Контрольна робота за ІІ семестр 9 клас

Додано: 17 травня 2022
Предмет: Біологія, 9 клас
Тест виконано: 401 раз
45 запитань
Запитання 1

Сукцесія - це

варіанти відповідей

Стійкість екосистем до факторів

Сезонні коливання чисельності організмів під дією антропогенного фактора

Скорочення видового різноманіття екосистеми внаслідок діяльності людини

Послідовна зміна екосистеми на певній території 

Запитання 2

Яке твердження правильне?

варіанти відповідей

біосфера утворена лише наземними екосистемами

літосфера повністю входить до складу біосфери

гідросфера повністю входить до складу біосфери

біосфера утворена атмосферою та гідросферою

Запитання 3

Розрізняють структури популяції:

варіанти відповідей

Статева

Вікова

Просторова

Всі перелічені варіанти 

Запитання 4

Виберіть характеристики учасника, який перебуває на самому початку трофічного ланцюга

варіанти відповідей

Гетеротрофний організм

Автотрофний організм 

Здатний до фотосинтезу

Продуцент 

Запитання 5

Укажіть, як називають угруповання організмів, штучно створені людиною з метою отримання сільськогосподарської продукції:

варіанти відповідей

екосистема

ботанічний сад

агроценоз

популяція

Запитання 6

Елементарною одиницею еволюції є

варіанти відповідей

 організм

популяція

підвид

 вид

Запитання 7

Розкладають мертву органіку до найпростіших неорганічних сполук:

варіанти відповідей

 Продуценти

 Редуценти

 Консументи

Запитання 8

Виберіть ознаки, які характерні для рослин, але не властиві тваринам

варіанти відповідей

клітинна будова

 запасають крохмаль 

наявність клітинної стінки 

автотрофне живлення

статеве і нестатеве розмноження

Запитання 9

До біотичних факторів належать:

варіанти відповідей

мінеральний склад грунту

діяльність людини

взаємодія організмів

ультрафіолетове випромінювання

усі фізичні фактори середовища

паразитизм

хижацтво

Запитання 10

Установіть послідовність організмів у ланцюгу живлення, починаючи з найнижчої ланки:

 А вуж звичайний 

Б коник зелений 

В конюшина рожева 

Г жаба сіра 

варіанти відповідей

1-В, 2- Г, 3-Б, 4-А

1-А, 2-Б, 3-Г, 4-В

1-В, 2-Б, 3-Г, 4-А

 

1-А, 2-Г, 3-В, 4-Б

Запитання 11

Правило екологічної піраміди:

варіанти відповідей

 Кожний вид пристосований до певної сукупності умов існування особливим чином, тобто не існує двох близьких видів з повністю однаковими адаптаціями.

Кожний з факторів має лише певні межі позитивного впливу на організми.

  На кожному попередньому трофічному рівні кількість біомаси та енергії, що запасаються організмами за одиницю часу, значно менша, ніж на наступних.

 На кожному попередньому трофічному рівні кількість біомаси та енергії, що запасаються організмами за одиницю часу, значно більша, ніж на наступних.

Запитання 12

У колообігу Оксигену в природі провідна роль належить:

варіанти відповідей

 азотфіксуючим бактеріям

сіркобактеріям

 нітробактеріям

зеленим рослинам

Запитання 13

Модифікаційна мінливість проявляється у нащадків:

варіанти відповідей

зміною фенотипу

зміною каріотипу

зміною генотипу

зміною геному

Запитання 14

Головний процес, який протікає в екосистемах, — перенесення речовин та енергії. Цей потік спрямований від

варіанти відповідей

 консументів до продуцентів, а потім — до редуцентів

продуцентів до консументів, а потім — до редуцентів

редуцентів до консументів, а потім — до продуцентів

редуцентів до продуцентів, а потім — до консументів

Запитання 15

Основними властивостями екосистеми є:

варіанти відповідей

Чисельність

Густота

Саморегуляція

Ціліснність

Стійкість

Всі варіанти вірні

Запитання 16

За Чарльзом Дарвіном рушійними силами еволюції є: 

варіанти відповідей

боротьба за існування 

спадкова мінливість

штучний добір

природний добір

Запитання 17

У якому законі Менделя доведено, що усі нащадки будуть одноманітними як за генотипом, так і за фенотипом:

варіанти відповідей

 І закон 

ІІІ закон  

ІІ закон  

Запитання 18

 Незворотний, спрямований історичний розвиток живої природи, що супроводжується змінами на всіх рівнях організації життя це:

варіанти відповідей

 мінливість   

адаптація

еволюція 

кросинговер

Запитання 19

Виберіть з переліку риси тваринних організмів:

варіанти відповідей

 є прокаріотичними організмами

у клітині відсутні пластиди і вакуолі

клітина не має клітинної стінки

 розмножуються лише статевим способом

гетеротрофний тип живлення

багатоклітинні представники мають складні форми поведінки

Запитання 20

За правилом екологічної піраміди на кожному трофічному рівні засвоюється лише:

варіанти відповідей

10 % енергії 

50% енергії

60 % енергії

90 % енергії

Запитання 21

Компонентами біосфери є:

варіанти відповідей

 косна речовина, жива речовина, гідросфера, атмосфера

жива речовина, космічна речовина, гідросфера, літосфера

жива речовина, нежива речовина, космічна речовина, косна речовина

жива речовина, біогенна речовина, косна речовина, біокосна речовина

Запитання 22

Біологічний прогрес характеризується:

варіанти відповідей

зростанням кількості особин одного виду

зменшенням кількості особин споріднених видів

зменшенням кількості особин одного виду

зменшенням ареалу виду

розширенням ареалу існування виду

Запитання 23

 Позначення схрещування гетерозиготної за двома генами самки з гетерозиготним за одним геном самцем:

варіанти відповідей

♀AaBb×♂AaBb       

♀AaBb×♂AaBB   

♀AAbb×♂aaBB      

♀aaBb×♂AaBB

Запитання 24

Одна з груп живих організмів, до якої належать мікроскопічні одноклітинні прокаріоти

варіанти відповідей

 бактерії

 

віруси

 

археї


 ціанобактерії

Запитання 25

 Неклітинний інфекційний агент, який може відтворюватися лише всередині живих клітин

варіанти відповідей

архей

 

бактерія


 вірус



ооцит

Запитання 26

Клітинна оболонка бактерій містить

варіанти відповідей

муреїн


 целюлозу

 

хітин

 

псевдомуреїн

Запитання 27

Визначте генотипи батьків,за якими спостерігатиметься однотипність F1

варіанти відповідей

а АаВв*АаВв

б АаВВ*АаВВ

в ААВВ*аавв

г аавв*Аавв

Запитання 28

При схрещуванні чорного кролика (Аа) з чорним кроликом (Аа) в першому поколінні вийдуть кролики :

варіанти відповідей


 100% чорні

  75% чорних і 25% білих

50% чорних, 50% білих

Запитання 29

Домінантними алельними генами є: ...

варіанти відповідей

AA

Bb

AB

aa

ab

BB

Запитання 30

Установіть відповідність між термінами та їхніми визначеннями:

1 – ген

2 – генотип

3 – геном

4 – генофонд

А – сукупність генетичної інформації, закодованої в генах окремої клітини

чи організму;

Б – ділянка молекули нуклеїнової кислоти, що визначає певну ознаку;

В – сукупність генів гаплоїдного набору хромосом організмів певного виду;

Г – сукупність усіх генів особин окремої популяції чи виду;

Д – сукупність усіх ознак особини, що формуються внаслідок взаємодії

генотипу і умов довкілля.

варіанти відповідей

1 - Б 2 - А 3 - В 4 - Д

1 - Б 2 - А 3 - В 4 - Г

1 - В 2 - А 3 - Д 4 - Б

1 - Б 2 - В 3 - А 4 - Г

Запитання 31

Встановіть відповідність між генотипом та його фенотиповим проявом у дигібридному схрещуванні рослин гороху

1 – AaBb А – зелені зморшкуваті

2 – aaBB Б – жовті зморшкуваті

3 – Aabb В – зелені гладкі

4 – aabb Г – жовті гладкі

(А – жовті насінини, а – зелені, B – гладкі насінини,

b – зморшкуваті):

варіанти відповідей

1 - Г 2 - В 3 - Б 4 - А

1 - Г 2 - Б 3 - В 4 - А

1 - Б 2 - А 3 - Г 4 - В

1 - В 2 - Б 3 - А 4 - Г

Запитання 32

Установіть відповідність між генотипами батьків і нащадків.

1ААВВ×ААвв А) АаВВ

2ААВВ×ааВВ Б) ааВв

3Аавв×аавв В) аавв

4ааВВ×Аавв Г) ааВВ

Д) ААВв

варіанти відповідей

1 - А 2 - Б 3 - В 4 - Г

1 - Д 2 - В 3 - А 4 - Б

1 - Б 2 - А 3 - Г 4 - Д

1 - Д 2 - А 3 - В 4 - Б

Запитання 33

Забарвлення в норок визначає один ген з повним домінуванням. Схрещування коричневої норки із сірою дало лише коричневих потомків. У другому поколінні отримали коричневих та сірих норок. З якою ймовірністю (%) поміж потомків другого покоління потрібно очікувати появу гомозиготних?

