Культура в перші післявоєнні роки

Додано: 23 вересня 2021
Предмет: Історія України, 11 клас
Тест виконано: 1764 рази
22 запитання
Запитання 1

Як українська інтелігенція відреагувала на пункт проекту Закону «Про зміцнення зв'язків школи з життям...» (1958), який надавав батькам право вибору мови навчання дітей?

варіанти відповідей

негативно, однак лише поодинокі її представники - М. Рильський, М. Бажан - виступили проти прихованого нищення української мови та культури;

всебічною підтримкою, оскільки поділяла позицію партії щодо «збли­ження і злиття націй» у соціалістичному суспільстві;

широким громадянським опором, оскільки вбачала в ньому загрозу знищення української національної культури;

схвально, лише поодинокі її представники - А. Малишко, В. Сосюра -виступили проти прихованого нищення української мови та культури.

Запитання 2

Задекларовану на радянському плакаті мету досягали

варіанти відповідей

отриманням фінансової допомоги за «планом Маршалла».

використанням здебільшого власних ресурсів і репарацій.

впровадженням здобутків науково-технічної революції.

відновленням механізмів ринкового регулювання економіки.

Запитання 3

Коли відбулася описана нижче подія?

«На подарованому Хрущовим «Лінкольн-зефірі» Патон діставався дерик-крана. А далі - пішки по вимостках зі шпалами. У червні всі пролітні споруди було змонтовано, всі зварювальні роботи на мосту успішно завершено. То була перемога. Перемога всього його великотрудного життя. Для випробування моста Патона, по ньому пустили бронетанкову колону легендарних «Т-34», до яких він теж доклав руки й серце».

варіанти відповідей

перша половина 1940-х рр.;

друга половина 1940-х рр.;

перша половина 1950-х рр.;

друга половина 1950-х рр.;

Запитання 4

«Реабілітація» - це

варіанти відповідей

акт вищого органу державної влади про повне або часткове звільнення від покарання осіб, щодо яких суд виніс вирок.

форма оскарження офіційно прийнятого судового рішення, що подається засудженими або їхніми захисниками до вищої посадової особи.

запобіжний захід державного впливу, застосований до осіб, що вчинили злочин, за які законом передбачено покарання у вигляді позбавлення волі.

комплекс заходів державних органів, спрямованих на виправдання й відновлення в правах неправильно звинувачених, зганьблених чи засуджених осіб.

Запитання 5

Позначте форму міграційного процесу другої половини 1940-х – початку 1950-х років, основним змістом якого було повернення на батьківщину військовополонених та цивільних осіб, що опинилися за межами своєї країни внаслідок Другої світової війни:

варіанти відповідей

реевакуація;

депортація;

репатріація;

демобілізація;

Запитання 6

Позначте прізвище партійно-державного діяча СРСР, який сприяв кампанії цькування відомих літераторів – М. Зощенка (“безпринципний літературний хуліган”) та А. Ахматової (“розпутниця і монахиня, в якій розпутство змішано з молитвою”):

варіанти відповідей

В. Молотов;

А. Жданов;

Л. Берія;

Л. Каганович.

Запитання 7

У яких цитованих документах відображено особливості культурно-ідеологічних процесів в Україні в період післявоєнної відбудови (1945 – початок 1950-х рр.)

1. «...незважаючи на своє тринадцятилітнє існування, Інститут історії України не розробив і не видав ....маркистсько-ленінської історії України. Працівники Інституту запозичили в істориків Антоновича, Грушевського положення, що...призвело до відродження буржуазно-націоналістичних настанов у питаннях історії України...»

2. «...багато хто з наших письменників жалкують, що вони й досі не створили художніх творів про такого справжнього героя українського народу, як Трохим Лисенко. ...Ми показали б у своїх творах значення мічурінської школи і цим самим зробили б велику справу для нашої партії...»

варіанти відповідей

Відображено в обох уривках.

Тільки в першому.

Тільки в другому.

Не відображено в жодному з уривків.

