Контрольна робота (9 клас). Текст як одиниця мовлення. Узагальнення вивченого матеріалу про складне речення

Додано: 6 травня 2020
Предмет: , 9 клас
Тест виконано: 6942 рази
24 запитання
Запитання 1

Який вид зв'язку наявний у даному тексті : "…Горобина і ялина стояли поруч. Зовсім близенько одна до одної. І тому вони часто перешіптувались між собою. На ялинці росли хвоїнки і шишки, а на горобині — листя і грона жовтогарячих плодів. Ялинка дивилась на свою подругу. Горобині було незручно, і вона почервоніла. Кожен плід її спалахнув жаром. Ялинка замилувалась нею. Яка-то гарна горобина!"?

варіанти відповідей

А паралельний.

Б послідовний

В неоднорідний

Г однорідний

Запитання 2

Прочитайте текст і визначіть, які засоби міжфразового зв'язку тут наявні:З давніх-давен люди оцінили смакові, поживні й цілющі якості капусти. Вважалося, що вона містить усі сім благ - гаряче і холодне, сухе і вологе, гірке й солодке, а також гостре. Лікарі радили давати капустяний сік дітям, аби ті швидше виростали, радили вживати цілющу капусту при запаленнях та свіжих ранах.

варіанти відповідей

А лексичні повтори

Б займенник

В синоніми

Г вставні слова

Запитання 3

Прочитайте речення. Мотоцикл і я (1) це окрема тема (2) тиждень ремонтую (3) аби 20 хвилин проїхати іноді (4) навіть (5) із вітерцем перед обуреними сусідками. Кoму треба ставити на місці цифри  

варіанти відповідей

А 1

Б 2

В3

Г 4,5

Запитання 4

Двокрапку треба поставити, якщо до частини «Люблю теплу весняну пору…» додати фрагмент рядка

варіанти відповідей

А … кидаю всі невідкладні справи та йду в поля далекі.

Б … у цей час народжуються нові потаємні мрії та сподівання

В … час пробудження природи від тривалого зимового сну.

Г ... ласкаву, сонячну, повну радісних пташиних переливів.

Запитання 5

Складним з різними видами зв'язку є речення

варіанти відповідей

А У небі весело шугають ластівки і співають жайвори, коли пригріє сонце.

Б Посріблені ліси окуталися тінню, а небосхил горить і віти золотить.

В Малі озера блискають незлісно, колише хмара втомлені громи.

Г Я відкриваю світ собі щодня, хоч, може, він стократ уже відкритий.

Запитання 6

Складнопідрядне речення утвориться, якщо серед варіантів продовження речення «Спадала безмісячна ніч...» обрати

варіанти відповідей

А якось журливо ставало на душі.

Б неначе занурюючи все в темряву.

В однак на ґанку ще точилася розмова.

Г так що все птаство затихло. 

Запитання 7

Складносурядне речення утвориться, якщо серед варіантів продовження речення «Земля не може жити без сонця ...» вибрати

варіанти відповідей

А і води, цих першооснов життя.

Б а людина - без щастя.

В як квітка без води.

Г тому що все живе загине.

Запитання 8

У котрому рядку є підрядне означальне?

варіанти відповідей

А У книги люди, наче бджоли в соти, знесли сяйливий, чародійний мед.

Б Коли настала тиша після бою, у комишах знайшли ми журавля.

В Благословенна та ясна година, коли дитя читає "Кобзаря".

Г Тихо в садку, тихо в місті, бо пізня година.

Запитання 9

У котрому рядку є підрядне з`ясувальне?

варіанти відповідей

А Спогади були такими тривожними, наче все знову відбувалось реально.

Б Дарма що серце чує гострий біль - я прагну знов у шторми й дальні рейси.

В Сумую знов за невідомим, що завжди манить далиною.

Г Люблю, коли хвилі шумують, лишаючи слід.

Запитання 10

У котрому рядку є підрядне часу?

варіанти відповідей

Я підійшов до картини, щоб подивитися на неї зблизька.

Б І скрізь, де тропа моя в`ється, лишив я частиночки серця свого.

В Коли ідеш ранковим полем, там грають бризки від роси.

Г Люблю людей землі моєї, бо й я землі моєї син

Запитання 11

У котрому рядку є підрядне місця?

варіанти відповідей

А Коли моє не в лад, то я з своїм назад

Б Як тільки ударить перший промінь сонця в мури, вониспалахнуть золотим пожаром.

В Де будуть шанувать, там будемо ночувать.

Г Щасливий тим, що живу тобою, Вітчизно рідна - земле сподівань. 

Запитання 12

У котрому рядку є підрядне способу дії?

варіанти відповідей

А Умій жити так, щоб у тебе з другом була єдніть духу, ідеалів.

Б Біда навчить, кому подати руку

В Пишіть листи і надсилайте вчасно, коли їх ждуть далекі адресати.

Г Туди, де образи кохані, душа окрилена летить.

Запитання 13

Види міжфразового зв'язку в тексті

варіанти відповідей

А Послідовний і ланцюговий

Б паралельний і перпендикулярний

В послідовний і зворотній

Г послідовний і паралельний

Запитання 14

Тема тексту - це...

варіанти відповідей

А група слів, словосполучень та речень

Б оцінка предмета чи явища

В його зміст, те, про що в ньому розповідається

Г «відоме» і «нове»

Запитання 15

 Він їхав на велосипеді,а потім наш друг зник у лісі,у якому Сашко не міг заблукати. Правильно побудована схема до речення..

