Жили собі, були собі там, де може, й зовсім не жили та не були, курочка, мишка та півник.
Якось курочка знайшла житнє зернятко. Знайшла його й закудкудакала:
— Ко-ко-ко, ко-ко-ко! Гляньте-но, що я знайшла! Хто віднесе зерно до млина?
— Я — ні,— сказала мишка.
— Я теж ні,— сказав півник.
Понесла курочка сама зернятко до млина. Мірошник змолов його на борошно.
— Хто понесе борошно додому? — спитала курочка.
— Я — ні,— сказала мишка.
— Я теж ні,— сказав півник.
Понесла курочка сама борошно додому.
— Хто замісить тісто на хліб? — спитала курочка.
— Я — ні,— сказала мишка.
— Я теж ні,— сказав півник.
Замісила курочка тісто сама.
— Хто затопить піч? — спитала вона, коли тісто висходилось.
— Я — ні,— сказала мишка.
— Я теж ні,— сказав півник.
Гаразд. Запалила курочка вогонь у печі сама.
— Хто спече хліб? — спитала вона.
— Я — ні,— сказала мишка.
— Я теж ні,— сказав півник.
Спекла курочка хліб сама.
— А хто ж їстиме хліб? — спитала курочка, коли спекла вже хліб.
— Я! — сказала мишка.
— Я теж! — сказав півник.
— Ні! — відповіла курочка.— Хліб я з’їм сама із своїми курчатками. Так і сталося. Коли хліб добре випікся, курочка з своїми курчатками зі смаком його з’їли.
Через тиждень курочка знову знайшла житнє зернятко і знову надумала спекти хліб.
Тільки-но мишка та півник почули про це — схопили зернятко, побігли з ним до млина, змололи його на борошно й хутенько принесли додому.
Півник замісив тісто на хліб, а мишка допомогла курочці розпалити в печі.
Спекли курочка, мишка та півник хліб і смачно його з’їли гуртом: курочка з курчатами, мишка та півник.
Ото був добрий обід!
Познач зайву дійову особу казки.
Хто знайшов житнє зернятко?
Хто відніс зерно до млина?
Чи допомогали спочатку мишка та півник курочці місити тісто та пекти хліб?
Хто першого разу з'їв хліб?
Як себе поводили мишка і півник через тиждень, коли курочка знову знайшла зернятко?
Хто цього разу їв смачний хліб?
Чого вчить ця казка? Яке прислів'я можна дібрати до неї?
Створюйте онлайн-тести
для контролю знань і залучення учнів
до активної роботи у класі та вдома