Чим було зумовлено таке повідомлення сільгоспвідділу ЦК КП(б)У :
«З лютого 1946 р. почався масовий наплив населення Брянської, Калузької, Орловської, Одеської, Полтавської, Київської, Вінницької та інших областей у західні області України за хлібом…»?
Що з названого належить до причин відновлення репресій після Другої світової війни?
Що було однією з особливостей післявоєнної відбудови України (1945- початок 1950-х рр.?
Діяльність якого радянського лідера оцінюється в уривку з джерела?
«Одні визволення людей пам’ятають, інші – кукурудзу, треті – житлову політику, четверті – як я, коли з м’ясом стало погано, почали з абстракціоністами боротися. Все було. Але найголовніше – всі ми, весь народ, і ті, хто був там, за проволокою, і ті, хто трясся від страху тут, по цей бік проволоки, всі ми ковтнули інше повітря. Це головне. Це тепер у народу не забрати. Це не пропаде, проросте».
Кампанія боротьби з проявами «буржуазного націоналізму» проводилася з метою
Які територіальні зміни УРСР відбулися у зв’язку з відзначенням 300-річчя входження України до складу Російської держави?
Розвиток культури в період 1946-1953 рр. характеризувався:
Органи управління народним господарством за територіальним принципом у 1957-1964 рр називалися:
Яка група репресованих сталінським режимом громадян України не підлягала реабілітації у роки «відлиги»
Прочитайте уривок із записки керівника СРСР до Президії ЦК КПРС і вкажіть його прізвище.
«Важливим і цілком реальним джерелом збільшення виробництва зерна є розширення в найближчі роки посівів зернових культур на цілинних і перелогових землях в Казахстані, Західному Сибіру, а також частково в районах Поволжя і Північного Кавказу і проведення заходів щодо підвищення врожайності в усіх регіонах країни».
Низькі темпи розвитку легкої промисловості та сфери послуг в УРСР у період післявоєнної відбудови спричинені:
.«Операція «Вісла» – це
Коли була створена організація, про яку йдеться в джерелі
«Головним її ідеологом і засновником був Левко
Лук’яненко, який народився на Чернігівщині, закінчив
юридичний факультет Московського університету і
працював у Львівській області в Радехівському райкомі
КПУ. Вони разом із партійним працівником Степаном
Віруном на початку 1959 року вирішують створити ор-
ганізацію, метою якої буде сприяння виходу України зі
складу СРСР».
Які явища економічного життя УРСР відбулися за доби «відлиги»?
1 Введення в експлуатацію газопроводу Дашава-Київ.
2 Започаткування легкового автомобілебудування.
3 Випуск найбільших у світі суховантажних суден та риболовецьких траулерів.
4 Будівництво перших атомних електростанцій.
5 Широке впровадження електронно-обчислювальних машин у промисловість.
6 Ви пуск перших у СРСР турбореактивних пасажирських літаків.
варіанти відповідей
Які явища та процеси характерні для УРСР у другій половині 60-х – першій половині 80-х років?
1 Надання права союзним республікам самостійно розв’язувати питання внутрішньої політики.
2 Посилення утисків та репресій щодо інакодумців.
3 Юридичне оформлення монополії КПРС на політичну владу.
4 Відмова від директивного планування економіки країни.
5 Офіційна заборона використання української мови в державних установах.
варіанти відповідей
Особливість економічного розвитку в 70-х — на початку 80-х рр.:
варіанти відповідей
Про кого з громадських діячів ідеться в спогадах сучасника:
«...За своїм покликанням і з ласки Божої — поет. Він поет не тільки непересічний, а рідкісний своїм талантом і культурою. Доля призначила йому в житті ще й роль політв’язня...»?
Основна причина піднесення економіки під час восьмої («золотої») п’ятирічки:
Прочитайте уривок з шостих статей конституцій СРСР (1977 р.) та УРСР (1978 р.) і вкажіть наслідок цього.
«КПРС є керівною і спрямовуючою силою радянського суспільства, ядром його політичної системи».
Укажіть правильне твердження.
Укажіть правильне твердження.
Сутність поняття «Українська Гельсінська група»:
варіанти відповідей
громадсько-політична організація, що мала на меті демократизацію суспільно-політичного життя України шляхом ліквідації монополії КПРС на владу.
Визначний учений-літературознавець, автор праці «Інтернаціоналізм чи русифікація?».
варіанти відповідей
Створюйте онлайн-тести
для контролю знань і залучення учнів
до активної роботи у класі та вдома