11 серпня о 18:00Вебінар: Зберегти креативність: корисні вправи для вчителів та учнів

Підсумкова контрольна робота № 6 . "Нова українська література. П.Куліш Марко Вовчок"

Проконтролювати рівень засвоєння навчального матеріалу.

Додано: 18 травня
Предмет: Українська література, 9 клас
Тест виконано: 269 разів
17 запитань
Запитання 1

Укажіть, де народився письменник П. Куліш

варіанти відповідей

А) у містечку Воронежі на Сумщині;

Б) у містечку Новгороді-Сіверському на Чернігів­щині;

В) у містечку Глухові на Сумщині;   

   Г) у місті Києві.

Запитання 2

Історичний роман - хроніка "Чорна рада" вийшов у світ

варіанти відповідей

А) 1857 року.

Б) 1845 року.

В) 1859 року.

Г) 1858 року.

Запитання 3

Відомості про події часів Руїни, зокрема про чорну ніжинську раду, Куліш почерпнув із

варіанти відповідей

А) "Літопису гадяцького полковника Григорія Грабянки"та літопису «Самовидця».

Б) "Початковий літопис".

В) "Літопису Самійла Величка".

Г) "Галицько-Волинського літопису".

Запитання 4

Історичною основою роману є :

варіанти відповідей

А) Героїчне минуле Київської держави 852 до 1110 років.

Б) Напади на Русь половців та внутрішнє безладдя держави.

В) Історія козацтва з часу його виникнення до 1709 року.

Г) Події , що відбулися в Україні в роки Руїни, коли після смерті Богдана Хмельницького почалася боротьба за гетьманську владу.

Запитання 5

27-28 червня 1663 року у Ніжині відбулася "Чорна рада", названа так тому, що в ній брали участь

варіанти відповідей

А) Козаки, одягнені в одяг чорного кольору.

Б) Козаки, які йшли під чорним прапором.

В) Не тільки реєстрові козаки, а й інші широкі маси населення, чернь-селянство, міщани, козацька голота.

Г) Козаки, одягнені у вишиванку. 

Запитання 6

Укажіть прізвище персонажа роману П. Куліша «Чорна рада», якому належать слова : «Зложити докупи обидва береги Дніпрові, щоб обидва... приклонились під одну булаву! Виженем недоляшка з України, одтиснем ляхів до самої Случі — і буде велика одностайна Україна».

варіанти відповідей

А) Сомко.

Б) Кирило Тур.

В) Брюховецький.

Г) Шрам.

Д) Гвинтовка.

Запитання 7

Вкажіть справжнє прізвище Марка Вовчка

варіанти відповідей

А) Марія Вілінська;

Б) Лариса Косач;

В) Ольга Косач;

Г) Олександра Білозерська;

Д) Костянтина Малицька.

Запитання 8

Хто називав Марка Вовчка своєю донею?

варіанти відповідей

А) П. Куліш;                                  

  

Б) Т. Шевченко;                       

В) М. Шашкевич;

      Г) І. Франко.

Запитання 9

Вкажіть тему твору Марка Вовчка «Інститутка»

варіанти відповідей

А) показ житгя головної героїні;

Б) показ нестерпного становища селян, наростання стихійного протесту проти панів;

В) зображення солдатських буднів;

Г) зображення життя міщан;

Запитання 10

Після якої події Прокопа віддали у солдати ?

варіанти відповідей

А) заступився за Катрю;

Б) заступився за Устину;

В) не хотів працювати;

Г) обікрав Панночку.

Запитання 11

Чий це портрет (за повістю Марка Вовчка «Інститутка»): «Славна була та жіночка… білявенька собі, трохи кирпатенька, очиці голубоцвітові, яснесенькі, а сама кругленька і свіжа, як яблучко»?

варіанти відповідей

А) Устини;

Б) панночки;

В) пані;

Г) Катрі;

Д) бабусі в молодості.