Запитання 8

Слова Й.Сталіна: «М’якотілість! Вас обманюють, спеціально доповідають про таке, щоб вас розжалобити і примусити використати резерви», адресовані першому секретареві ЦК КП(б)У М.Хрущову з приводу повідомлень про значні жертви під час

варіанти відповідей

поширення голоду на території УРСР у 1932-1933рр.

розгортання масових репресій в УРСР у 1937-1938рр.

голоду в більшості областей УРСР у 1946-1947рр.

бойових дій проти загонів УПА в 1944 – 1946рр.

Запитання 9

Спираючись на діаграму, визначте домінуючу за рівнем капіталовкладень галузь народного господарства УРСР у роки післявоєнної від­будови:

варіанти відповідей

легка промисловість;

важка промисловість;

сільське господарство;

харчова промисловість;

Запитання 10

Хто є автором картини, репродукцію якої зображено на фото?

варіанти відповідей

М. Приймаченко

А. Горська

К. Білокур

Т. Яблонська

Запитання 11

Укажіть прізвища діячів, які відіграли важливу роль у розвитку культури України в другій половині 1940 – на початку 1950-х років.

1 О.Гончар

2 В.Сосюра

3 В.Симоненко

4 С.Параджанов

5 Ю.Яновський

6 Л.Костенко

варіанти відповідей

А 1,4,5

Б 2,3,6

В 1,2,5

Г 1,3,4

Запитання 12

Вкажіть лідера “ініціативної групи”, стараннями якого Львівський церковний собор проголосив розрив з Римом, а УГКЦ підпорядковував Московському патріархові:

варіанти відповідей

М. Чарнецький;

Г. Костельник;

Л. Куницький;

Й. Сліпий.

Запитання 13

Вкажіть українських науковців, які наприкінці 1940-х років постраждали від “лисенківщини”:

варіанти відповідей

С. Білоусов, К. Гуслистий, Ф. Ястребов;

М. Супруненко, Л. Славін, Ю.Пятаков;

М. Гришко, С. Гершензон, Л. Делоне;

А. Патрус-Карпатський, Н. Лур’є, Е. Співак.


Запитання 14

«Поява шкідливого нарису історії української літератури об’єктивно допомагає найлютішим ворогам українського народу – українсько-німецьким націоналістам. Президія Спілки та її голова т. Рильський не вжили заходів, щоби вчасно перешкодити проникненню в радянську літературу ворожих тенденцій... Журнал “Вітчизна” (ред. Яновський) надає місце статтям і творам, які пройняті буржуазною ідеологією, міщанськими поглядами на життя, аполітичністю...»

У який період радянської історії України оприлюднено цитований документ?

варіанти відповідей

у роки Другої світової війни

у перші роки повоєнної відбудови

у роки «хрущовської» десталінізації

у роки загострення кризи радянської системи

Запитання 15

У якому уривку з історичного джерела ілюструється прояв «лисенківщини»?

варіанти відповідей

«Коли ми показуємо визначного діяча минулого, святкуємо ювілеї, пов’язані з його іменем, завжди необхідно наголошувати на зв’язку минулого з дійсністю, вказувати на роль партії і тов.. Сталіна…»

«особи, які відстоюють принципи формальної генетики, неспроможні зрозуміти геніальної вказівки Леніна про те, що «пізнання людини не є…пряма лінія, а крива лінія, що безмежно наближується до ряду кіл, до спіралі…»

«На Україні завдання наукової розробки історії українського народу покладено на Інститут історії України Академії наук УРСР. Проте …Інститут не розробив і не видав науково витриманої, марксистсько-ленінської історії України…»

«Редакція «Вітчизни» не поставила в центрі своєї уваги висвітлення в журналі провідних тем сучасності і насамперед – перемоги радянського народу у Великій Вітчизняній війні і героїчної боротьби радянських людей за виконання сталінської п’ятирічки…»

Запитання 16

Для якого періоду історії України було характерним таке висловлювання?

«Зворотною стороною буржуазного націоналізму є безрідний космополітизм, який проявляється в плазуванні перед буржуазною культурою і в низькопоклонстві перед іноземщиною».

варіанти відповідей

кінця 1930-х – початку 1950-х рр.

другої половини 1940-х – початку 1950-х рр.

другої половини 1950-х – початку 1960-х рр..

