Краса рідної природи в поезіях Тараса Шевченка, Павла Тичини, Максима Рильського, Богдана-Ігоря Антонича

Додано: 19 квітня 2022
Предмет: Українська література, 5 клас
Тест виконано: 422 рази
20 запитань
Запитання 1

Хто написав повість "У бур'янах" про Тараса Шевченка?

варіанти відповідей

 

 

 

варіанти відповідей

Олександр Олесь

  Степан Васильченко

 Оксана Іваненко

 Леонід Глібов

Запитання 2

Хто автор слів?

Над нивами-приливами,

Купаючи мене,

мов ластівку.

Я йду, іду —

Зворушений.

Когось все жду —

Співаючи.

варіанти відповідей

Є. Гуцало

Т. Шевченко

П. Тичина

С. Васильченко

Запитання 3

Знайди правильну відповідь 

варіанти відповідей

1 порівняння - зіставлення одного предмета чи явища з іншим, чимось подібним до нього

2 персоніфікація -перенесення ознак людини на неживий предмет чи явище, олюднення

3 гіпербола - перебільщення рис людини, предмета чи явища з метою надання зображуваному виняткової виразності 

1 порівняння - перенесення ознак людини на неживий предмет чи явище, олюднення

2 персоніфікація -уживання двох слів із протилежним значенням для підсилення емоційності

3 гіпербола - зіставлення одного предмета чи явища з іншим, чимось подібним до нього

1 порівняння - зіставлення одного предмета чи явища з іншим, чимось подібним до нього

2 персоніфікація -уживання двох слів із протилежним значенням для підсилення емоційності

3 гіпербола - перенесення ознак людини на неживий предмет чи явище, олюднення

1 порівняння - уживання двох слів із протилежним значенням для підсилення емоційності

2 персоніфікація -уживання двох слів із протилежним значенням для підсилення емоційності

3 гіпербола - велике перебільщення рис людини, предмета чи явища з метою надання зображуваному виняткової виразності 

Запитання 4

Знайди правильну відповідь  

варіанти відповідей

1 порівняння Хмарки біжать – милуюся 

2 персоніфікація Там же небо – блакитні простори…

3 метафора Засипаний піском часу, оповитий серпанком загадковості

4 епітет Там степи, там могили, як гори

1 порівняння - Засипаний піском часу, оповитий серпанком загадковості

2 персоніфікація - Хмарки біжать – милуюся 

3 метафора - Там же небо – блакитні простори…

4 епітет - Там степи, там могили, як гори

1 порівняння - Там степи, там могили, як гори

2 персоніфікація -Хмарки біжать – милуюся 

3 метафора - Засипаний піском часу, оповитий серпанком загадковості

4 епітет - Там же небо – блакитні простори…

1 порівняння Засипаний піском часу, оповитий серпанком загадковості 

2 персоніфікація Там же небо – блакитні простори…

3 метафора Там степи, там могили, як гори

4 епітет Хмарки біжать – милуюся 

Запитання 5

Залізні стовпи, що підпирають небо, бачив герой твору

варіанти відповідей

"Гаї шумлять"

"Лось"

"У бур'янах"

"Не бував ти у наших краях"

Запитання 6

Прочитайте віршовані рядки:

За сонцем хмаронька пливе,

Червоні поли розтилає...

В уривку виділено

варіанти відповідей

епітети

порівняння

гіперболи

персоніфікації

Запитання 7

Установіть відповідність "Блакить мою душу обвіяла..."

варіанти відповідей

Щось мріє гай — Над річкою. Ген неба край Як золото.

Струмок серед гаю як стрічечка. На квітці метелик мов свічечка.

Коли сам весь тремтиш, весь смієшся, ридаєш, Серце б’ється і б’ється в грудях...

Думки пряде — Над нивами. Над нивами — приливами. Купаючи мене, мов ластівку.

Запитання 8

Ким був батько Рильського?

варіанти відповідей

міським дяком

учений - етнограф

сільський лікар

Запитання 9

Де народився М. Т. Рильський?

варіанти відповідей

Полтава

Київ

Харків

Запитання 10

Гіпербола - це

варіанти відповідей

Уживання двох слів із протилежним значенням для підсилення емоційності.

Велике перебільшення рис людини, предмета чи явища з метою надання зображуваному виняткової виразності.

Зіставлення одного предмета чи явища з іншим, чимось подібним до нього.

Перенесення ознак людини на неживий предмет чи явище, олюднення.

Запитання 11

У якому творі розповідається про дитинство Т.Шевченка?

варіанти відповідей

Садок вишневий коло хати»

  

  

«В бур’янах» 

«Гаї шумлять»

Запитання 12

До кого звертається автор у вірші «Блакить мою душу обвіяла»?

варіанти відповідей

природи

  

матері

  України

  світу

Запитання 13

. Хто так говорив про майбутню долю Тараса?"... виросте твій син неабияка людина - буде змагатися з панами та царями"

варіанти відповідей

 батько Тараса

 

 

  баба

 сусід

 панський десятник

Запитання 14

Золотий вечірній гість Впав бадьоро, свіжо, дзвінко 

Це рядки з поезії

варіанти відповідей

 "Дощ"

 

 

  "Осінь-маляр..."

 "На білих островах"

 "Під осінніми зорями"

Запитання 15

Відшукайте всі метафори до поезії "Дощ"

варіанти відповідей

 "гість впав бадьоро», «відкривай груди, мати -земле»

  

 

  

«благодатний гість», «довгожданий гість», «сяйвом осіянний гість»

 «дощ остудить», «дощ оживить і запліднить», «дощ звеселить»

«золотий вечірній гість», «впав бадьоро, свіжо, дзвінко»

Запитання 16

Оберіть всі епітети до поезії «Осінь-маляр із палітрою пишною…»

варіанти відповідей

 «палітра пишна», «краса розкішна», «роси сріблисті», «шати барвисті», «кольори дивні»

 

 «осінь-маляр в небі кружляє», «осінь-маляр осипає красою», «вона роси розсипа, тумани розливає


«цілунки переливні», «фарби рожеві, злотисті, червоні», «срібно-блакитне повітря», « пісні ніжні, осінні, тихо дзвонні»



ліс одягає,обливає кольрами, ніжно сміється, грає цілунками»

Запитання 17

Укажіть, як впливає на ліричного героя звук дзвонів у поезії П.Тичини «Гаї шумлять…»

варіанти відповідей

 вони огортають ніжною пеленою


  вони веселять, як на свято

 

 вони купають, мов ластівку

Запитання 18

Знайдіть слово, що НЕ використовує Т. Шевченко в поезії «Садок вишневий коло хати…»

варіанти відповідей

тополя


зіронька


соловейко

Запитання 19

Порівняння вжито в рядку

варіанти відповідей

За сонцем хмаронька пливе, червоні поли розстилає...

Затихло все, тільки дівчата та соловейко не затих.


А туман, неначе ворог, закриває море...

Запитання 20

Зображення предметів чи явищ природи як живих істот –це

варіанти відповідей

Епітет

Метафора

Персоніфікація

Створюйте онлайн-тести
для контролю знань і залучення учнів
до активної роботи у класі та вдома

Створити тест