варіанти відповідей

75

50

25

0

Запитання 34

У хлопчика І група крові, а в його сестри — ІV. Які групи крові мають їхні батьки?

варіанти відповідей

І та IV

II та III


IІ та IV

І та III

Запитання 35

Дослідники в Інституті рослинництва від схрещування рослин редису з овальними коренеплодами отримали 75 рослин із круглими, 148 рослин з овальними й 72 рослини з довгими коренеплодами. Надалі під час схрещування рослин із круглими й овальними коренеплодами також відбулося розщеплення: було отримано 102 рослини з круглими коренеплодами й 98 рослин з овальними. Після цього дослідники висловили свої думки:

1-й дослідник: овальна форма коренеплоду – домінантна ознака;

2-й дослідник: вихідні форми були гетерозиготними рослинами;

3-й дослідник: успадкування форми коренеплоду – приклад неповного домінування.

Хто з них правий?

варіанти відповідей

усі праві

лише 1-й і 2-й

лише 2-й і 3-й

усі неправі

Запитання 36

Уявіть, що Ви медико-генетичний консультант. До Вас звернулася сім'я з проханням з'ясувати, чи дійсно батько є рідним дітям, які живуть у цій сім'ї. Ви провели дослідження групи крові всіх членів сім'ї й отримали такі результати: у батька група крові 0 (І), у матері - А (ІІ), у старшої дитини - А (ІІ), у молодшої дитини - АВ (ІV). Укажіть правильне твердження.

варіанти відповідей

старшій дитині може бути рідним, а молодшій - ні

батьківство можливе стосовно обох дітей

батьківство має бути виключене стосовно обох дітей

молодшій дитині може бути рідним, а старшій - ні

Запитання 37

Виберіть антропогенні чинники

варіанти відповідей

вітер

утоптані стежки

звалища

паразити

потепління

захворювання

Запитання 38

Оберіть природні екосистеми

варіанти відповідей

Ліс

Болото

Степ

Гай

Садок

Ставок

Річка

Поле

Запитання 39

Прикладами негативного впливу людини на природу є:

варіанти відповідей

вирубування лісів

створення природоохоронних територій

збільшення викидів вуглекислого газу у повітря

висаджування дерев

викидання сміття у яри

підгодовування птахів узимку

непомірне добування корисних копалин

Запитання 40

Яке значення для тварин має вологість й вода? 

варіанти відповідей

орієнтир у середовищі інформації;

накопичення жирів, які при розщепленні діють воду.

зовнішній регулятор життєвих функцій;

наявність води у їжі;

наявність покривів для збереження або випаровування води;

наявність органів для активного пошуку води чи плавання у воді;

вода як середовище існування тварин.

Запитання 41

Установіть відповідність між пристосуванням до умов життя та організмами:

1. Ховаються від спеки в нірки

2. Відлітають в теплі краї

3. Зміна листової пластини на голки

4. Від спекотних промінів виділяється піт

А) корова, кінь

Б) кактус, сосна

В) миші, павуки

Г) Журавлі, гуси

варіанти відповідей


1- г; 2 - в; 3 - а; 4 - б

 1 - б; 2 - а ; 3 - г ; 4 - в

1 - в; 2 -г; 3 - б; 4 - а

Запитання 42

Знайдіть рядок з вірнимями відповідність між організмом і його пристосуванням до холодної пори року:

1.їжак а) скидає листя

2. лелека б) впадає у сплячку

3. верба в) відлітає в теплі краї

4. заєць г) змінює забарвлення хутра

варіанти відповідей


1 - а ; 2 - в; 3 - б; 4 - г


1 - б ; 2 - в; 3 - г; 4 - а

1 - в ; 2 - б; 3 - а; 4 - г

1 - б ; 2 - в; 3 - а; 4 - г

Запитання 43

Оберіть рослини і тварини, притаманні екосистемі поля

варіанти відповідей

сосна

ховрах

ковила

маки

ведмідь

соняшник

заєць

ліщина

Запитання 44

Встановити відповідність між прикладами екологічних чинників та групою, до якої вони належать:

1. Вологість повітря ... А. Антропогенні

2. Вирубування лісів ... Б. Біотичні

3. Паразитичні черви ... В. Абіотичні

варіанти відповідей

1 А

1 Б

1 В

2 А

2 Б

2 В

3 А

3 Б

Запитання 45

Виберіть приклад популяції


варіанти відповідей

 стадо антилоп

 озеро

 ліс

 поляна підсніжників

карасі р.Ворскла

риби

Створюйте онлайн-тести
для контролю знань і залучення учнів
до активної роботи у класі та вдома

Створити тест