КУЛЬТУРНЕ ЖИТТЯ УРСР У ПОВОЄННІ РОКИ

Додано: 18 грудня
Предмет: Історія України, 11 клас
10 запитань
Запитання 1

Які твердження характеризують державну політику в галузі культури та науки в другій половині 40-х – на початку 50-х років в УРСР?

1 Розгортання ідеологічної кампанії боротьби проти «космополітизму».

2  Відновлення роботи науково-дослідних установ, зміцнення їхньої матеріально-технічної бази.

3  Створення атмосфери творчої змагальності в літературі й мистецтві.

4  Сприяння контактам діячів української культури з митцями Заходу.

5 Утвердження як офіційно дозволеної теми любові до України в кіно- і театральному мистецтві.


варіанти відповідей

1, 3



1, 4


2, 3


2, 5

Запитання 2

Хто очолив Академію наук УРСР в 1946 р.?


 

варіанти відповідей

Данило Заболотний

  

Олександр Богомолець

  

Олександр Палладін

  

Борис Патон

Запитання 3

Доповніть твердження

У 1951 р. створено першу в СРСР електронно-обчислювальну машину («МЕОМ») пiд керівництвом…


варіанти відповідей

 Сергiя Лебедєва

  

Бориса Патона

  

Лева Делоне


Миколи Гришка

Запитання 4

Характерна риса політики влади в галузі культури у повоєнні роки:


варіанти відповідей


 налагодження контактів з культурою західних країн.


   

боротьба з «низькопоклонством» перед Заходом.

   

розвиток модерністського мистецтва, атмосфера творчої змагальності.


скасування ідеологічної цензури.

Запитання 5

Прочитайте визначення й укажіть поняття, яке відповідає його змісту, та час його початку.

«Фактичне знищення наукової школи у радянській генетиці, деградація і гальмування розвитку біології, репресії проти учених-генетиків; назва походить від прізвища творця псевдонаукового мічурінського вчення в біології»


варіанти відповідей


вавиловщина, після усунення (1945 р.) ученого Вавилова з академії сільськогосподарських наук

 

ждановщина, після обрання (1946 р.) Андрія Жданова секретарем ЦК ВКП(б)

  

лисенківщина, після серпневої (1948 р.) сесії академії сільськогосподарських наук, де Трохим Лисенко розгромив своїх опонентів-генетиків

  

сталінщина, після підтримки (1950 р.) Йосифом Сталіним «наукових досягнень» Трохима Лисенка

Запитання 6

Характерною рисою методу соціалістичного реалізму, в рамках якого повинні були творити в радянську епоху українські митці:


варіанти відповідей

відтворення почуттів і пристрастей людини, реальних переживань як основний предмет зображення.

  

героями таких творів були робітники, селяни-незаможники,їх возвеличували, ідеалізували, а представники інтелігенції поставали як жорстокі, аморальні, підступні

  

зображення незвичайних людей за виняткових обставин, упевнених у необхідності змінювати реальність, зробити для цього свій власний вклад

 

правдиве конкретно-історичне всебічне зображення типових подій і характерів у типових обставинах.

Запитання 7

Твори (твір), за які на адресу Володимира Сосюри в 1951 р. пролунала різка критика:


варіанти відповідей


 вірш «Любіть Україну».

  

вірш «Так ніхто не кохав».

  

поеми «Мазепа», «Махно», «Розстріляне безсмертя».

  

спогади «Третя рота».

Запитання 8

Визначні представники української повоєнної науки.


варіанти відповідей

Григорій Верьовка, Костянтин Данькевич.

  

Остап Вишня, Олесь Гончар.

  

Борис Гмиря, Іван Паторжинський.

  

Євген Патон, Сергій Корольов

Запитання 9

Завдяки чому школи в УРСР були відбудовані у відносно короткий

проміжок часу?


варіанти відповідей


до їх відбудови підключались заводи і фабрики, колгоспи і радгоспи,

батьки школярів, вчителі, влаштовувались суботник та недільники тощо

  

на відбудову шкіл коштів направлялося більше, ніж на утримання

збройних сил чи відбудову сільського господарства

школи в УРСР під час війни зазнали незначних руйнувань

 

на відбудову шкіл направлялись кошти, отримані з-за кордону

Запитання 10

Які з тверджень характеризують розвиток культури та науки в УРСР 1946–1953 рр.?

варіанти відповідей

зміцнення матеріально-технічної бази науково-дослідних установ



досягнення в генетиці, підтримані академіком Лисенком


публічне цькування й звинувачення в націоналізмі українських істориків та письменників


створення радянським урядом сприятливих умов для літераторів та театральних критиків, євреїв за національністю


успіхи в електроніці, зокрема створення електронно-обчислювальної машини


визначальна роль Олександра Олеся, М. Вороного, Г. Косинки в розвитку літературного процесу

Створюйте онлайн-тести
для контролю знань і залучення учнів
до активної роботи у класі та вдома

Створити тест