кінця 1960-х – першої половини 1970-х рр..

Запитання 17

Що зумовило появу плакатів-закликів, зображених на фото?

варіанти відповідей

реалізація «надпрограми» М. Хрущова з розширення посівів кукурудзи

господарський занепад регіону внаслідок депортацій народів Криму

початок постачання дніпровської води Північно-Кримським каналом

повне знелюднення території півострова в результаті голоду 1946–1947 рр.

Запитання 18

Кампанія боротьби з «безрідним космополітизмом», що розгорнулася в УРСР у повоєнні роки, мала яскраво виражений


варіанти відповідей

антиукраїнський характер.

антисемітський характер.

антинатівський характер.

антицерковний характер.

Запитання 19

У якому уривку з історичного джерела йдеться про русифікацію вищої школи в УРСР упродовж другої половини 1940 – першої половини 1950-их рр.?

варіанти відповідей

«Удар, який ми завдали Сліпому, виявився дуже вдалим. Необхідно підтримати ініціативну групу по переходу до православ’я, священників, які переходять від уніатства до православ’я ....»

«На сороковому році будівництва соціалізму в столиці сорокамільйонної УРСР проводиться російською мовою викладання наук, так же, як і в інших вузах УРСР....»

«Хрущов не був теоретиком і навіть не міг здаватися ним. В якості першого секретаря ЦК КП України він, правда, підписував чергові статті про сталінську дружбу народів....»

«У першій половині 50-их рр. зросла кількість студентів, переважно за рахунок вечірніх і заочних відділень інститутів та університетів. При цьому кількість вузів в Україні дещо зменшилися....»

Запитання 20

Укажіть уривок з історичного джерела, де відображено проблему радянської дійсності кінця 1940-х – початку 1950-х рр., на якій фокусує увагу карикатура?

варіанти відповідей

«Не завжди , коли ми показуємо визначного діяча минулого, святкуємо його ювілеї, наголошується на зв’язку минулого з дійсністю, вказується на роль партії і тов . Й.Сталіна..»

«Редакція «Вітчизни» не поставила в центрі своєї уваги висвітлення в журналі провідних тем сучасності – перемоги радянського народу у Великій вітчизняній війні, героїчної боротьби радянських людей за виконання сталінської п’ятирічки…»

«На Україні завдання наукової розробки історії українського народу покладено на Інститут історії України АН УРСР. Проте… Інститут не розробив науково витриманої, марксистсько-ленінської історії України…»

«Особи, які відстоюють принципи формальної генетики, неспроможні зрозуміти вказівки Леніна про те, що “пізнання людини не є... пряма лінія, а крива лінія, що безмежно наближується до ряду кіл, до спіралі”...»

Запитання 21

Чи відображено в уривках з історичних джерел окремі аспекти життя українського суспільства в період післявоєнної відбудови (1945 – початок 1950-х )?

1«Долаючи нестачу кадрів, влади розпочала широко залучати на робочі місця жінок. Попри великі фізичні труднощі, жінки працювали забійниками, прохідниками на шахтах, металургами, будівельниками. Частка жінок серед робітників промисловості становила 35,9%»


2«Житлові й побутові умови населення, незважаючи на значні масштаби будівництва, залишалися важкими. Мільйони сімей жили в бараках, перенаселених «комуналках», не пристосованих для життя підвальних приміщеннях...»


варіанти відповідей

Так, відображено в обох уривках.

Тільки в 1 уривку.

Тільки в 2 уривку.

Ні, у жодному з уривків не відображено.

Запитання 22

Уривок з історичного джерела «Особи, які відстоюють принципи формальної генетики, неспроможні зрозуміти геніальної вказівки Леніна про те, що “пізнання людини не є... пряма лінія, а крива лінія, що безмежно наближується до ряду кіл, до спіралі”...» доцільно використовувати, характеризуючи явище

варіанти відповідей

«лисенківщини».

«боротьби з космополітизмом».

«волобуєвщини».

«боротьби з буржуазним націоналізмом»

Створюйте онлайн-тести
для контролю знань і залучення учнів
до активної роботи у класі та вдома

Створити тест