Контрольна робота (Творчість М. Коцюбинського, О. Довженка, Н. Бічуї та В. Дрозда)

Додано: 8 квітня 2020
Предмет: Українська література, 8 клас
Тест виконано: 128 разів
20 запитань
Запитання 1

З якою сільськогосподарською худобою порівнюється неволя народу у творі М. Коцюбинського "Дорогою ціною"? 

варіанти відповідей

волом

туром

конем

биком

Запитання 2

Чого не робилося панами з тими холопами, яких було спіймано за їх втечу? (у творі М. Коцюбинського "Дорогою ціною")


варіанти відповідей

оддано в рекрути

заслано на Сибір

катовано канчуками

вішано на центральній площі

Запитання 3

Художні засоби, які використав автор твору "Дорогою ціною", висловлюючись: «Невиразною чорною плямою лежало сонне село у видолинку»:

варіанти відповідей

гіперболу, фразеологізм

метафору, порівняння

епітет, метафору

порівняння, гіперболу

Запитання 4

Через що Соломія (героїня твору М. Коцюбинського "Дорогою ціною") вимушена була вернутися до Остап, розпочавши пошуки людей? Бо: 

варіанти відповідей

забула взяти гроші

необхідно було зробити перев’язку пораненому коханому

не позначила своєї дороги назад

почула чийсь стогін

Запитання 5

«Порушена послідовність»

Завдання: записати цифровий код логічної послідовності розвитку сюжету повісті «Дорогою ціною» М.М.Коцюбинського.

1. Прощання Соломії з косою.

2. Переправа до Туреччини, поранення Остапа.

3. Погроза пана віддати Остапа у некрути.

4. Соломія проводжає Остапа.

5. У циганів. 

6. Соломія губиться у плавнях.

7. Смерть Соломії.

8. Арешт Остапа

варіанти відповідей

1, 4, 3, 2, 6, 7, 8, 2

3, 4, 1, 2, 6, 5, 8, 7

1, 3, 4, 2, 5, 8, 6, 7

3, 1, 4, 5, 7, 5, 8, 2

Запитання 6

Якими словами зустрів вояків Платон Півторак? (за твором О. Довженка "Ніч перед боєм")

варіанти відповідей

Добрий вечір!

А щоб вас...!

Тікаєте, бісові сини?

Стій, хто іде?!

Запитання 7

Кому належать слова: "...вези, годі спати. А я три ночі не спав, возив".

варіанти відповідей

Савці

Дроботу

Платону

Колодубу

Запитання 8

За жанром твір О. Довженка "Ніч перед боєм"

варіанти відповідей

повість

новела

оповідання

кінороман

Запитання 9

Ідея твору «Ніч перед боєм»

варіанти відповідей

возвеличення героїзму, мужності, патріотизму українців під час Великої Вітчизняної війни

засудження братовбивства

незнищенність українського народу, віра в його духовну силу

заклик до єдності перед ворожою небезпекою

Запитання 10

Встановіть відповідність між героєм твору О. Довженка "Ніч перед боєм" та його словами:

1. Трояна

2. Колодуб

3. Платон

4. Савка

А. "Ну, а якщо душа велика, а людина нервова..."

Б. "Чим же далі витікаєте, тим більше крові проллється! Та не

тільки вашої, солдатської, а й материнської, й дитячої крові".

В. "А хіба ви думаєте, діду, що нам не важко? Хіба ви думаєте,

що біль і жаль не роздирають наші душі, не печуть нас

пекельним вогнем?"

Г. "Це, хлопці, не ваші напої. Це напої бабські. А воїну треба

напитися зараз кріпкої ненависті до ворога та презирства до

смерті. Ото ваше вино. А жаль — це не ваше занятіє. Жаль

підточує людину, мов ташашіль. Перемагають горді, а не

жалісливі!"

варіанти відповідей

1-Б, 2-А, 3-Г, 4-В

1-В, 2-Б, 3-А, 4-Б

1-А, 2-В, 3-Г, 4-Б

1-Г, 2-А, 3-В, 4-Б

Запитання 11

Малює синіх коней із червоними гривами, у тому полум’ї чує музику (з твору Н. Бічуї "Шпага Славка Беркути")

варіанти відповідей

Юлько Ващук

Стефко Вус

Лілі Теслюк

Славко Беркута

Запитання 12

У Лілі Теслюк виникла незвичайна ідея:

варіанти відповідей

підготувати гумористичний вечір

відкрити курси англійської мови

залучити дівчаток до проведення дитячих телепередач

навчити однокласників танцювати

Запитання 13

У цитаті «Була маленька, худа, варила на трьох, як уміла, борщ та картоплю…» ідеться про

варіанти відповідей

Стефкову сестру Настю

Стефкову бабусю

Лілі Теслюк

Ліду

Запитання 14

Узимку Славко врятував Юлька од вітру й морозу,

варіанти відповідей

допомігши відшукати загублену шапку

пригостивши гарячим чаєм

запросивши до своєї квартири

віддавши хлопцеві свою шапку

Запитання 15

"Мамин мазунчик", "Спортсмен", "Педагогічно занедбаний, як колись казали, хлопець" - у якій послідовності до героїв твору "Шпага Славка Беркути" Н. Бічуї можна застосувати ці характеристики?.


варіанти відповідей

Стефко, Юлько, Славко

Юлько, Стефко, Славко

Славко, Юлько, Стефко

Юлько, Славко, Стефко

Запитання 16

Ідеєю оповідання «Білий кінь Шептало» є 

варіанти відповідей

захоплення прагненням особистості позбутися туги, жалю

заклик до активної життєдіяльності

нівелювання самобутньої особистості під впливом натовпу

засудження легковажності, надмірної гордості

Запитання 17

Кульмінацією оповідання В. Дрозда є

варіанти відповідей

на волі кінь відчув себе особистістю

Шептало біля водопою

самотність коня

головне – знати про свою білизну

Запитання 18

Глибока образа охопила душу білого коня, коли

варіанти відповідей

Степан безжально вдарив батогом

його позбавили завтрашнього відпочинку

треба котити воза ранковою міською вулицею

його постійно залишали самотнім

Запитання 19

Білий кінь вирішив, що краще вже й надалі прикидатися

варіанти відповідей

сіреньким і покірненьким

полохливим і стурбованим

увічливим і розсудливим 

самотнім й ображеним

Запитання 20

Установіть відповідність між сюжетним елементом й уривком з твору В. Дрозда "Білий кінь Шептало":

1. Зав'язка

2. Розвиток дії

3. Кульмінація

4. Розв'язка

А. повернення Шептала до конюшні

Б. відчуття справжнього щастя на волі

В. життєві перипетії Шептала

Г. конюх Степан із Шепталом вирушив за зеленим харчем

Д. знайомство читача з білим конем

варіанти відповідей

1-Д, 2-А, 3-Б, 4-В

1-Г, 2-В, 3-Б, 4-А

1-А, 2-Б, 3-Д, 4-В

1-Г, 2-Д, 3-Б, 4-А

Створюйте онлайн-тести
для контролю знань і залучення учнів
до активної роботи у класі та вдома

Створити тест