Запитання 12

Чий це портрет (за повістю Марко Вовчка «Інститутка»): «Що за хороша з лиця була! І в кого вона така вдалася! Здається, і не змалювати такої кралі!..»?

варіанти відповідей

А) Устини;         

Б) Панночки;        

 В)Катрі;   

Г) панночки із сусіднього маєтку;

Д) нової служниці.

Запитання 13

Про кого з персонажів повісті Марка Вовчка «Інститутка» сказано: «Добрий пан, не б’є, не лає, та нічим і не дбає»?

варіанти відповідей

А) про чоловіка Устини;   

 

 Б) про чоловіка панночки;

В) про покійного чоловіка старої пані;

Г) про чоловіка Катрі; 

    Д) про сусідського пана.

Запитання 14

Про кого з персонажів повісті Марка Вовчка «Інститутка» сказано: «Ото розумна! Дарма що молоденька, — добре б нам усім у неї вчитись!»?

варіанти відповідей

А) Устину;

Б) панночку;

В) Катрю;

Г) бабусю в молодості.

Запитання 15

Установіть відповідність між цитатною характеристикою і персонажем роману                      П. Куліша «Чорна рада» :

1 «Орел, а не козак!».

2 «Тяжко грошовитий да й веселий пан із козацтва, що збагатилося за десятилітню війну з ляхами».

3 «Побував він на полі й на морі з низцями; видав не раз і не два смерть перед очима да й загартувався у воєнному ділі так, що як піднявся на ляхів Хмельницький, то мав з його велику користь і підмогу. І ніхто краще його не ставав до бою...».

4 Був воїн уроди, красоти дуже дивної; був високий, огрядний собі пан, кругловидий, русявий, голова в кучерях, як у золотому вінку; очі ясні, веселі, як зорі, і вже чи ступить чи заговорить, то справді по-гетьманськи».

5 «...Душа його жила не на землі, а на небі».

А) Яким Сомко.

Б )Божий Чоловік (сліпий кобзар).

В )Іван Шрам.

Г )Петро Шрам.

Д) Михайло Черевань. 

 

 

варіанти відповідей

А) 1-Д,2-Г,3-В,4-А,5-Б

Б) 1-Г,2-Д,3-В,4-Б,5-А

В) 1-Г,2-В,3-Д,4-А,5-Б

Г) 1-Б,2-Д,3-В,4-А,5-Г

Д)  1-Г,2-Д,3-В,4-А,5-Б

Запитання 16

Установіть відповідність між елементом історичної лінії сюжету та епізодом у романі «Чорна рада» П. Куліша .

1 експозиція         2 зав’язка        3 кульмінація     4 розв’язка

А) «чорна рада», обрання гетьмана в Ніжині;

Б) зображення історичної епохи, у якій відбуватимуться події твору, знайомство з головними героями роману;

В) прагнення Шрама підтримати на раді Я. Сомка, подолати розбрат і безлад серед козацтва;

Г) приїзд Шрама і Череваня до Гвинтовки;

Д) смерть Я. Сомка, І. Шрама; одруження Петра з Лесею.

варіанти відповідей

А) 1-Г,2-Б,3-А,4-Д;

Б) 1-В,2-Б,3-А,4-Д;

В) 1-В,2-Г,3-А,4-Д;

Г) 1-В,2-Б,3-А,4-Г;

Д) 1-В,2-Б,3-Г,4-Д;

Запитання 17

У чому полягало життєве кредо козака Кирила Тура?

варіанти відповідей

" За рідний край і життя віддай"

" Краще на своїй стороні кістьми лягти, ніж на чужині слави натягти"

" Знищу ворога сьогодні, бо завтра нашкодить"

" Честь і слава, військова справа, щоб і сама себе на сміх не давала, і ворога під ноги топтала"

Створюйте онлайн-тести
для контролю знань і залучення учнів
до активної роботи у класі та вдома

Створити тест