Як українська інтелігенція відреагувала на пункт проекту Закону «Про зміцнення зв'язків школи з життям...» (1958), який надавав батькам право вибору мови навчання дітей?
Задекларовану на радянському плакаті мету досягали
Коли відбулася описана нижче подія?
«На подарованому Хрущовим «Лінкольн-зефірі» Патон діставався дерик-крана. А далі - пішки по вимостках зі шпалами. У червні всі пролітні споруди було змонтовано, всі зварювальні роботи на мосту успішно завершено. То була перемога. Перемога всього його великотрудного життя. Для випробування моста Патона, по ньому пустили бронетанкову колону легендарних «Т-34», до яких він теж доклав руки й серце».
«Реабілітація» - це
Позначте форму міграційного процесу другої половини 1940-х – початку 1950-х років, основним змістом якого було повернення на батьківщину військовополонених та цивільних осіб, що опинилися за межами своєї країни внаслідок Другої світової війни:
Позначте прізвище партійно-державного діяча СРСР, який сприяв кампанії цькування відомих літераторів – М. Зощенка (“безпринципний літературний хуліган”) та А. Ахматової (“розпутниця і монахиня, в якій розпутство змішано з молитвою”):
У яких цитованих документах відображено особливості культурно-ідеологічних процесів в Україні в період післявоєнної відбудови (1945 – початок 1950-х рр.)
1. «...незважаючи на своє тринадцятилітнє існування, Інститут історії України не розробив і не видав ....маркистсько-ленінської історії України. Працівники Інституту запозичили в істориків Антоновича, Грушевського положення, що...призвело до відродження буржуазно-націоналістичних настанов у питаннях історії України...»
2. «...багато хто з наших письменників жалкують, що вони й досі не створили художніх творів про такого справжнього героя українського народу, як Трохим Лисенко. ...Ми показали б у своїх творах значення мічурінської школи і цим самим зробили б велику справу для нашої партії...»
Слова Й.Сталіна: «М’якотілість! Вас обманюють, спеціально доповідають про таке, щоб вас розжалобити і примусити використати резерви», адресовані першому секретареві ЦК КП(б)У М.Хрущову з приводу повідомлень про значні жертви під час
Спираючись на діаграму, визначте домінуючу за рівнем капіталовкладень галузь народного господарства УРСР у роки післявоєнної відбудови:
Хто є автором картини, репродукцію якої зображено на фото?
Укажіть прізвища діячів, які відіграли важливу роль у розвитку культури України в другій половині 1940 – на початку 1950-х років.
1 О.Гончар
2 В.Сосюра
3 В.Симоненко
4 С.Параджанов
5 Ю.Яновський
6 Л.Костенко
Вкажіть лідера “ініціативної групи”, стараннями якого Львівський церковний собор проголосив розрив з Римом, а УГКЦ підпорядковував Московському патріархові:
Вкажіть українських науковців, які наприкінці 1940-х років постраждали від “лисенківщини”:
«Поява шкідливого нарису історії української літератури об’єктивно допомагає найлютішим ворогам українського народу – українсько-німецьким націоналістам. Президія Спілки та її голова т. Рильський не вжили заходів, щоби вчасно перешкодити проникненню в радянську літературу ворожих тенденцій... Журнал “Вітчизна” (ред. Яновський) надає місце статтям і творам, які пройняті буржуазною ідеологією, міщанськими поглядами на життя, аполітичністю...»
У який період радянської історії України оприлюднено цитований документ?
У якому уривку з історичного джерела ілюструється прояв «лисенківщини»?
Для якого періоду історії України було характерним таке висловлювання?
«Зворотною стороною буржуазного націоналізму є безрідний космополітизм, який проявляється в плазуванні перед буржуазною культурою і в низькопоклонстві перед іноземщиною».
Що зумовило появу плакатів-закликів, зображених на фото?
Кампанія боротьби з «безрідним космополітизмом», що розгорнулася в УРСР у повоєнні роки, мала яскраво виражений
У якому уривку з історичного джерела йдеться про русифікацію вищої школи в УРСР упродовж другої половини 1940 – першої половини 1950-их рр.?
Укажіть уривок з історичного джерела, де відображено проблему радянської дійсності кінця 1940-х – початку 1950-х рр., на якій фокусує увагу карикатура?
Чи відображено в уривках з історичних джерел окремі аспекти життя українського суспільства в період післявоєнної відбудови (1945 – початок 1950-х )?
1«Долаючи нестачу кадрів, влади розпочала широко залучати на робочі місця жінок. Попри великі фізичні труднощі, жінки працювали забійниками, прохідниками на шахтах, металургами, будівельниками. Частка жінок серед робітників промисловості становила 35,9%»
2«Житлові й побутові умови населення, незважаючи на значні масштаби будівництва, залишалися важкими. Мільйони сімей жили в бараках, перенаселених «комуналках», не пристосованих для життя підвальних приміщеннях...»
Уривок з історичного джерела «Особи, які відстоюють принципи формальної генетики, неспроможні зрозуміти геніальної вказівки Леніна про те, що “пізнання людини не є... пряма лінія, а крива лінія, що безмежно наближується до ряду кіл, до спіралі”...» доцільно використовувати, характеризуючи явище
Створюйте онлайн-тести
для контролю знань і залучення учнів
до активної роботи у класі та вдома