Контрольна робота №4. О. Довженко, Н. Бічуя

Додано: 1 квітня 2021
Предмет: Українська література, 8 клас
Тест виконано: 1014 разів
20 запитань
Запитання 1

1. За жанром твір О. Довженка "Ніч перед боєм" це:

варіанти відповідей

А. трагікомедія;

Б. оповідання;

В. повість;

Г. поема.

Запитання 2

2. Ідея твору «Ніч перед боєм»:

варіанти відповідей

А. заклик до єдності перед ворожою небезпекою;

Б. незнищенність українського народу, віра в його духовну силу;

В. засудження братовбивства;

Г. возвеличення героїзму, мужності, патріотизму українців під час Великої

Вітчизняної війни

Запитання 3

3. Усі записані персонажі з твору «Ніч перед боєм» у рядку

варіанти відповідей

А. Іван Дробот, Остап Мандрика, Соломія

Б. Платон Півторак, Борис Троянда, лейтенант Сокіл

В.  дід Савка, Захар, Мирослава

Г. Петро Колодуб, Юлько Ващук, Славко Беркут

Запитання 4

4. У цитаті «…про вас пишуть у всіх газетах як про людину безстрашну і

невтомну, хоч ви на вид, пробачте, і маленькі…» схарактеризовано

варіанти відповідей

А. Івана Дробота

Б. Платона Півторака

В. Бориса Троянду

Г. Петра Колодуба

Запитання 5

5. Запитання командирові Колодубу про його внутрішній секрет ставить

варіанти відповідей

А. Платон Півторак

Б. дід Савка

В.  Іван Дробот

Г. Борис Троянда

Запитання 6

6. Під час спогадів капітана Колодуба про перші дні Великої Вітчизняної війни бійців об’єднувало почуття

варіанти відповідей

А. страху

Б. єдиної сім’ї

В. зацікавленості

Г. відчаю

Запитання 7

7. Кому хотів поклонитися в ноги, як вдячність за науку, Петро Колодуб ("Ніч перед боєм" О. Довженко)?

варіанти відповідей

А. дідові Платону;

Б. солдатам - побратимам;

В. Івану Дроботу ;

Г. дідові Савці .

Запитання 8

8. У цитаті «А воїну треба напитися зараз кріпкої …» пропущено слова:

варіанти відповідей

А. ненависті до ворога та презирства до смерті;

Б. скорботи й жалю;

В. підсоленої води;

Г. справедливості та жорстокості

Запитання 9

9. Хто з героїв твору "Ніч перед боєм" О. Довженка є уособленням патріотизму, незламності

варіанти відповідей

А. Борис Троянда;

Б. Петро Колодуб;

В. дід Платон і дід Савка;

Г. Іван Дробот.

Запитання 10

10. В якому місті  розгортаються події в повісті "Шпага Славка Беркути" ?

варіанти відповідей

А. Київ

Б. Харків

В. Одеса

Г. Львів

Запитання 11

11. Найбільше позитивними якостями, рисами характеру, відношенням до батьків у повісті "Шпага Славка Беркути" наділений

варіанти відповідей

А. Юлько Ващук;

Б. Лілі Теслюк;

В. Славко Беркута;

Г. Стефко Вус.

Запитання 12

12.  Хто з дорослих найбільше захищав і підтримував Славка Беркуту?

варіанти відповідей

А.  вчителька Варвара Трохимівна

Б. вчитель Антон Дмитрович

В. тренер Андрій Степанович

Г.  мама Юлька Ващука

Запитання 13

13. Укажіть, які проблеми порушує автор у творі "Ніч перед боєм":

варіанти відповідей

А. школа і проблеми дорослішання;

Б. героїзм,самовідданість;

В. роль батьків у вихованні дітей;

Г. волі людини та можливостей її здобуття;

Д. патріотичні почуття українців;

Е. проблеми бездуховності людини, засліпленої прагненням до наживи.

