КУЛЬТУРНЕ ЖИТТЯ У ПОВОЄННІ РОКИ

Додано: 15 березня 2020
Предмет: Історія України
Тест виконано: 2104 рази
14 запитань
Запитання 1

Які твердження характеризують державну політику в галузі культури та науки в другій половині 40-х – на початку 50-х років в УРСР?

1  Розгортання ідеологічної кампанії боротьби проти «космополітизму».

2  Відновлення роботи науково-дослідних установ, зміцнення їхньої матеріально-технічної бази.

3  Створення атмосфери творчої змагальності в літературі й мистецтві.

4  Сприяння контактам діячів української культури з митцями Заходу.

5  Утвердження як офіційно дозволеної теми любові до України в кіно- і театральному мистецтві.

варіанти відповідей

1,2

1, 3

3,4

2, 5

Запитання 2

 Хто очолив Академію наук УРСР в 1946 р.?

варіанти відповідей

Данило Заболотний

Олександр Богомолець

Олександр Палладін

Борис Патон

Запитання 3

1.   Доповніть твердження

У 1951 р. створено першу в СРСР електронно-обчислювальну машину («МЕОМ») пiд керівництвом…

варіанти відповідей

Сергiя Лебедєва

Бориса Патона

Лева Делоне

Миколи Гришка

Запитання 4

Характерна риса політики влади в галузі культури у повоєнні роки:

варіанти відповідей

налагодження контактів з культурою західних країн.


 боротьба з «низькопоклонством» перед Заходом

 розвиток модерністського мистецтва, атмосфера творчої змагальності.

 скасування ідеологічної цензури.

Запитання 5

Прочитайте визначення й укажіть поняття, яке відповідає його змісту, та час його початку.

«Фактичне знищення наукової школи у радянській генетиці, деградація і гальмування розвитку біології, репресії проти учених-генетиків; назва походить від прізвища творця псевдонаукового мічурінського вчення в біології»

варіанти відповідей

вавиловщина, після усунення (1945 р.) ученого Вавилова з академії сільськогосподарських наук

ждановщина, після обрання (1946 р.) Андрія Жданова секретарем ЦК ВКП(б)

 лисенківщина, після серпневої (1948 р.) сесії академії сільськогосподарських наук, де Трохим Лисенко розгромив своїх опонентів-генетиків

сталінщина, після підтримки (1950 р.) Йосифом Сталіним «наукових досягнень» Трохима Лисенка

Запитання 6

 Укажіть правильне твердження.

варіанти відповідей

«безрідними космополітами» називали людей, які планували космічні польоти

на повоєнний період припадає творчий злет відомих українських поетес Катерини Білокур та Тетяни Яблонської

у 1956 р. генеральним конструктором будівництва космічних кораблів у СРСР став виходець із Житомирщини С. Корольов

боротьба влади з «космополітизмом» велася винятково у сфері фізики

Запитання 7

Характерною рисою методу соціалістичного реалізму, в рамках якого повинні були творити в радянську епоху українські митці:

варіанти відповідей

відтворення почуттів і пристрастей людини, реальних переживань як основний предмет зображення.

героями таких творів були робітники, селяни-незаможники,їх возвеличували, ідеалізували, а представники інтелігенції поставали як жорстокі, аморальні, підступні

зображення незвичайних людей за виняткових обставин, упевнених у необхідності змінювати реальність, зробити для цього свій власний вклад

правдиве конкретно-історичне всебічне зображення типових подій і характерів у типових обставинах.

Запитання 8

Твори (твір), за які на адресу Володимира Сосюри в 1951 р. пролунала різка критика:

варіанти відповідей

вірш «Любіть Україну».

вірш «Так ніхто не кохав».

поеми «Мазепа», «Махно», «Розстріляне безсмертя».

спогади «Третя рота».

Запитання 9

Категорія населення, яку комуністична влада називала «українськими буржуазними націоналістами»:

варіанти відповідей

українські емігранти у країнах Західної Європи та Північної Америки.

усі, хто виступав за збереження мови, культури, історичних традицій і звичаїв українського народу

усі, хто був вихідцем з української національної буржуазії.

усі, хто за національністю був українцем.

Запитання 10

Визначні представники української повоєнної науки.

варіанти відповідей

Григорій Верьовка, Костянтин Данькевич.

Остап Вишня, Олесь Гончар.

Борис Гмиря, Іван Паторжинський.

Євген Патон, Сергій Корольов

Запитання 11

Які з тверджень характеризують розвиток культури та науки в УРСР 1946–1953 рр.?

варіанти відповідей

Зміцнення матеріально-технічної бази науково-дослідних установ.

Досягнення в генетиці, підтримані академіком Т. Лисенком.

Публічне цькування й звинувачення в націоналізмі українських істориків та письменників.

Створення радянським урядом сприятливих умов для літераторів та театральних критиків, євреїв за національністю.

Успіхи в електроніці, зокрема створення електронно-обчислювальної машини.

Визначальна роль Олександра Олеся, М. Вороного, Г. Косинки в розвитку літературного процесу.

Вільний розвиток української історичної науки.

Запитання 12

Яка характеристика пов’язана із зображеним на фото діячем?

варіанти відповідей

Митрополит УГКЦ у 1901—1944 рр.; 1928 р. заснував Львівську греко-католицьку академію, а 1929 р. — Богословське наукове товариство

1945 р. очолив делегацію УРСР на міжнародній конференції у Сан-Франциско, де було оформлено створення ООН

український письменник, літературний критик; головним підсумком його роботи в перші повоєнні роки стала трилогія «Прапороносці»

1944 р. очолив УГКЦ; 1946 р. звинувачений у «ворожій діяльності проти УРСР, співпраці з німецько-фашистськими окупантами» та засуджений до ув’язнення.

Запитання 13

Як називається явище післявоєнного розвитку, описане в уривку з історичного джерела?

«Зворотним боком буржуазного націоналізму є безрідний космополітизм, який проявляється в плазуванні та низькопоклонстві перед іноземщиною. Безрідний космополітизм є зброєю в боротьбі проти соціалізму...»

варіанти відповідей

«шахтинська справа»

«лисенківщина»

«розстріляне відродження»

«ждановщина»

Запитання 14

Завдяки чому школи в УРСР були відбудовані у відносно короткий

проміжок часу?

варіанти відповідей

до їх відбудови підключались заводи і фабрики, колгоспи і радгоспи,

батьки школярів, вчителі, влаштовувались суботник та недільники тощо;

на відбудову шкіл коштів направлялося більше, ніж на утримання

збройних сил чи відбудову сільського господарства;

 школи в УРСР під час війни зазнали незначних руйнувань

на відбудову шкіл направлялись кошти, отримані з-за кордону

Створюйте онлайн-тести
для контролю знань і залучення учнів
до активної роботи у класі та вдома

Створити тест