Контрольна робота. Історія України 8-В клас

Додано: 26 лютого
Предмет: Історія України, 8 клас
12 запитань
Запитання 1

Діяльність якого гетьмана уславлено на зображеній гравюрі?


варіанти відповідей

П. Орлика


Д. Апостола

І. Мазепи

П. Дорошенка

Запитання 2

Діяльність якого гетьмана можна характеризувати, спираючись на подану карту?

варіанти відповідей

П. Тетері


І. Мазепи

Ю. Хмельницького

І. Самойловича

Запитання 3

Про яке місто йдеться в уривку з історичного джерела?

«Цар прагнув помститися Мазепі і наказав Меншикову негайно зруйнувати його столицю. Меншиков напав на неї та здобув її…»



варіанти відповідей

Чигирин

Київ

Глухів

Батурин

Запитання 4

У якому історичному документі закріплено такі положення: «...Отож ми, генеральна старшина, кошовий отаман і все Військо Запорозьке домовилися і постановили з ясновельможним гетьманом... щоб із тими всіма генеральними особами мають радитися гетьман і його наступники про ...всілякі справи, нічого без їхнього дозволу й поради не починати... У гетьманській резиденції тричі на рік має збиратися генеральна Рада: на Різдво, Великдень і Покрову. Між Радами Україною правитиме гетьман з генеральною старшиною»?



варіанти відповідей

«Рішительні пункти» Д. Апостола

«Решетилівські статті» І. Скоропадського

«Конституція» П. Орлика

«Березневі статті» Б.Хмельницького

Запитання 5

Відповідно до «Пактів і Конституції прав і вольностей Війська Запорозького» П. Орлика

варіанти відповідей

упроваджувався принцип спадковості гетьманської посади.

скасовувалося постійне скликання Генеральної та Старшинської ради

найвища виконавча влада належала гетьманові та генеральній старшині.

уся повнота влади зосереджувалася в руках довічно обраного гетьмана.

Запитання 6

Якими цифрами на карті позначено території, на які розповсюджувалася влада І. Мазепи в 1704 — 1708 рр.?


варіанти відповідей

1, 2

1, 3

2, 3

1, 2, 3

Запитання 7

За стильовими ознаками можна встановити, що зображені пам’ятки культури України є прикладами архітектури?

варіанти відповідей

готики.

модерну.

класицизму.

бароко.

Запитання 8

За часів гетьманування І. Мазепи соціально-економічному розвиткові Лівобережної Гетьманщини був властивий процес?

варіанти відповідей

узаконення панщини.

ліквідації магдебурзького права.

обезземелення козацької старшини та шляхти.

скорочення землеволодінь російського дворянства.

Запитання 9

Яким роком датується документ, уривок з якого наведено:

«...Отож ми, генеральна старшина, кошовий отаман і все Військо Запорозьке, домовилися і постановили з ясновельможним гетьманом... щоб із тими всіма генеральними особами мають радитися гетьман і його наступники про ...всілякі справи, нічого без їхнього дозволу й поради не починати... У гетьманській резиденції тричі на рік має збиратися генеральна Рада: на Різдво, Великдень і Покрову. Між Радами Україною правитиме гетьман з генеральною старшиною...»?

варіанти відповідей

1654 р.

1686 р.

1710 р.

1764 р.

Запитання 10

Установіть відповідність між подіями та прізвищами гетьманів, причетних до них.

1

визнання протекторату Османської імперії

2

укладення військово-політичного союзу зі Швецією

3

створення"" Пакти й Конституції законів і вольностей Війська Запорозького"

4

проведення «Великого згону» населення Правобережної України

А

І. Мазепа

Б

П. Дорошенко

В

І. Брюховецький

Г

П. Орлик

Д

І. Самойлович

варіанти відповідей

1А,2Б,3Г,4Д

1Б,2А,3Г,4Д

1Г,2Д,3А,4Б

1Д,2Г,3Б,4А

Запитання 11

Козацьке повстання 1702–1704 рр. під проводом С. Палія спричинено

варіанти відповідей

початком Північної війни між Росією та Швецією.

зруйнуванням російськими військами Чортомлицької Січі.

ліквідацією польським сеймом козацького устрою на Правобережній Україні.

переходом гетьмана І. Мазепи та запорожців на бік шведського короля

Карла ХІІ.

Запитання 12

Відбудова в Києві Софійського та Михайлівського Золотоверхого соборів, отримання Києво-Могилянською колегією статусу та прав академії пов’язані з гетьманом

варіанти відповідей

Б. Хмельницьким.

П. Орликом.

І. Скоропадським.

І. Мазепою.

Створюйте онлайн-тести
для контролю знань і залучення учнів
до активної роботи у класі та вдома

Створити тест