Вкажіть найвищий за рангом природно-територіальний комплекс (із наведених у переліку).
Вкажіть, яка природна зона займає найбільшу площу в Україні, тут спостерігаються найвищі температури, кількість опадів становить 300-500 мм на рік, часті посухи, суховії, грунти - чорноземи та каштанові:
Виберіть з переліку міста Рівненщини обласного значення:
Виберіть екологічні проблеми, які характерні для Рівненської області:
Вкажіть області, з якими межує Рівненщина:
В Рівненській області переважає частка населення:
Чисельність населення Рівненської області становить:
Встановіть відповідність між крайніми точками Рівненської області та їх розташуванням:
1. Північна
2. Південна
3. Західна
4. Східна
А с. Митниця (Дубенського р-ну)
Б с. Будки-Кам‘янські (Сарненського р-ну)
В с. Гориничі (Вараського р-ну)
Г с. Новоукраїнське (Дубенського р-ну)
Яка закономірність поширення грунтів, рослинності та тваринного світу спостерігається на рівнинах України?
Природній приріст визначають як:
Переміщення людей на інші території зі зміною місця проживання назавжди або на певний час називають:
Виберіть три зональні типи ґрунтів, поширені на території України:
Встановіть відповідність між поняттям та його визначенням:
1. Зелена книга
2. Червона книга
3. релікти
4. ендеміки
А. види, що зустрічаються лише на певній території;
Б. книга для збереження рідкісних рослинних угруповань;
В. книга, в якій описано рідкісні та зникаючі види рослин і тварин, що потребують особливої охорони;
Г. види, які залишилися від давніх геологічних епох.
Унікальність природи Чорного моря у
Укажіть країну, демографічна політика якої спрямована на зменшення народжуваності та природного приросту:
Встановіть відповідність між нзвами процесів, що характеризують зміну кількосмі населення та їх характеристики:
1) Природний приріст
2) Депопуляція
3) Народжуваність
4) Еміграція
А) Виїзд населення за кордон на постійне місце проживання;
Б) Різниця між народжуваністю та смертністю;
В) Кількість новонароджених в абсолютних або відносних показниках;
Г) Зменшення чисельності населення природним шляхом;
Д) Зміна чисельності та складу населення в результаті лише народжуваності й смертності
Збільшення чисельності міського населення, поширення міського способу життя і зростання ролі міст у житті країни.
Встановіть назви мегалополісів світу :
Із запропонованих об"єктів природоохоронних територій виберіть біосферні заповідники:
Частка території України, віднесена до природно-заповідного фонду, становить близько:
Знайдіть відповідність між морями та характеристиками їхніх водних мас:
1. Чорне
2. Азовське
А) Літо жарке (+22° — +24 °С), пересічна кількість опадів зменшується із заходу на схід (500-340 мм), пересічна солоність вод 13,7 ‰
Б) Температура влітку — +15 °C, пересічна солоність вод 31 ‰
В) Зима тепла й волога, t = -1° — +8 °С, пересічна кількість опадів зростає з заходу на схід (300 - 1500 мм), пересічна солоність вод 17-18 ‰
Зазначте, як називається система постійного спостереження і контролю за станом навколишнього середовища, його окремих компонентів і ландшафтів, з метою прогнозування його змін та раціонального природокористування
Безліса ділянка верхнього поясу Українських Карпат, що використовується як пасовисько та для сінокосу - це:
Вкажіть приклад раціонального природокористування.
З метою збагачення природи і для власних потреб люди здійснюють штучну акліматизацію – розведення завезених з інших регіонів видів тварин на територіях, де раніше вони не водилися. Виберіть з переліку три акліматизовані в Україні види:
Установіть відповідність між природними комплексами і характерними представниками їх тваринного світу.
1 лісова зона
2 степова зона
3 Українські Карпати
4 Кримські гори
А муфлон, куниця, гриф чорний, леопардовий полоз
Б ховрах, бабак, тушканчик, дрохва, перепілка
В афаліна, пихтун, хамса, бичок, баклан, чайка
Г козуля, вовк, лисиця, куниця, бобер, тетерук, глухар
Д козуля, рись, дикий кіт, саламандра, тритон
Максимальна глибина Азовського моря:
Заходи щодо раціонального природокористування та охорони природи здійснюються за трьома основними взаємозв’язаними напрямами:
Створюйте онлайн-тести
для контролю знань і залучення учнів
до активної роботи у класі та вдома