Контрольна робота з теми «Службові частини мови».

Додано: 10 травня 2023
Предмет: Українська мова, 7 клас
Тест виконано: 1021 раз
24 запитання
Запитання 1

До формотворчих часток належать

варіанти відповідей

хай,нехай, б, би

навіть, лише, тільки

не, ні, ані

авжеж, атож, якраз

Запитання 2

У котрому рядку вжито частку:

варіанти відповідей

В долині – луки, трава по пояс.

Було у нього щось тривожне.

Час – не наша власність.

Запитання 3

У котрому рядку частки пишуться через дефіс?

варіанти відповідей

Он(куди), аяк(же), тільки(що)

Все(ж)таки, (таки)прийшов

Все(таки), скажи(но), казна (що)

Не(хай), от(же), як(раз)

Запитання 4

Знайти рядок, в якому частка НЕ, НІ пишеться зі словами окремо

варіанти відповідей

зерно не/посіяне, не/впускає, ні/сенітниця, не/ третій

не/раз; не/високий, а низький; не/писати; ні/до/чого

не/мовля, твір не/написаний, ні/у/кого, не/мовлячи

не/моргнувши, не/розгинаючи, не/года, ні/для/кого

Запитання 5

Укажіть рядок, у якому всі частки із словами написано правильно:

варіанти відповідей

сказав таки, не вивчив, аби де;

якби-то, недруг, абиколи;

таки вивчив, хтозна-звідки, де-коли;

прийди бо, який-небудь, незнав

Запитання 6

Усі слова з часткою не написано правильно в рядку

варіанти відповідей

невиконана вчасно робота,не один, неабияк;

непрочитана книжка, незадовільно, непокоїти;

не можу, недовіра, непродовживши;

не повторна зустріч, невчасно, несвітає.

Запитання 7

У якому рядку всі частки з іншими словами пишуться окремо:

варіанти відповідей

написав/би, немов/би, що/разу;

колись/то, стань/бо, усе/ж/таки;

таки/прийшов, ну/й, усі/ж;

де/хто, ні/би, аби/що.

Запитання 8

За допомогою часток хай, нехай утворюються форми

варіанти відповідей

А) дійсного способу дієслова;

Б) умовного способу дієслова;

В) наказового способу дієслова

Г) форми утворити не можна

Запитання 9

Укажіть речення, в якому вжито частку.

варіанти відповідей

А) Просто треба дотримуватись дієти, і ви

неодмінно відчуєте полегшення

Б) Промовець говорив просто, зрозуміло та

наводив переконливі аргументи

В) Як тільки почнуться канікули, ми

відразу поїдемо до Києва

Г) Ми живемо на козацькый землі!

Запитання 10

ОКРЕМО треба писати всі частки зі словами в рядку

варіанти відповідей

прикрашай/же, тоді/ж, де/який

знали/ж, хоча/б, усе/ж/таки

дивився/ж, заграли/б, досить/таки

таки/перемогли, який/то, читав/же

Запитання 11

З ДЕФІСОМ треба писати всі частки зі словами в рядку

варіанти відповідей

ані/трохи, аби/но, казна/звідки

як/небудь, мовби/то, якось/то

будь/коли, тільки/но, усе/таки

хтозна/де, пишіть/бо, таки/привітали

Запитання 12

У якому рядку визначення прийменника правильне?

варіанти відповідей

 Прийменник — незмінна службова частина мови, що виражає залежність іменника та займенника від інших слів.

 Прийменник — незмінна повнозначна частина мови, що вживається для зв'язку однорідних членів речення.

 Прийменник — незмінна службова частина мови, що виражає залежність іменника, числівника, займенника від інших слів у словосполученні та реченні.

Запитання 13

Визначте кількість прийменників у наступному реченні "А я піду за волю проти рабства".

варіанти відповідей

1

2

3

4

Запитання 14

Якою частиною мови є виділене слово?

Коло столу, накритого білою скатертиною і заставленого усяким свяченим, стояла Олеся.

варіанти відповідей

 іменник

прийменник

прислівник

сполучник

Запитання 15

У якому рядку всі прийменники непохідні?

варіанти відповідей

із, від, край, до  

про, через, у, на

 із-за, поміж, в, коло  


вздовж, об, з, по 

Запитання 16

 У якому рядку прийменники пишуться через дефіс?

варіанти відповідей

(з)над, (по)над, (по)між, (по)серед  


(на)прикінці, (в)наслідок, (на)зустріч, (по)біля

 (з)поза, (з)посеред, (з)поміж, (з)за

(з)під, (за)для, (уві)сні, (у)слід  

Запитання 17

У якому рядку визначення сполучника правильне?

варіанти відповідей

Сполучник — службова частина мови, яка вживається для зв'язку частин складного речення і виражає смислові зв'язки між ними.

 Сполучник — службова частина мови, яка вживається для зв'язку однорідних членів речення.

Сполучник — службова частина мови, яка вживається для зв'язку однорідних членів та частин складного речення і виражає смислові зв'язки між ними.

Запитання 18

Знайдіть рядок зі сполучниками.

варіанти відповідей

 незважаючи на грім; їхати в авто; дивитися з-під лоба;

розповів, як дивно; мріяв про відпустку; апельсин і банан

пісня без любові; гуляє по полю; піклуватися про красу

добро й любов; слова, а не серце; силою будують, а працею скріплюють

Запитання 19

Виділене слово не є сполучником і його слід писати окремо в реченні

варіанти відповідей

 Людині треба, (що)б її робота залишалася після неї жити.

 Не знаю, (як)би склалась моя доля, коли б біля неї не стояла, мов благання, моя зажурена мати.

(Як)би мені крила, у небо б злетіла.

(Як)би хліб та одежа, їв би козак лежа.

Запитання 20

Виділене слово є сполучником і його треба писати разом у реченні.

варіанти відповідей

Як/би ти не знав багато, а більше за всіх не знатимеш.

Я поважаю тебе за/те, що ти завжди дотримуєш слова.

Про  що/б не писав поет, він завжди пише про людину.

Я мушу книжки читати,  що/б  очі мої не осліпли.

Запитання 21

Які частини мови належать до незмінних службових (неповнозначних)?

варіанти відповідей

Прийменник, сполучник, частка.

Дієприслівник,прислівник,частка,прийменник

Прислівник,сполучник,частка,вигук.

Прикметник, сполучник, частка, вигук.

Запитання 22

Прийменник і Сполучник - це службові частини мови, тому що

варіанти відповідей

 мають лексичне значення та морфологічні ознаки

виконують синтаксичну роль

виконують тільки граматичну роль у поєднанні з самостійними частинами мови. 

 членами речення не виступають 

Запитання 23

Позначте рядок, у якому виділене слово є прийменником.

варіанти відповідей

Мій рідний край, тобі відомі всі мої бажання.


Не край мого серця, воно й так болить.

Перші орачі порушать ниву, поки напівсонну тополю збудить трактор край села. 

Вони боронилися і перемагали, падали і вставали, обороняючи свій край.

Запитання 24

Правильно вжито прийменник в обох варіантах рядка.

варіанти відповідей

 відпочити після обіду (по обіді) 

надіслати на вимогу (по вимозі)

організувати з ініціативи (по ініціативі)

міліція у справах неповнолітніх (по справам)

Створюйте онлайн-тести
для контролю знань і залучення учнів
до активної роботи у класі та вдома

Створити тест