Культура наукової мови РКР

Додано: 30 листопада 2020
Предмет:
Тест виконано: 101 раз
25 запитань
Запитання 1

Серед складних речень провідним типом у текстах наукового стилю є:


варіанти відповідей

A.  безсполучникові  

B.  складнопідрядні  

 C.  складносурядні 

D. складні речення з різними видами зв’язку

Запитання 2

У науковій роботі треба нумерувати:

варіанти відповідей

A. усі сторінки роботи

B. усі сторінки роботи, крім титульної

B. усі сторінки роботи, крім титульної

D. усі сторінки роботи, крім додатків

Запитання 3

Зазначте рядок, у якому всі відомості про книгу подано відповідно до вимог оформлення бібліографії.


варіанти відповідей

A. Носаченко В.М., Безпалько В.Т., Наріжний С.П. Ігрові методи навчання в економіці.К.: МАУП, 1995. 456 с.

B. Носаченко В.М., Безпалько В.Т., Наріжний С.П. „Ігрові методи навчання в економіці” / В.М. Носаченко,

C. Носаченко В.М., Безпалько В.Т., Наріжний С.П. Ігрові методи навчання в економіці / В.М. Носаченко, В.Т. Безпалько,

D. В.М. Носаченко, В.Т. Безпалько, С.П. Наріжний Ігрові методи навчання в економіці. К.: МАУП, 1995.  456 с.

Запитання 4

Зазначте рядок, у якому всі відомості про статтю подано відповідно до вимог оформлення бібліографії.


варіанти відповідей

A. Кудрявцев Т.П. Причини економічної кризи – журнал Економіка, 2009. – № 5. – 65 с.

B. Кудрявцев Т.П. Причини економічної кризи. – журнал Економіка, № 5. – 2009. – 65 с.

C. Кудрявцев Т.П. Причини економічної кризи / Т.П. Кудрявцев // Економіка. – 2009 р. – № 5. – С. 23-35.

D. Кудрявцев Т.П. Причини економічної кризи. Економіка. 2009.№ 5. С. 7-18.

Запитання 5

Називають специфічні для кожної галузі знань предмети та явища, поняття й категорії:

варіанти відповідей

A.  галузеві терміни

B.  номенклатурні назви

C. загальнонаукові терміни

D.  загальновживані лексеми

Запитання 6

З нової сторінки слід починати:

варіанти відповідей

A.  підрозділи наукової роботи

B.  розділи наукової роботи

C.  пункти наукової роботи

D. підпункти наукової роботи

Запитання 7

Для позначення додатків не використовують літери:

варіанти відповідей

A.  Ґ, Є, І, Ї, Й, О, Ш, Ь

B.  Ґ, Є, І, Ї, Й, О, Ч, Ь

C.  Ґ, Г,Є, І, Ї, Й, О, Ч, Ь

D.  Г, Є, І, Ї, Й, О, Ч, Ь

Запитання 8

На відміну від рецензії у відгуку більша увага зосереджується на:


варіанти відповідей

A.  найважливіших моментах роботи, вияві її позитивних ознак і недоліків

B.  критиці слабких місць роботи

C.  схваленні позитивних моментів роботи

D.  аналізі структури роботи

Запитання 9

Доповідь слід будувати, дотримуючись таких вимог:



варіанти відповідей

A.  усебічне розкриття проблеми, опора на фактичний матеріал, наведення переконливих прикладів, власне бачення проблеми

B.  ґрунтовний теоретичний матеріал, наведення переконливих прикладів, власне бачення проблеми

C.  теоретична обґрунтованість, опора на фактичний матеріал, наведення промовистих прикладів, власне бачення проблеми

D. залучення якомога більшої кількості відомостей з досліджуваної проблеми, опора на фактичний матеріал, власне бачення проблеми

Запитання 10

Підкреслення актуальності обраної теми, наголошення на її практичному значенні, формулювання основних питань, які буде висвітлено в науковій доповіді має міститися у:


варіанти відповідей

A.  основній частині

B.  висновках

C.  вступі

D.  ілюстративному матеріалі

Запитання 11

Для коментування слайдів краще :

варіанти відповідей

A.  підходити, коли на екрані з’являється потрібний слайд

B.  стати справа

C.  коментувати слайди, не відходячи від місця читання доповіді

D.  стати зліва

Запитання 12

Аби не зловживати увагою слухачів, не розпорошувати їхню увагу, звучання тексту доповіді не повинно перевищувати:

варіанти відповідей

A.  20 хвилин

B.  15 хвилин

C.  10 хвилин

D.  5 хвилин

Запитання 13

Дотримання принципу«комунікативної співпраці» під час наукової дискусії виявляється у:


варіанти відповідей

A.словесному змаганні між двома або кількома особами щодо певного наукового питання, за якого кожна зі сторін доводить свою думку

B. коректності висловленої критики й етичному оформленні негативної оцінки, яку за науковим етикетом слід пом’якшувати

C. використанні електронних презентацій

D. переконанні опонента в чомусь, схилянні на свій бік

Запитання 14

Поняття «дидактична модель», «метод  навчання», «технологія освіти» співвідносне  із таким жанром  наукової  комунікації:


варіанти відповідей

A. наукова доповідь;

B. лекція;

C. науковий виступ;

D. рецензія.

Запитання 15

Дедуктивний спосіб розташування матеріалу подано в рядку:

A.від загального до часткового, від узагальнень до фактів, спостережень;

B.від часткового до загального, від спостережень і фактів до узагальнень, 

висновку;

C.одразу подаються висновки та узагальнення;

D.перелік в певній послідовності ознак та властивостей того чи того об’єкта.

ANSER: A


варіанти відповідей

A.від загального до часткового, від узагальнень до фактів, спостережень;

B.від часткового до загального, від спостережень і фактів до узагальнень, висновку;

C.одразу подаються висновки та узагальнення;

D.перелік в певній послідовності ознак та властивостей того чи того об’єкта.

Запитання 16

Використовувати праці інших авторів у науковій роботі можна шляхом:


варіанти відповідей

A.  цитування, перефразовування, узагальнення

B.  запозичення, привласнення чужих ідей

C.  табуювання, евфемізації, калькування

D.  усі відповіді правильні

Запитання 17

Бібліографічний апарат наукового твору складається:


варіанти відповідей

A.  зі списку використаних джерел

B. зі списку використаних джерел і бібліографічних посилань

C. зі списку використаних джерел та списку умовних скорочень і позначень

  D.  зі списку використаних джерел й анотації

Запитання 18

Який жанр виконує суспільну функцію підготовки наукових кадрів:

A.  стаття

B.  курсова робота

C.  рецензія

D.  дисертація

       ANSER: D


варіанти відповідей

A.  стаття

B.  курсова робота

C.  рецензія

D.  дисертація

Запитання 19

 Виберіть словосполучення без помилок:


варіанти відповідей

A.  біль в різних областях тіла;

B.  в області людської діяльності;

C.  розміщення областей високого і низького тиску;

D.  фахівець в області машинобудування.

Запитання 20

 Яке словосполучення є ненормативним?


варіанти відповідей

A.  підвести групу;

B.  підвести до висновку;

C.  підвести підсумки;

D.  підвести очі олівцем.

Запитання 21

Бібліогафічний опис – це:


варіанти відповідей

A. сукупність бібліографічних відомостей про документ, його складники, подані за довільними правилами та є необхідними і достатніми для загальної характеристики й ідентифікації документа

B. сукупність технічних відомостей про документ, його складники, які подані за довільними правилами та є допоміжним засобом ідентифікації документа

C. сукупність юридичних відомостей про документ, його складники, які подані за певними правилами та є необхідними і вірогідними для загальної характеристики й ідентифікації документа

D. сукупність бібліографічних відомостей про документ, його складники, які подані за певними правилами та є необхідними і достатніми для загальної характеристики й ідентифікації документа

Запитання 22

Виберіть найменш оптимальний варіант:


варіанти відповідей

A.  дана група;

B.  зазначена група;

C.  подана група;

D.  згадана група.

Запитання 23

Яке речення містить помилку?

A.  Начальники відділів часто зустрічалися на нарадах;

B.  Помилки цього типу часто зустрічаються в текстах документів;

C.  У роботі де-не-де трапляються мовні огріхи;

D.  Петро зустрічається з Марією.

ANSWER: B

варіанти відповідей

A.  Начальники відділів часто зустрічалися на нарадах;

B.  Помилки цього типу часто зустрічаються в текстах документів;

C.  У роботі де-не-де трапляються мовні огріхи;

D.  Петро зустрічається з Марією.

Запитання 24

Чистота, багатство, логічність, точність, правильність, доступність, впливовість, доречність, виразність – це ознаки:


варіанти відповідей

A. норм літературної мови  

B. стилів літературної мови  

C. культури мови (мовлення)

D. мовного законодавства України

Запитання 25

Виберіть нормативне словосполучення:




варіанти відповідей

A.  у відповідності з наказом;

B.  завдяки наполегливості;

C.  згідно закону;

D.  у залежності від обставин.


Створюйте онлайн-тести
для контролю знань і залучення учнів
до активної роботи у класі та вдома

Створити тест