Контрольне тестування 9 клас (ІІ семестр)

Додано: 8 травня 2020
Предмет: Біологія, 9 клас
Тест виконано: 176 разів
20 запитань
Запитання 1

Еволюція – це:


варіанти відповідей

уявлення про зміни і перетворення організмів

пояснення історичних змін організмів глобальними катастрофами

процес необоротних змін у будові та функціях організмів протягом їхнього історичного розвитку

Запитання 2

 Штучний добір – це форма добору, яка забезпечує збереження особин:                                              

варіанти відповідей

найпристосованіших до умов навколишнього середовища

якості яких найбільше відповідають потребам людини. 

Запитання 3

 Одиницею еволюційного процесу є:

варіанти відповідей

особина

популяція

вид

Запитання 4

 Бінарну номенклатуру у систематику ввів:


варіанти відповідей

Ж.-Б. Ламарк

К. Лінней

Ч. Дарвін

Запитання 5

Суттєвою морфофізіологічною відміною людини від людиноподібних мавп є:        

варіанти відповідей

здатність до прямоходіння

об’єм головного мозку

відсутність хвоста

Запитання 6

Всі можливі типи взаємозв’язків між організмами різних видів називають:                                  

варіанти відповідей

паразитизм

мутуалізм

коменсалізм

симбіоз

Запитання 7

Тип симбіозу, за якого організми різних видів мають взаємну користь - це:                 

варіанти відповідей

паразитизм

коменсалізм

мутуалізм

нейтралізм

конкуренція

Запитання 8

Галузь біології, що займається створенням методів синтезу і виділення генів, за допомогою яких можна змінити генотип організму, називають:

варіанти відповідей

молекулярна біологія

біохімія

селекція

генна інженерія

Запитання 9

 Гетерозис найкраще проявляється у гібридів:

варіанти відповідей

першого покоління

другого покоління

третього покоління

восьмого покоління 


Запитання 10

 У селекції рослин знання центрів походження культур­них рослин має значення для:

варіанти відповідей

підбору вихідного матеріалу

вивчення хвороб і шкідників

передбачення наслідків гібридизації

вивчення різноманітності мутацій. 


Запитання 11

О. І. Опарін сформулював:

варіанти відповідей

теорію про космічну роль процесу фотосинтезу

клітинну теорію

еволюційну теорію. 


біохімічну гіпотезу походження життя на Землі

Запитання 12

Між організмами різних видів можуть виникати зв'язки:                                                                      

варіанти відповідей

конкуренція

мутуалізм

коменсалізм

паразитизм

всі означені

Запитання 13

Встановіть вірну відповідність між доказами еволюції в галузі порівняльної анатомії та прикладами, що їх ілюструють:

1. рудименти                           А. зябра риби та луска плазунів

2. атавізми                              Б.тазовий пояс у безногої ящірки

3. аналогічні органи               В. народження дитини з хвостом

4. гомологічні органи             Г. ласт тюленя та рука людини

                                                Д. зябра риби і зябра рака

варіанти відповідей

1А, 2- В, 3-Б, 4-Г

1-Б, 2-В, 3-Д, 4-Г

1-Б, 2-В, 3-А, 4-Г

1-Б, 2-Г, 3-Д, 4-В

Запитання 14

Встановіть відповідність між збудниками захворювань та групами, до яких вони належать.

1 туберкульозу          а) Бактерії

2 сказу                       б) Віруси

3 аскаридозу              в) Еукаріоти

4 ботулізму

5 віспи

6 сонної хвороби


варіанти відповідей

1,3 - а; 2,5 - б ; 4,6 - в

1,4 - а; 2,6 - б; 3,5 - в

1,4 - а; 3,5 - б; 2,6 - в

1,4 - а; 2,5 - б; 3,6 - в

Запитання 15

Установiть вiдповiднiсть мiж групами в екологiчнiй системі ставка та органiзмами.

А) Продуценти;                               1. бактерії;

Б) консументи 1-го порядку;          2. планктон;

В) консументи 2-го порядку;          3. риби;

Г) редуценти.                                  4. дельфін;

                                                         5. воднi равлики.                

варіанти відповідей

1 - Г; 2 - А; 3 - В; 4 - Б

1 - Г; 2 -Б; 3 - А; 4 - В

1 - Г; 2 - А; 3 - Б; 4 - В

1 - В; 2 - А; 3 - Б; 4 - Г

Запитання 16

Установiть вiдповiднiсть мiж типами взаємовiдносин органiзмiв i наведеними прикладами.

А) Мутуалiзм;         1. печiнковий сисун проживає в органiзмi корови;

Б) паразитизм;      2. на стовбурах дерев оселяються                 В) коменсалiзм                    орхiдеї,   які не завдають їм шкоди;   Г)   конкуренція                3. спiвiснування сосен рiзного вiку в сосновому лiсi;

                                4. спiвiснування рака-самiтника й актинi. 

варіанти відповідей

1 - Б; 2 - В; 3 - Г; 4 - А

1 - Б; 2 - В; 3 - А; 4 - Г

1 - Б; 2 - Г; 3 - В; 4 - А

1 - А; 2 - В; 3 - Г; 4 - Б

Запитання 17

За правилом екологічної піраміди на кожному трофічному рівні засвоюється лише:

    

варіанти відповідей

10 % енергії

50% енергії

60 % енергії

90 % енергії

Запитання 18

В екосистемі метелики і синиці спожили 1000 кг первинної продукції. Яка біомаса засвоїлася метеликами та синицями відповідно

варіанти відповідей

100 кг і 100 кг

10 кг і 10 кг

100 кг і 10 кг

10 кг і 100 кг

Запитання 19

Установіть відповідність між компонентами ланцюга живлення та їхньою загальною масою, якщо загальна маса консументів першого порядку становить 300 кг.

1.  дрібні ракоподібні А. 3 кг

2. карась Б. 30 кг

3.  планктон В. 300 кг

4. щука Г. 3000 кг

Д. 30000 кг

варіанти відповідей

1 - 300; 2 - 3; 3 - 3000; 4 - 30

1 - 300; 2 - 30; 3 - 3000; 4 - 3

1 - 30; 2 - 300; 3 - 3000; 4 - 3

1 - 300; 2 - 30; 3 - 3; 4 - 3000

Запитання 20

Скільки потрібно фітопланктону, щоб у Чорному морі виріс дельфін білобочка масою 300 кг.

варіанти відповідей

30 кг

300 кг

3000

30000

Створюйте онлайн-тести
для контролю знань і залучення учнів
до активної роботи у класі та вдома

Створити тест