Запитання 14

14. Компанію хлопців із  повісті "Шпага Славка Беркути" затримали й привели до міліції

варіанти відповідей

А. за бійку;

Б. за розпиття спиртних напоїв;

В. за пограбування кіоску;

Г. за нецензурне висловлювання в громадських місцях

Запитання 15

15. Укажіть цитати, у яких подано роздуми командира Колодуба:

варіанти відповідей

А. "Це була його правда.Він стояв на кормі з веслом, суворий і красивий, і дивився вперед поверх нас";

Б. "Кому на війні судилося вмерти, так не викрутишся, ніякий човен тебе не врятує";

В. "Хоча про вас і пишуть в усіх газетах і на зборах говорять як про людину безстрашну і невтомну, хоч ви на вид такий...і маленький, і не дуже...здорові";

Г. "Був він сильно схожий на святого Миколу - угодника...";

Д. "Сором, і розпач, і невимовний жаль охопили мою душу і скрутили її";

Е. "Не вміли шануватися, так уж повезем, тікайте, чорт вашу душу бери...".

Запитання 16

16. Укажіть цитати, в яких подано ставлення діда Платона та діда Савки до відступу радянських військ:

варіанти відповідей

А. "Не вміли шануватися, так уж повезем, тікайте, чорт вашу душу бери";

Б. "Кому на війні судилося вмерти, так не викрутишся, ніякий човен не врятує тебе";

В. "Добре великим і сильним - їх не штовхають...";

Г. "Сором, і розпач, і невимовний жаль охопили мою душу і скрутили її";

Д. "Дід - рибалка перевернув тоді мені всю душу";

Е. "Нестерпний огонь пропік мене наскрізь".

Запитання 17

17. Установіть відповідність.

1. Славко Беркута

2. Стефко Вус

3. Юлько Ващук

4. Лілі Теслюк


А. Знайшов сороку з переламаним крилом.

Б. Страждає через невіру однокласників.

В. Вірить у невинність Беркути.

Г. Міліції називає чуже прізвище замість свого.

Д. Хороший тренер.

варіанти відповідей

1 - Б, 2 - А, 3 - Д, 4 - В;

1 - Б, 2 - А, 3 - Г, 4 - В;

1 - Д, 2 - А, 3 - Г, 4 - В;

1 - В, 2 - А, 3 - Г, 4 - Б.

Запитання 18

18. Установіть відповідність.

1. Славко Беркута

2. Стефко вус

3. Юлько Ващук

4. Лілі Теслюк


А. Любить гуляти містом із батьком.

Б. Любить спорт, займається археологією, географією.

В. Турбується про свою сестру.

Г. Вірить у свій талант.

Д. Любить купатися взимку.

варіанти відповідей

1 - Б, 2- Д, 3 - А, 4 - Г;

1 - Д, 2 - А, 3 - Б, 4 - Г;

1 - А, 2 - В, 3 - Б, 4 - Г;

1 - В, 2 - А, 3 - Г, 4 - Б.

Запитання 19

19. Повість - це:

варіанти відповідей

А. невеликий за обсягом прозовий твір, у якому зображувалась одна подія з життя одного, або двох сформованих персонажів

Б. літературний прозовий твір середньої форми, довший за оповідання, але коротший за роман

В. це літературний жанр, в якому автор зображує тогочасну дійсність, життєві реалії через мову та вчинки персонажів.

Г. ліро - епічний твір, переважно віршований,у якому зображені значні події та яскраві характери персонажів

Запитання 20

20.  Невеликий за обсягом прозовий твір, у якому зображувалась одна подія з життя одного, або двох сформованих персонажів - це:



варіанти відповідей

А. філософська лірика

Б. трагікомедія

В. оповідання

Г. повість

Створюйте онлайн-тести
для контролю знань і залучення учнів
до активної роботи у класі та вдома

Створити тест