варіанти відповідей

А [ ],а [ ], ( у якому )

Б [ ],а [ ], [ у якому ]

В ( ),а [ ] ,( у якому )

Запитання 16

Правильно названо засоби міжфразового зв'язку в тексті в кожному рядку, ОКРІМ

варіанти відповідей

А синоніми

Б займенники

В прислівники

Г омоніми

Запитання 17

Укажіть речення, у якому частини поєднані безсполучниковим та підрядним зв'язками.

варіанти відповідей

А. Тут панував такий шум, що спершу хотілося просто затулити вуха і бігти безоглядно, але Наталка все-таки вирішила спершу роздивитися майстерні.

Б Чудний народ - художники й поети, усе їм сниться те, чого нема.

В Блукав вечір сумовито, на покоси стелив роси, а за ним йшла чорнокоса ніч у зорянім вбранні, що у вибалках тумани вичакловувала здавна десь на дні

Г Бери в народу вічну силу духу: вона ще знадобиться у борні, і в ній ти знайдеш силу і наснагу, і нею утамуєш спрагу волі

Запитання 18

Укажіть складне речення з різними видами зв'язку

варіанти відповідей

А Якщо не можна вітер змалювати, прозорий вітер на ясному тлі, Змалюй дуби, могутні і крислаті, котрі од вітру гнуться до землі.

Б Преславне українське слово звучить у серці моїм, бо мова - хліб, а не полова: я чув її із уст батьків.

В Пігмей бажа високим буть на зріст, порядним хоче виглядати злодій, завжди злочинець - на ділах добродій

Г Добре сказано Синекою жорстокість народжується з посередності й слабкості

Запитання 19

Визначити вид міжфразового зв’язку в тексті:

"Шевченко – наш поет і перший історик. Шевченко перше всіх запитав наші німі могили, що вони таке, і одному тільки йому дали вони ясну відповідь, ясну, як Боже слово. Шевченко перше всіх додумався, чим наша старосвітчина славна і за що проклянуть її грядущі роди" (П. Куліш).

варіанти відповідей

паралельний

послідовний (ланцюжковий)

поєднання паралельного й послідовного (ланцюжкового)

Запитання 20

Визначити вид міжфразового зв’язку в тексті:

"Саме інженери примусили вчених подумати, як втрутитися в найглибші тайники кристалів, перетворити графіт на алмаз. Інколи вони вкраплені в метеоритах, що прилітають з космосу на землю. Очевидно, створюють їх височенні температури, надвисокі тиснення удару при падінні на землю" (В. Собко).


варіанти відповідей

паралельний

 послідовний (ланцюжковий)

 поєднання паралельного й послідовного (ланцюжкового)

Запитання 21

Визначити вид міжфразового зв’язку в тексті:

"Вельбот відійшов од берега. З вельбота мисливці стежили за двома товаришами. Сміливо залишали ті під собою великі скелі. Та ось вони вже в тому місці, де треба закладати динамітні набої. Ножами вишкрябують ґрунт з-під скель. Роблять глибокі діри. Закладають туди набої" (М. Трублаїні).

варіанти відповідей

паралельний

послідовний (ланцюжковий)

поєднання паралельного з послідовним (ланцюжковим)

Запитання 22

Прочитайте речення (цифра позначає попередній розділовий знак).

Аж тут підвівся Орфей і,( 1) ударивши по золотих струнах своєї кіфари,(2) заспівав на весь голос: то була пісня,(3) що їі найдужче любила його мати,(4) прекрасна муза Калліопа,(5) і,(6) може,(7) саме згадка про неї надала Орфеєвому голосу ще більшої сили,(8) щирості,(9) влади.

НЕПРАВИЛЬНИМ є обґрунтування пунктуації, запропоноване в рядку



варіанти відповідей

коми 1 і 2 — при відокремленій обставині

кома 3 — між частинами складносурядного речення

коми 4 і 5 – при відокремленій прикладці

коми 6 і 7 — при вставному слові

кома 8 і 9 – при однорідних членах речення

Запитання 23

Який зв'язок є у даному реченні: "6 листопада 1983 року в штаті Індіана зникає дванадцятирічний Вілл Баєрс мати зниклого хлопчика Джойс не вгамовується намагаючись знайти сина вона звертається по допомогу до начальника поліції Гоппера який починає розслідування зникнення" ?(Розділові знаки пропущено)

варіанти відповідей

Безсполучниковий і підрядний

Сурядний і підрядний

Безсполучниковий і сурядний

Безсполучниковий, сурядний і підрядний

Запитання 24

Укажіть складне речення з різними видами зв’язку.(Розділові знаки пропущено)

варіанти відповідей

Досвідчені мисливці розповідають що є такі гончаки які знають де причаївся звір. 

Курок сухо клацнув і від того вовчиця схопилася на ноги а здоровенний вовк скинувся на задніх лапах як схарапуджений кінь.

Усі суперники вертіли гарячково коліщатами коли Андрійко вмить придавив свою метавку до землі черевом нап’яв тятиву руками аж у суставах хруснуло а наступної хвилини стріла влучила в середину круга. 

 І от настав день коли Данило востаннє обходить розсадник обмотує перевесельцями з сіна наймолодші деревця щоб не мерзли в люті морози. 

Створюйте онлайн-тести
для контролю знань і залучення учнів
до активної роботи у класі та вдома

Створити тест