Контрольна робота. Тарас Шевченко, Андрій Чайковський (тестування).

Додано: 25 листопада 2020
Предмет: Українська література, 7 клас
Тест виконано: 299 разів
24 запитання
Запитання 1

Де жив славний рід Судаків?

варіанти відповідей

Кирилівка

Спасівка

Полтава

Воронівка

Запитання 2

Девлет-гірей погодився розшукати сестру Павлуся, бо хотів, щоб ...

варіанти відповідей

хлопець залишився в нього служити.

було знайдено його сина, Мустафу-агу.

козаки призупинили походи на татар.

Павлусь став йому сином.

Запитання 3

Укажіть найбільш точну головну думку повісті "За сестрою"

варіанти відповідей

Заклик до мирного населення єднатися з козацьким військом для захисту рідних земель.

Козаки не бояться нічого - заради щасливого життя народу вони ладні пожертвувати власним життям.

Уславлення цілеспрямованої, мужньої людини, яка, ризикуючи власним життям, рятує інших, виявляючи при цьому мужність і кмітливість.

Уславлення козаків — оборонців рідної землі, Павлуся — відважного лицаря, їх благородство, відповідальність, мужність; засудження татар та українців-зрадників.

Запитання 4

 За жанром твір «За сестрою» А. Чайковського – це…

                

     

варіанти відповідей

оповідання; 

 історичний роман;

 героїчна повість;  

  героїко-романтична повість.

Запитання 5

Чим сподобався Павлусь Девлет-гірею ?

варіанти відповідей

був дуже чемним і ввічливим.

погодився прийняти мусульманську віру;

знав татарську мову;

вмів гарно танцювати.

Запитання 6

Як Семен Непорадний впіймав татарина (Мустафу-агу)?

варіанти відповідей

зіштовхнув його з сідла

 несподівано вискочив із засідки

упіймав на аркан

підстрелив коня

Запитання 7

Як, за словами татарського крамаря, мав вчинити Павлусь, щоб залишитись із ними як рівний?

варіанти відповідей

Пообіцяти, що не втече.

Вивчити мову і звичаї.

Купити свою волю за червінці.

Зректися віри, плюнувши на хрест.

Запитання 8

Укажіть особливість, яка не стосується героїко-романтичної повісті

варіанти відповідей

А цікаві та незвичайні пригоди й обставини

Б наявність образу романтичного героя

В героїчні вчинки виняткового героя

Г невеликий обсяг твору

Запитання 9

Хто знав де знаходиться Мустафа-ага?

варіанти відповідей

Павлусь

Девлет-гірей

Сулейман-єфенді

Запитання 10

Останнє про що попросив Павлусь у Девлет-гірей ...

варіанти відповідей

Визволити Ганнусю

Визволити Петра з полону

Викупити у Сулеймана-ефенді Остапа Швидкого і подарувати йому.

Запитання 11

Як звали сестру Павлуся?

варіанти відповідей

Галя

Маша

Ганна

Запитання 12

Що зробили татари з Ганнусею після пожежі у Спасівці?

варіанти відповідей

Вбили

Взяли у полон

Нічого не зробили

Запитання 13

У кого просив визволити сестру Павлусь?

варіанти відповідей

Сулеймана-ефенді

Мустафа-ага

Тріска

Девлет-гірей

Запитання 14

Кого вбили із родини Павлуся татари, коли напали на село?

варіанти відповідей

Сестру

Маму

Дідуся

Батька

Запитання 15

Назвіть автобіографічний твір Т.Шевченка: 

варіанти відповідей

«Тополя»;

«Заповіт»;

«Мені тринадцятий минало». 

«Доля»;

Запитання 16

У поезії «Заповіт» Т. Шевченка звучить заклик до боротьби, виражений словами:

варіанти відповідей

«було чути, як реве ревучий»;

«кайдани порвіте»;

«на Вкраїні милій»;

«не забудьте пом’янути». 

Запитання 17

Про які часи йдеться у повісті «За сестрою» А. Чайковського?

варіанти відповідей

боротьба українців з половцями;    

боротьба українців проти польської шляхти;

 боротьба українців проти монголо-татарських нападів;

боротьба українців проти фашистів.

Запитання 18

У якому творі Т.Шевченка викориистано прийом метаморфози?

варіанти відповідей

    "Мені тринадцятий минало"

"Тополя"

"Заповіт"

" Зоре моя вечірняя, ..."

Запитання 19

Прийом контрасту Т. Шевченко використав у творі:

варіанти відповідей

   «Тополя»;  

«Мені тринадцятий минало...»;

«Думка»;  

«Заповіт».

Запитання 20

Що вважав за обов’язок дід Андрій?

варіанти відповідей

 Привчити Павлуся до лицарського ремесла;

навчити Петра доглядати за пасікою;

 доглядати за дітьми у хаті;

 піти на Запорожжя.

Запитання 21

З якою метою залишили козаки полоненого татарина живим?

варіанти відповідей

   козаки мали намір вигідно його продати;

козаки хотіли обміняти його на українських полонених;

 полковник хотів дізнатися від нього про наміри орди;

полковник особисто хотів його вбити.

Запитання 22

Чим завоював довіру турецьких крамарів Павлусь? (Оберіть усі правильні варіанти)

варіанти відповідей

 Пообіцяв розповісти, де можна знайти Мустафу, сина Ібрагіма. 

 Старанно вивчав турецьку мову.

Допомагав крамарям в дорозі виконувати будь-яку роботу.

Павлусь гарно співав українських пісень, що брали за душу всякого, хто їх чув.

Запитання 23

Оберіть правильну послідовність подій перебування Павлуся на татарській землі.

варіанти відповідей

Приїзд до двору Сулеймана-ефенді мулли -- спроба втечі від Мустафи, сина Сулеймана -- прохання Павлуся про отримання волі -- розшук Ганнусі за наказом Девлет-гірея -- повернення Мустафи до батька.

Спроба втечі від Мустафи, сина Сулеймана -- розшук Ганнусі за наказом Девлет-гірея -- повернення Мустафи до батька -- прохання Павлуся про отримання волі.

Спроба втечі від Мустафи, сина Сулеймана-ефенді -- приїзд до двору Сулеймана-ефенді мулли -- розповідь Девлет-гірею про те, що Ганнуся знає про Мустафу -- пошуки Ганнусі за наказом Девлет-гірея -- повернення Мустафи до батька -- прохання Павлуся про звільненя землякаі.

Розшук Ганнусі за наказом Девлет-гірея -- прохання Павлуся про отримання волі -- приїзд до двору Сулеймана-ефенді мулли -- спроба втечі від Мустафи, сина Сулеймана -- повернення Мустафи до батька.

Запитання 24

Яка тема поезії Т. Шевченка "Заповіт" ?

варіанти відповідей

віра поета у світле майбутнє України

зображення безрадісного дитинства кріпака -Тарасика, коли він випасав панську  худобу.  

засудження страшних часів кріпатства, коли людина не мала власних прав, тому вимушена страждати.

заклик до українського народу звільнитися від кайданів самодержавства, боротися за вільне життя, відстоювати інтереси простого люду.

Створюйте онлайн-тести
для контролю знань і залучення учнів
до активної роботи у класі та вдома

Створити тест