Найвидатніша пам'ятка літописання Галицько-Волинської держави -
Пам'ятки давньої східнослов'янської писемності (XI—XV ст.), написані на доступному дешевому матеріалі (корі берези) - це...
З якої частини Галицько-Волинського літопису уривок: " Сей же благовірний князь Володимир на зріст був високий, у плечах великий, з лиця гарний, волосся мав жовте кучеряве, бороду стриг, і руки мав гарні, і ноги. Говорив він ясно словами зі Святих книг, тому що був філософ великий. І ловець він був умілий і хоробрий..."
У якій частині Галицько-Волинського літопису йдеться про події в Галицькій землі з 1205 року до кінця 50-хроків ХІІІст., що містить життєопис князя Данила Романовича?
Які особливості архітектури Галицько-Волинського князівства? (три правильні відповіді)
1- дотримання придніпровських традицій;
2- дотримання рис романської архітектури;
3- використання білого каменю (вапняку);
4- дотримання рис візантійської архітектури;
5- прикрашання стін та підлоги керамічною рельєфною плиткою із зображеннями грифонів, орлів, рослинним тагеометричним орнаментом;
6- прикрашання стін фресками;
7- прикрашання стін мозаїками.
Про яку пам'ятку архітектури йдеться: "Найвідоміша пам’ятка архітектури Галицького князівства. Собор уперше згаданий у літописі під 1187 р. у зв’язку з похованням у ньому галицького князя Ярослава Володимировича (Осмомисла). Пізніші літописні згадки закінчуються 1254 роком."
Єдиний і найстаріший із храмів Галицько-Волинського князівства, що зберігся до сьогодні. . Монументальна хрестобанна церква зі зразками вишуканого білокам'яного різьблення і численними малюнками та графіті на стінах. Розташована поблизу сучасного Галича. Фундатором храму був князь Роман Мстиславович.
Про яку ікону йдеться: "Найдосконаліша за мистецьким рівнем візантійська ікона константинопольської школи, збережена в Україні. Виконана на трьох кипарисових дошках."
Про яку ікону йдеться: "Найвидатнішою та найхарактернішою пам’яткою малярської культури Галицько-Волинського князівства є ікона Богородиці, створена в останній третині XIII ст. на Волині. Майстер, автор цієї ікони, був добре обізнаний як із сучасною йому технікою іконопису, так і з візантійською традицією. Монументальні розміри (збереглися лише фігури Богородиці та Христа) вказують, що це була ікона заввишки до 1,5 м.?
З якою метою у XIII ст. на Західній Волині з’явився новий тип оборонних споруд - кам’яні оборонні вежі (за походженням і типом - західноєвропейський донжон)?
Створюйте онлайн-тести
для контролю знань і залучення учнів
до активної роботи у класі та вдома