

Б. Хто діло робить, а хто гави ловить.

В. Така доля, як бараболя.

Г. Брехня стоїть на одній нозі, а правда на двох.

Запитання 6

6. Неологізм ужито в реченні

варіанти відповідей

А. Діти в початковій школі залюбки виготовляють лепбуки.

Б. Кіт - домашня звірина.Основна професія кота - ловити мишей.

В. У промінні смолоскипів вози рушили з місця, захрипіли коні під князями й воєводами.

Г. Наумиха з невісткою, сидячи за кужелем, звірялися одна одній із свого колишнього.

Запитання 7

7. До емоційно забарвленої лексики належать усі слова рядка

варіанти відповідей

А. рибонька, білявенький, їстоньки, зіронька;

Б. берізка, вітрище, поганючий, зошит;

В. матуся, песик, вікно, бабище;

Г. відеречко, спатки, носик, голова.

Запитання 8

8. Значення фразеологізму крутитися як білка в колесі

варіанти відповідей

А. Бути весь час заклопотаним; мати багато роботи, турбот тощо.

Б. Жити в скрутних матеріальних умовах.

В. Бігати без передишки.

Г. Поспішати, захекатися.

Запитання 9

9. Установіть відповідність між словами і групами , до яких вони належать.

1. діалектизм

2. архаїзм

3. історизм

4. неологізм


А. Пательня.

Б. Рамена.

В. Комсомол.

Г. Інтерфейс.

варіанти відповідей

1 - Б, 2 - А, 3 - В, 4 - Г;

1 - А, 2 - Б, 3 - Г, 4 - В;

1 - А, 2 - Б, 3 - В, 4 - Г;

1 - Г, 2 - Б, 3 - В, 4 - А.

Запитання 10

10. Побудуйте речення з відповідними фразеологізмами.

1.Місто наше він знає...

2. Схожі ми з сестрою...

3. Раптовий приїзд сина був...

4. Мама крутилася з ранку до вечора...


А. як грім з ясного неба.

Б. як свої п'ять пальців.

В. як дві краплі води.

Г. як білка в колесі.

варіанти відповідей

1 - В, 2 - А, 3 - Г, 4 - Б;

1 - А, 2 - Г, 3 - В, 4 - Б;

1 - Г, 2 - А, 3 - В, 4 - Б;

1 - Б, 2 - В, 3 - А, 4 - Г.

Запитання 11

11. Укажіть рядок, в якому правильно записано члени речення, частини мови даного речення.


Десь курився синій димок од ватри.

варіанти відповідей

А. займенник (обставина), дієслово (присудок), прикметник (означення), іменник (підмет), прийменник + іменник (додаток);

Б. прислівник (обставина), дієслово (присудок), прикметник (означення), іменник (підмет), прийменник, іменник (додаток);

В. прислівник (обставина), дієслово (присудок), прикметник (означення), іменник (підмет), прийменник + іменник (додаток);

Г. прислівник (обставина), дієслово (присудок), прикметник (означення), іменник (підмет), прийменник + іменник (обставина).

Запитання 12

12. Укажіть рядок, в якому виділені слова записано правильно.

Були тут і давні рибал..с..кі пр..строї, і плахти, і зап..ски.


На стінах в..сіла зброя, у кутку була ікона Б(б)огородиці П(п)окрови, пер..д нею горіла лампа..ка.


Погода, на/щастя, була хмарна, і вони не/зазнали спеки.

варіанти відповідей

А. рибальські, пристрої, запаски, висіла, Богородиці, Покрови, перед, лампатка, нащастя, не зазнали;

Б. рибальські, пристрої, запаски, висіла, богородиці Покрови, перед, лампатка, на щастя, не зазнали;

В. рибальські, пристрої, запаски, висіла, Богородиці Покрови, перед, лампадка, на щастя, не зазнали;

Г. рибальскі, пристрої, запаски, висіла, Богородиці покрови, перед, лампадка, на щастя, не зазнали.

Створюйте онлайн-тести
для контролю знань і залучення учнів
до активної роботи у класі та вдома

Створити тест