Контрольна робота №5 за творчістю Л.Костенко, В.Симоненка,М.Павленко, Л.Пономаренко.

Додано: 18 квітня 2021
Предмет: Українська література, 7 клас
Тест виконано: 424 рази
22 запитання
Запитання 1

   Укажіть художній засіб, використаний у поетичному уривку: «Крига буйно ломилась у відкриті двері протоки» (Л. Костенко «Чайка на крижині», «Крила»):

варіанти відповідей

антитеза;                  

риторичне ствердження;

         

метафора;                             

тавтологія.

Запитання 2

Коли відбуваються події, описані у диптиху Л. Костенко «Чайка на крижині», «Крила»?

варіанти відповідей

узимку;     

навесні;           

улітку;            

восени. 

Запитання 3

Ідея вірша Ліни Костенко «Кольорові миші»:

варіанти відповідей

зображення давніх часів;

       

звеличення талановитих людей;

засудження тих, хто за індивідуальність, творчу думку переслідує людину;


усі люди мають бути однаковими. 

Запитання 4

Який жанр вірша Ліни Костенко «Кольорові миші»:

варіанти відповідей

інтимна лірика;                            громадянська лірика;


пейзажна лірика;                        

філософська лірика

громадянська лірика;

Запитання 5

У Вишнополі відбуваються події твору:

варіанти відповідей

«Кольорові миші»;                       «Гер переможений»;


 «Гер переможений»;

 «Чайка на крижині»;                    

 «Русалонька із 7-В» 

Запитання 6

Загадковим хлопчиком із твору М.Павленко «Русалонька із 7-В, або Прокляття роду Кулаківських»  виявився…:

варіанти відповідей

колишній однокласник Софійки;      

        

далекий родич Сніжани;

   брат Софійки.       

брат Софійки. 

Запитання 7

Як ставився Фрідріх з твору Любові Пономаренко «Гер переможений» до дітей?

варіанти відповідей

не звертав на них уваги;         

         

грав їм на губній гармошці;

 погрожував їм кулаком;              

  бив їх.

Запитання 8

Хто назвав Симоненка «витязем молодої української поезії»?

варіанти відповідей

Ліна Костенко;                        


Олесь Гончар;

В.Стус;                                

 Марія Павленко

Запитання 9

Який художній засіб використав В. Симоненко у рядку: «Жоден вітер сонця не остудить»:

варіанти відповідей

епітет;       

порівняння;      

метафору;                   

антитезу

Запитання 10

Установіть відповідність між темою вірша та його назвою: 

роздуми письменника про швидкоплинність життя, протягом якого кожний повинен встигнути покохати, зробити добрі справи

варіанти відповідей

 В.Симоненко. «Лебеді материнства»

Л. Костенко. «Чайка на крижині» 

В.Симоненко. «Ти заєш, що ти людина?»

В.Симоненко. «Гей, нові Колумби й Магеллани…»

Запитання 11

Установіть відповідність між темою вірша та його назвою :

відтворення роздумів про смисл життя людини

варіанти відповідей

В.Симоненко. «Лебеді материнства»

Л. Костенко. «Чайка на крижині» 

В.Симоненко. «Ти заєш, що ти людина?»

В.Симоненко. «Гей, нові Колумби й Магеллани…»

Запитання 12

Визначте відповідність між термінами та їхніми визначеннями:

прозовий твір, у якому розповідається про одну або декілька подій із життя одного чи декількох головних героїв протягом досить тривалого часу  

варіанти відповідей

новела

оповідання

роман

повість

Запитання 13

Визначте відповідність між термінами та їхніми визначеннями:

невеликий за розміром розповідний твір про одну подію (рідше декілька) з життя людини

варіанти відповідей

новела

роман

оповідання

повість

Запитання 14

 Установіть відповідність між прикладами художніх засобів та їх назвами:

«Ну, а що, як її розливає вода весняна?..» ,«Ну, а що, коли їй та удержать тебе несила?..» 



варіанти відповідей

риторичні питання


епітети


метафора


риторичний оклик


антитеза

Запитання 15

Установіть відповідність між прикладами художніх засобів та їх :

«…зима не вдягла... свиту…», «…зима... часом вже й приміряла…»

варіанти відповідей

риторичні питання


епітети


метафора


риторичний оклик


антитеза

Запитання 16

Установіть відповідність між характеристикою та героєм повісті Марини Павленко «Русалонька із 7-в, або Прокляття роду Кулаківських»,кому адресовані слова твору:"Як народиться в тебе Корнієва дочка,ти одужає.І ще пам"ятай: захочеш собі нову долю знайти - вбери ці коралі..."

варіанти відповідей

Франі

Клаві

Катерині

Запитання 17

Де і коли відбуваються події, зображені у вірші Ліни Костенко «Кольорові миші»?

варіанти відповідей

у Києві, у ХVIII ст.;              

у Вишгороді, у ХVII ст.;

у Полтаві, у ХIХ ст.;          

у Львові, у ХVI ст.

Запитання 18

Який рядок у вірші «Крила» повторюється?

                   

варіанти відповідей

 «А як же людина?»              

«А крила має»;

                  

 «Людина нібито не літає»;   

«А що ж людина?»

Запитання 19

Що для чоловіка було «моральною шкодою» у вірші Ліни Костенко «Кольорові миші»?

                 

варіанти відповідей

миші гарчали на чоловіка;             

миші були яскравими;

миші погризли його гроші;            

миші перетворювались на листя

Запитання 20

Софійка із  твору М.Павленко «Русалонька із 7-В, або Прокляття роду Кулаківських»  мимохіть стала свідком…:

варіанти відповідей

  крадіжки грошей предком Кулаківського;

 

шахрайської оборудки предка Кулаківського;

таємної змови предка Кулаківського зі злочинцем;

 

убивства.

Запитання 21

Установіть відповідність між уривком з вірша та його назвою :«Більше тебе не буде

   Завтра на цій землі…»

варіанти відповідей

 «Кольорові миші»


 «Чайка на крижині»


«Ти знаєш, що ти – людина?»


«Гей, нові Колумби й Магеллани»


«Лебеді материнства»

Запитання 22

Установіть відповідність між проблемами твору та їх назвою: жага до пошуку й відкриттів

варіанти відповідей

«Гер переможений»

«Лебеді материнства»


«Ти знаєш, що ти людина?»


«Гей, нові Колумби й Магеллани»


Створюйте онлайн-тести
для контролю знань і залучення учнів
до активної роботи у класі та вдома

Створити тест