Контрольна робота № 2 з теми «Еволюція органічного світу. Біорізноманіття» І варіант

Додано: 31 березня 2021
Предмет: Біологія, 9 клас
Тест виконано: 844 рази
21 запитання
Запитання 1

Укажіть елементарну одиницю еволюції:

варіанти відповідей

порода тварин;

сорт рослин;

популяція;

вид.

Запитання 2

Рушійна сила еволюції органічного світу за Ж.Б. Ламарком

варіанти відповідей

боротьба за існування

природний добір      

адаптація

внутрішнє прагнення до самовдосконалення

Запитання 3

Природній добір – це

варіанти відповідей

процес виживання найбільш пристосованих до певних умов особин, які дають нащадків; веде до збільшення або зменшення кількості одних особин щодо інших

єдиний елементарний еволюційний чинник, що має певний напрямок у міжвидовій конкуренції

направлений характер пристосування до умов існування в межах виду

взаємовигідне співіснування особин різних систематичних груп, що веде до збільшення їхньої кількості

Запитання 4

Синтетична теорія еволюції твердить, що єдиним джерелом спадкової мінливості є          

варіанти відповідей

природний добір

дрейф генів

мутації

ізоляція

Запитання 5

Укажіть види природного добору

варіанти відповідей

стабілізуючий, рушійний, дизруптивний

розриваючий, дизруптивний, свідомий

стабілізуючий, штучний, несвідомий

стабілізуючий, штучний, свідомий

Запитання 6

Зазначте, як називають здатність до наслідування добре захищених організмів погано захищеними:

варіанти відповідей

дивергенція;

конвергенція;

атавізм;

мімікрія.

Запитання 7

Назвіть форму природного добору, яка сприяє зміні норми реакції організмів у певному напрямку

варіанти відповідей

рушійний;

розриваючий;

стабілізуючий;

штучний.

Запитання 8

Загальна кількість особин на певній території, які належать до однієї популяції:

варіанти відповідей

структура популяції;

ареал популяції;

щільність популяції;

чисельність популяції.

Запитання 9

Критерій виду, який характеризує кількість і структуру хромосом виду, його каріотип:

варіанти відповідей

екологічний;

біохімічний;

морфологічний 

генетичний.

Запитання 10

Пристосування живих організмів до певних умов середовища існування - це:

варіанти відповідей

адаптація;

дивергенція;

конвергенція;

мутація.

Запитання 11

Система взаємозв′язків між особинами популяції, що проявляється в їхній по            

варіанти відповідей

статева структура;

вікова структура;

просторова структура;

етологічна структура.

Запитання 12

Теорія,прихильники якої вважають, що різні форми життя на Землі створені вищою, надприродною силою, називається теорією:

варіанти відповідей

абіогенезу;

стаціонарного стану;

креаціонізму;

панспермії.

Запитання 13

Сукупність особин одного виду, які відтворюють себе протягом великої кількості поколінь і тривалий час займають певну територію, функціонуючи і розвиваючись в одному або в кількох угрупованнях живих організмів, — це:

варіанти відповідей

екосистема;

біогеоценоз;

популяція;

біоценоз.

Запитання 14

За наявності репродуктивного бар’єра відбувається:

варіанти відповідей

формування нових видів;

зменшення кількості особин цього виду;

зменшення кількості видів;

нестатеве розмноження в популяціях.

Запитання 15

Стабілізуючий добір – це

варіанти відповідей

відбір відхилень від установленої норми ознак

процес, який відбувається на користь норми ознаки, що усталилася, усуваючи відхилення від неї

відбір відхилень, що веде до стабілізації генофонду

Запитання 16

Назвіть біологічні системи, які перебувають на клітинному рівні організації:

варіанти відповідей

пріони;

віріоїди;

віруси;

археї.

Запитання 17

Зазначте органели, спільні для клітин прокаріотів та еукаріотів:

варіанти відповідей

ядро;

рибосоми;

ендоплазматична сітка;

мітохондрії.

Запитання 18

Установіть відповідність між критерієм виду (1–3) та тим, що він характеризує (А–Г):

1) географічний А) зону поширення виду;

2) екологічний  Б) схожість процесів життєдіяльності і можливість схрещування

3) морфологічний  В) схожість процесів зовнішньої і внутрішньої будови органів

Г) умови існування виду, його місце в біогеоценозі, взаємовідносини з іншими видами.

варіанти відповідей

1 - Г, 2 - А, 3 - Б

1 - А, 2 - Г, 3 - В

1 - А, 2 - Г, 3 - Б

1 - Г, 2 - Б, 3 - В

Запитання 19

Установіть відповідність між показниками популяційної структури види та їх характеристиками:

1) біомаса; А) різниця між народжуваністю і смертністю;

2) смертність; Б) маса особин на одиницю площі;

3) народжуваність. В) кількість особин, яка загине за одиницю часу;

Г) кількість особин, яка народилася за одиницю часу.  

варіанти відповідей

1 - А, 2 - В, 3 - Г

1 - Б, 2 - А, 3 - В

1 - Б, 2 - В, 3 - Г

1 - А, 2 - Б, 3 - Г

Запитання 20

Порівняйте ознаки, притаманні представникам різних царств організмів:

1 гриби А мають глікокалікс

2 бактерії Б  клітинна оболонка містить хітин

3 рослини В  клітини мають лише один тип нуклеїнових кислот

4 тварини Г  у цитоплазмі відкладається крохмаль

Д  клітинна оболонка містить муреїн

варіанти відповідей

1 - Б, 2 - Д, 3 - Г, 4 - А

1 - В, 2 - Б, 3 - А, 4 - Г

1 - А, 2 - В, 3 - Д, 4 - Б

1 - Г, 2 - А, 3 - Б, 4 - В

Запитання 21

Установіть відповідність між біологічними процесами та їхньою сутністю:


1 філогенез                      А індивідуальний розвиток особини     

2 онтогенез                      Б формування подібних ознак у              

                        неспоріднених організмів унаслідок мешкання в

                        подібному середовищі           

3 дивергенція                   В історичний розвиток виду або іншої      

                                             систематичної групи                 

4 конвергенція                 Г розходження ознак у нащадків спільного предка    

                                          внаслідок пристосування до різних умов мешкання

варіанти відповідей

1 - Б, 2 - В, 3 - А, 4 - Г

1 - А, 2 - В, 3 - Б, 4 - Г

1 - В, 2 - А, 3 - Г, 4 - Б

1 - Г, 2 - Б, 3 - В, 4 - А

Створюйте онлайн-тести
для контролю знань і залучення учнів
до активної роботи у класі та вдома

Створити тест