Контрольна робота №2 "Планета Земля як середовище життя організмів"

Додано: 30 квітня 2021
Предмет: Природознавство, 5 клас
Тест виконано: 174 рази
18 запитань
Запитання 1

Що є найменшою складовою частинкою живого організму?

варіанти відповідей

тіло

орган

клітина

Запитання 2

Оберіть рядок, утворений назвами організмів

варіанти відповідей

півень, скеля, очерет

конвалія, оса, карась

коник, Сонце, лелека

зозуля, бінокль, пісок

Запитання 3

Хижа рослина мухоловка закриває листок-пастку коли комаха зачіпає чутливу волосинку на ній - це приклад такої властивості живого як...

варіанти відповідей

ріст

розвиток

подразливість

розмноження

Запитання 4

Рудий кенгуру при народженні хоч і схожий на свою маму, але має розмір 2-3 см, а вже за 1,5 року може досягти 2 м. - це приклад такої властивості живого як...

варіанти відповідей

ріст

розвиток

подразливість

живлення

Запитання 5

Молодий пуголовок жаби, більш схожий на рибку, з хвостом та зябрами, згодом у нього з'являється кінцівки і він стає схожим на дорослу жабку - це приклад такої властивості живого як...

варіанти відповідей

ріст

розвиток

подразливість

живлення

Запитання 6

Листок чи корінь рослини, вухо лисиці, рука людини - це приклади...

варіанти відповідей

різноманітних живих істот

різноманітних органів 

тіл неживої природи

екологічних факторів

Запитання 7

Клумба поряд з будинком, на якій мама посіяла квіти, весь час доглядала за ними і полола бур'яни - це приклад...

варіанти відповідей

природного явища

природної екосистеми

штучного тіла 

штучної екосистеми

Запитання 8

Взаємовідносини хижих птахів сови та сокола, що полюють на одній території в різний час доби є прикладом

варіанти відповідей

позитивного взаємозв'язку

негативного взаємозв'язку

нейтрального взаємозв'язку

харчового взаємозв'язку

Запитання 9

Взаємовідносини гриба трутовика і дерева на якому він оселився є прикладом...

варіанти відповідей

позитивного взаємозв'язку

негативного взаємозв'язку

нейтрального взаємозв'язку

харчового взаємозв'язку

Запитання 10

Взаємовідносини між бджолою та квіткою є прикладом...

варіанти відповідей

позитивного взаємозв'язку

негативного взаємозв'язку

нейтрального взаємозв'язку

харчового взаємозв'язку

Запитання 11

Взаємовідносини, що пов'язують кота і мишу є прикладом...

варіанти відповідей

позитивного взаємозв'язку

негативного взаємозв'язку

нейтрального взаємозв'язку

харчового взаємозв'язку

Запитання 12

На уроці природознавства двоє учнів пояснювали що таке УГРУПУВАННЯ. Перший учень сказав, що угрупування - це коли на одному великому дубі одночасно можуть мешкати сова, білка, багато дрібних комах, гриби та лишайники, а під коренями - мурахи та миші. Другий учень зауважив, що угрупування - це коли багато живих організмів, між якими існують якісь взаємозв'язки мешкають на одній території. Хто з учнів відповів правильно?

варіанти відповідей

тільки перший учень

тільки другий учень

обоє відповіли правильно

обоє помиляються

Запитання 13

Оберіть серед запропонованих 4 твердження, які є ознаками мешканців грунтового середовища

варіанти відповідей

мешканці переважно мають поганий зір або і зовсім сліпі

кінцівки короткі, сильні, мають міцні кігті

кінцівки довгі і тонкі

для орієнтування переважно використовують нюх та відчуття дотику, інші відчуття розвинені слабко

для спілкування використовують звукові сигнали

тіло вкрите щільним хутром або міцним "панциром" чи слизом у дрібних організмів

Запитання 14

Оберіть серед запропонованих 4 твердження, які є ознаками мешканців водного середовища

варіанти відповідей

рослини мають насіння, що довго не тоне і легко плаває

тварини, що мешкають і в воді і на суходолі не відрізняються від наземних тварин

дихають або киснем розчиненим у воді через зябра, або вдихають повітря над водою через ніздрі у легені

дихають безпосередньо водою

форма тіла переважно овальна, часто сплюснута з боків

кінцівки переважно широкі і довгі, нагадують весла або містять перетинки між пальцями

Запитання 15

Оберіть серед запропонованих 4 твердження, які є ознаками мешканців наземно-повітряного середовища

варіанти відповідей

мають кінцівки, пристосовані до певної місцевості, а якщо не маю їх то рухаються вигинаючи тіло

рослини переважно не мають пристосувань до добування води, адже її завжди достатньо

рослини мають пристосування до добування та збереження води (довгі корені, колючки замість листя, товсте стебло)

для спілкування використовують голос, позу, колір, мають гарно розвинені органи чуттів

перетинки маж пальцями дозволяють деяким птахам швидше бігати 

щоб не перегріватися за високих температур тварини пітніють, хекають, знаходять укриття

Запитання 16

На фото - 6 живих організмів, частина з них отруйні, частина - ні. Серед запропонованих варіантів обери список, у якому переаховані номери тільки отруйних представників.

варіанти відповідей

1, 2, 4, 6

3, 5

1, 3, 4, 6

Запитання 17

Ми знаємо, що у природному середовищі всі живі організми пов'язані різними типами зв'язків. Розглянь малюнок і обери чим саме пов'язані усі зображені на ньому птахи

варіанти відповідей

всі вони мають крила і лапи з перетинками, можуть літати і плавати

всі вони полюють один на одного і пов'язані харчовими зв'язками

всі вони мешкають поблизу водойми, мають пристосування до такого способу життя і харчуються водними чи навколоводними мешканцями

показані на малюнку птахи нічим не пов'язані між собою

Запитання 18

Оберіть серед запропонованих ланцюг живлення, що містить всі обов'язкові елементи (створювачів, поглиначів та розкладачів/руйнівників) та міг би існувати в реальному природному середовищі

варіанти відповідей

риба - ведмідь - сокіл

кільбаба - вовк - заєць - гриби чи бактерії

кабан - жолудь - миша - гриби

вишня - гусінь - синиця - сокіл - гриби чи бактерії

Створюйте онлайн-тести
для контролю знань і залучення учнів
до активної роботи у класі та вдома

Створити тест