Зачинателем нової української літератури є
Російському поетові Василеві Жуковському Т. Шевченко присвятив твір
Твори Т.Шевченка "До Основ′яненка" та "Іван Підкова" є
Установіть відповідність.
Уривки творів
1. "Якби ви вчились так, як треба, / То й мудрість би була своя"
2. "Кайдани порвіте / І вражою злою кров'ю / Волю окропіте..."
3. "Ви любите на братові / Шкуру, а не душу!"
4. "Наша дума, наша пісня / Не вмре, не загине..."
Твори
А "До Основ′яненка"
Б "Кавказ"
В "Заповіт"
Г "Причинна"
Д "І мертвим, і живим, і ненародженим..."
Тривога за жіночу долю звучить у творах Т.Шевченка
За мотивами одного з розділів Біблії, що являє собою пророче видіння майбутніх перетворень, коли "свята на землю правда прилетить", Т. Шевченко написав твір
Незламність, титанізм у поемі "Кавказ" символізує образ
Відгуком на тогочасну загарбницьку імперську політику у творчості Т.Шевченка є
Головним героєм твору "Гайдамаки" є
Кульмінацією твору Т.Шевченка "Сон" ("У всякого своя доля...") є сцена
"Будеш, батьку, панувати, / Поки живуть люди, / Поки сонце з неба сяє, / Тебе не забудуть!" - пророкував безсмертя
Сатиричною є поема Т.Шевченка
За жанром твір Т.Шевченка "До Основ′яненка" є
У вступі-зверненні жл дівчат (поема "Катерина") Т.Шевченко
У рядках "Ми не лукавили з тобою, / Ми просто йшли; у нас нема / Зерна неправди за собою..." Т.Шевченко звертається до
Особисті враження від розповідей діда, фольклорні твори стали основою для написання Шевченком твору
Основоположником нової української літератури вважають
Установіть відповідність.
Тема творів
1. призначення поетичного слова як вмістилища національної пам′яті
2. зображення хресного шляху вигнаної з дому дівчини
3. пробудження сили тих, хто прагне добра, правди, чистоти; потреба взаєморозуміння на ґрунті загальнолюдських цінностей
4. показ загарбницької політики російського самодержавства та страждань поневолених народів
Назва тору
А "Катерина"
Б "Кавказ"
В "До Основ′яненка"
Г "Заповіт"
Д "Злоначинающих спини..."
Поезія Т.Шевченка "Росли укупочці, зросли..." - зразок лірики
Установіть відповідність.
Хронологічні межі
1. 1837 - 1843
2. 1843 - 1847
3. 1847 - 1857
4. 1857 - 1861
Період творчості
А період "трьох літ"
Б період останніх років життя
В ранній період
Г період заслання
Д період навчання
Сцена "генерального мордобитія" наявна у творі
"Утни, батьку, щоб нехотя / На весь світ почули, / Що діялось в Україні, / За що погибала, / За що слава козацькая / На всім світі стала!.." - звертається
Рядки: " - Я караюсь / Весь вік в чужій хаті... / Прости мене, мій синочку! Я... я твоя мати", - взято із твору
Поему "Кавказ" Т.Шевченко присвятив
"Не журиться... - / Вмиється сльозою, / Возьме відра, опівночі / Піде за водою, / Щоб вороги не бачили", - героїня твору
Перша збірка Т.Шевченка мала назву
Установіть відповідність.
Дати
1. 22 квітня 1838 р.
2. 9 березня 1814 р.
3. 10 березня 1861
4. 22 травня 1861
Події життя Т.Шевченка
А народження
Б арешт
В перепоховання в Україні
Г смерть
Д викуп із кріпацтва
Прометей та Орел є образами-символами твору
Зачинателем нової української літератури на західних землях України вважають
Різновид поеми, до якого належить "Кавказ" Т.Шевченка, -
У рядках з поеми "Кавказ": "...Лягло костьми / Людей муштррованих чимало. / А сльоз, а крові? Напоїть / Всіх імператорів би стало / З дітьми і внуками втопить / В сльозах удов′їх", - автор втілює ідею
Ліричний герой твору "Сон" здійснює свою мандрівку-політ, щоб
"Борітеся - поборете!" - закликає Т.Шевченко у творі
Установіть відповідність.
Ідеї творів
1. заклик до об′єднання зусиль народів для боротьби проти спільного ворога - російського царату; співчуття поневоленим, схвалення патріотичної, мужньої боротьби горців; утвердження безсмертя народу.
2. прохання оспівувати історію рідного краю, Запорозьку Січ, пробуджувати національну свідомість українців.
3. засудження самодержавства й кріпосництва в Російській імперії; висміювання вірнопідданства й аморальності земляків-перевертнів
4. висловлення глибокого співчуття до жінки-покритки; засудження жорстокості, підступності, бездушності, розбещеності панів.
Назви творів
А "До Основ′яненка"
Б "Катерина"
В "Сон"
Г "Причинна"
Д "Кавказ"
Установіть відповідність.
Уривки з творів
1. "І в Україну принесли / Великих слов велику силу"
2. "Та й повірив тупорилим / твоїм віршомазам"
3. "Кайданами міняються, / Правдою торгують..."
4. "Жінки навіть з рогачами / пішли в гайдамаки"
Художні засоби
А метафора
Б гіпербола
В уособлення
Г іронія
Д епітет
Твори "І мертвим, і живим...", "До Основ′яненка" об′єдує
До одного літературного роду належать твори
Осуд національної байдужості й нагадування "Нема на світі України, немає другого Дніпра..." - це одна з порушених проблем твору Т.Шевченка
Установіть відповідність.
Цитати з творів.
1. "Де общеє добро в упадку, / Забудь отця, забудь і матку, / Лети повинность ісправлять..."
2. "Пішла полем ридаючи, / В тумані ховалась / Та крізь сльози тихесенько / про вдову співала...
3. "Не плач, коню, надо мною. / Не бий землі під собою. / Біжи, коню, дорогою / Степовою, широкою..."
4. "І чужому научайтесь, / Й свого не цурайтесь..."
Жанри, до яких ці твори належать.
А балада
Б роман у віршах
В послання
Г бурлескно-травестійна поема
Д соціально-побутова поема
Словами: "Ти не лукавила зо мною, / Ти другом, братом і сестрою / сіромі стала..." - стверджує Т.Шевченко у вторі за родовою ознакою
Створюйте онлайн-тести
для контролю знань і залучення учнів
до активної роботи у класі та вдома