Контрольна робота № 6 за темою: "Нова українська література"

Додано: 20 травня
Предмет: Українська література, 9 клас
16 запитань
Запитання 1

Укажіть, де народився письменник П. Куліш (0.5 б):

варіанти відповідей

А) у містечку Воронежі на Сумщині;

Б) у містечку Новгороді-Сіверському на Чернігів­щині;

В) у містечку Глухові на Сумщині;   

   Г) у місті Києві.

Запитання 2

Історичний роман - хроніка "Чорна рада" вийшов у світ (0.5 б):

варіанти відповідей

А) 1857 року.

Б) 1845 року.

В) 1859 року.

Г) 1858 року.

Запитання 3

Відомості про події часів Руїни, зокрема про чорну ніжинську раду, Куліш почерпнув із (0.5 б):

варіанти відповідей

А) "Літопису гадяцького полковника Григорія Грабянки"та літопису «Самовидця».

Б) "Початковий літопис".

В) "Літопису Самійла Величка".

Г) "Галицько-Волинського літопису".

Запитання 4

Історичною основою роману є (0.5 б):

варіанти відповідей

А) Героїчне минуле Київської держави 852 до 1110 років.

Б) Напади на Русь половців та внутрішнє безладдя держави.

В) Історія козацтва з часу його виникнення до 1709 року.

Г) Події , що відбулися в Україні в роки Руїни, коли після смерті Богдана Хмельницького почалася боротьба за гетьманську владу.

Запитання 5

27-28 червня 1663 року у Ніжині відбулася "Чорна рада", названа так тому, що в ній брали участь (0,5 б):

варіанти відповідей

А) Козаки, одягнені в одяг чорного кольору.

Б) Козаки, які йшли під чорним прапором.

В) Не тільки реєстрові козаки, а й інші широкі маси населення, чернь-селянство, міщани, козацька голота.

Г) Козаки, одягнені у вишиванку. 

Запитання 6

Укажіть прізвище персонажа роману П. Куліша «Чорна рада», якому належать слова (0.5 б): «Зложити докупи обидва береги Дніпрові, щоб обидва... приклонились під одну булаву! Виженем недоляшка з України, одтиснем ляхів до самої Случі — і буде велика одностайна Україна».

варіанти відповідей

А) Сомко.

Б) Кирило Тур.

В) Брюховецький.

Г) Шрам.

Д) Гвинтовка.

Запитання 7

Вкажіть справжнє прізвище Марка Вовчка (0.5 б):

варіанти відповідей

А) Марія Вілінська;

Б) Лариса Косач;

В) Ольга Косач;

Г) Олександра Білозерська;

Д) Костянтина Малицька.

Запитання 8

Хто називав Марка Вовчка своєю донею? (0.5 б)

варіанти відповідей

А) П. Куліш;                                  

  

Б) Т. Шевченко;                       

В) М. Шашкевич;

      Г) І. Франко.

Запитання 9

Вкажіть тему твору Марка Вовчка «Інститутка» (0.5 б):

варіанти відповідей

А) показ житгя головної героїні;

Б) показ нестерпного становища селян, наростання стихійного протесту проти панів;

В) зображення солдатських буднів;

Г) зображення життя міщан;

Запитання 10

Після якої події Прокопа віддали у солдати (0.5 б):?

варіанти відповідей

А) заступився за Катрю;

Б) заступився за Устину;

В) не хотів працювати;

Г) обікрав Панночку.

Запитання 11

Чий це портрет (за повістю Марка Вовчка «Інститутка»): «Славна була та жіночка… білявенька собі, трохи кирпатенька, очиці голубоцвітові, яснесенькі, а сама кругленька і свіжа, як яблучко»? (0.5 б):

варіанти відповідей

А) Устини;

Б) панночки;

В) пані;

Г) Катрі;

Д) бабусі в молодості.

Запитання 12

Чий це портрет (за повістю Марко Вовчка «Інститутка»): «Що за хороша з лиця була! І в кого вона така вдалася! Здається, і не змалювати такої кралі!..»? (0.5 б):

варіанти відповідей

А) Устини;         

Б) Панночки;        

 В)Катрі;   

Г) панночки із сусіднього маєтку;

Д) нової служниці.

Запитання 13

Про кого з персонажів повісті Марка Вовчка «Інститутка» сказано: «Добрий пан, не б’є, не лає, та нічим і не дбає»? (1 б):

варіанти відповідей

А) про чоловіка Устини;   

 

 Б) про чоловіка панночки;

В) про покійного чоловіка старої пані;

Г) про чоловіка Катрі; 

    Д) про сусідського пана.

Запитання 14

Про кого з персонажів повісті Марка Вовчка «Інститутка» сказано: «Ото розумна! Дарма що молоденька, — добре б нам усім у неї вчитись!»? (1 б):

варіанти відповідей

А) Устину;

Б) панночку;

В) Катрю;

Г) бабусю в молодості.

Запитання 15

Установіть відповідність між цитатною характеристикою і персонажем роману                      П. Куліша «Чорна рада» (2 б):

1 «Орел, а не козак!».

2 «Тяжко грошовитий да й веселий пан із козацтва, що збагатилося за десятилітню війну з ляхами».

3 «Побував він на полі й на морі з низцями; видав не раз і не два смерть перед очима да й загартувався у воєнному ділі так, що як піднявся на ляхів Хмельницький, то мав з його велику користь і підмогу. І ніхто краще його не ставав до бою...».

4 Був воїн уроди, красоти дуже дивної; був високий, огрядний собі пан, кругловидий, русявий, голова в кучерях, як у золотому вінку; очі ясні, веселі, як зорі, і вже чи ступить чи заговорить, то справді по-гетьманськи».

5 «...Душа його жила не на землі, а на небі».

А) Яким Сомко.

Б )Божий Чоловік (сліпий кобзар).

В )Іван Шрам.

Г )Петро Шрам.

Д) Михайло Черевань. 

 

 

варіанти відповідей

А) 1-Д,2-Г,3-В,4-А,5-Б

Б) 1-Г,2-Д,3-В,4-Б,5-А

В) 1-Г,2-В,3-Д,4-А,5-Б

Г) 1-Б,2-Д,3-В,4-А,5-Г

Д)  1-Г,2-Д,3-В,4-А,5-Б

Запитання 16

Установіть відповідність між елементом історичної лінії сюжету та епізодом у романі «Чорна рада» П. Куліша (2 б.).

1 експозиція         2 зав’язка        3 кульмінація     4 розв’язка

А) «чорна рада», обрання гетьмана в Ніжині;

Б) зображення історичної епохи, у якій відбуватимуться події твору, знайомство з головними героями роману;

В) прагнення Шрама підтримати на раді Я. Сомка, подолати розбрат і безлад серед козацтва;

Г) приїзд Шрама і Череваня до Гвинтовки;

Д)  смерть Я. Сомка, І. Шрама; одруження Петра з Лесею.


варіанти відповідей

А) 1-Г,2-Б,3-А,4-Д;

Б) 1-Б,2-В,3-А,4-Д;

В) 1-В,2-Г,3-А,4-Д;

Г) 1-В,2-Б,3-А,4-Г;

Д) 1-В,2-Б,3-Г,4-Д;

Створюйте онлайн-тести
для контролю знань і залучення учнів
до активної роботи у класі та вдома

Створити тест