Історичною основою роману П.Куліша "Чорна рада" є :
27-28 червня 1663 року у Ніжині відбулася "Чорна рада", названа так, тому що в ній брали участь
Укажіть прізвище персонажа роману П. Куліша «Чорна рада», якому належать слова: «Зложити докупи обидва береги Дніпрові, щоб обидва... приклонились під одну булаву! Виженем недоляшка з України, одтиснем ляхів до самої Случі — і буде велика одностайна Україна».
Установіть відповідність між цитатною характеристикою і персонажем роману П. Куліша «Чорна рада»:
1 «Орел, а не козак!».
2 «Тяжко грошовитий да й веселий пан із козацтва, що збагатилося за десятилітню війну з ляхами».
3 «Побував він на полі й на морі з низцями; видав не раз і не два смерть перед очима да й загартувався у воєнному ділі так, що як піднявся на ляхів Хмельницький, то мав з його велику користь і підмогу. І ніхто краще його не ставав до бою...».
4 «Був воїн уроди, красоти дуже дивної; був високий, огрядний собі пан, кругловидий, русявий, голова в кучерях, як у золотому вінку; очі ясні, веселі, як зорі, і вже чи ступить чи заговорить, то справді по-гетьманськи».
5 «...Душа його жила не на землі, а на небі».
А Яким Сомко
Б Божий Чоловік (сліпий кобзар)
В Іван Шрам
Г Петро Шрам
Д Михайло Черевань
Установіть відповідність між елементом історичної лінії сюжету та епізодом у романі «Чорна рада» П. Куліша:
1 експозиція
2 зав’язка
3 кульмінація
4 розв’язка
А «чорна рада», обрання гетьмана в Ніжині;
Б зображення історичної епохи, у якій відбуватимуться події твору, знайомство з головними героями роману;
В прагнення Шрама підтримати на раді Я. Сомка, подолати розбрат і безлад серед козацтва;
Г приїзд Шрама і Череваня до Гвинтовки;
Д смерть Я. Сомка, І. Шрама; одруження Петра з Лесею.
У чому полягало життєве кредо козака Кирила Тура?
Кому присвячена повість "Інститутка"?
У творі "Інститутка"Марко Вовчок змальовує
Події у творі "Інститутка" розгортаються в такій послідовності
Установіть відповідність між героями та їхніми висловлюваннями.
1 Та на волі і лихо і напасть — ніщо не страшне. На волі я гори потоплю!
2 Приніс я тобі грошенят крихту, п'ять карбованців. Поживай здорові. ... Се не панські гроші —братерські: ними не зажуришся. Я собі зароблю.
3 Було, мене й б'ють (бодай не згадувать!) — не здержу серця, заплачу; а роздумаюсь трохи — і сміюся.
4 І морено, й мучено нас — та все дурницею. І те вчи, і друге, й десяте, й п'яте... товчи та товчи, та й товчи!.. Нащо мені те знати, як по небу
зорі ходять або як люди живуть поза морями та чи в їх добре там, та чи в їх недобре там? Аби я знала, чим мені себе між людьми показати...
А Устина Б Назар В Прокіп Г Бабуся Д Інститутка
Літературний стиль, у якому написано «Інститутку»
Установіть відповідність між портретом та героїнею твору:
1 "Славна була та жіночка… білявенька собі, трохи кирпатенька, очиці голубоцвітові, яснесенькі, а сама кругленька і свіжа, як яблучко"
2 "І що ж то за хороша з лиця була! І в кого вона така вродилася! Здається, і не змалювати такої кралі!.."
3 "Стоока наче була, все бачила, всюди, як та ящірка, по хутору звивалася..."
4 "Люди дивуються, що я весела: надійся, горя-біди не знала. А я зроду така вдалася"
5 "Страшна така зробилася... Руки холодні, як гадюки"
6 "Зблідла, як хустка, й очі їй засяяли, і сльози покотилися"
А Катря
Б Панночка
В Устина
Г Бабуся
Створюйте онлайн-тести
для контролю знань і залучення учнів
до активної роботи у класі та вдома