Контрольна робота з теми "Службові частини мови. Вигук"

Додано: 11 травня 2020
Предмет: Українська мова, 7 клас
Тест виконано: 77 разів
26 запитань
Запитання 1

Прийменники не мають лексичного значення

варіанти відповідей

так

ні

Запитання 2

Складні прийменники утворені поєднанням простих

варіанти відповідей

ні

так

Запитання 3

За будовою прийменники бувають похідні і непохідні

варіанти відповідей

так

ні

Запитання 4

Сполучники не бувають членами речення

варіанти відповідей

так

ні

Запитання 5

Що/б ти не говорив, твої вчинки скажуть краще. У цьому реченні сполучник пишеться окремо.

варіанти відповідей

ні

так

Запитання 6

І, й - єднальні сполучники

варіанти відповідей

так

ні

Запитання 7

Прийменник - це частина мови, що не належить ні до самостійних, ні до службових.

варіанти відповідей

так

ні

Запитання 8

Складені прийменники згідно/з, незалежно/від пишуться окремо

варіанти відповідей

так

ні

Запитання 9

За своїм призначенням сполучники поділяють на два розряди: сурядні і підрядні.

варіанти відповідей

так

ні

Запитання 10

Як/би пес робив, то в чоботях би ходив. У цьому реченні сполучник пишеться окремо.

варіанти відповідей

так

ні

Запитання 11

Прийменники вживаються тільки з непрямими відмінками

варіанти відповідей

так

ні

Запитання 12

У кажіть рядок, в якому названо розряди часток:

варіанти відповідей

формотворчі, заперечні, модальні

єднальні, протиставні, розділові

прості, складні, складені

причини, мети, допустові

Запитання 13

Укажіть рядок, в якому всі слова - частки

варіанти відповідей

на, між, але, коли

ото, ген, аж, таки

чи, та, над, не

ні, там, а, і

Запитання 14

Укажіть рядок з реченням, в якому частка не пишеться зі словом разом

варіанти відповідей

Хто нічого не/робить, той нічого не/має. 

Але війна не/мала кінця, ні краю.

Я була малою горда, - щоб не/плакать, я сміялась.

Не/вдовзі в глибині поля заблискотів вогник трактора. 

Запитання 15

Укажіть рядок, в якому всі слова пишуться через дефіс

варіанти відповідей

аби/хто, все/ж, з/яким/небудь, то/ж

дарма/що, коли/б/то, ні/би, чим/дуж

де/який, що/правда, ані/когісінько

будь/де, зробив/таки, бозна/скільки, як/небудь.

Запитання 16

Укажіть рядок з реченням, у якому використано формотворчі частки:

варіанти відповідей

Народна пісня - то ж вона усій землі окраса. 

Нехай же співає діброва. 

Тиміш дивиться, і так йому чогось мила ся щебетушечка, що очей з неї не зводить.

«За що ж, - хто-небудь запитає, - Зозуля Півня вихваляє?» 

Запитання 17

Укажіть рядок, в якому названо звуконаслідувальні слова

варіанти відповідей

ой, ет, ну, ех, ач

о, та цур йому, марш!

ку-ку, хлюп-хлюп, кап-кап, ха-ха-ха

цю-цю, гов, гей, ой лишенько

Запитання 18

Укажіть рядок, у якому всі слова - формотворчі частки

варіанти відповідей

бо, но, то, от, таки

хай, нехай, б, би

мов, навіть, еге, атож

аби, будь, не, ні

Запитання 19

Укажіть рядок з реченням, у якому використано вигук

варіанти відповідей

«Ет, багато казати, та мало слухати», - хмурніють очі майстра.

Щастя добре, а правда краще. 

Діти знали, що мати любить цю пісню, хоча кожного разу плаче від неї. 

То ж при тобі, мій друже давній, вірний, пройшло життя дитячеє моє.

Запитання 20

Укажіть рядок, в якому всі частки пишуться через дефіс

варіанти відповідей

як/би, казна/де, аби/хто, немов/то

поки/що, скільки/но, де/коли, будь/як

як/от, так/то, хтозна/коли, сядь/бо

ні/хто, аби/що, май/же, де/який

Запитання 21

Укажіть рядок з реченням, у якому неправильно розставлені розділові знаки

варіанти відповідей

Цю-цю скажені, схаменіться. 

Бачив Хо таких, ох, бачив. 

Аж ген іздалеку у відповідь почулось: го-ов!

Гей ти, поле колоскове, молодість моя. 

Запитання 22

Установіть відповідність між синонімічними прийменниками.

1)    З-поміж;                                     А) Кінець.

2)     незважаючи на;                        Б) На основі.

3)     край;                                          В) Серед.

4)     на підставі;                               Г) Всупереч.

5)     кругом.                                      Ґ) Крізь.


варіанти відповідей

1-В, 2-Г, 3-А, 4-Б, 5- Ґ

1-Г, 2-В, 3-Б, 4-Ґ, 5-А

1-А, 2-Б,3- Ґ, 4- Г, 5-В

Запитання 23

Позначте речення, у яких сполучник пишеться окремо.


варіанти відповідей

Як/би було десять рук, усім би робота знайшлась. 

Як/би не замазав лаком, брак залишиться браком.

Що/б руки не вміли, треба працювати головою. 

Хочеш ти, що/б пісню я для тебе склав?


Запитання 24

Позначте речення, в яких частки зі словами пишуться через дефіс.


варіанти відповідей

Блукаю, ніби п’яний, і от/от упаду. 

Зумій/но надароване віддати.

І ми/таки прийдем, бо вічна тінь Богдана нас на бої благословля. 

Які/ж/бо дивні поїзди нічні, вони завжди з тунелів наших снів удосвіта зненацька виринають. 

Запитання 25

Позначте речення, у яких правильно поставлено розділові знаки при вигуках.   


варіанти відповідей

О, якими дощами тут змило весь колір? 

Гей сусіди з іншої планети! Вам палке вітання від землян. 

Ой лелечко, болить моє сердечко! 

О, слово! Будь мечем моїм! 

Запитання 26

Укажіть рядок, в якому вказано, для чого служать частки як, що за:

варіанти відповідей

вираження запитання, ствердження

виділення чого-небудь

оформлення окличних речень та надання їм відтінку радості, захоплення, здивування

для пом’якшення наказу або прохання

Створюйте онлайн-тести
для контролю знань і залучення учнів
до активної роботи у класі та вдома

Створити тест