Контрольна робота "Творчість І.Нечуя-Левицького та П.Мирного"

Додано: 2 жовтня 2021
Предмет: Українська література, 10 клас
Тест виконано: 656 разів
12 запитань
Запитання 1

1. Вкажіть, хто з відомих українських письменників назвав І.Нечуя-Левицького «всеобіймаючим оком України», «артистом зору»:

варіанти відповідей

а) Т.Шевченко;

б) І.Франко;

в) Леся Українка;

г) О.Маковей.

Запитання 2

2. Вкажіть, що є предметом зображення в повісті І.Нечуя-Левицького «Кайдашева сім’я»:

варіанти відповідей

а) трагічні події українського села, пов’язані з підготовкою до реформи 1861р.;

б) традиційний патріархальний устрій українського села;

в) сім’я як середовище безперервних конфліктів, зумовлених надто великою кількістю людей;

г) розшарування селянства, розпад норм родинного життя під тиском пореформених обставин, темрява і неуцтво.

Запитання 3

3. Вкажіть, що заперечує автор у повісті «Кайдашева сім’я», створюючи комічні ситуації і сцени:

варіанти відповідей

а) необхідність відокремлення господарства старшого брата Карпа від молодшого Лавріна зі своїм господарством;

б) характер Марусі Кайдашихи;

в) постійне вживання спиртного старим Кайдашем;

г) безглузде марнування життя і здоров’я на суперечки, які порушують цілісність і міцність родини.

Запитання 4

4. З’ясуйте, які події у сюжеті повісті «Кайдашева сім’я» є головним композиційним елементом:

варіанти відповідей

а) три найбільші сварки-бійки

б) одруження Карпа та прихід до Кайдашевої хати Мотрі

в) кульмінаційна сварка через грушу на городі

г) зображення Марусі Кайдашихи

Запитання 5

5. Визначте специфічність гумору в повісті «Кайдашева сім’я»:

варіанти відповідей

а) гумор з елементами іронії, наближеної до сатири;

б) викривальний сміх;

в) сміх крізь сльози - співчуття;

г) гумор заради розваги.

Запитання 6

6. Вкажіть, який жанр української прози започаткував П. Мирний:

варіанти відповідей

а) соціально-побутову повість;

б) соціально-психологічний роман;

в) ліро-епічний роман;

г) психологічну новелу.

Запитання 7

7. Назвіть співавтора роману Панаса Мирного «Хіба ревуть воли, як ясла повні?»:

варіанти відповідей

а) І.Франко;

б) І.Білик;

в) І.Нечуй-Левицький;

г) П.Рудченко.

Запитання 8

8. Визначте головну проблему роману-епопеї «Хіба ревуть воли, як ясла повні?»:

варіанти відповідей

а) неможливість реалізації творчих задумів героя за умов кріпацтва;

б) конфлікт між багатими і бідними як головний конфлікт ХІХ ст.;

в) конфлікт «пропащої сили» з середовищем пореформеного села;

г) конфлікт батьків і дітей.

Запитання 9

9. З’ясуйте в чому виявилось новаторство роману Панаса Мирного «Хіба ревуть воли, як ясла повні?»:

варіанти відповідей

а) у створенні першого зразка соціально-психологічного роману, в якому розкрито соціальну дійсність в усіх її суперечностях та впливовості на формування характеру особистості;

б) у створенні багатогранного, динамічного образу селянина-борця, формування якого спричинене розоренням селянства;

в) у всебічному показі життя українського пореформеного села;

г) у показі причин розшарування селянства, розпаду патріархальних норм родинного життя під тиском пореформених обставин.

Запитання 10

10. Вкажіть, яким правилом керувався в житті «чесний труженик» Грицько Чупруненко:

варіанти відповідей

а) «Коли б можна, – увесь би цей світ виполонив, а виростив новий… Тоді б може й правда настала!..»;

б) «Береженого й Бог береже»;

в) «Своя сорочка ближче до тіла»;

г) «А що люди про мене скажуть?».

Запитання 11

11. Словами: « Сам – предводитель; родичі – урядники; справник, суддя, підсудки – все то зяті, родичі зятів, племінники,,, Як квочка курчат збирає під крила, так … придбав до своїх лап цілий повіт...», – автори роману «Хіба ревуть воли, як ясла повні?» характеризують:

варіанти відповідей

а) Максима Гудзя;

б) Василя Польського;

в) Чіпку Варениченка;

г) сотниченка Саєнка.

Запитання 12

12. Вкажіть причини часових зміщень, поєднання теперішнього і минулого в романі «Хіба ревуть воли, як ясла повні?»:

варіанти відповідей

а) авторський задум , спрямований на композиційне урізноманітнення твору;

б) намагання автора надати своєму твору справді епічного звучання;

в) прагнення автора відтворити цілісну картину буття через закономірний зв’язок явищ і подій;

г) уможливлення розкриття авторського стилю і творчої манери.

Створюйте онлайн-тести
для контролю знань і залучення учнів
до активної роботи у класі та вдома

Створити тест